Sidan 5 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 601

Ämne: Softube Modular

  1. #241
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Ibgen som vet hur det funkar med multitouchskärm och win 10?

  2. #242
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ibgen som vet hur det funkar med multitouchskärm och win 10?
    Jag är också supernyfiken. Även rent generellt på touch och win10.

  3. #243
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Hua... Touchskärm och patchning... Hemska tanke...

    Provat en del av detta i iphone och ipad med tex jasuto, audulus, mfl... Nja säger jag om det...

  4. #244
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hua... Touchskärm och patchning... Hemska tanke...
    Varför? Det kommer bättre GUIn hela tiden.

  5. #245
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Personligen skulle jag aldrig köpa en daw eller plug som inte stödjer multitouch efter att ha kört bitwig på en 24" touchskärm.

  6. #246
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    En modul jag verkligen tyccker ni ska försöka emulera är WMD PDO2!

    Det skulle vara najs med en phase-distortion oscillator!

  7. #247
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ju nord modular.
    Jo, den har jag också. Men den har ju en helt annan ingång, mer ett "idealt" system än emulering.

  8. #248
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    jisses vad detta låter bra.. koolt kroffe! grattis. får man rabatt på de prylar man har som hårdvara? av nån anledning är jag sugen på att köpa just de jag har i racket och ha i burken med. när man reser eller inte är sugen på att mecka.

  9. #249
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Dagens monopoly patch under tiden middag intogs... Låter riktigt bra men återigen 45% CPU...
    Detta kommer bli en SW som jag kommer använda som en HW. Dvs Slå på, spela in, slå av.
    https://soundcloud.com/oskarlygner/monopolystyle

  10. #250
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, den har jag också. Men den har ju en helt annan ingång, mer ett "idealt" system än emulering.
    Jo. Men också hårdvara med allt vad det för med sig. Fast jag har inte riktigt kollat vad det kostar, det kanske vore kul ändå...

  11. #251
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Och får er som vill dela med er av patchar och patch-tips etc startade en användare en Facebook-grupp för ett tag sen:
    https://www.facebook.com/groups/Soft...larUsersGroup/
    går det att importera patchar från andra plattformar? jag kör au i logic och i facebookgruppen finns .fxp vilket är något annat

  12. #252
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Den här var ju grym, minimal och najs!

    https://youtu.be/9qz-EgytFLo

  13. #253
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Hur mycket soppa drar heartbeat?

  14. #254
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Många av frågorna som ställs här finns svar på i användar-manualen som medföljer (klicka på Open manual knappen i pluggen) eller som kan laddas ned här:
    http://download.softube.com/manuals/...s%20Manual.pdf

  15. #255
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Har rattat lite mer nu. Det låter banne mig riktigt bra faktiskt. Det som jag verkligen gillar är att det går snabbt att bygga snygga enkla synthar där tex något så enkel som att lägga lite olika vibrato på VCO 1 och 2 med två olika LFOer, köra dem genom MinMax och erhålla SÅ SNYGGA LEADS.

    Det jag möjligen noterat är att ADSR-modulen beter sig lite underligt vid små värden på Attack, lite beroende på tid-konstanten. Det är lite "digitala" steg där. Men det är klart... vi snackar transienter här omkring 0.1-10ms... (1000-10000Hz)... Hur snabbt översamplar emuleringen nu igen?

    Gissar att det är svårast just med envelopar som beter sig verklighetsnära.

  16. #256
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Åhhh igen... Så jävla FETA basar som går att få till... Lätt mkt fetare än alla andra mjukvaror jag provat. GRYMT.

    Äntligen!

  17. #257
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Härligt att höra!
    Måste kolla på ADSR sen igen mär jag inte har semester och se vad du menar.

  18. #258
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    eller finns det ngt kortkommando att hålla ner för att göra microjusteringar?

  19. #259
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    eller finns det ngt kortkommando att hålla ner för att göra microjusteringar?
    Ja, CMD+click drag...

    Shift + click för lägga till flera moduler ur selector/Add läget.
    Senast redigerat av kroffe den 2016-08-08 klockan 10:07.

  20. #260
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lägg ned Odd Bob, det är bara att använda ilok license manager. Behöver inte vara på din nästan döda dator.
    Det där är inte konstruktivt alls. OddBobs frågor är minst sagt relevanta. Skälet till att jag använder en iLok och inte har licenser knutna till datorn trots att jag bara kör en dator, är för att kunna ha TLC aktiverat ifall dongeln försvinner/blir stulen/går sönder, just för att det är väldigt oklart vad som händer med min licens om datorn havererar (eller jag ominstallerar utan att komma ihåg att avaktivera, har förlorat en skarp licens på Photoshop så).

    Ni har valt att försvåra för användaren (även om det är förståeligt att ni gjort så), och då får ni stå ut med och svara på frågor om det.

  21. #261
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni har valt att försvåra för användaren (även om det är förståeligt att ni gjort så), och då får ni stå ut med och svara på frågor om det.
    Ok, nu blev det en diskussion om ilok igen.
    Nu är det ju inte vi i Softube som står för själva kopieringsskyddet ilok och hanterandet av detta. Men visst, vi har valt att använda det så vi är delskyldiga att påverka Pace, tillverkaren, att göra det så enkelt som möjligt. Det jag skrev ovan är, att trots att din gamla dator med maskinlicensen kraschar så kan du på en annan dator via ilok license manager gå in och flytta licensen.
    Kan vi lämna ilok-diskussionen nu och fokusera på Modular?
    Senast redigerat av kroffe den 2016-07-25 klockan 11:01.

  22. #262
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, nu blev det en diskussion om ilok igen.
    Nu är det ju inte vi i Softube som står för själva kopieringsskyddet ilok och hanterandet av denna. Men visst, vi har valt att använda det så vi är delskyldiga att påverka Pace, tillverkaren, att göra det så enkelt som möjligt. Det jag skrev ovan är, att trots att din gamla dator med maskinlicensen kraschar så kan du på en annan dator via ilok license manager gå in och flytta licensen.
    Kan vi lämna ilok-diskussionen nu och fokusera på Modular?
    Japp. Och, som skrevs, vore bra att bryta ut iLok-diskussionen till en annan tråd, eftersom den dels sölar ner modulardiskussionen, dels är av intresse för andra.

  23. #263
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    En annan sak jag gillar är att man måste koppla och bygga som med hw. Jag gillar att ha denna som ett skissblock för patchar i min hw. Dessutom låter det ju så jävla bra så jag behöver inte slå på hwn

    Ska laja lite medfiltret senare och diffa utgångar för nya filtertyper.

    Ett filter som dock vore trevligt emulerat är QMMG med utbytbara vaktrolkretsar...

    Och en azimuth vore najs!

  24. #264
    deleted user
    Skulle vilja (önska) att följande Doepfermoduler skulle dyka upp:

    A-101-2 Vactrol Low Pass Gate
    A-137-1 Wave Multiplier 1
    A-141-2 Voltage Controlled Envelope Generator
    A-143-1 Complex Envelope Generator
    A-147-2 Voltage Controlled Delayed Low Frequency Oscillator
    A-149-1 Quantized/Stored Random Voltages
    A-171-2 Voltage Controlled Slew Processor/Generator
    A-188-1D with 4096 stages BBD
    A-196 Phase Locked Loop

  25. #265
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Axxe, håller helt med! De tre sista skulle göra stor skillnad!

    - - - Uppdaterad - - -

    Även matrix mixer skulle vara riktigt najs!

  26. #266
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Fortsätter och ratta och bara ler. Gjorde just en parafon. Riktigt fint låter det. Om inte detta bli en hit och storsäljare skulle jag bli förvånad.

    Jag kan göra ett SNYGGT ljudbibliotek mot att jag får några fler moduler framgent

  27. #267
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Fråga som kanske varit uppe:

    Kan jag zooma ut lite. Kör med en MBP Retina 15" men tycker jag har dålig översikt... Vad trycker man?

  28. #268
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag startade just denna tråd om kopieringsskydd generellt och iLok specifikt, så kanske vi kan ta dessa frågor där?

  29. #269
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan jag zooma ut lite. Kör med en MBP Retina 15" men tycker jag har dålig översikt... Vad trycker man?
    Med retina skulle jag tipsa om att i system inställningar för OSX välja Displays>Resolution: Scaled och klicka i "More Space" och sen i Softube Modular Setup välja "Use Medium GUI on large screens".
    Nu ser du hela rackbredden samtidigt.
    Senast redigerat av kroffe den 2016-07-27 klockan 15:47.

  30. #270
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Nuså, nu blev det ju mkt bättre!

    Tack!

  31. #271
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Provkör nu lite SM + M4L! Vilken jävla kombo! Stört jyste!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2016-07-27 at 15.41.45.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	101,5 KB 
Id:	68932
    Senast redigerat av Odd Bob den 2016-07-27 klockan 15:42.

  32. #272
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dagens monopoly patch under tiden middag intogs... Låter riktigt bra men återigen 45% CPU...
    Detta kommer bli en SW som jag kommer använda som en HW. Dvs Slå på, spela in, slå av.
    https://soundcloud.com/oskarlygner/monopolystyle

    woohhoooo nice!
    vilka moduler är det då? efterlyser generellt en "glo på min patch" funktionalitet i modularer.

  33. #273
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Kan lägga upp en skärmdump senare.

  34. #274
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Så, Skärmdump på "monopolyemulatorn"
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MonoPolyStyle.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	107,7 KB 
Id:	68946

    4st VCOer som är kopplade till varsin switch (4to1) där såg, puls och triangel samt vitt brus är inkopplat.
    Varje switch utgång är sedan kopplat till en ny switch som styrs av seqencern som triggas av gate in. På detta sätt kan man ju enkelt välja vilken VCO som ska låta (tanken slog mig just att även velocity skulle kunna styra detta, vilket skulle ge riktigt fina möjligheter att enkelt bygga "stygga " svettiga" baslinor. Sedan går audio signalen till VCAn och därefter filtret där två utgångar kopplas till min/max för skön stereobredd (och karakträr av blandning av två lutningar på filtren, ger skönt övertonsmos).
    Två envelopar styr filter respektive VCA.

    Viss grad av kosrmodulation har jag också lagt till, där VCO1&2 körs genom en min/max som sedan är kopplade till VCO 3 och 4 och motsatt till VCO1&2 från 3&4. Här hade man kunna tänka att alla modulationer ut hade kunnat kopplas via en individuella switchar också.

    Patchen duger riktigt fint till att emulera soundet av MonoPoly och framförallt enkla rytmiska baslinor för pulserande mys!

    Matchen bör sedan styras med en yttre Arpeggiator, tex den i Live eller bara en sequencer. När man stannar DAWen skulle även sequencern kunna nollställas för samma utgångsläge vid omstart.

    Det allra enklaste låter enligt mig RIKTIGT bra.
    Senast redigerat av Odd Bob den 2016-07-28 klockan 10:18.

  35. #275
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Verkade intressant tills jag såg priserna för separata moduler.. det är säkert bra, men nja, eurorack är tillräckligt kostsamt ändå, ville inte bli beroende av mjukvaran också, inte till dom priserna.

  36. #276
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag köper de moduler jag inte har
    Och tanken är att på sikt skala ner hwn lite.
    När det låter såhär bra (vilket ingen annan mjukvara gör, mer än reaktor 6, så är jag beredd att ta tillbaka allt jag sagt om hw vs sw... denna mjukvara är något helt annat än andra trökiga plugins.

  37. #277
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Fan vad kul det verkar.. Men behöver nog en ny dator isf

  38. #278
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köper de moduler jag inte har
    Och tanken är att på sikt skala ner hwn lite.
    När det låter såhär bra (vilket ingen annan mjukvara gör, mer än reaktor 6, så är jag beredd att ta tillbaka allt jag sagt om hw vs sw... denna mjukvara är något helt annat än andra trökiga plugins.
    Jo det låter säkert bra, jag har på senare tid hållt på lite mer med mjukvara. Tycker att Diva låter fantastiskt bra, provat lite andra av de som sägs låta bra/bäst, men inte blivit lika imponerad som av Diva.

    Hur många moduler får man med? Den går att köra som VST-plugin antar jag?

    Om det finns bra möjligheter för MIDI-learn så kan man ju komma runt problemet med mjukvara/mus-pillande genom att köpa till någon hårdvara med rattar (har redan en "ok" midi-kontroller).. Ska fundera :P

  39. #279
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo det låter säkert bra, jag har på senare tid hållt på lite mer med mjukvara. Tycker att Diva låter fantastiskt bra, provat lite andra av de som sägs låta bra/bäst, men inte blivit lika imponerad som av Diva.

    Hur många moduler får man med? Den går att köra som VST-plugin antar jag?

    Om det finns bra möjligheter för MIDI-learn så kan man ju komma runt problemet med mjukvara/mus-pillande genom att köpa till någon hårdvara med rattar (har redan en "ok" midi-kontroller).. Ska fundera :P
    Diva är grym, har provkört den som crack ett tag men använder inte längre alls. Giller Bazille, ACE och Zebra2 bättre.
    Äger Bazille och den e grym, MEN inte alls lika tjock och fet i soundet (liksom DIVA) jämfört med SM.

    Man får med följande utom Intellijel-modulerna (Rubicon, Korgasmatron2 och uFold2).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2016-07-28 at 13.01.15.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	78,0 KB 
Id:	68951

    Och ja, det ska man kunna göra. Har dock inte gjort det själv ännu, men har köpt en doepfer DrehBank för det ändamålet.

  40. #280
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ok. Ja så satans dyrt är det ju inte ändå, med tanke på hur många moduler man får med. Men det kommer nog finnas en tendens till att man vill köpa varenda modul som släpps för de kostar ""bara"" $49 eller $99.99 osv hehe..

    Går det att integrera detta med sin modular också, dvs är det lite Expert Sleepers-tänk över det också eller?

  41. #281
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Den handlade inte om att vad som var möjligt enligt mig utan vad som dåvärande pluggar möjliggjorde. SM möjliggör den där udden jag saknade (liksom R6 gör). Och ja jag backar lite på detta min ståndpunkt nu.

  42. #282
    Ego Trip
    Ego Trip är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köper de moduler jag inte har
    Och tanken är att på sikt skala ner hwn lite.
    När det låter såhär bra (vilket ingen annan mjukvara gör, mer än reaktor 6, så är jag beredd att ta tillbaka allt jag sagt om hw vs sw... denna mjukvara är något helt annat än andra trökiga plugins.
    Länge funderat på att börja bygga ett litet eurosystem, främst make noise moduler, men länge tvekan pga kostnaden. Blir lite osäker när jag läser din kommentar, skulle betyda att man kan spara massor av tusenlappar. Rent ljudmässigt, är det stor skillnad mellan Softube Modular/Reaktor 6 och hårdvara?

  43. #283
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ego Trip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Länge funderat på att börja bygga ett litet eurosystem, främst make noise moduler, men länge tvekan pga kostnaden. Blir lite osäker när jag läser din kommentar, skulle betyda att man kan spara massor av tusenlappar. Rent ljudmässigt, är det stor skillnad mellan Softube Modular/Reaktor 6 och hårdvara?
    Det är ytterst liten skillnad mellan SM och euro skulle jag säga (baserat på att jag har/haft de moduler som finns i SM). Dock krävs en vass dator för FETA patchar.

    Reaktor 6 - blocks låter bra och käkar mindre CPU och är lite annorlunda men där finns ett bibliotek av sjuka mängder fler moduler.

    I R6 finns även smidigare modulationshantering (överlägsen SM och vanlig HW).

  44. #284
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    https://soundcloud.com/oskarlygner/dualsineosc_plusmath

    Satt lite igen och experimentera med sinus-socilatorer och logik... Inga filter här inte!

    Ovanpå lite Valhalla VintageVerb.

    Låter fan riktigt najs. !

    <3<3<3

  45. #285
    Ego Trip
    Ego Trip är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Låter sjukt bra faktiskt!

    Det som gör att jag tvekar lite är ifall det kommer fler moduler eller inte. Lär ju förmodligen göra det, men är en hel del saker jag tycker mig sakna. Jag bryr mig egentligen inget om det är licenserat eller inte, hade nästan hellre sett en enhetlighet med bara softtube moduler. En Phonogene liknande modul hade också varit guld. Fin patch och verkar som softube har gjort det mesta rätt när det gäller ljudet.

    En annan sak, vad händer om en tillverkare vill dra sig ur och man har köpt ett par moduler?

  46. #286
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man får med följande utom Intellijel-modulerna (Rubicon, Korgasmatron2 och uFold2).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2016-07-28 at 13.01.15.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	78,0 KB 
Id:	68951
    Här finns en mer detaljerad lista on-line för den som är intresserad:
    http://www.softube.com/index.php?id=modular#modules

  47. #287
    khak
    khak är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://soundcloud.com/oskarlygner/dualsineosc_plusmath

    Satt lite igen och experimentera med sinus-socilatorer och logik... Inga filter här inte!

    Ovanpå lite Valhalla VintageVerb.

    Låter fan riktigt najs. !

    <3<3<3
    Snyggt!

  48. #288
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, cmd+click drag...
    Shift + click för lägga till flera moduler ur selector/Add läget.
    Sorry, fin-justera ska alltså vara CMD+klicka och dra.
    Och just det - Alt + klicka på ratt för att återställa till default läge.
    Senast redigerat av kroffe den 2016-08-08 klockan 10:07.

  49. #289
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    VST in Depth har en fin tutorial i (hittils) fem delar på Softube Modular, rekommenderas!
    https://www.youtube.com/playlist?lis...yNZlnZ0UqmrLcc

  50. #290
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Här tänker lite kring Softube Modular:


    https://youtu.be/lyJtnalBvS0

  51. #291
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här tänker lite kring Softube Modular:
    Sympatisk promo

  52. #292
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    VST in Depth har en fin tutorial i (hittils) fem delar på Softube Modular, rekommenderas!
    https://www.youtube.com/playlist?lis...yNZlnZ0UqmrLcc
    Ännu en del uppe av VST in Depths Tutorials serie, väl värt en titt för "vanliga" eurorack användare också:

    https://youtu.be/-brgYyPppds

  53. #293
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Suttit en del med demon och gillar den. Kul att patcha och den låter bra. Önskar man kunde köra demo på de andra modulerna. Men det kanske man kan? Blir snabbt dyrt om man vill ha de andra modulerna också.

    En sak jag önskar är en drag-n-drop funktion för att flytta runt i racket. Just nu är det ganska klumpigt och omständigt att flytta runt modulerna.

    I övrigt låter det gött!

  54. #294
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Suttit en del med demon och gillar den. Kul att patcha och den låter bra. Önskar man kunde köra demo på de andra modulerna. Men det kanske man kan?
    Japp, klicka på demo fliken på sidorna:
    http://www.softube.com/index.php?id=intellijel_rubicon
    http://www.softube.com/index.php?id=intellijel_ufold
    http://www.softube.com/index.php?id=...l_korgasmatron

    En sak jag önskar är en drag-n-drop funktion för att flytta runt i racket. Just nu är det ganska klumpigt och omständigt att flytta runt modulerna. I övrigt låter det gött!
    Tack, ja det är en sak vi jobbar på till kommande uppgradering.

  55. #295
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ah, tack. Insåg inte att man var tvungen att skaffa separata demolicenser för de andra modulerna.

  56. #296
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, tack. Insåg inte att man var tvungen att skaffa separata demolicenser för de andra modulerna.
    Ja, tyvärr är de ju separata produkter, som dock kräver Softube Modular platformen.

  57. #297
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ny mjukvaru-version med lite bugg-fixar (bl a Windows 10 buggen) + två nya moduler:

    http://www.softube.com/index.php?id=news165
    Senast redigerat av kroffe den 2016-09-26 klockan 19:41.

  58. #298
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nick Batt testar Modular, här är previewen:

    https://youtu.be/jZOI8gSTTF4

  59. #299
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Gött med två nya fina moduler!

    När kommer det fler roliga grejer?

  60. #300
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gött med två nya fina moduler!
    När kommer det fler roliga grejer?
    Snart!

Liknande ämnen

  1. Softube TSAR-1
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2024-01-25, 15:54
  2. Softube Mutator
    Av false messiah i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 21:06
  3. Softube Console 1
    Av kirre777 i forum Nyheter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-11-20, 14:55
  4. Softube har rea
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 17:47
  5. Softube FET Compressor
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •