Sidan 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 462

Ämne: Make Noise

  1. #1
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

    Make Noise

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_290572-2.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	67139
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_290572-1.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	105,2 KB 
Id:	67140
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_290572.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	104,8 KB 
Id:	67141
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2016-05-17 klockan 11:48.

  2. #2
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Det är så vackert

  3. #3
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Fast det ska ju vara med Grayscale-paneler såklart.

  4. #4
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_290572-1.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	106,2 KB 
Id:	67145

  5. #5
    mountkili
    mountkili är uppkopplad nu
    mountkilis avatar
    Senior
    Detta herrn's olika case?

  6. #6
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MN2.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	105,0 KB 
Id:	67149
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MN!.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	105,2 KB 
Id:	67148

  7. #7
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MN3.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	104,4 KB 
Id:	67150
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MN€.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	104,8 KB 
Id:	67151

  8. #8
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Otroligt fina grejer!

  9. #9
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Ja. Fina porrbilder är det.

  10. #10
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Emu är köpt av mn

  11. #11
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du någon speciell tanke med var och en, Emu? Tänker du att det är skillnad i användandet?
    Ja det är ju din tråd du får studera dom lite närmare

  12. #12
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Men vi skulle ju göra det i PM!

  13. #13
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Get a room

  14. #14
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	111,5 KB 
Id:	67203

  15. #15
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    84hp!

  16. #16
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Min version. 168 hp.

  17. #17
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Den vanligaste patchen med make noise moduler som jag gör är:
    Rene: qcv till dpo osc b 1v/oct
    Gate out till maths
    Dpo: mixa osc b sinus med final (sinusen ger lite mera botten) och sen in i mmg och vidare till optomx. Vco a modulerar vcob's olika grejer i lfo mode gärna med lite follow så det rör sig lite
    Maths: envänder oftast ch 4 som envelope och ch 1 som slew. Alternativt kör jag båda som envelope och skickar sum ut som env.
    Splittar oftast env till både optomix och mmg (dubbel lpg) och attenuerar på mmg efter smak.
    Wogglebug: får ofta styra decay på env och synkas med samma gate som env. Ibland styr den även slew så att dom längsta tonerna blir slewade.

    Blir fantastiska quirky basgångar/leads. Viktigt att jobba med gate patterns i rene för att det inte bara ska bli 16dels smatter.
    Olika patterns in i rene är också en fröjd och att jobba lite med logiken där.

    Här är en klassisk sån basgång. Det lite skeva i pitchen kommer från ecophon som får en aningen ostabil klocka.
    http://soundcloud.com/s-nderfall/clouds-jam
    Senast redigerat av Thulo den 2016-05-10 klockan 14:47.

  18. #18
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Tack

  19. #19
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Man kan ju maila dom och fråga men jag skulle inte tro det.

  20. #20
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ta ett system på avbetalning och byt sen bort eller sälj de du inte vill ha och stoppa dit annat..

  21. #21
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Ja det är en del skillnad på nya o gamla. Den nya har en input för att stänga av/på cycle och så har den en extra inverted utgång.
    Gillar den nya bättre pga cycle som jag använder en hel del men den gamla va lättare att se signalen pga stor blaffig lampa överst istället för fjuttig diod längst ner.

    De e säkert nå mer också.

  22. #22
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Den övre fast nåt annat än rxmx. Två pp på så litet system känns overkill. Bättre med nåt som gör ljud.

  23. #23
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Här är mitt:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	107,6 KB 
Id:	67317

  24. #24
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    QMMG får du jaga begagnad till rejäla priser. Samt sedan skaffa alternativ panel till den...

  25. #25
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Alternativ panel behöver man inte. Endast nya rattar

  26. #26
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ulf har ett MN Shared System inne. De där svart/guld-panelerna tillsammans är brutalt snygga http://escapefromnoise.com/synthar/m...shared-system/

  27. #27
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Nix, det var länge sedan tillverkningen av QMMG lades ner. Dock så är det en av mina favoritmoduler pga att den är såpass användbar!

  28. #28
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    QMMG!

    Sämst VCA, halvskaplig LPG, och helt fantastiskt filter! x4. =)

    (Fast VCA-läget är användbart när man använder ett par kanaler som attenuatorer... =) )

  29. #29
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    MMG är fin!

  30. #30
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tycker den är nice men du ska ju ha expansionen till så du får ut multiband. Qmmg har lugnat sig i pris så de går att få billigt... lite mer som konkurrerar än för några år sedan.

    Kolla mina system ovan de är ganska genomtänkta (tycker jag )

  31. #31
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    DPO, Maths och Wogglebug är essentials.. och tycker STG .COM är en perfekt komplement till DPO faktiskt

  32. #32
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Fxdf/rxmx gör sig skitbra i combo med phonogene eller echophone. Den behöver ju ha nåt som täcker hela spektrat för att få ut nåt av. Annars är väl rxmx normaliserbar till dpo men det har jag inte testat.

    Qmmg älskar jag verkligen. Den är full av liv och är bångstyrig och smått svårtämjd. Kanalerna skiljer sig också en del som alla moduler med vactroler i. Vca läget i den använder jag aldrig. Om man jämför den med mmg så känns mmg som en polerad variant utan bett. Mera smooth lixom. Hp läget i mmg tycker jag är riktigt tamt. Ska finnas nån jumper på baksidan för att få den mer som qmmg men jag har inte testat. Tror det har nåt med volymkolpensation av resonansen.

  33. #33
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, en fråga angående det översta förslaget: Du har två Optomix plus RXMX. Hur tänker du med det? Antar att du har ett syfte med den tätheten?
    Absolut ..i och med att du har direktkopplat Fdxf till Rxmx inputs så vill du kunna jiddra med dom och samtidigt kunna använda optosarna till vcc filter från rxmx/DPO...osv... bygga spectrala rytmer mixa chaina gata..osv..osv... det är ju liksom 6 band + dop + sto.. och noise från wogrel om du vill.... måste ju kunna använda allt liksom och kunna mixa/attenuera/filtrera/bongopinga...osv.... man kan aldrig ha för få

  34. #34
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fan nu fick jag extrem MN GAS!!! ...ok måste sälja nåt skit

  35. #35
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fxdf/rxmx gör sig skitbra i combo med phonogene eller echophone. Den behöver ju ha nåt som täcker hela spektrat för att få ut nåt av.
    NOISE!

  36. #36
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Här är vad jag har i MN-väg. Inget vidare komplett system, men ändå en trevlig radda moduler.
    Och med GS-peneler såklart.


  37. #37
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Men det är ju samma som ovan väl?

    Men du skippar spectral grejjen? för med den och Tempi kan du få ut massa kul.. + rené.

  38. #38
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo det är samma som i #32

    Jo om du har Rxmx så vill du ju ha spectral expansionen så du t.ex. kan dra noise (wogglebug ex) och jiddra med..göra rytmer eller olika noiselandskap..typisk Buchla grej...

    Skit i qmmg och kör en dubbel optomix.. du kan jiddra mkt mer med den.. mixa audio cv..sidechain.. mixa i hop två el 4:a..bongopinga... en djävla massa mer än qmmg.....och du behöver inget resonans skränfilter...du "adderar" (som du och jag säger ) med DPO... och en Sto om du följer mitt första exempel... dumpa antingen René eller PP.... både och i ett sånt litet system..nja... kör en René + Tempi el nåt.. Bongo jidder med Spectral processmos... och du har plats med en extra Function.

  39. #39
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten är ni helt galna. "I ett sånt litet system". My god. Modularnissar...


    Jo jag anser mig ju ha avvecklat eurocrack men sitter ändå med säkert 4x 104 hp+ fördelat på mitt Plan B system och en del liggandes i lådor...... sa någon fartblindhet

  40. #40
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förstår att du inte ser hur jag har ändrat. Du måste ladda om sidan för att se. PP är borta och STO och Function har kommit till, t ex.

    Men points taken. Jag är helt med när det gäller LPG. Inte alls negativ till att helt slopa resonans. Ska kika på det sen.
    Ladda vad? finns ingen länk bara bilden.

    Spectral processing .. tempi...

  41. #41
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ännu värre..ser inte bara en mikrodel av en bar som bild...????

  42. #42
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    En bar bild.
    En annan bar hink.
    Tankar bär frukt.

    ...

    Banan!

  43. #43
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En bar bild.
    En annan bar hink.
    Tankar bär frukt.

    ...

    Banan!
    När Interzone talar står tanken stilla

    Gamla patchkabel-djungel ordspråk
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2016-05-16 klockan 18:56.

  44. #44
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Yeeeey!! ja men se så där ska det se ut .. du kan ju i och för sig byta ut multin mot LxD eller allra coolast om du hittar en beggad ModDemod ....bara att ha några stackables för multipatch.. är ju ändå passiv.
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2016-05-16 klockan 20:04.

  45. #45
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Det fina är också att man inte behöver nån buff mult i make noise systemet.
    Rene's qcv utgång funkar fint att splitta med stackables.

  46. #46
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, så här då? Jag har tagit en skärmdump och laddar upp som bild så det landar hos Emu också.

    Bifogad fil 67344

    jag skulle hellre bussa DPO till RxMx, skippa FXDf och Multi .. MMG ist för Optomixarna då man får standard-LPG i RxMx, och dubbla maths ist för Maths + Function ..


    Såhär;


  47. #47
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag skulle hellre bussa DPO till RxMx, skippa FXDf och Multi .. MMG ist för Optomixarna då man får standard-LPG i RxMx, och dubbla maths ist för Maths + Function ..


    Såhär;

    Bäst hittills!

  48. #48
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nej inte ta bort spectran.. för nice med noise Men vill man ha en MMG så går det ju men inte med två Maths... vilket vore ballt... men du vill ju ha 84p.... själv rekommenderar jag ett sjysst portabelt 2x104hp så slipper man kompromissa och kan till och med ha två Maths och en function

    Mitt förslag då även om jag själv skiter i filtergrejjen...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_290984-2.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	104,3 KB 
Id:	67347

  49. #49
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Alltså körde ju mitt system med DPO + QMMG och tycker inte den senare tillförde särskilt mkt intressant.. skitigt eastcoast..visst.. men det man får av DPO:n beroende när man styr det rätt är något mkt mer organiskt och trevligt...roligare med en enklare oscillator i QMMG/MMG....har även kört min 261e genom 24db LPF.. får ju klassisk Moog med vanliga vågformerna men Timbre sektionen kan man ju kasta då... tillför inget. Bandpass ..spectral osv... då blir det intressant..
    och sen fasa in och ut olika band av noise med spectral/Rxmx gör ju att man kan göra assjyssta landskap eller rytmiska grejer...

  50. #50
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bandpass ..spectral osv... då blir det intressant..
    och sen fasa in och ut olika band av noise med spectral/Rxmx gör ju att man kan göra assjyssta landskap eller rytmiska grejer...

    Band/spectral låter kul i teorin, men tycker för det mesta det låter tråkigt och platt i praktiken .. kanske kul med noise ja, men systemen saknar en vettig noise-källa. kanske en kombination av woggle+DPO, men känns lite waste .. iofs väldigt liten footprint, så skadar inte, men jag hade fortfarande bussat DPOn till RxMx-n

    Och visst tar MMG'n systemet lite österut, men va fan, det är väl inte förbjudet va? =)

    Äh fan, kör 2x104 och ta in allt =)

  51. #51
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Ska du köra med Pro2 hade jag nog satsat på RxMx+expander + Maths + Wogglebug först och väntat med det andra tills du känner att du behärskar det du har ..

  52. #52
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Band/spectral låter kul i teorin, men tycker för det mesta det låter tråkigt och platt i praktiken .. kanske kul med noise ja, men systemen saknar en vettig noise-källa. kanske en kombination av woggle+DPO, men känns lite waste .. iofs väldigt liten footprint, så skadar inte, men jag hade fortfarande bussat DPOn till RxMx-n
    Woggeln funkar ok...Men det finns väl 2hp noise moduler som går att peta in i nån skarv el nåt ..funderade också att egentligen borde det ju inte vara så svårt att bygga nån lite dubbelkontakt med en switch man kan ha på sidan av caset el nåt så man lätt kan switch mellan att bussa DPO el Fxdf till Rxmx.. varför kompromissa

    Och visst tar MMG'n systemet lite österut, men va fan, det är väl inte förbjudet va? =)
    Vad säger panelen!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Psychedelic-duo.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	99,6 KB 
Id:	67348

    Äh fan, kör 2x104 och ta in allt =)
    +1000

  53. #53
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Du menar en sån här modul: https://www.modulargrid.net/e/other-...n-control-file
    Hade den bara haft brus så vore saken biff. Men man får iaf ut dom två extra vågformerna.

    Phonogene är ju annars bra på det där med brus(igt)

  54. #54
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MMG är den modul som kändes minst helrätt från början och är det så att Optomix fixar LPG så jag blir nöjd då är det nog det jag ska gå på.
    Instämmer här. Mina åsikter givetvis. Av det jag hört tycker jag optomix är en bättre LPG än QMMG. QMMG är däremot bättre LPG än vad MMG är (och QMMG är väldigt väldigt myckct bättre/intressantare filter än MMG, men det är ju en smaksak. Har dock hittills inte hört någon som inte hållit med vid jämförande test sida vid sida)

  55. #55
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Den här tråden är bra/farlig för mig. Jag har använt min modular väldigt lite det senaste halvåret, dels pga allt för mycket jobb men också för att kombinationen Octatrack/Analog Four har känts mer enhetlig och rolig att sitta med. Jag har visserligen ett par moduler jag vill ha kvar, men just nu är jag ganska lockad av att sälja av merparten av det jag har och bygga något dedikerat inriktat på Make Noise och Mutable Instruments. Hm..

  56. #56
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror fan att jag äntligen håller på att landa.
    Man landar aldrig.
    Man tar bara tillfälliga uppehåll på resan.

  57. #57
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du menar en sån här modul: https://www.modulargrid.net/e/other-...n-control-file
    Hade den bara haft brus så vore saken biff. Men man får iaf ut dom två extra vågformerna.

    Phonogene är ju annars bra på det där med brus(igt)
    Ja men se där.. fan vad sjysst

  58. #58
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Man landar i att man känner sig själv bättre. Jag äger gärna många instrument men arbetar bäst med få.. antingen i några olika system som riktar sig åt helt olika håll.. eller bara ett stort garderobsbibliotek där jag kan byta ut saker när jag vill... mer praktiskt än att behöva jaga när jag vill ha.

    Men Make Noise tycker jag är trevliga för att det just går att ha exklusivt och att det är genomtänkta lösningar. Önskar fler skulle ta efter där. Det är därför jag också gillar Buchla, allt känns genomtänkt att fungera som ett instrument.. "kontoll" och bredd snarare än bara fläsk... en mer organisk känsla... jag tycker MN fyller mkt av det där

  59. #59
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Det jag fastnade mest för med make noise modulerna är att dom känns som att dom är skapade av en musiker och inte nån labbråtta som kollar sig blind på specar. Allting funkar med varandra på ett mycket smidigt sätt.
    Som tex det här med trackingen.. Visst dom trackar inte perfekt, men perfekt musik är inte heller nåt jag vill uppnå. Då kunde jag lika gärna suttit med pluggar och räknat frekvenser. Det blir lite surt och så vidare men det är på ett härligt organiskt sätt. En flummig intonation helt enkelt. Jag tror på nåt sätt att Tony har haft några härliga "spirituella" upplevelser som gjort att han gör modulerna lite annorlunda och i linje med buchla och omständigheterna i californien på 60-70 talet.
    Jag är hemskt spänd på vad som kommer härnäst från dom.

  60. #60
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag tycker de är de enda som lyckats ta Buchla och en del serge och verkligen gjort något nytt och eget med det i stället för att bara ändra lite men försöka sig på samma sak... uppskattar även designen numera


    och ett stort plus att dom håller på euroformatet i stället för andra som växer i bredd och petar in Buchla rattar å annat....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •