Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 6 7 8 9 10 11 SistaSista
Resultat 541 till 600 av 601

Ämne: Softube Modular

  1. #541
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Antar att dom inte sänder live pga av en ny Softube Modul, men man kan hoppas!

    TUESDAY, 15 JUNE 2021 AT 19:00 UTC+02
    New Product Announcement - Softube Live

  2. #542
    Frans M
    Frans M är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar att dom inte sänder live pga av en ny Softube Modul, men man kan hoppas!

    TUESDAY, 15 JUNE 2021 AT 19:00 UTC+02
    New Product Announcement - Softube Live
    Ja, en ny modul hade varit kul! Men texten ”Join us for a special new product announcement and take your production to new heights.” låter ju snarare som något Console-relaterat.

  3. #543
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior

  4. #544
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Haha, köpt på direkten med schyst rabatt. :-)

    Blir en modul i deras Modular också.

  5. #545
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Hur många delay behöver man? (Kanske bara ett till??)

  6. #546
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till, bara ett till.....

  7. #547
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Du menar
    Bara ett till...till...till...till...till...till...till...

  8. #548
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du menar
    Bara ett till...till...till...till...till...till...till...
    Feedbackd!

  9. #549
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator

  10. #550
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Softube Central funkar bra som vanligt däremot. "403 Forbidden" på alla update-försök...

  11. #551
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Såatteh. I amp-room visas bara de "moduler" man har, med en knapp för att visa de man inte har och kan köpa till. Vore ju najs med samma funktionalitet i modular...

    (Överlag vore det fint med lite av den smidighet i gränssnittet som AmpRoom har i Modular...)

  12. #552
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Modular funkar inte i Live efter gårdagens uppdatering. Kör ett litet tag, behöver inte vara något komplicerat, sen får jag en varning från systemet att Live använder typ 160GB minne och att jag måste stänga av Live snarast.

    Detta på en M1 processor, men det snurrade på aldeles utmärkt här fram tills uppdateringen i går.

  13. #553
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Överlag vore det fint med lite av den smidighet i gränssnittet som AmpRoom har i Modular...)
    Såhär när jag tänker på saken. Hela rack-metaforen är helt onödig. Kunde inte modular bara vara som AmpRoom, en tom yta (med in/utgångar överst) där man bara kunde drop:a moduler bredvid/mellan redan befintliga moduler, precis som i AmpRoom (men utan audio-routing då, bara placering av modulerna)? Skulle vara SJUUUUUUKT mycket smidigare att jobba med än nuvarande.

  14. #554
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Modular funkar inte i Live efter gårdagens uppdatering. Kör ett litet tag, behöver inte vara något komplicerat, sen får jag en varning från systemet att Live använder typ 160GB minne och att jag måste stänga av Live snarast.
    Detta på en M1 processor, men det snurrade på aldeles utmärkt här fram tills uppdateringen i går.
    Ja, vi känner till detta.
    Vi har inget officiellt stöd för M1 och Rosetta ännu. Men vi jobbar naturligvis på att fixa detta i kommande uppdatering så snart vi kan.

  15. #555
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, vi känner till detta.
    Vi har inget officiellt stöd för M1 och Rosetta ännu. Men vi jobbar naturligvis på att fixa detta i kommande uppdatering så snart vi kan.
    Ah super, jag är medveten att jag är ute på tunn is med M1an men det fungerade som sagt utmärkt (för mig) innan gårdagen och nu är Modular i princip oanvändbart.

    Hade kanske varit bra med ett meddelande att Modular kommer att sluta fungera på M1or innan man uppdaterar för då hade jag inte gjort det iom att jag använder Modular varje dag.
    Senast redigerat av spanky den 2021-06-16 klockan 12:43.

  16. #556
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade kanske varit bra med ett meddelande att Modular kommer att sluta fungera på M1or innan man uppdaterar för då hade jag inte gjort det iom att jag använder Modular varje dag.
    Tack, vi suger åt oss av detta.
    Under tiden kan du downgrada till förgående Modular version om du vill:
    https://www.softube.com/support/lega...llers/download

  17. #557
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Super, tackar. Jag letade efter den länken.

  18. #558
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar att dom inte sänder live pga av en ny Softube Modul, men man kan hoppas!

    TUESDAY, 15 JUNE 2021 AT 19:00 UTC+02
    New Product Announcement - Softube Live
    Någon som sett vad det här var för något?

  19. #559
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som sett vad det här var för något?
    https://www.softube.com/products/tape-echoes

    Tape Echo även som modul

  20. #560
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Ok, ja det var ju inte vad man hade hoppats på, men tack.

  21. #561
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack, vi suger åt oss av detta.
    Under tiden kan du downgrada till förgående Modular version om du vill:
    https://www.softube.com/support/lega...llers/download
    För kännedom, det verkar som det fungerar igen om man disablear OpenGL på Softubepluggarna.

  22. #562
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Är det bara för mig som Modular efter senaste uppdateringen tenderar att krash:a och ta med sig live ungefär var tredje gång man scroll:ar i listan över moduler för att lägga till en? (OSX, Live 11.0.2)

    Verkar bara hända om jag inte har OpenGL påslaget för renderingen. Om jag byter till OpenGL så verkar den inte krascha (men då kommer istället alla CPU-spikar tillbaks, som är skälet till att jag har OpenGL av till att börja med...)
    Senast redigerat av rydan den 2021-07-04 klockan 23:52.

  23. #563
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det bara för mig som Modular efter senaste uppdateringen tenderar att krash:a och ta med sig live ungefär var tredje gång man scroll:ar i listan över moduler för att lägga till en? (OSX, Live 11.0.2)

    Verkar bara hända om jag inte har OpenGL påslaget för renderingen. Om jag byter till OpenGL så verkar den inte krascha (men då kommer istället alla CPU-spikar tillbaks, som är skälet till att jag har OpenGL av till att börja med...)
    Det är inte bara du, det är samma här tyvärr.

  24. #564
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nu går alla Fix produkterna (Flanger, Doubler, Phaser) och Tape Echoes att ladda i Modular också med tillhörande CV control över en del parametrar.

  25. #565
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag har aldrig testat Softube Modular. Blir lite sugen!

  26. #566
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Hur bra som helst!

  27. #567
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Det har säkert diskuterats hur mycket som helst men jag hittade mest diskussioner från för ett par år sedan, men har Softube Modular IDAG några fördelar över VCV-rack (utöver Buchla- och Intellijel-modulerna)?
    Är modelleringen bättre?
    Är det bättre UX/UI?
    Är tex Mutable Instruments-modulerna värda priset över versionerna i VCV-rack?
    Handlar det mycket om integration med andra Softube-produkter?

  28. #568
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har säkert diskuterats hur mycket som helst men jag hittade mest diskussioner från för ett par år sedan, men har Softube Modular IDAG några fördelar över VCV-rack (utöver Buchla- och Intellijel-modulerna)?
    Är modelleringen bättre?
    Är det bättre UX/UI?
    Är tex Mutable Instruments-modulerna värda priset över versionerna i VCV-rack?
    Handlar det mycket om integration med andra Softube-produkter?
    Otroligt bra frågor!

  29. #569
    Frans M
    Frans M är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har säkert diskuterats hur mycket som helst men jag hittade mest diskussioner från för ett par år sedan, men har Softube Modular IDAG några fördelar över VCV-rack (utöver Buchla- och Intellijel-modulerna)?
    Är modelleringen bättre?
    Är det bättre UX/UI?
    Är tex Mutable Instruments-modulerna värda priset över versionerna i VCV-rack?
    Handlar det mycket om integration med andra Softube-produkter?
    Ja, bra frågor. För mig personligen handlar det dels om ljudkvalitet, men faktiskt mest om begränsningen. VCV rack har nästan oändligt med moduler, lite som i hårdvarans värld. Och det kanske känns dumt, men jag föredrar faktiskt ett lite färre antal moduler, men där alla håller hög kvalitet. Det främjar min kreativitet. Tycker Softube låter sjukt bra! Hade önskat lite fler exklusiva moduler, men det verkar som att dom valt en annan väg nu.

  30. #570
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har aldrig testat Softube Modular. Blir lite sugen!
    Heh, jag var lite för snabb att svara där. Jag läste Softube men kom inte till Modular. :-)

    Lik förbannat äger jag den och några moduler, och även VCV samt Cherry Audios system.
    Ljudmässigt känns Softube bäst. Dessvärre upplever jag att gränssnittet är lite trist.
    Förhoppningsvis kommer det att uppdateras med tiden.

  31. #571
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har säkert diskuterats hur mycket som helst men jag hittade mest diskussioner från för ett par år sedan, men har Softube Modular IDAG några fördelar över VCV-rack (utöver Buchla- och Intellijel-modulerna)?
    Är modelleringen bättre?
    Är det bättre UX/UI?
    Är tex Mutable Instruments-modulerna värda priset över versionerna i VCV-rack?
    Handlar det mycket om integration med andra Softube-produkter?
    I mitt tycke och smak:

    - Är modelleringen bättre? För de analoga modulerna, väldigt mycket bättre! Nog det bästa jag hört.

    - Är det bättre UX/UI? Nej, ganska mycket sämre. Även om VCV också har sina nackdelar så är SoftubeModular snarast klumpigt att arbeta med rend gränssnittsmässigt.

    - Är tex Mutable Instruments-modulerna värda priset över versionerna i VCV-rack? Nej, det tror jag inte om det är just Mutable-grejorna man är ute efter. Mycket möjligt att Softube modulerar den faktiska hårdvaran, medan VCV-rack "bara" portat algoritmer, men jag tycker kanske inte att Mutables digitalgrejor har så mycket "karaktär" att det spelar någon roll.

  32. #572
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Det låter SVINBRA om den här men jäklar vad den belastar cpun! Jag måste ha heybaberibalång latency för att det inte ska börja hacka och poppa, och jag har ändå en rätt ny dator

  33. #573
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    heybaberibalång
    Grattis till priset för veckans svårord! Jag fick bokstavera det åtta och tio gånger för att lyckas knäcka vad det står.

  34. #574
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grattis till priset för veckans svårord! Jag fick bokstavera det åtta och tio gånger för att lyckas knäcka vad det står.
    Hej, baber i ballong?

  35. #575
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Numera har Modular M1 native stöd och Model 82 adderar LFO med DAW sync och CV control. Model 82 VCF-VCA har även CV control över resonans, något som inte funnits tidigare.

  36. #576
    Ego Trip
    Ego Trip är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Numera har Modular M1 native stöd och Model 82 adderar LFO med DAW sync och CV control. Model 82 VCF-VCA har även CV control över resonans, något som inte funnits tidigare.
    Är tanken att det framåt enbart kommer komma moduler från synthar som släpps eller kommer det komma fler samarbeten med andra eurorack tillverkare, som det var i början?

  37. #577
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ego Trip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är tanken att det framåt enbart kommer komma moduler från synthar som släpps eller kommer det komma fler samarbeten med andra eurorack tillverkare, som det var i början?
    Hade ju lite lätt hoppats på en komplett:ish Buchla 200e i mjukvara...

  38. #578
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade ju lite lätt hoppats på en komplett:ish Buchla 200e i mjukvara...
    Detta, tyvärr har det tagit för lång tid för nya moduler. Så jag har lämnat plattformen. Minmoogklon och en 101 kändes inte direkt spännande då dessa finns i överflöd redan.

    En licensierad Nord modular med tillhörande hårdvara a la micromodular vore dock ett säkert köp.

  39. #579
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Ja, jag har väl i princip gett upp hoppet om Modular. Det är två år sen det senast kom en dedicerad modul, som inte bara var en ompaketering av en mjukvarusynt. Och om jag inte tar fel kom modulen före den för fyra år sen (det var väl 296e?).

    Men Minimoog-klonen låter jäkligt bra! Och det gör förstås Modular också. Det är därför det är så tråkigt att den känns så åsidosatt.

  40. #580
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Alltså, ompacketeringarna, inte minst Parallells, är ett i mitt tycke FANTASTISKT tillägg till modular, så jag klagar absolut inte på det. Men lite fler buchla-moduler hade inte varit tokigt. =)

    (Särskilt som argumentationen tidigare var att Modular skulle vara en emulering av faktiska hårda moduler, snarare än en Blocks-konkurrent och "generell låda DSP". Personligen har jag inget emot en välljudande låda DSP, men ändå... =) )

  41. #581
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag tycker förstås det är kul med ompaketeringarna som en sorts bonus. Men jag tycker inte de ersätter dedicerade moduler, med mer, ska vi kalla det "modulärt tänk"? Ompaketeringarna blir mest ännu en oscillator, ännu ett filter, ännu en ADSR. Inget fel i det, men filter och oscillatorer och envelopegeneratorer i klassiska syntar har sällan särskilt spännande funktioner av det slag som man ofta hittar i €. För att inte tala om Buchla såklart.

    Intressant f.ö. att du gillar Parallells så skarpt - jag tyckte den var ett exempel på riktigt dåligt fungerande ompaketering och har aldrig gillat de modulerna. Kanske ska ge dem en chans till.

  42. #582
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant f.ö. att du gillar Parallells så skarpt - jag tyckte den var ett exempel på riktigt dåligt fungerande ompaketering och har aldrig gillat de modulerna. Kanske ska ge dem en chans till.
    Mer att jag gillar Parallells, men att modular-miljön löser en del, i mitt tycke, riktigt udda och dumma begränsningar i Parallells, som t ex att man inte kan använda negativ modulationsmängd/modulationsriktning.

    (Det, och att man kan köra Parallells-reverbe:et som ett fristående FX-reverb med massa modulation å grejor... PÅ tal om DSP-låda...)

  43. #583
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mer att jag gillar Parallells, men att modular-miljön löser en del, i mitt tycke, riktigt udda och dumma begränsningar i Parallells, som t ex att man inte kan använda negativ modulationsmängd/modulationsriktning.

    (Det, och att man kan köra Parallells-reverbe:et som ett fristående FX-reverb med massa modulation å grejor... PÅ tal om DSP-låda...)
    Hm, reverbet har jag nog inte lekt med, borde jag nog...

  44. #584
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Satt ett par timmar med denna igår. Den låter så otroligt bra alltså.
    Jag tycker det märks redan när man börjar med en oscillator och pluggar in i main out. Man ba yes, här är det

  45. #585
    Ego Trip
    Ego Trip är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Håller med om ompaketeringar, men varför finns inte OTO Biscuit i Modular-ompaketering? Hade köpt effekten direkt då.

    Ingen som har insikt i Softube här? Kommer det något nytt, tänker Modular exklusivt än ompaketering framåt (bortsett från önskan om Biscuit-port)?

  46. #586
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Åhhhhh dennna är så fin!

    Två vcoer genom varsin bbdlina. Lagom snedställt. Korta delayer med en hel del feedback. Min max. Filter. Mummalinor!

    I särklass bästa pluginen dör emulering av modulärt mysgos!

  47. #587
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såhär när jag tänker på saken. Hela rack-metaforen är helt onödig. Kunde inte modular bara vara som AmpRoom, en tom yta (med in/utgångar överst) där man bara kunde drop:a moduler bredvid/mellan redan befintliga moduler, precis som i AmpRoom (men utan audio-routing då, bara placering av modulerna)? Skulle vara SJUUUUUUKT mycket smidigare att jobba med än nuvarande.
    Alltså! Ja! Som att kunna lägga alla modulerna i soffan och bara patcha och köra på. Att de ska vara inskruvade är bara vettigt när de är hårdvara. I mjukvara borde de kunna drällas runt hursomhelst i en arbetstyta.

    Jag hoppas oxå att det kommer fler moduler snart. Tycker att Modular verkar lite åsidosatt och det är synd eftersom den låter i särklass bäst av de modularmjukvaror jag har provat.

  48. #588
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Såååatt. Hur ser det ut med samarbetet med Buchla tro? Helt dött eller?

    Satt och lekte lite med 259e och 296e igår, och det är ju grymma moduler. Så, lite fler tack! 261e, 281e, 292e, 267e. 257e vore ett riktigt fint tillskott med, som dessutom skulle täta en hel del brister i modulutbudet generellt. Pleeeease!

    (Tycker f ö Softube kunde ta å modellera en standard-setup-Skylab som en separat produkt, komplett med en 223e-touchpad-usb-controller... )

  49. #589
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såååatt. Hur ser det ut med samarbetet med Buchla tro? Helt dött eller?

    Satt och lekte lite med 259e och 296e igår, och det är ju grymma moduler. Så, lite fler tack! 261e, 281e, 292e, 267e. 257e vore ett riktigt fint tillskott med, som dessutom skulle täta en hel del brister i modulutbudet generellt. Pleeeease!

    (Tycker f ö Softube kunde ta å modellera en standard-setup-Skylab som en separat produkt, komplett med en 223e-touchpad-usb-controller... )
    Jatack! På turné nu och är så sjukt trött på att kånka runt fysisk Buchla-modular.

  50. #590
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Ursäkta lathet från en som inte har någon Softube modular (än?) men om jag går in på Softubes hemsida och väljer att filtrera på Modular så får jag även upp en massa andra saker som saknar "patchjack", så hur funkar det egentligen? Kan man stoppa in vanliga plugins i ett Softube modularrack?

  51. #591
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Menar du grejer som är taggade "Modular Ready"? De prylarna dyker upp i Modular, i modulvariant, om man äger pluggen. När det gäller de virtuella instrumenten som är Modular Ready, så är de s.a.s. isärplockade till delmoduler. Så äger man Model 72 t.ex, dvs deras Model D-emulering, så får man tillgång till en VCO-modul, en VCF-modul osv.

  52. #592
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Menar du grejer som är taggade "Modular Ready"? De prylarna dyker upp i Modular, i modulvariant, om man äger pluggen. När det gäller de virtuella instrumenten som är Modular Ready, så är de s.a.s. isärplockade till delmoduler. Så äger man Model 72 t.ex, dvs deras Model D-emulering, så får man tillgång till en VCO-modul, en VCF-modul osv.
    Aha, där ser man. Intressant koncept.

  53. #593
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Idag blev det en model 72. Idag ska det snickras snedstämd bodybas!

  54. #594
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Fan. Igår blev det en model 82 också. Och en uFold. Och en LPG.

  55. #595
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    UFold som FX i stereo. Satan. Och sen lite min max på det. Jag dregglar.

  56. #596
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Change log for 2.5.65 (Released on June 28th, 2023)

    New features

    Model 82 Sequencing Mono Synth:
    • Added the arpeggiator as a separate module for Modular.

    Modular:
    • Added tooltips, allowing for input of parameter values using a keyboard.


    Bug fixes

    Modular / Modular FX:
    • Fixed an issue where some midi channels could not be selected in Statement Lead and Monoment Bass source modules.
    https://www.softube.com/search/suppo...y=change%20log

  57. #597
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    Haj.
    Kommer alla moduler vara på rea någon gång?, förr eller senare.
    Eller är några alltid "dyra"? (typ Buchla 296e Spectral Processor)

    Vill samla alla som Pokémons nu.

  58. #598
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Robban303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kommer alla moduler vara på rea någon gång?, förr eller senare.
    Eller är några alltid "dyra"? (typ Buchla 296e Spectral Processor)
    .
    Senast Buchla 296e var på rea var i augusti. Se till att subscriba på Softubes utskick så missar du inget.

  59. #599
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    Nu är det rea!!
    Letar fram plånboken och shoppar loss.

  60. #600
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nya Modular versionen 2.5.71 (b36539 eeec4eca) släppt idag innehåller tillagd undo/redo funktionalitet.

    Change log for 2.5.71 (Released on November 7th, 2023)

    All Products:
    Added Undo/Redo functionality for all plug-ins.
    Added default preset functionality for all plug-ins.

    Modular:

    Fixed an issue where Buchla modules didn't respond to MIDI learn.
    Fixed an issue where the Modular sequencers' length parameter was out of sync with the UI.

Liknande ämnen

  1. Softube TSAR-1
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2024-01-25, 15:54
  2. Softube Mutator
    Av false messiah i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 21:06
  3. Softube Console 1
    Av kirre777 i forum Nyheter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-11-20, 14:55
  4. Softube har rea
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 17:47
  5. Softube FET Compressor
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •