Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8
Resultat 421 till 462 av 462

Ämne: Make Noise

  1. #421
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    O-Control ”Finns i lager” hos EFN. Snabbt jobbat om det stämmer!

    Edit - kollade en minut senare och då fanns den inte i lager...

  2. #422
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    O-Control ”Finns i lager” hos EFN. Snabbt jobbat om det stämmer!

    Edit - kollade en minut senare och då fanns den inte i lager...
    Den finns inte i lager, tyvärr. Men det är bara att beställa. Han får in dom!

  3. #423
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Maila EFN och beställ, han postade precis på fb att nån köper allt han sätter ut som ”i lager”.

  4. #424
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den finns inte i lager, tyvärr. Men det är bara att beställa. Han får in dom!
    Aha! Ingen spekulant själv - blev mest glad att den fanns att köpa dagen efter lansering...

  5. #425
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Optomix v1 vs v2. Synpunkter? Ska ju ha in en i racket så småningom, och har alltid tänkt att man självklart ska ha det senaste om man kan. Men så lyssnade jag på lite jämförelser, och funderar på om 1:an låter bättre? Vad säger kännarna?

  6. #426
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Optomix v1 vs v2. Synpunkter? Ska ju ha in en i racket så småningom, och har alltid tänkt att man självklart ska ha det senaste om man kan. Men så lyssnade jag på lite jämförelser, och funderar på om 1:an låter bättre? Vad säger kännarna?
    Hade båda samtidigt förut. Tänker att det inte direkt är nån skillnad i sound men den nyare har mer funktioner.
    Märkte också att v2 behöver mer volt för att öppna sig, jag kunde tex inte öppna v2 med en envelopesignalen från en microbrute.

  7. #427
    carl!
    carl! är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Sen kan det väl diffa en hel del på vaktrolerna. Skulle gärna ha några av funktionerna på tvåan men är så nöjd med utklingningstiden på min att jag inte vågar chansa

  8. #428
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Aha. Det där med signalnivå förklarar en del av skillnaderna i demon. Det borde ha gjorts bättre.

  9. #429
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    0-ctrl som supplement til DFAM tror jeg blir bra.

  10. #430
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Surrealistisk upplevelse imorse. Väcktes av min 14-månaders, som inte var på sitt vanliga glada morgonhumör. Och jag VISSTE att det han ville och behövde var att lyssna på samplingar från dagens som gått, helst uppspelat med en Phonogene. Nu har jag ingen Phonogene, men på nåt sätt visste jag också att behovet skulle tillfredsställas hjälpligt genom att han låg på min arm, vilket också skedde och vi somnade båda om. Men frågan är, borde jag nu skaffa en Phonogene för säkerhets skull, till nästa gång det här inträffar?

  11. #431
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Surrealistisk upplevelse imorse. Väcktes av min 14-månaders, som inte var på sitt vanliga glada morgonhumör. Och jag VISSTE att det han ville och behövde var att lyssna på samplingar från dagens som gått, helst uppspelat med en Phonogene. Nu har jag ingen Phonogene, men på nåt sätt visste jag också att behovet skulle tillfredsställas hjälpligt genom att han låg på min arm, vilket också skedde och vi somnade båda om. Men frågan är, borde jag nu skaffa en Phonogene för säkerhets skull, till nästa gång det här inträffar?
    Humor eller projicering?

  12. #432
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Humor eller projicering?
    Delirium :-D

  13. #433
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Surrealistisk upplevelse imorse. Väcktes av min 14-månaders, som inte var på sitt vanliga glada morgonhumör. Och jag VISSTE att det han ville och behövde var att lyssna på samplingar från dagens som gått, helst uppspelat med en Phonogene. Nu har jag ingen Phonogene, men på nåt sätt visste jag också att behovet skulle tillfredsställas hjälpligt genom att han låg på min arm, vilket också skedde och vi somnade båda om. Men frågan är, borde jag nu skaffa en Phonogene för säkerhets skull, till nästa gång det här inträffar?
    Fantastisk läsning! Innehåller allt en bra berättelse ska ha: surrealism, samplermoduler och toddlers sovandes på armar.

  14. #434
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    0-ctrl är inte kvantiserat ut va? Sålde allt euro men behöll 0-coast. Lite sugen på en 0-ctrl t den för att ha som ett litet eget system

  15. #435
    vicimity
    vicimity är inte uppkopplad
    vicimitys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    0-ctrl är inte kvantiserat ut va? Sålde allt euro men behöll 0-coast. Lite sugen på en 0-ctrl t den för att ha som ett litet eget system
    Okvantiserad. Sålde min delvis pga detta. Tycker dock den var väldigt kul ihop med Morphagene och Teletype. För andra syften än att spela melodier.

  16. #436
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Prutt. Isf ska man ju in m nån kvantiserare emellan då, men då blir det ju igång med att köpa moduler igen

    …eller så stämmer jag ton för ton. Kanske inte vore så dumt det heller

  17. #437
    vicimity
    vicimity är inte uppkopplad
    vicimitys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Prutt. Isf ska man ju in m nån kvantiserare emellan då, men då blir det ju igång med att köpa moduler igen

    …eller så stämmer jag ton för ton. Kanske inte vore så dumt det heller
    Såg nån video med Rolando där han menade att det var bäst att stämma tonerna till ex en pad eller nåt. Kan säkert bli väldigt spännande men jag behövde snabbare kickar.

    OPZ med CV-modulen var (för mig) en betydligt roligare kompis till 0-coast och framförallt Strega.

  18. #438
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vicimity Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg nån video med Rolando där han menade att det var bäst att stämma tonerna till ex en pad eller nåt. Kan säkert bli väldigt spännande men jag behövde snabbare kickar.

    OPZ med CV-modulen var (för mig) en betydligt roligare kompis till 0-coast och framförallt Strega.
    Strega + 0-coast? Berätta?

  19. #439
    vicimity
    vicimity är inte uppkopplad
    vicimitys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Strega + 0-coast? Berätta?
    Nej den kombon har jag faktiskt inte kört så mycket. Men att använda OPZ för att spela 0-coast och/eller Strega är superkul. OPZ (med CV-modulen) kan ju både sequenca Strega och mata den med ljud. Blir ett komplett minisystem.

  20. #440
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vicimity Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej den kombon har jag faktiskt inte kört så mycket. Men att använda OPZ för att spela 0-coast och/eller Strega är superkul. OPZ (med CV-modulen) kan ju både sequenca Strega och mata den med ljud. Blir ett komplett minisystem.
    Ah, ok

  21. #441
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, ok
    Köp min Strega och min 0-ctrl. Så behöver du inte undra mer.

  22. #442
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av greppan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp min Strega och min 0-ctrl. Så behöver du inte undra mer.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F4AD4EC5-2501-4201-8DD0-3026CA2F9B20.jpeg 
Visningar:	2 
Storlek:	25,3 KB 
Id:	102682

    Hit me!

  23. #443
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Runé mk2!

    Ville ha den!

    Kan ngn säga lite gott om den så jag kan trycka på orderknappen?

  24. #444
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Runé mk2!

    Ville ha den!

    Kan ngn säga lite gott om den så jag kan trycka på orderknappen?
    Jag älskade min. Sålde enbart pga storlek. Kul att köra med live, enkel att få till snygga (kontrollerade) variationer, massa fiffiga funktioner (som dock kräver manualdyk). Kör! Jag hade Tempi som kompanjon. Det var grymt kul.

  25. #445
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag hade under många år en rené mk1.
    Denna har alltså 3 cv ut och 3 gate ut?

  26. #446
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade under många år en rené mk1.
    Denna har alltså 3 cv ut och 3 gate ut?
    Ja, den tredje hör ihop med ettan och tvåan och är inte en helt egen kanal.

  27. #447
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Ahhh anade detta, är det en summa eller min/max?

  28. #448
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ahhh anade detta, är det en summa eller min/max?

    https://youtu.be/zBa1sKIGok0

    Tror förklaringen finns vid 13:25.

  29. #449
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Asså att kolla videos är det trökigaste jag vet. Kan ingen bara berätta?

  30. #450
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Asså att kolla videos är det trökigaste jag vet. Kan ingen bara berätta?
    Den tredje är typ Rene mk1. De båda andra är typ två Rene mk1 i konstant snake mode.

    Ellen, det var lite dåligt beskrivet. Den tredje är XY, där den stegar X på X-klocka och Y på Y-klocka. Så, en X-klocka stegar X-sekvensen ett steg, och Z-sekvensen ett steg i X-led. En Y-klocka stegar Y-sekvensen ett steg, och Z-sekvensen ett steg i Y-led.

  31. #451
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    (Fast det heter kanske inte Z, har den inte framför mig. För sen har den ju nått system med sparade sekvenser som man kan CV:a sig igenom, så det typ blir en tredimensionell matris av värden att sequenca sig igenom. Det där har jag aldrig orkat fatta eller lära mig, betraktar det som skönlitterära inslag i manualen. =) )

  32. #452
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Fast det heter kanske inte Z, har den inte framför mig. För sen har den ju nått system med sparade sekvenser som man kan CV:a sig igenom, så det typ blir en tredimensionell matris av värden att sequenca sig igenom. Det där har jag aldrig orkat fatta eller lära mig, betraktar det som skönlitterära inslag i manualen. =) )
    Bra beskrivet! Den kallas ”C” som i cartesian (koordinatsystem)

  33. #453
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag är lite småbesviken på mk2. I ettan kunde man byta snake pattern med gate men i den nya så är det via cv.
    Det är ju iofs mer kontrollerbart så, men jag gjorde typ alltid 16delar på x och bytte snake med 8T vilket gav väldigt långa och varierade patterns. Nu måste man böka med en extra seq eller en s/h för att uppnå liknande resultat och den byter inte lika tight.
    Summa: två mk1 är bättre

  34. #454
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    0-ctrl

    Hur är det med time length på de olika stegen? Är de kopplade till intern/extern klocka eller som pitch helt okvantificierade?

    Att ställa in pitch by ear eller stämapparat är jag helt fine med, kanske t o m bra till skillnad från allt annat som stämmer helt, men om stegen inte går att synka med t ex en trummaskin så vete fanken om det är för mig. Isf får man ju köra den helt standalone och det har väl sin poäng iofs men … ja.

    Edit: Tillagt nedan

    Alltså, blir stegen helt … steglösa eller håller de sig i nån sorts synk till klocka för att ge 1/16, 1/8 osv. Eller är det hela sekvensen istället som förhåller sig till inkommande klocka?
    Senast redigerat av M i Gbg den 2021-08-29 klockan 09:54.

  35. #455
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Brasklapp: jag besvarar inte din fråga egentligen. Med det sagt så har jag tips på potentiell workaround:

    Är de inte synkade borde det gå att lösa genom att skicka en rad cv till en klockdelare om man har en. Jag har kört samma med Verbos Voltage Multistage som saknar extern sync annat än input för att stega framåt och har jämförts med 0-ctrl. Då har jag synkat med hjälp av antingen O_c eller Pamelas New Workout.
    Alternativt kan man låta den spela ett varv för egen maskin och synka vid varje ny takt eller så. Då får man en skön blandning mellan synk och "wonky".

  36. #456
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    0-coast är mitt enda euro så det blir enbart MIDI-klocka in till 0-coast och vidare till 0-ctrl. Tänkte mig denna kombo som en liten egen enhet, men hade ju varit najs om det gick att synka den till en trummis
    Senast redigerat av M i Gbg den 2021-08-29 klockan 11:18.

  37. #457
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Det blev en 0-ctrl! Älskar kombon ctrl/coast. Verkligen roligt att SPELA på. Sjukt pilligt att hitta pitch på 0-ctrl. Hade önskat större rattar eller mindre spännvidd, å andra sidan nej, då blir det ju ingen utmaning. Sjukt kul att lira dom ihop. Och helt fri längd på stegen är ju faktiskt helt guld. Då får man verkligen lyssna efter vad man vill åt


    https://youtu.be/OW7Dfv9W3Uk

  38. #458
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Ny modul ute snart… XPO
    Stereo analog osc med pwm i stereo.
    Nån som gasar? Jag tror jag måste ha en…
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1365F3F7-42D3-487E-8FEA-3352882C3376.jpeg 
Visningar:	8 
Storlek:	165,2 KB 
Id:	107656

  39. #459
    marcuxz
    marcuxz är inte uppkopplad

    Senior
    Lät riktigt nice 👌🏻 Kanske blir en sån sen…

  40. #460
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Fin video, när de nu lägger ner Shared System. Även om det är snyggt med ett paketerat uniformt system, speciellt guldsvart, så har jag aldrig tyckt att systemet i sig varit speciellt lockande. Fel avvägningar och proportioner iaf för mig. Helt ok att det försvinner, med tanke på historien kring det hela, att det mer var en utmaning än ett "ultimat system".

    Gu va Tony verkar vara en trevlig person.


    https://youtu.be/9SU3gMTdOnY

  41. #461
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Tony är supertrevlig, har träffat honom flera gånger. Tack för videon!

  42. #462
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Om dom nu lägger ner systemet så kanske dom kan tänka sig att sälja svarta paneler till slut…

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •