Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 238

Ämne: Pioneer DJS-1000/Toraiz SP-16 Sampler (Dave Smith filter)

  1. #1
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto

    Pioneer DJS-1000/Toraiz SP-16 Sampler (Dave Smith filter)

    Vet inte om någon har skrivit om detta här?http://djworx.com/worlds-collide-dav...ts-pioneer-dj/
    Senast redigerat av tonefloat den 2017-10-19 klockan 00:02.

  2. #2
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    Där rök polymoogen!

  3. #3
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    gott besviken... pioneer.. är ju dödare än själva SCI

  4. #4
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    .r rök polymoogen!
    Hello PP! PioneerPropheten. Fast troligen så är det väl något filteraktigt. Men det kan kanske vara något riktigt "stort"
    "Given that Dave Smith is flying in from the US to appear on the Pioneer DJ stand at Musikmesse for most of the show, I suspect it’s something significant. And anything with a Dave Smith logo alongside the Pioneer DJ one is likely to sell well. Or the pseudo-pads could just be pretty decorational red herrings"

  5. #5
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där rök polymoogen!
    Det finns en Gud!

  6. #6
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    gott besviken... pioneer.. är ju dödare än själva SCI
    De är ju ledande på DJ produkter idag så de är knappast i SCI's situation och de har ju lite roliga produkter som vissa effektlådor DJ controllers och ett fruktansvärt grymt soundsystem designat i samarbete med Gary Stewart.

  7. #7
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Oops! DJ Worx släppte tydligen ut katten Daves samarbete med Pioneer DJ ut ur hatten för tidigt. Eftersom de nu tagit bort nyheten..

  8. #8
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpeg 
Visningar:	38 
Storlek:	63,4 KB 
Id:	66234

  9. #9
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag, Lackan & Firechild kommer komma hem från Frankfurtmesse omvandlade till DJ's. Med keps o allt!!!!

  10. #10
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    De råkade nog lägga ut aprilskämtet lite för tidigt

  11. #11
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag tänker att ett samarbete med Pioneer inte egentligen påverkar ett eventuellt samarbete med andra synttillverkare, även om den omedelbara faran för ett MOOG-haveri tycks överblåst för stunden.

  12. #12
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker att ett samarbete med Pioneer inte egentligen påverkar ett eventuellt samarbete med andra synttillverkare, även om den omedelbara faran för ett MOOG-haveri tycks överblåst för stunden.
    Enligt säkra källor kommer Moog att samarbeta med Behringer istället och man kommer på Messe att lansera en Ultramoog Pro.

  13. #13
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt säkra källor kommer Moog att samarbeta med Behringer istället och man kommer på Messe att lansera en Ultramoog Pro.
    Kanske är dags för en "Behringer MOOG ARP Odyssey"? Med minnen och polyfoni?


  14. #14
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske är dags för en "Behringer MOOG ARP Odyssey"? Med minnen och polyfoni?

    Ja tack! Och semimodulär!

  15. #15
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    BORP Odyssey. The journey ends here.

  16. #16
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    BORP Odyssey. The journey ends here.
    BORG Odyssey - Resistance is Futile

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	32 
Storlek:	97,2 KB 
Id:	66236Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	97,2 KB 
Id:	66235

  17. #17
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Oooh! Givet köp med rätt design!

  18. #18
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran


    TORAIZ SP-16 Sampler: Integrated With CDJ Setups

    This is Pioneer DJ’s first foray into production gear, and it’s a bit of a departure from the rest of their products that exist on the market. The unit is expected to release this summer for a price of $1,499.

    Naturally most people into dance music production will want to immediately compare this to the Roland AIRA TR-8, but with the feature set outlined below, it is exciting for DJs using more traditional setups who don’t want to have to mess around with MIDI syncing outboard gear or Ableton Live:

    16-Step Sequencer: The TORAIZ SP-16 has a sequencer that allows DJs to quickly drop sounds into 16-step loops, and then modulate the sounds with the knobs below the touch screen. The buttons change based on the colors assigned to each sound – and you’ll be able to save and play back up to 256 patterns.

    Touch Screen Control: The main display on the unit is a 7-inch full-color touch screen with detailed sample information, which allows browsing and loading of samples. The display also shows real-time waveforms and full details of the sample’s characteristics.

    Multicolor Performance Pads with Velocity: You’ll recognize these pads from the nicer DDJ units – they’re the same pads! Load up to 16 samples to the pads, then finger drum freely to layer sounds on the fly. The lights reflect the colors you’ve assigned to each sound. Yes, there’s velocity detection.

    Analog filters from Dave Smith Instruments: An amazing addition to the TORAIZ SP-16 is the addition of analog filters from Dave Smith’s iconic Prophet-6 synthesizer. The filters have control knobs for Drive, Cut Off and Resonance.

    Pro DJ Link and MIDI clock: Quickly add the TORAIZ SP-16 to aCDJ or XDJ set-up using Pro DJ Link – the sampler will snap one-shots and loops to the beat of the master deck so you can layer multiple sounds over your tracks and they’ll always be in sync. It also has a MIDI clock so you can connect other devices via USB and stay in sync – and according to the press release, Pioneer will add connectivity with DAWs and synths at a later date.

    8GB of onboard flash memory and real-time processing The TORAIZ SP-16 delivers 16-voice polyphony (every sample can be played at the same time), even while using time stretch or editing the sound using the touch screen amp envelope. The 8GB of flash memory means that you can store a fair amount of content onboard – no need for a laptop.

    Källa: DJ TechTools


    https://youtu.be/KTl4ScMq_0c
    Senast redigerat av eXode den 2016-04-05 klockan 15:12.

  19. #19
    MK Ultra
    MK Ultra är uppkopplad nu
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Vette tusan om hårdvaru/analog trenden kommer slå hos DJ:s. Kanske som en motreaktion mot att göra allt så enkelt för sig som möjligt och sälja in DJ X som egentligen bara består av luft och folk är villiga att betala för det. Blir nog en mindre grupp som en sån här kommer användas av. Tyvärr upplever jag att de flesta som nyttjar realtids manipuleringar av soundet oftast förstör mer än de bidrar. Iaf bland sovrums DJ:s

  20. #20
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior
    Mmh.. Frågan är ifall det bara är en flashig sampleplayer eller om det kan vara lite MPC över den?

  21. #21
    deleted user
    Fast det här är ju ingen stor grej för DSI. Det betyder noll och intet när det gäller eventuella nya syntar.

    Ber till gudarna iofs att det inte blir någon trött Moogsynt. Lite orolig för DSI/Sequential. Det var fint med Pro 6. Det var ok att göra OB-6, men om det blir ytterligare en poly med förfader börjar jag tro att tiden med P12 och P2 blev DSI:s höjdpunkt, men att det är över nu. Speciellt om de ska börja samla ihop diverse gammelanaloger från diverse tillverkare.

    Nästa synt blir avgörande för vad jag ska tro om DSI. En av de, om inte DEN, mest spännande synttillverkaren eller en trött tillverkare som gör typ Arturia Vintage Collection i hårdvara?

  22. #22
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nästa synt blir avgörande för vad jag ska tro om DSI. En av de, om inte DEN, mest spännande synttillverkaren eller en trött tillverkare som gör typ Arturia Vintage Collection i hårdvara?
    Håller med dig. Jag är sjukt nyfiken på vad nästa blir. Och man kan ju knappt ens gissa längre, men jag hoppas för egen del att man tar en paus med de helanaloga. Varför inte en, typ, "Evolver" P12/OB-6 hybrid. Analoga och digitala oscillatorer.

  23. #23
    deleted user
    Får jag önska gör han synten jag inte visste att jag bara måste ha.

  24. #24
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får jag önska gör han synten jag inte visste att jag bara måste ha.
    Detta han gjort nu är produkten jag visste att jag måste ha. Fan!

  25. #25
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får jag önska gör han synten jag inte visste att jag bara måste ha.
    Men den har du ju nu

  26. #26
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detta han gjort nu är produkten jag visste att jag måste ha. Fan!
    Det är väl egentligen Pioneer som gjort den, bara att de får använda Daves filter = $$$$$$

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men den har du ju nu
    Jojo, men får jag önska gör han det igen.

  27. #27
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Äh han är kool... det här kommer ju sälja som smör och då har han råd att experimentera mer med knäppa grejjer...... de maskiner Dave har gjort de senaste 15 åren är ju helt jävla grymma... ska man börja gnälla för han gör ett DJ sampler samarbete efter att ha släppt två asgrymma helanalogapolysar och två grymmast i världen hybrider som kan nässtan allt och låter asgrymt....känner att jag liksom har svårt att känna mig besviken.....snarare "vad skönt" en maskin som jag förhoppningsvis inte behöver

  28. #28
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh han är kool... det här kommer ju sälja som smör och då har han råd att experimentera mer med knäppa grejjer...... de maskiner Dave har gjort de senaste 15 åren är ju helt jävla grymma... ska man börja gnälla för han gör ett DJ sampler samarbete efter att ha släppt två asgrymma helanalogapolysar och två grymmast i världen hybrider som kan nässtan allt och låter asgrymt....känner att jag liksom har svårt att känna mig besviken.....snarare "vad skönt" en maskin som jag förhoppningsvis inte behöver
    Ja. Jag kan iofs skriva +1 på det.

  29. #29
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detta han gjort nu är produkten jag visste att jag måste ha. Fan!

    Men frågan är ju om den klara det som octan gör... analoga filter...visst... men.. du kör väl Svenskt! ..när jag köpte min Volvo sprillans så kom det fram ett par pensionärer på parkeringen till ett snabbköp och skakade min hand "tack för att du köpte svenskt"... dom hade precis sålt till kina då...orkade inte vara glädjedödare...jag bjöd dom gamla stackarna på det

  30. #30
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Vem var det som sa att samplen var död

  31. #31
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Hoppas man hinner testa den här på Messe då...

  32. #32
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Känns närmast som en octa-konkurrent, 16 parts och analoga filter...

    Ska bli kul att testa

  33. #33
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Ser ut att hamna högt prismässigt, bara Tempest som är dyrare av moderna high-end-trummisar?

    Kommer nog fånga upp en del som inte gillar Elektrons displayer (eller, ingen gillar dom väl, men man lär sig härda ut )

    Färgglad iaf!

  34. #34
    Tinsoldier
    Tinsoldier är inte uppkopplad

    Senior
    Är det ett analogt filter par per part, eller ett par (lp+hp) totalt?

  35. #35
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Tror att det analoga filtret är enbart masterfilter.

  36. #36
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Ser ju ut som en blandning mellan NI Maschine och Arturia Beatstep Pro...

  37. #37
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Tycker Dave börjar kännas mer och mer pompös i hur han skriver in sig själv i historien. Ingen som ifrågasätter hans fenomenala bidrag till elektroniska instrument och -musikhistorien, men det är alltid mycket mer sympatiskt när någon annan berättar den. Sättet han tagit Oberheim som gisslan är också halvsunkigt.

    Som en som har kommunikation som levebröd så måste jag få lov att säga att det svåraste momentet för ett brand alltid är när man går från underdog till topdawg. Arrogansen runt Tempest-kampanjen från DSI och avsaknaden av direkt respons från Dave vittnar om en uppblåst sjävbild. Att jämföra med Roger Linns respons, som varit personlig, dedikerad och full av respekt för kunderna som spottat ut 2000 dollar för en halvfärdig maskin.

    Vi är många som blir i det närmaste blint lojala till de här gamla hjältarna som gör instrument som vi tycker så mycket om. Vi blir i det närmaste religiöst hängivna för att verktygen håller vår inspiration uppe. Men denna lojaliteten kan missbrukas kraftigt.

    Jag köper att DSI genom barterdeals kan få in mer kapital till r&d, men jag tycker mig oavsett ana en växande cynism. Se intervjun med Nick Batt från superbooth med Dave, eller de senaste q&a's:en. Han bör inte glömma vem som sparkade igång hans business. Och vem som varit både alfa och betatestare av produkter som sålts som färdiga.

  38. #38
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Men kan den sampla? Framgår ju inte.
    Den har inputs, men det betyder egentligen inget.

  39. #39
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Får erkänna att jag verkligen trodde det här var ett aprilskämt! Inte för att jag tycker att det nödvändigtvis är en dålig ide eller så - bara överraskande.

  40. #40
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker Dave börjar kännas mer och mer pompös i hur han skriver in sig själv i historien. Ingen som ifrågasätter hans fenomenala bidrag till elektroniska instrument och -musikhistorien, men det är alltid mycket mer sympatiskt när någon annan berättar den. Sättet han tagit Oberheim som gisslan är också halvsunkigt.
    Que? Dave förefaller ju vara extremt skön snubbe ödmjuk som fan sett till vad han har åstadkommit och han verkar ju bara ha startat..
    Att han skulle ha tagit Oberheim som gisslan är du nog rätt ensam om att tycka, vi andra inser att Tom inte skulle ha kunnat genomföra detta utan Daves hjälp och resurser.

    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som en som har kommunikation som levebröd så måste jag få lov att säga att det svåraste momentet för ett brand alltid är när man går från underdog till topdawg. Arrogansen runt Tempest-kampanjen från DSI och avsaknaden av direkt respons från Dave vittnar om en uppblåst sjävbild. Att jämföra med Roger Linns respons, som varit personlig, dedikerad och full av respekt för kunderna som spottat ut 2000 dollar för en halvfärdig maskin.
    Halvfärdig var den ju inte och de flesta användarna är ju rätt nöjda så vad skulle Dave ha gjort annorlunda? Gått ut och ursäktat sig förutom det DSI redan gjort, lagt ned en förmögenhet i tid och pengar för att fixa till allt som varenda presumtiv användare klagat på inklusive petitesser ? På en småskalig nicheprodukt som redan kostat både Roger och Dave enormt mycket tid och utvecklingskostnader.
    Tror ingen ser Dave som en pompös topdawg utan mer som en respekterad doer som har bra koll på vad han gör, men ingen är ju perfekt vilket han själv ibland påpekar.

    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi är många som blir i det närmaste blint lojala till de här gamla hjältarna som gör instrument som vi tycker så mycket om. Vi blir i det närmaste religiöst hängivna för att verktygen håller vår inspiration uppe. Men denna lojaliteten kan missbrukas kraftigt.
    Fast det har ju knappast Dave gjort. Ingen tvingar ju heller någon att köpa något av hans instrument och konkurrensen är ju mint sagt hård i synthbranschen,

    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köper att DSI genom barterdeals kan få in mer kapital till r&d, men jag tycker mig oavsett ana en växande cynism. Se intervjun med Nick Batt från superbooth med Dave, eller de senaste q&a's:en. Han bör inte glömma vem som sparkade igång hans business. Och vem som varit både alfa och betatestare av produkter som sålts som färdiga.
    Är en till stor del mjukvarubaserad produkt någonsin färdig? Alla mobil och datortillverkare säljer ofärdiga produkter utan att skämmas som ofta kräver uppdateringar och firmwarefixar regelbundet.
    Senast redigerat av El Toro den 2016-04-05 klockan 23:20.

  41. #41
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får erkänna att jag verkligen trodde det här var ett aprilskämt! Inte för att jag tycker att det nödvändigtvis är en dålig ide eller så - bara överraskande.
    Det postades sista mars, inte första april så det borde ju ha varit en ledtråd att det stämde och lite för torrt för att vara ett riktigt skoj aprilskämt men visst jag förstår att vissa kanske ser kombinationen Pioneer/Dave lite avig men PioneerDJ har ju ambitioner och stora resurser de vill gärna jobba med storheter som Dave tippar på att de som ligger bakom resten av samplern inte heller är några duvungar utan sådana som designat och konstruerat åt Akai, Yamaha och Korg etc.

  42. #42
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    I och med att du säger att du pratar för alla utom mig så blir det svårt för mig att argumentera mot.
    Tycker bara att jag ser tendenser som jag inte diggar.
    Förresten, jag äger en Tempest för andra gången, köpte den förra veckan. Den är fantastisk. Men full av buggar. Älskar den för det.
    Klarar att tänka två grejer samtidigt.
    Senast redigerat av Nfuture den 2016-04-06 klockan 08:38. Anledning: Autocorrect bs

  43. #43
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får erkänna att jag verkligen trodde det här var ett aprilskämt! Inte för att jag tycker att det nödvändigtvis är en dålig ide eller så - bara överraskande.
    Samma här

  44. #44
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I och med att du säger att du pratar för alla utom mig så blir det svårt för mig att argumentera mot.
    Fast nu skrev jag ju inte det utan "Att han skulle ha tagit Oberheim som gisslan är du nog rätt ensam om att tycka" och "Tror ingen ser Dave som en pompös topdawg" Observera orden "rätt ensam om att tycka" och "tror ingen"

    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, jag äger en Tempest för andra gången, köpte den förra veckan. Den är fantastisk. Men full av buggar. Älskar den för det.
    Great stuff! Warts and all!

    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klarar att tänka två grejer samtidigt.
    Bra!

  45. #45
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Det drar väl in lite cash och dave får lite god reklam i kretsar han kanske inte annars får det i. Smart!

    Im in it for the money!

    Vad jag undrar är vad den här gör?
    Ska bli intressant och se om det är en "mpc" eller bara en jävligt dyr sampleuppspelare. Dessutom med Daves fula logga på.

  46. #46
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast jag kan hålla med Future om att det finns "tendenser" till arrogans.. han är ju supersaker på att hans analys om "analog" och "24 db filter" är det som är grejen och helt avgörande vilket ju antingen är marknadsföring eller så är han helt ute och cyklar.. för att det skulle vara så ostabilt som han säger så skulle det även behövas analoga modulationer mm utan en tillstymmelse av digital kontroll... så är det ju inte här utan P6 och OB-6 är ju superstabila och behöver ju digitalt kontrollerad skevhet....så..nja..

    Jag tror mer handlar om själva interfejset och att det är "analogt" snarare än själva kretsarna... älskar ju t.ex. digitala HPF i revolvern och dess respons...oops Dave

  47. #47
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Hpf i revolver är guld.

  48. #48
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Frågan är väl mer varflr.någon skulle köpa denna för 15000:- när en beg mpc1000 med jjos går på 4000:-?

  49. #49
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Undrar hur deras deal ser ut o hur de jobbade ihop. Vem lånar namnet till vem? Eller har DSi gjort allt? Etc etc

  50. #50
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är väl mer varflr.någon skulle köpa denna för 15000:- när en beg mpc1000 med jjos går på 4000:-?
    För att denna verkar överlägsen alla MPC:er på i princip allt.

  51. #51
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur deras deal ser ut o hur de jobbade ihop. Vem lånar namnet till vem? Eller har DSi gjort allt? Etc etc
    Dave har nog mest gjort filterna och kommit med lite input. Verkar som om denna bygger på Touch MPC designen fast ordentligt förbättrad.

  52. #52
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Drt verkar vara en enkel sample player med stepsequencer och 16 pads. Inget som inte går att göra på en mpc. Vem behöver ett lowpass filter och dist på master?

  53. #53
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vem behöver ett lowpass filter och dist på master?
    Tror DJs kan tycka det är kul

  54. #54
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att denna verkar överlägsen alla MPC:er på i princip allt.
    Var ser du vad den kan? Finns det någon featurespec?

  55. #55
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drt verkar vara en enkel sample player med stepsequencer och 16 pads. Inget som inte går att göra på en mpc. Vem behöver ett lowpass filter och dist på master?
    Du får nog läsa igenom beskrivningen lite bättre om du tror att detta är en enkel sampleplayer.

  56. #56
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ser du vad den kan? Finns det någon featurespec?
    På PioneerDJs hemsida bara det som står där krossar ju MPC. Jag menade då att den är överlägsen alla standalone MPCs. Men verkar även bättre än Renaissance och Touch som den verkar besläktad med.

  57. #57
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På PioneerDJs hemsida bara det som står där krossar ju MPC. Jag menade då att den är överlägsen alla standalone MPCs. Men verkar även bättre än Renaissance och Touch som den verkar besläktad med.
    Det var lite lite info för att skriva av någonting ännu för min del.
    Står ingenting i detalj om seq osv.

  58. #58
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Fan, jag hade hoppats mer på en grammofon.

    En där man kunde spela synthsolon genom att scratcha vinylplattor med inspelade vågformer och sen groova med ett analogt prophet-filter med andra handen.

    Dave, I am disappoint.

  59. #59
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var lite lite info för att skriva av någonting ännu för min del.
    Står ingenting i detalj om seq osv.
    Om du läser den långa beskrivningen på Pioneers DJ's hemsida och kollar på videon så får du lite mer kött på benen och snart har de nog lagt upp manualen också.

  60. #60
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du läser den långa beskrivningen på Pioneers DJ's hemsida och kollar på videon så får du lite mer kött på benen och snart har de nog lagt upp manualen också.
    Får nog vänta på manualen tror jag. För än så länge ser jag inget unikt i beskrivningen.

Liknande ämnen

  1. Dave Smith Modular - Curtis Filter
    Av outshape i forum Nyheter
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2015-02-03, 15:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •