Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Skäliga priser för Roland JX-8P, Korg 61, Korg Polysix, SCI Six Trak & Korg MS-10?

  1. #1
    Atari
    Atari är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Skäliga priser för Roland JX-8P, Korg 61, Korg Polysix, SCI Six Trak & Korg MS-10?

    Vill någon vänlig själ hjälpa mig med skäliga priser för nedan synthar?

    - Roland JX-8P
    - Korg 61
    - Korg MS-10
    - Korg Polysix
    - SCI Six Trak

    Står i kast att ev. köpa någon av dessa synthar men vill inte betala några överpriser.

    Tusen tack!

  2. #2
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Hmmm, gissar lite här:
    5000:-
    4000:-
    6000:-
    8000:-
    7000:-

  3. #3
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Både Roland och Korg har ett par doldisar i form av Roland JX-3p och Korg DW-6000 och 8000. Möjligen att JX-3 gått om JX-8 prismässigt men Korgs DW-serie går för småpengar men låter riktigt bra om man programmerar dem rätt.

  4. #4
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm, gissar lite här:
    5000:-
    4000:-
    6000:-
    8000:-
    7000:-
    +1

  5. #5
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Hittar du en Polysixa för 8k har du nog lite tur. När jag sålde min för 9 var köparen överlycklig och sade att han bara sett P6'or för över 10. Men han kan ju letat slarvigt också, vad vet jag…

    Övriga Void-gissningar ser dock rimliga ut tycker jag.

  6. #6
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Låter som skäliga dagspriser ovan, håller med om Polysix, de verkar gå upp.

  7. #7
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ja det har gått snabbt på slutet för Polysix.
    Iofs vettigt att den ligger i paritet med Juno 60 etc men de har ju stuckit ännu mer!

  8. #8
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Kanske finns färre fullt fungerade polysexor pga batterisyraproblemen den dras med. Polysix med MIDI hamnar iaf lätt över 10 lax idag.

  9. #9

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hittar du en Polysixa för 8k har du nog lite tur. När jag sålde min för 9 var köparen överlycklig och sade att han bara sett P6'or för över 10. Men han kan ju letat slarvigt också, vad vet jag…
    Det finns ibland skillnader mellan "vad 99musik tycker är ett rimligt pris" och "vad priset faktiskt är", där det förstnämnda speglar en nostalgi för priserna som de var i förgångna tider, som 2014 eller 2015.

  10. #10
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns ibland skillnader mellan "vad 99musik tycker är ett rimligt pris" och "vad priset faktiskt är", där det förstnämnda speglar en nostalgi för priserna som de var i förgångna tider, som 2014 eller 2015.
    Instämmer

    O så beror 99-värdeåsikter (har jag märkt) på ett antal faktorer:
    - Om de är på G att sälja alt köpa
    - De som säljer (eller funderar på att sälja) tycker att de är värda mycket (visar ebaypriser o liknande)
    - De som vill köpa tycker att de är värda mindre (hänvisar ofta till "har sett några på typ vend "gå" skitbilligt. Men det är faktiskt utgångspriser)

    Min rekommendation. Undersök själv för att få en "egen" uppfattning. Men, som i allt annat på 99an. Det är alltid gött att tjöta litta

  11. #11
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    - Roland JX-8P , den har jag sett för 3000-4000:-, hajpad här kanske men knappast utanför 99an
    - Korg 61, 4000:- är nog en bra gissning även om jag hellre köpt en Minilouge
    - Korg MS-10, sålde min MS-20kit för 7000:- (om jag minns rätt), 5000-6000:- men lär inte vara något drag på den försäljningen
    - Korg Polysix, 8000:- är nog bra gissat, men känns som en synt som alltid finns till salu
    - SCI Six Trak , underskattad, 7000:- säkert ok om man orkar programmera den

  12. #12
    Atari
    Atari är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tack för all input!

    Det lutar åt en PolySix eller SCI Six Trak. Vilken är att föredra?

    Varför är SCI svår att programmera? Inga rattar?

  13. #13
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Kom upp en Polysix med midi för 12.000:- i dag på vend.

  14. #14
    Atari
    Atari är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tack! 12 000kr är lite mycket. Det finns Polysix på E-bay mellan 7000-9000kr. Dock utan Midi.

  15. #15
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    - Roland JX-8P , den har jag sett för 3000-4000:-, hajpad här kanske men knappast utanför 99an
    Den har faktiskt stigit i pris en aning, men 4000-4500 tror jag nog
    - Korg 61, 4000:- är nog en bra gissning även om jag hellre köpt en Minilouge
    Tycker inte den är värd så mkt, sett flera för ca 2500, en DW8000 är roligare
    - Korg MS-10, sålde min MS-20kit för 7000:- (om jag minns rätt), 5000-6000:- men lär inte vara något drag på den försäljningen
    Såg en nyligen för 8000 tror jag det var??
    - Korg Polysix, 8000:- är nog bra gissat, men känns som en synt som alltid finns till salu
    En funktionell utan batteriläck brukar nog ligga mellan 8-10.000
    - SCI Six Trak , underskattad, 7000:- säkert ok om man orkar programmera den
    Överskattad anser jag, hur tråkig som helst, som en Prophet-600 med tuggummi env
    Nej nu vet jag varför jag inte gillar vissa synthar, pga CEM! Låter trött, metalliskt och väser... tacka vet jag SSM!

  16. #16
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Sixtrak är bäst i världen. Kan man leva med programmeringsstilen så är den otroligt djup. Har läckra features. Bra som fan för allt. (fast sequencern och arpeggiatorn är helt oanvändbara så de ska man inte köpa den för.)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •