Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 72

Ämne: Linn frågor

  1. #1
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran

    Linn frågor

    Har av någon anledning fått för mig att det vore kul att ha en Linn trummis. Många produktioner där en är med tilltalar mig, men jag har aldrig testat någon själv. Visst har man använt samplingar men det blir inte riktigt samma sak. Det verkar vara en sådan där maskin där hårdvaran är med och skapar, trots att den i sig är digital.

    Så jag skulle vilja ha lite ärliga fakta, sådana man bara kan få här på 99:an, av er som har eller haft en om man nu skulle råka ramla över en. Vilken modell ska man leta efter? Hur bra funkar det att synca den? Hur funkar det att promma den? Vad bör man se upp med? Varför låter inte samplingar av den lika bra? ..etc etc (insert valfri fråga)..

    Ser fram mot massor av spännande läsning från er..

  2. #2
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jag vet inte var jag ska starta, har både en Linndrum och en Linn 9000. Linndrumen är verkligen det sista jag skulle sälja av allt gear jag äger. Sista sista sista.

    Det är en Linndrum du ska ha (LM1 kostar ca 40k så den går nog bort). Den har ett instant klipp och tryck som jag inte tycker jag fick till med samplingar på samma sätt. Med en Linndrum pluggar du in, trycker play och så sitter det. Det är lite som att förklara magin i en Minimoog eller 2600, när du testat en är du hooked.

    I Linn 9000 satsade de på lite mer akustiska sound, som gör att den låter mer verklighetstroget, men inte lika snappy och tungt. HH, pukor, crash etc är dock fantastiska, men ska du bara ha en Linn så är det en Linndrum.

    Idag ska du nog vara glad om du hittar en för 15k dock. Dom har skjutit i höjden på senare tid verkar det som.

  3. #3
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    jag lurar fortfarande på vem här på 99an som snodde "min" framför ögonen på mig av Odie när vi var istort sett klara med affären- osportsligt Jag letar också med ljus o lykta efter en linn-drum. Man ser dem mer o mer sällan tycker jag. Runt 20k på tyska bayyen

  4. #4
    AVIDA
    AVIDA är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Håller med Lackan. Min Linndum är nog det sista som säljs i samlingen.

    Om man ser till ljuden så är samplingarna otroligt organiska och sitter rätt i ljudbilden utan några större ingrepp med EQ eller effekter. Baskagge och virvel har både djup och klipp som känns modernt trots maskinens ålder. Om det är något som är minus skulle jag säga clap-ljudet som är lite torrt i min smak.
    Använder den ofta för att trigga akustiska tagningar. Brukar bli otroligt bra om man låter trummisen följa "svänget" från Linndrum och sen triggar slagen.

  5. #5

    Veteran
    Linn fast samplingar använder jag hela tiden. Fina grejer. Lite för mycket stålar för den riktiga prylen.

  6. #6
    raoul flutters avatar
    Veteran
    LM-1 är en av mina favorittrummaskiner. Men jag kör V-Linn som jag tycker är riktigt bra.

  7. #7
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Håller med, Linndrum e helt perfekt på nåt sätt. Virveln o hihaten o bastrumman är typ bäst. Jag triggar min från en pro2000, sync in med minsta värdet på arpeggio trig ut på pro2000. Funkar fint!

    (Och ja klappen e fan rätt kass)

  8. #8
    RMI
    RMI är inte uppkopplad
    RMIs avatar
    Senior
    Tamburinen och cabasan är också fina. Som sagts ovan: bra tryck i alla ljud. Jag programmerar oftast från Logic nuförtiden, men det funkar rätt bra att programmera direkt på Linnen också. Linndrum är grym, men favoriten bland Linn är nog ändå LM-1.

  9. #9
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    (Och ja klappen e fan rätt kass)
    Äh... snacka skit! Linnklappran är för spacesynth vad 909-bastrumma är för tecko.

  10. #10
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran

  11. #11
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MPC 3000!
    Sådär låter min Linn 9000. Skitsnygg HH, toms etc. Men inte alls som Linndrum imo. Inte ens på samma planhalva.

  12. #12
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Wow Linn 9000 verkar ju rolig. Hade inte hört talas om den.

  13. #13
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Linn 9000 är ju urfadern till alla MPC'er. Av demon att döma verkar det ju som om Roger även tog med sina samplingar när han gick till Akai. Det var grymt likt i soundet.

    Linn 9000 fick ju Linn att gå under som företag (mer eller mindre) och Roger började på Akai, och hela grundtänket i 9000 återfinns därför i MPC'erna.

  14. #14
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Hur är det att synca en icke midifierad? Och hur vanligt är det att man byter prommarna till egna?

  15. #15
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Beror på vem man är! Har gjort nya ljudeprom till DX/DMX och Linn, bara att bränna och vara glad!

  16. #16
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Den väger ett ton, och har en inbyggd nätdel som ofta brummar (mekaniskt, det stör inte ljudutgången). Gissar att om man river ut nätdelen och ersätter med en modern halveras vikten.

    Utan MIDI synkas den via en triggpuls. Jag använder en Doepfer MSY-2.

    Den har bra tryck i ljuden och är rätt intressant att programmera. Men det finns ingen större poäng att byta ljuden, så bra är inte sequencern i den. Använd Maschine eller något istället.

    Den är lätt att serva, öppnas som en motorhuv på en bil. Den har tre fastlödda NiCd-batterier som förmodligen börjar läcka nu om de aldrig är bytta. Det är hyfsat enkelt att löda bort dem och ersätta med en hållare + nya.

    Jag skulle aldrig någonsin betala dagens priser för den.

  17. #17
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle aldrig någonsin betala dagens priser för den.
    Om min studio brann ner skulle jag lätt betala dagens priser för att få en LM2 igen.

    Men som alltid beror det på hur man värderar gear. Jag värderar LM2 som viktigare än en JP8 i min musik, andra gör säkert inte den värderingen...

  18. #18
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om min studio brann ner skulle jag lätt betala dagens priser för att få en LM2 igen.

    Men som alltid beror det på hur man värderar gear. Jag värderar LM2 som viktigare än en JP8 i min musik, andra gör säkert inte den värderingen...
    Jo, jag förstår det fullt ut. Problemet med "dagens priser" är dock för de som inte har den som en viktig del i sitt sound idag. Pris och hype kan lätt göra att man blir rätt besviken när man väl fått den i handen och inser att den är väldigt begränsad, kanske inte alls på det sätt man skulle vilja.

  19. #19
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pris och hype kan lätt göra att man blir rätt besviken när man väl fått den i handen
    …du menar som när man köper en 808 eller 303'a…

  20. #20
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Jag sålde min 303.....

  21. #21
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Vad är det mer i hårdvaran som gör ljudet unikt? Har fått för mig att man kan pitcha samplingarna rätt hårt utan att det låter kalle anka?

  22. #22
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SyZ-X Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det mer i hårdvaran som gör ljudet unikt? Har fått för mig att man kan pitcha samplingarna rätt hårt utan att det låter kalle anka?
    ... Kärnan!!

  23. #23

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Linn 9000 är ju urfadern till alla MPC'er. Av demon att döma verkar det ju som om Roger även tog med sina samplingar när han gick till Akai. Det var grymt likt i soundet.

    Linn 9000 fick ju Linn att gå under som företag (mer eller mindre) och Roger började på Akai, och hela grundtänket i 9000 återfinns därför i MPC'erna.
    Ja jösses. Jag jobbade med Linn 9000 när den kom. Helt värdelös. Fick hyra en Yamaha RX11 istället, Linn 9000 var buggigt bortom sans och vett i början. Såg cool ut men helt opålitlig.

  24. #24
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Ja i början lär den varit hemsk, men med senaste OS'et är den OK faktiskt. Min buggar bara om jag håller på att kopiera delar av takter och flyttar runt och dela upp. Då surar den till. Men annars är den kul och intuitiv tycker jag. Använder min som "skissmaskin" när jag jammar utan dator.

    Men för det klassiska "Linn-ljudet" är det ju inte 9000 eller MPC'er man ska ha, utan en LM1 eller Linndrum.

    Jag har satt i massa extra ljud i min Linndrum, bl.a. har jag 808-clap istället för congas, för som sagts innan är inte Linn-clapen speciellt bra. Cabasa och cowbell kan man också vara utan. Men jag har satt i ZIF-socklar så att det är enkelt att byta ljud.

  25. #25

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja i början lär den varit hemsk, men med senaste OS'et är den OK faktiskt. Min buggar bara om jag håller på att kopiera delar av takter och flyttar runt och dela upp. Då surar den till. Men annars är den kul och intuitiv tycker jag. Använder min som "skissmaskin" när jag jammar utan dator.

    Men för det klassiska "Linn-ljudet" är det ju inte 9000 eller MPC'er man ska ha, utan en LM1 eller Linndrum.

    Jag har satt i massa extra ljud i min Linndrum, bl.a. har jag 808-clap istället för congas, för som sagts innan är inte Linn-clapen speciellt bra. Cabasa och cowbell kan man också vara utan. Men jag har satt i ZIF-socklar så att det är enkelt att byta ljud.
    Hähä, buggar "bara" när man kopierar och flyttar. Precis det som fick oss att hyra in Yamahan istället. Vi försökte köra ett enda långt spår istället för patterns men när vi nästan var klara efter några timmars programering så ballade hela maskinen ur och man sträcker sig efter telefonen och ringer in en ny maskin.
    Den där känslan man hade på 80 talet, amerikanska coola buggiga prylar vs japanska lite torrare men buggfria.

  26. #26
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Harley vs. Honda...

    Att jobba med ett enda långt spår låter iofs kamikaze oavsett maskin...

  27. #27

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Harley vs. Honda...

    Att jobba med ett enda långt spår låter iofs kamikaze oavsett maskin...
    Var enda sättet att få in nåt i maskinen. Den kraschade hela tiden när vi körde patterns... hopplöst.
    Går fint att köra långa spår i en MPC60.

  28. #28
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cabasa och cowbell kan man också vara utan.
    Cabasan har jag med i iaf varannan pattern jag gör. Cowbellen är ju den absolut ösigaste o lägga på 1 2 3 4. räcker med det typ.

  29. #29
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Tips på låtar där man kan få en bra uppfattning om hur Linndrum låter i en produktion?

  30. #30
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    "Last Christmas" är nog the mother of all Linndrum-songs. Tillsammans med "You spin me round" med Dead or Alive.

    Men det finns många, t.ex. P-machinery med Propaganda, även om virveln inte är originalprommen på deras maskin. Limahls "Neverending Story" är också ganska typisk Linndrum, samt "Love System" med The Twins.

    "Together in Electric Dreams" med Moroder / Phil Oakly har också ett väldigt typiskt Linndrum sound.

    The list goes on…

    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cabasan har jag med i iaf varannan pattern jag gör. Cowbellen är ju den absolut ösigaste o lägga på 1 2 3 4. räcker med det typ.
    Jag är glad för din skull paperboy… Jag har alltid haft lite svårt för percussiondelen i trummaskiner. Växte upp med en 626'a … Say no more ...
    Senast redigerat av Lackan den 2016-03-20 klockan 20:38.

  31. #31
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Last Christmas" är nog the mother of all Linndrum-songs.
    Ah, då vet jag precis. Det går inte en jul utan att man reflekterar över trum-fläsket i den låten

    (det är positivt menat alltså).

  32. #32
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jag har ju bara den virtuella men ljuden sitter ju som en smäck tycker jag. Pukorna använder jag rätt friskt i en work-in-progress och virveln har jag drömt våta drömmar om sedan många, många år. Men mjukisen får duga för min skillsnivå

  33. #33
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tips på låtar där man kan få en bra uppfattning om hur Linndrum låter i en produktion?
    Lyssna på tidiga Laserdance och Proxyin. Linn är en spacesynthmaskin.

  34. #34
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

  35. #35
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Prince körde bara med Linndrumen på sin turné som jag fattat det. På allt inspelat är det LM1'an. Human Leagues "Dare" är ju också typisk LM1 (Don't you want me t.ex).

    Den största skillnaden mellan LM1 och Linndrum verkar vara pukorna iofs. BD och SD är nog väldigt lika.

    Någon som testat LM1 och Linndrum sida vid sida?

  36. #36
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Clappen e bättre på lm 1 vill jag minnas.

  37. #37
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

  38. #38
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Svär jag i kyrkan om jag undrar hur Tempest står sig i den här debatten? Den kommer från moderskeppet så den kan ju inte vara helt ute och cykla och det är ju klart billigare att ge sig på en sådan än att börja jaga vintage...

  39. #39
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Glöm inte "Blinkar Blå"...
    En dag i november 1980 anlände Greg Fitzpatrick till radions Studio 7 i en kombi.taxi och lastade ur en Linn LM-1, en Arp 2600, en Prophet 10, en Pro One och en Roland SVC-350 Vocoder. Dagen efter var Blinkar blå mixad och klar. Hela bakgrunden var arrad och spelad av Greg Fitzpatrick, förutom en liten inspelad signal från L-G Nilssons digitalur.

  40. #40
    Torroidal
    Torroidal är inte uppkopplad
    Torroidals avatar
    Senior
    Jag kommer ihåg att Jam hade en LinnDrum till salu för sisådär en tio(?) år sedan. Priset var runt femtusen. Jag retar mig fortfarande på att jag inte köpte den. Någon här som slog till eller känner den som köpte den?

  41. #41
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Clappen e bättre på lm 1 vill jag minnas.
    Allt är bättre på LM-1:an

    WT

  42. #42
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt är bättre på LM-1:an

    WT
    Haha, misstänkte att det svaret inte var långt borta.

    Men seriöst, du har väl en av varje? Är det stor skillnad? Om man bortser från att den ena är sällsynt och kostar 40-50k begagnad?

  43. #43
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Haha, jag postar inte så mycket nu för tiden men vissa trådar är ju ett måste

    Linndrumen är enligt mig den bästa maskinen. Den är så komplett och låter så bra i alla lägen. Däremot så är LM1:an fetare, funkigare och mera organisk.

    Linn 9000 är en helt annan biff......

    WT

  44. #44
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Jag har LM-1 på ritbordet.

    Måste bara fundera på vad jag ska göra med den.

  45. #45
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Jag har min under trappan......inte helt ok.

    WT

  46. #46
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har min under trappan......inte helt ok.

    WT
    Nya studiobilder på G snart?

  47. #47
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Nja....men i veckan så åker innertaket upp ! Sen är det bara resten kvar.

    WT

  48. #48
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja....men i veckan så åker innertaket upp ! Sen är det bara resten kvar.

    WT
    OK, report back in 2021!

  49. #49
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Något sådant, ja.

    Haha

    WT

  50. #50
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Det gick en Linn9000 "projekt" för 300 Euro nyss på ett forum men jag tackade nej, det var ett pussel med saknade bitar...

  51. #51
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Det var nog ett bra beslut. Bortsett det rent krångliga med den (digitalt osv) så har Bruce Forat sett till att det finns otroligt lite att få tag på online till denna (och andra Linnmaskiner också iofs). Behöver du nytt OS eller vad som helst - kan bara köpas av Bruce för dyra pengar.

    Jag hade t.ex. lite mailväxling med Paul på Electrongate, som efter påtryckningar från Bruce lagt ner att sälja något öht som har med Linn att göra…

    Det adderar ju till att göra allt ännu mer krångligt menar jag.

  52. #52
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Vad betingar de olika maskinerna i dag när de ev dyker upp (LM-1, Linndrum, och 9tusingen)?

  53. #53
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    De jag sett på bejjen (så ta det med en nypa salt) är:

    LM1=30-40k ca
    LM2= 15-20k ca
    L9000=10-15k ca
    Forat9000=15-20k ca

    Däromkring beroende på skick och midi osv. 9000 är lätt att hitta för 5k, men då är det ett renoveringsobjekt. Och att renovera en 9000 är ett Kamikaze-uppdrag imo.

    LM1'an är grymt sällsynt, därav priset.

  54. #54
    akestromer
    akestromer är inte uppkopplad
    akestromers avatar
    Senior
    Jag drömmer om att bygga en eprom-spelare som kan spela Linn, DMX & Drumtraks Eproms och tar emot trig-pulser.
    Sitter & pluggar digitalljud & Eproms på wikipedia nu & fattar inte jättemycket.

  55. #55
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Å fy fasen är dom så sjutsingens dyra nu för tiden!! Fast om man kommer tillbaka till denna tråd om fem år är väl detta billigt

    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De jag sett på bejjen (så ta det med en nypa salt) är:

    LM1=30-40k ca
    LM2= 15-20k ca
    L9000=10-15k ca
    Forat9000=15-20k ca

    Däromkring beroende på skick och midi osv. 9000 är lätt att hitta för 5k, men då är det ett renoveringsobjekt. Och att renovera en 9000 är ett Kamikaze-uppdrag imo.

    LM1'an är grymt sällsynt, därav priset.

  56. #56
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Nu är det ju bejjen-priser, vad de verkligen sålts för är ju en annan femma. Men under 15 tror jag inte du hittar en LM2'a utan mycket tur.

    För 1-2 år sedan var jag med och bjöd på Michael Mertens Linndrum och den VET jag gick för 1.900 EURO för det berättade han. Då var det iofs Propaganda-mojo i den, men ändå...

  57. #57
    JagErMed
    JagErMed är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    I forbindelse med at jeg tilberedet Linn og Oberheim samples til min SDS7 oppdaget jeg et fenomen. Alle samples jeg jobbet med skal være rene digitale konverteringer fra originale eproms.

    Det jeg fant er at enkelte av lydene har en kort pause i begynnelsen av samplet. Hvilken kan være en genial enkel metode for å skape en signatur feel/timing/groove til trommemaskinene. Sammen med envelope og filter benyttet betyr nok dette langt mer enn de samplede lydene som finnes til disse maskinene.

  58. #58
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av JagErMed Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det jeg fant er at enkelte av lydene har en kort pause i begynnelsen av samplet. Hvilken kan være en genial enkel metode for å skape en signatur feel/timing/groove til trommemaskinene. Sammen med envelope og filter benyttet betyr nok dette langt mer enn de samplede lydene som finnes til disse maskinene.
    Intressant, det skulle ju kunna vara en förklaring till varför maskinen låter bättre än många samplingar av den.

    Hur lång var pausen?

  59. #59
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jag har ju problem med den virtuella V-Linn. Om jag vill dubblera t ex en virvel och bara kopierar virvelslagen rakt av från ett annat miditrack så släpar alla V-Linn ljud efter och jag får manuellt tidigarelägga dem.

  60. #60
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ju problem med den virtuella V-Linn. Om jag vill dubblera t ex en virvel och bara kopierar virvelslagen rakt av från ett annat miditrack så släpar alla V-Linn ljud efter och jag får manuellt tidigarelägga dem.
    Låter bissart, Så skall inte du behöva ha det!
    #backaskogge



Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-17, 09:24
  2. Linn 9000
    Av Dx200 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 22:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •