Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 449

Ämne: Kent lägger ner

  1. #361
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju intressant det han säger, men samtidigt är det väl nåt som precis alla är medvetna om idag. Sen fattar jag att man kan tröttna, om man som han haft ett av landets största band i många år. En del har ju svårt att sluta, men jag tycker han har en frisk inställning.

    Riktigt fula smycken dock. Silversmide är såpass vanligt som hantverk, så det krävs lite mer fantasi än en jävla scoutpatch för att locka i alla fall finsmakare som mig
    Jocke Berg lyckades aldrig utvecklas som låtskrivare utanför Kentkonceptet. Jag förstår att han inte känner att han har något att tillföra, hans sätt att arrangera och skriva är oerhört enahanda. Nu senast har han verkligen lyckats destillera bort nästan allt som är bra med Veronica Maggio.

  2. #362
    Oufff haha! Sjukt bra skrivet Oortone!
    Älskar analysen. Kände exakt så, Men det är något i mig som mest gör mig Skadeglad när kändisar wajnar och bölar om sina öden och missöden lol så det fick bli pajkastning

  3. #363
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jocke får bergis en nostalgirekyl om tio år och åker på klubbturné med digitakt och ackegura och kör alla hitsen för fåriga post-teens som vässat kajalpennan lite extra. Lite Midge Ure så där... har man tur kanske man fångar ett gig där outshape gästspelar och de kör "Arlanda" ihop?

  4. #364
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oufff haha! Sjukt bra skrivet Oortone!
    Älskar analysen. Kände exakt så, Men det är något i mig som mest gör mig Skadeglad när kändisar wajnar och bölar om sina öden och missöden lol så det fick bli pajkastning
    Lite mer analys baserat på citat ur texten:

    Ultimat lyx, säger Joakim, vars garderob är erkänt exklusiv utan att skrika, med plagg som inte sällan har intressanta detaljer gömda för andras ögon. Han gör absolut ingenting för att dölja hur nöjd han är med tilltaget.
    Är det inte oerhört vanligt att när ex-musiker skall göra något annat så blir det saker kopplade till helgbilagornas/livsstilsbloggarnas fokusområden:
    - Vinmärken
    - Klädkollektioner
    - Parfymer
    - Smycken
    - Lite finare restauranger

    Gärna då som texten antyder med en touch av lite finare smak än genomsnittet.

    ==

    Sedan kan man ju undra om han inte tappat kontakten med musik i egentlig mening på grund av sitt studioproducerande:
     I processen att skapa smycken är både utmaningen och tjusningen att det inte går att gömma sig. När du gör musik kan du alltid justera. Har du ett element i en låt som måste vara där men som du inte är helt nöjd med så kan du sänka det och höja något annat. Här måste varje hammarslag vara perfekt – det är så definitivt.
    En livespelande musiker måste ocså sätta varje "hammarslag perfekt". I vart fall om de spelar musik som innebär någon slags konstnärlig utmaning och inte enbart är tillrättalagd för att inte riskera något.

  5. #365
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kom av någon anledning att tänka på David Bowie. Han hamnade väl aldrig i det resonemanget?
    Han gjorde någorlunda relevanta saker ända till sin sista dag. Fast just den dagen kanske han ändå tänkte att det var bättre förr, när man inte skulle dö – typ.
    Några få förunnat att fortsätta utvecklas med fortsatt kvalitet. Det var väl lite debatt i PSB-tråden om de "fick" utvecklas och om det var av godo eller inte. Bowie är kanske bästa exemplet, Peter Gabriel ett annat, även om han safe:at en del. Rush tappade aldrig drivet under karriären och lade dessutom av när de insåg att de inte hade förmågan att utvecklas längre...

  6. #366
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är inte alls så definitivt med silversmide. Det går ofta att justera rätt mycket, och i värsta fall smälter man ner och börjar om. EXAKT SOM I STUDION!!! Liknelser/skillnader är som vanligt bedrägliga.

    Men egentligen får han ju tycka som han vill. De har ju åkt runt och spelat kentmusik länge, så det räcker väl. Många kreativa människor gillar metallslöjd, och på nåt sätt är det väl lite ironiskt creddigt med en damtidningsintervju. Säkert betydligt trevligare än det var att bli intervjuad av "Pop". Godare kakor också kan jag tänka mig med min alldeles egna fördomskänsla

  7. #367
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jocke Berg lyckades aldrig utvecklas som låtskrivare utanför Kentkonceptet.

    Detta är intressant. Många fortsätter ju med en karriär in i pensionsålder med "samma" musik, och med stor framgång. Ibland är musiken tillochmed bra, och kreatörernas förmåga att skriva "sin" sorts låtar vattnas liksom inte ur så värst. Men även de "dåliga" som bara fortsätter har väl ofta en någotsånär trogen publik. Och det har väl lika mycket med lyssnarna att göra, som att det ofta rör sig om gamla artister som fortfarande sitter på den gamla sortens kontrakt och har den gamla sortens skivbolag i ryggen. Och om den förbannade bakdelade smaken

    Samtidigt så straffas nog många ut från "branschen" om de skapar om sig själva och gör nåt nytt, hur bra det än är. Folk vill ju sällan ha det så. Tur att det finns så mycket musik att välja mellan att det egentligen inte spelar nån jävla roll överhuvudtaget.

  8. #368
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tror inte nå'n egentligen har problem med att en artist lägger musiken på hyllan och börjar göra smycken eller måla eller nå't annat. Det är när de plötsligt fått doktorshatt i nutidskultur och dömer ut sådant som de själva sysslade med tills nyss och sådant som är skapat av deras en gång trogna fans... det är då det känns tråkigt tycker jag.

  9. #369
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Dom sög så jaha

  10. #370
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Sventumba Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom sög så jaha
    Smyckena? Kent? Raderna i artiken? De som trängde sig före dig i kön på Ica och fick dig att tappa humöret?

  11. #371
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...

    Samtidigt så straffas nog många ut från "branschen" om de skapar om sig själva och gör nåt nytt, hur bra det än är. Folk vill ju sällan ha det så. Tur att det finns så mycket musik att välja mellan att det egentligen inte spelar nån jävla roll överhuvudtaget.
    Jag var lite oprecis av hänsyn till Kentfans. Jag tyckte Kent visade brist på utveckling redan efter några album. Det finns grupper/artister som utvecklats och förändrats bra mycket mer än Kent. Jag vill nog påstå att de ligger långt under genomsnittet på utvecklingsindex. Precis det jag ville belysa med Maggio. Jag tycker det nästan är imponerande hur han lyckas göra hennes pigga musik Kenttråkig den med.

    Sorry fans, nu har jag rantat klart. Jag gillade alltså Kent och såg deras avskedskonsert men blev allt mer besviken på deras stelhet genom åren.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte alls så definitivt med silversmide. Det går ofta att justera rätt mycket, och i värsta fall smälter man ner och börjar om. EXAKT SOM I STUDION!!! Liknelser/skillnader är som vanligt bedrägliga.

    Men egentligen får han ju tycka som han vill. De har ju åkt runt och spelat kentmusik länge, så det räcker väl. Många kreativa människor gillar metallslöjd, och på nåt sätt är det väl lite ironiskt creddigt med en damtidningsintervju. Säkert betydligt trevligare än det var att bli intervjuad av "Pop". Godare kakor också kan jag tänka mig med min alldeles egna fördomskänsla
    Fast om jag fattade detta rätt så är Jocke enbart designer. Han slöjdar inte mycket själv. Jag skall inte utveckla mina åsikter om det närmare tror jag

  12. #372
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast om jag fattade detta rätt så är Jocke enbart designer. Han slöjdar inte mycket själv. Jag skall inte utveckla mina åsikter om det närmare tror jag
    Design är också oändligt
    Ja... Som med musik, oändligt tills det är konkretiserat. Vilket heller inte utesluter iterationer.

  13. #373
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag har aldrig lyssnat på Kent för övrigt Gillade deras syntlåtar som de hade på radion för några år sen, och minns väl en och annan hit från 90talet. Men de hade väl ett någorlunda eget sound liksom. Bara det är ju inte alla förunnat.


    https://youtu.be/8YZeg8mBpSg


    https://youtu.be/8GydIpfuyBk


  14. #374
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Design är också oändligt
    Ja... Som med musik, oändligt tills det är konkretiserat. Vilket heller inte utesluter iterationer.
    Jag tänkte mer på konstnär såsom designer vs. konstnär såsom konsthantverkare...

  15. #375
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Av någon anledning dök en Veronica Maggio video upp i mitt flöde. Man sitter ju bara med ett nöjt leende på läpparna när man följer med i texten. Klassiskt Jocke Berg ju.


    https://youtu.be/AfyN5yPeKHk

  16. #376
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Väldigt ”Bergskt”! Småkul video också.

  17. #377
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Skönt Kate Bush/Hounds of love hommage efter "...dom har man kvar ..." i refrängen

  18. #378
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skönt Kate Bush/Hounds of love hommage efter "...dom har man kvar ..." i refrängen
    Inte helt subtilt, men snyggt verkligen.

  19. #379
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Stråke plus sång i början var också lite väl likt Robyn - Be Mine

  20. #380
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stråke plus sång i början var också lite väl likt Robyn - Be Mine
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skönt Kate Bush/Hounds of love hommage efter "...dom har man kvar ..." i refrängen
    <rant>
    Dålig recension är tråkigt men det är ju precis det här jag menar. Jocke Berg är ju urtråkig och bara härmar eller upprepar sig själv numera. Jag tycker han gjort Veronica Maggio urtråkig. Extremt besviken. Helt obegripligt att en vital artist som hon väljer en föredetta som totalt tappat tråden sedan 10 år tillbaka.
    </end rant>

  21. #381

  22. #382
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Krama ur de sista dropparna...

    När kommer CD-boxen från andra halvan av karriären?

  23. #383
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    När kommer Swedish House Mafia´s sista koncert?
    Tänker lite på ett Skinny Puppy-album; "Ain't it Dead Yet?"

  24. #384
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Panyxd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När kommer Swedish House Mafia´s sista koncert?
    Tänker lite på ett Skinny Puppy-album; "Ain't it Dead Yet?"
    Flogging a dead horse...

  25. #385
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Krama ur de sista dropparna...

    När kommer CD-boxen från andra halvan av karriären?
    En LP i 1500 exemplar lär inte direkt ge några större pengar till upphovspersonerna är jag rädd.

  26. #386
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En LP i 1500 exemplar lär inte direkt ge några större pengar till upphovspersonerna är jag rädd.
    Korrekt. Jag säger inte att det är bandets idé.

  27. #387
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    13 låtar på en LP? :o

    och KUL! deras avskedsturne var grym.

  28. #388
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    16 på min.

  29. #389

  30. #390
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    kan vi inte bara glömma kent och låta det vara förbi och helst glömma att det hänt?

  31. #391
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte direkt att nog spelar väl Lejonhjärta om det är Kentfest i Jöttlabårj och såklart!

    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kan vi inte bara glömma kent och låta det vara förbi och helst glömma att det hänt?
    Nix, Kent var ju mestadels väldigt bra. Och festen har ju en 99a på scen så det är väl on-topic så det räcker?

  32. #392
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Hmm När man avskyr Kent men Gillar Lejonhjärta

  33. #393
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kan vi inte bara glömma kent och låta det vara förbi och helst glömma att det hänt?
    Nej det tycker jag inte. Fint band. (Så även Lejonhjärta!)

  34. #394
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    suck

  35. #395
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    suck
    för min del så håller jag med dig och glömmer gärna bort kents existens, iaf merparten. de gjorde en platta som var lite synthigare i karaktären som var lite tilltalande samt någon annan som till hälften var ok men inte mer. men merparten av deras produktion och hela grejen med kent går mig förbi. och det lilla som nu råka tilltala mig var inte av större vikt än jag kan glömma det

    så nu har du iaf en till på din sida

  36. #396
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Lite kul ändå med band som är så stora så att till och med de som inte gillar dem vill vara med och minnas...

    Jag gillade de första 3,5 skivorna, fast jag lyssnar aldrig på dem längre. Min nostalgi handlar om äldre musik, Kent hamnade lite för sent i livet för att vara betydelsefulla på riktigt för mig. Men jag tyckte de var bra där i början och tyckte de var bra att de lade ner eftersom det kändes som de fastnat.

    Men för de som var unga då det begav sig hoppas jag att de någon gång gör som min ungdoms idoler och återförenas för lite nostalgispelningar om några decennier.

  37. #397
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    för min del så håller jag med dig och glömmer gärna bort kents existens, iaf merparten. de gjorde en platta som var lite synthigare i karaktären som var lite tilltalande samt någon annan som till hälften var ok men inte mer. men merparten av deras produktion och hela grejen med kent går mig förbi. och det lilla som nu råka tilltala mig var inte av större vikt än jag kan glömma det

    så nu har du iaf en till på din sida
    skönt att höra

    Jag tycker det va synd att så duktiga musiker gjorde nått så tråkigt och deprimerande som det som kom ur kent
    ungdomar lär deppat ihop totalt kanske aldrig kommit upp igen?

  38. #398
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skönt att höra

    Jag tycker det va synd att så duktiga musiker gjorde nått så tråkigt och deprimerande som det som kom ur kent
    ungdomar lär deppat ihop totalt kanske aldrig kommit upp igen?
    Bli deppig av deppig musik...? Njaä.

    Jag har alltid gillat mörk musik men det gör mig inte deprimerad.
    Men Kent är väl inte särkilt deppiga, snarare lite affekterat överemotionella - ååååh vi känner så mycket just nu - typ. Rena rama gladpoppen i jämförelse med mycket annat.

  39. #399
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Folk som inte gillar Kent är coolast på hela internet!
    Som jag sade ovan, för fem år sedan.

  40. #400
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skönt att höra

    Jag tycker det va synd att så duktiga musiker gjorde nått så tråkigt och deprimerande som det som kom ur kent
    ungdomar lär deppat ihop totalt kanske aldrig kommit upp igen?
    nej sk "deppig"/allvarlig musik odyl är bland mycket annat sådant jag gillar, så det var inga problem. men det finns ju otal sätt att knåpa ihop sådant och framföra det och kents variant av det var inte något som tilltalade mig.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som jag sade ovan, för fem år sedan.
    skönt att man är cool i någon kontext, annars är man ju van vid att vara den icke coola outsidern, men det kanske paradoxalt är coolt det med?

  41. #401
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Coolt var väl att inte gilla dem för fem år sen?

    (Jag vet att outshape ironiserar som en annan gen x-are.)

  42. #402
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt var väl att inte gilla dem för fem år sen?

    (Jag vet att outshape ironiserar som en annan gen x-are.)
    Nej, jag är inte ironisk. Jag känner medlemmarna och har jobbat med dem osv. Älskar dem! Musiken är också ok!


    https://youtu.be/vrGjlBmiIgE

  43. #403
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    suck
    Varför? Får hör hur din musik låter?

  44. #404
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, jag är inte ironisk. Jag känner medlemmarna och har jobbat med dem osv. Älskar dem! Musiken är också ok!


    https://youtu.be/vrGjlBmiIgE
    Jag vet. Jag menade mest att det var tuffare att ogilla dem när de var igång fortfarande och allas gullegrisar. Nu är det lite mindre rebelliskt.

  45. #405
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet. Jag menade mest att det var tuffare att ogilla dem när de var igång fortfarande och allas gullegrisar. Nu är det lite mindre rebelliskt.
    tja sådant skiter jag i att jag inte gillar 98% eller mer av det som de gjort, det står jag för det är inte min pryl. bästa de gjort utan tvekan beträffande min smak var ett album som lät lite synthigare, en av låtarnas trummor var bla en rejäll ripoff på depeches the sund and the rainfall. tror albumet heter tillbaka till samtiden. det är det närmaste de kommit ett gillande från min sida. därutöver kanske ngn låt eller två här och där men knappt, och det kan man ju rota fram gällande vilket and som helst nästan så säger inte så mkt. så nej det mesta de har gjort faller totalt utanför mina smaklökar, för påtvångat skitnödigt ansträngt och pretto.

    så därav nej handlar inte om att vara rebellisk eller whatever utan mitt ärliga tycke och smak. men att idag inte gillar dem verkar ju vara hyfsat rebelliskt och mot strömmen här på 99:an, iaf om man skall gå efter kommentererna i den här tråden he! he!

  46. #406
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...därutöver kanske ngn låt eller två här och där men knappt, och det kan man ju rota fram gällande vilket and som helst nästan så säger inte så mkt....
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	grasand 002.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	82,0 KB 
Id:	102724

    Det här är i vart fall mitt favorit-and.

  47. #407
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Jag gillar Kent. Har dem på min poplista,, men har inte köpt någon skiva��.
    Är jag ok? ❤️

  48. #408
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	grasand 002.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	82,0 KB 
Id:	102724

    Det här är i vart fall mitt favorit-and.
    paragraf-ryttare värre eller?

  49. #409
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför? Får hör hur din musik låter?
    hur är min musik relevant ?

    förövrigt då även om det är helt orelevant, så har jag i princip ingen egen musik mer än embryon som oftast andra gör musik av,
    jag spelar den musik som jag ramlar in i, ytterst få tillfällen som jag själv tagit kontakt för att syssla med musik utan nån hör
    av sig, sen kan det vara hårdrock , gospel eller kompa nån sångerska på ett bröllop.
    jag är öppen för allt utom dansband, har spelat mycket jag inte är stolt över men det har gett mig erfarenhet.

  50. #410
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, jag är inte ironisk. Jag känner medlemmarna och har jobbat med dem osv. Älskar dem! Musiken är också ok!
    Brukade inte du t.o.m. ratta deras elektronburkar?
    Senast redigerat av fortyfiveknots den 2021-08-15 klockan 20:10.

  51. #411
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur är min musik relevant ?

    förövrigt då även om det är helt orelevant, så har jag i princip ingen egen musik mer än embryon som oftast andra gör musik av,
    jag spelar den musik som jag ramlar in i, ytterst få tillfällen som jag själv tagit kontakt för att syssla med musik utan nån hör
    av sig, sen kan det vara hårdrock , gospel eller kompa nån sångerska på ett bröllop.
    jag är öppen för allt utom dansband, har spelat mycket jag inte är stolt över men det har gett mig erfarenhet.
    det antar jag har väl med devisen att göra att om din musik inte låter lika bra som kents så har du ingen rätt att kritisera dem utan skall bara hålla käft. alltid tyckt sådant logik och beteende är mycket märkligt.

  52. #412
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det antar jag har väl med devisen att göra att om din musik inte låter lika bra som kents så har du ingen rätt att kritisera dem utan skall bara hålla käft. alltid tyckt sådant logik och beteende är mycket märkligt.
    skrämmande att man inte får ha personliga åsikter här.
    gillar inte kastratsång heller men har ju inte skrivit nån sån låt så då får jag inte tycka.
    tror du ärligt att alla musiker sitter och skriver låtar ?

    får man inte tycka något om musik om man inte skriver bra låtar helst bättre än den man inte gillar ?
    musik handlar precis som mat eller annat om personliga känslor och upplevelser jag är av den åsikt
    att alla får ha sin åsikt.


    Du är en av dom som förstör detta forum @cyberpunx

    tänkte skriva ett långt inlägg här men jag lägger ner, jag har inte varit med i detta forum länge och det känns ju inte som man blir så långvarig ,


    är det så att det är ett antal personer här som bara sitter och väntar på tillfällen där man kan skapa tråkiga trådavvikelser?

    Kommer inte svara på några svar på på detta inlägg för jag tycker inte det hör hemma i tråden.

  53. #413
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skrämmande att man inte får ha personliga åsikter här.
    gillar inte kastratsång heller men har ju inte skrivit nån sån låt så då får jag inte tycka.
    tror du ärligt att alla musiker sitter och skriver låtar ?

    får man inte tycka något om musik om man inte skriver bra låtar helst bättre än den man inte gillar ?
    musik handlar precis som mat eller annat om personliga känslor och upplevelser jag är av den åsikt
    att alla får ha sin åsikt.


    Du är en av dom som förstör detta forum @cyberpunx

    tänkte skriva ett långt inlägg här men jag lägger ner, jag har inte varit med i detta forum länge och det känns ju inte som man blir så långvarig ,


    är det så att det är ett antal personer här som bara sitter och väntar på tillfällen där man kan skapa tråkiga trådavvikelser?

    Kommer inte svara på några svar på på detta inlägg för jag tycker inte det hör hemma i tråden.
    Jag tror du läste inlägget av @cyberpunx bakvänt. Jag tolkade det som att @cyberpunx tycker logiken är konstig, precis som du också verkar göra. I övrigt har jag inget att tillägga.

  54. #414
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skrämmande att man inte får ha personliga åsikter här.
    gillar inte kastratsång heller men har ju inte skrivit nån sån låt så då får jag inte tycka.
    tror du ärligt att alla musiker sitter och skriver låtar ?

    får man inte tycka något om musik om man inte skriver bra låtar helst bättre än den man inte gillar ?
    musik handlar precis som mat eller annat om personliga känslor och upplevelser jag är av den åsikt
    att alla får ha sin åsikt.


    Du är en av dom som förstör detta forum @cyberpunx

    tänkte skriva ett långt inlägg här men jag lägger ner, jag har inte varit med i detta forum länge och det känns ju inte som man blir så långvarig ,


    är det så att det är ett antal personer här som bara sitter och väntar på tillfällen där man kan skapa tråkiga trådavvikelser?

    Kommer inte svara på några svar på på detta inlägg för jag tycker inte det hör hemma i tråden.
    som redan påpekats så missuppfatta du mitt inlägg totalt och tolka det omvänt. jag menar att just att jag tycker logiken bakom att vissa anser om man inte är lika bra som den aktuella artisten som debatteras så får man inte heller kritisera denne utan skall som sagt var hålla käft. ok? den logiken och det tanke sätter tycker jag är både fel och motbjudande milt uttryckt. INTE att jag själv tycker så, OK?

    du väljer själv om du vill svara eller inte på det här, men det handlar bara om att du uppfattade det jag skrev helt fel, inget värre än så. mao så tycker vi exakt precis likadant i detta ämne om det nu kan agera som något plåster på såret ok?

    so no hard feelings

  55. #415
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur är min musik relevant ?
    Det är den inte. Jag har också åsikter om vilken musik som jag tycker är dålig utan att på nått vis tycka att jag nödvändigtvis gör bättre själv. F Ö för den som är intresserad så har LesslieHammand postat i egen musik.

    Kent delar läger. Det har de väl alltid gjort? Man får uttrycka sin åsikt om deras musik såklart, gärna "konstruktivt". Att man tycker det låter illa när Jocke drar på ordern, att hans röst låter barnslig, att att de plagierar andra artister, att produktionen låter platt och livlös, att deras texter är pubertala och löjliga. Fine! Att däremot en post skriva "kan vi inte bara glömma....." och i nästa "suck"...... jag vet inte. Kanske någon borde starta tråden "Bara dåligt om Kent"? Verkar finnas underlag för det här.

    Jag gillar Kent. Deras musik har betytt hyfsat mycket, kanske mest för jag varit tillsammans med någon som lyssnat mycket på dem där och då. De har hängt med s a s. Sätter på någon låt ibland av nostalgiskäl.

  56. #416
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jag skall framföra två stycken Kentcovers inför 300 pers i mars.
    En blir ”Silver” vilken blir den andra tycker ni?

  57. #417
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skall framföra två stycken Kentcovers inför 300 pers i mars.
    En blir ”Silver” vilken blir den andra tycker ni?
    ”M” är ju deras bästa låt så testa den vettja.

  58. #418
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du är en av dom som förstör detta forum @cyberpunx

    tänkte skriva ett långt inlägg här men jag lägger ner, jag har inte varit med i detta forum länge och det känns ju inte som man blir så långvarig ,


    är det så att det är ett antal personer här som bara sitter och väntar på tillfällen där man kan skapa tråkiga trådavvikelser?

    Kommer inte svara på några svar på på detta inlägg för jag tycker inte det hör hemma i tråden.
    Men kära nån. Läs vad han skriver ordentligt innan du ragequittar.

    Vad är det med folk?

  59. #419
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skall framföra två stycken Kentcovers inför 300 pers i mars.
    En blir ”Silver” vilken blir den andra tycker ni?
    Petroleum kanske kunde funka?

  60. #420
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ”M” är ju deras bästa låt så testa den vettja.
    Visste inte att de också har en M. The Cure's M är ju väldigt fin. Och alla M-låtar som Maurizio skrapade ihop på nittiotalet (och som gett upphov tlll Nihads avatar).

    Lyssnar på Kent - M nu. Tycker Jocke sluddersjunger lite för mycket här. Blir påmind om Varanteaterns "Kylskåp".

    Jag tror att Socker är min kentfavorit. Gillar texten som beskriver samtiden rätt väl. Och När det blåser på månen, som jag fulständigt spelade sönder när den kom. Debutskivan gillade jag inte alls lika mycket, men andra skivan däremot. Även den spelades sönder. Inte minst i bilen till Arvikafestivalen för att se just The Cure (och Björk, The Prodigy, Ministry etc).


    https://youtu.be/8YZeg8mBpSg


    https://youtu.be/WLbaiDn7ggo

Liknande ämnen

  1. Kent bandeko
    Av ekolie i forum Effekter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-15, 10:38
  2. Kent - Röd
    Av Bitpop i forum Skivor & artister
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 16:42
  3. KENT : Du & Jag Döden
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2005-04-18, 12:57
  4. Nån som var på Kent?
    Av lasselu i forum Evenemang
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •