Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: ...

  1. #1
    Rotwang
    Rotwang är inte uppkopplad

    Senior

    ...

    ...
    Senast redigerat av Rotwang den 2019-06-16 klockan 10:05.

  2. #2
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Swedol brukar ha sådana grejor.

  3. #3
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Jag har en som är väldigt lik den här. Ska kolla märke ikväll.

    http://www.electrokit.com/crimptang-...38111000.49533

    Det viktiga är väl just den där "hjärtformen" som klämmet har för att flikarna skall vikas in fint.

    Att ha en riktig tång är så grymt skönt. Det gör crimpandet till ett nöje och man vet att man kan lita på kontakterna.

  4. #4
    PeterM
    PeterM är inte uppkopplad
    PeterMs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DrKorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en som är väldigt lik den här. Ska kolla märke ikväll.

    http://www.electrokit.com/crimptang-...38111000.49533

    Det viktiga är väl just den där "hjärtformen" som klämmet har för att flikarna skall vikas in fint.

    Att ha en riktig tång är så grymt skönt. Det gör crimpandet till ett nöje och man vet att man kan lita på kontakterna.
    Jag har exakt en såndär. Funkade bra.
    Det är en "äkta" Molex, fast det är säkert bara nåt kinesiskt brandat skräp
    Tror jag köpte den för $46 från Mouser för ca 3 år sedan. Bara använt den vid ett tillfälle, men det var det värt! (Byta alla jävla fastlödade sladdar på en CR-78 med lågt serienummer till kontakter, som de med senare serienummer har)
    Det var mest lurigt att hitta rätt kontakter tyckte jag Finns ju miljarders miljarder.
    Kattöron osv... Lyckades beställa crimpkontakter på band först. Fail. De gick ju inte att använda för hand

  5. #5
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Pappa är en mkt duktig och kittad svagströmmare. Som barn har jag har okynnesklämt kopiösa mängder molex med sån tång som du beskriver, många delar för stor utväxling samt flera spärr på vägen ned som inte släpper förrän det är helt tillplattat. Det var fantastiskt med den där tången. Den såg ut som ett djur, en dinosaurie. Kunde smyga ner i källaren för att klämma till ett par stift. Jag har även klämt lillfingret i den vilket var skräck eftersom man måste fortsätta pressa för att den skulle släppa. Jag sprejade också fryssprej i handflatan en gång vilket gjorde overkligt ont i som sexåring.

  6. #6
    JagErMed
    JagErMed är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Er ikke sikker på om det er samme type kontakdon. Men den typen som Tayda selger som Molex 2.54 finnes det er bra vertøy fra Japan Engineer PA-21.


    https://youtu.be/WrwGjSpw_ZE [/B]

  7. #7
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    ur min GROOWE
    jag har aldrig reflekterat över va dessa multikontakter har för namn
    molex/crimp

    det e ju skitmycket grejjer genom årern som har körs via "splintar/datasokkets" för mig
    - min första mixer var ju en!
    typ denna utan motstånd tog det som fans tills handa

    'världens bästa MIXER'
    om en har koll duger den absolut
    löda lite och kunna få skratta högt
    Senast redigerat av ~~~ den 2016-04-14 klockan 17:56. Anledning: var tvungen att ha FULLON volym annars fick en backtrömmar i ALL IN piskan till steget, jag hade ju ingen aning men funkade!

  8. #8
    Bigstone
    Bigstone är inte uppkopplad
    Bigstones avatar
    Senior
    Jo se de däringa krimptängerna är svullstigt dyra och till all världen elände måste man ju ha dem för att få till de jämrans kontakterna! Annars är det ju att snoihop ett quickfix från någon slaktad laserskrivare eller dyl. och jomsa mé krympschlang å sånt. Å andra sidan så ska man väl tack och lov inte in under skalet på sina byggen allt för ofta för att syna sina dåd... *host host host!*

  9. #9
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ur min GROOWE
    jag har aldrig reflekterat över va dessa multikontakter har för namn
    molex/crimp

    det e ju skitmycket grejjer genom årern som har körs via "splintar/datasokkets" för mig
    - min första mixer var ju en!
    typ denna utan motstånd tog det som fans tills handa

    'världens bästa MIXER'
    om en har koll duger den absolut
    löda lite och kunna få skratta högt
    Såna där "mixrar" kan verkligen göra fantastiska grejer. Måste börja köra lite sånt igen.

  10. #10
    rhdf
    rhdf är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Bigstone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo se de däringa krimptängerna är svullstigt dyra och till all världen elände måste man ju ha dem för att få till de jämrans kontakterna!
    Inte nog med att de är dyra, de funkar bara till ett begränsat antal typer av kontakter. Så man åker på att ha minst 2 olika alternativt hålla sig till kontakter som inte är optimala för det man använder dem till.....

  11. #11
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Är det bayen som gäller? Electrokit har ju aldrig crimpt. i lager.
    Är det en ”japanare” man ska ha till alla dessa molexkontakter i diverse synthar?
    Ska precis till att göra om en kontakt i min Poly 61.
    Molex KK 2.54 mm?

  12. #12
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag hade köpt en Engineer på bäjen. Bör funka med det flesta inkl din 2.54-molex (som är en tillverkare, inte en kontalt - så svårt att säga)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •