Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 335 av 335

Ämne: Little Jinder

  1. #301
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Eller rättare sagt det kan vi fundera om när alla är fria från rasism, patriarkat och kapitalism.
    Du menar när alla utom en liten elit antingen är utfattiga arbetare tillhörade det enda sanna komunistiska partiet, eller mördade av den politiska eliten. Då kommer du inte kunna diskutera något alls.

  2. #302
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cracked avhandlade det där med Eminem i en av sina enochhalvtimmes podcastar, som en del av sin teori att folk som blir tillräckligt kända och rika ofta skärmar av sig och tappar kontakten med mycket som händer i omvärlden, och halkar efter i utvecklingen helt enkelt.
    ...visst, eller så kan man ha teorin att rika och kända snackar skit och/eller trollar sina läsare, ibland

    Men visst, han kan såklart ha levt under en sten (tillsammans med sin enorma porrsamling... vi kanske ska säga "berg" istället?). Bergstrollet Eminem.

  3. #303
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Många tycks missförstå trådens & tro att det handlar om... ja va fan hon nu heter. Inget kunde vara mer felaktigt, det handlar om reaktionerna & reaktionerna på reaktionerna. Jag har personligen ingen som helst aning om vem trådens huvudperson är & har heller ingen som helst lust att ens fundera på att börja bry mig om saken. Men, som sagt, tråden i sig själv är guld & jag har redan börjat skicka in abstract av mina analyser till flera tidskrifter. Guld, helt enkelt guld.

  4. #304
    Tomas N
    Tomas N är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min instrumentsamling är min personliga hall of shame...
    Hade jag en porrsamling skulle den heta The Hål of Fame. He he und he.

  5. #305
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många tycks missförstå trådens & tro att det handlar om... ja va fan hon nu heter. Inget kunde vara mer felaktigt, det handlar om reaktionerna & reaktionerna på reaktionerna. Jag har personligen ingen som helst aning om vem trådens huvudperson är & har heller ingen som helst lust att ens fundera på att börja bry mig om saken. Men, som sagt, tråden i sig själv är guld & jag har redan börjat skicka in abstract av mina analyser till flera tidskrifter. Guld, helt enkelt guld.
    En metadiskussion..?

    För övrigt så vill jag inte att en massa pedofiler tittar på mig genom kikare. Det blev ett jävla liv på dem förra våren när jag landade bland tranorna vid Hornborgasjön.

  6. #306
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det handlar om reaktionerna & reaktionerna på reaktionerna.
    Danke.

  7. #307
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du menar när alla utom en liten elit antingen är utfattiga arbetare tillhörade det enda sanna kapitalistiska partiet, eller mördade av den politiska eliten. Då kommer du inte kunna diskutera något alls.
    fixd

  8. #308
    Hans
    Hans är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När blir det?
    År 2267.

  9. #309
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, ge fan i mitt kassaskåp med obläddrade Roland-servicemanualer!
    - dom där kan en ju skrynkla ihop och använda som skithuspapper på utedasset i sommarstugan
    - lite ad-lib får en för fan ha i sig, manualryttare → inget extended
    - inget går \ en får inte göra något som inte finns med i manualen

    ni grillade digitalmanualer inför S.A.S norbergfestival - hade kanske varit lite kul att ha kvar idag
    spånPannor då tidiga digitalsynthar har blivit så jävla billiga idag → kräver i o f s inte manualer men folk vill ju gärna ha det
    Senast redigerat av ~~~ den 2016-03-01 klockan 22:52. Anledning: PURISTpuré → SH-101 går inte att styra grejjer genom MOD GRIP för det e 5V på sleve → jorå klipp i kabeln, blir så trött!

  10. #310
    Mosznic
    Mosznic är inte uppkopplad
    Mosznics avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cracked avhandlade det där med Eminem i en av sina enochhalvtimmes podcastar, som en del av sin teori att folk som blir tillräckligt kända och rika ofta skärmar av sig och tappar kontakten med mycket som händer i omvärlden, och halkar efter i utvecklingen helt enkelt.
    Man kan helt enkelt konstatera att little jinder inte är tillräckligt känd för att förstå synthsamlande.

  11. #311
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fixd
    Snicksnack. Ingen hade mördat någon, det kostar ju stålar å fattiglapparna svälter ihjäl så bra på egen hand så.

  12. #312
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Så gulligt med folk som tror att frihet från kapitalism är det samma som mord, svält och Stalinistiskt (eller Pol Potianskt) förtryck.

  13. #313
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många tycks missförstå trådens & tro att det handlar om... ja va fan hon nu heter. Inget kunde vara mer felaktigt, det handlar om reaktionerna & reaktionerna på reaktionerna. Jag har personligen ingen som helst aning om vem trådens huvudperson är & har heller ingen som helst lust att ens fundera på att börja bry mig om saken. Men, som sagt, tråden i sig själv är guld & jag har redan börjat skicka in abstract av mina analyser till flera tidskrifter. Guld, helt enkelt guld.
    Men det är ju du som är huvudpersonen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	wpid-img_20130929_050826.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	24,0 KB 
Id:	65489

  14. #314
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är född 1967 så jag har varit med om både Sivert Öholm och hårdrock vs. synth-kriget.
    Skapat och underblåst av den vidrige Hans Hatwig.

    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har även pluggat Pressvetenskap (av någon anledning )

    Ang. tid för feedback så är väl just omedelbarheten ett av "problemen" för den kränkte mannen.
    Jaså?

    Förr var det så här: Någon inom massmedia har ett utrymme att fylla. Det kan vara en halvsida eller 15 minuter. Ämnet är valfri musikalisk subkultur.

    Det går visserligen att sätta sig in i det och behandla det med respekt utan att glorifiera, men det tar för lång tid. Alltså får det bli att intervjua punkaren som knappt vet vad han heter för att han är så full. Hårdrockaren med det absolut värsta ryggmotivet som finns. Och så var det Yoko Ono som förstörde Beatles. Det har jag läst.

    Detta kunde man komma undan med. För en eventuell bojkott var så liten att den inte märktes. Det är inte säkert att någon anmäler felaktigheterna. Och även om så är det inte säkert att det blir en fällning. Och om det blir en fällning måste ursäkten inte vara tydlig.

    Numera går inte detta. Det slog igenom redan på 00-talet med bloggar och fora. T.ex. kontroversen kring Killiandokumenten. Twitter har bara förenklat det.

    Vad du menar med "kränkt" får du ta och förklara. Kom med lika konstruerade skämt om musik som jag inte har investerat något i och jag surnar till ändå. För mig är det helt enkelt en fråga om intellektuell hederlighet.

    Jag är helt enkelt gammeldags av mig och anser att skämt skall vara skämt. Vill du få mig att skratta genom att dratta på ändan, gör då det. Men försök inte övertyga mig om hur roligt det vore om du faktiskt kunde dratta på ändan. Det är den nivån på hennes skämt. Och det är ungefär så kultursidorna försvarar sin existens. "De behövs för att de kanske skulle kunna vara något."

    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så gulligt med folk som tror att frihet från kapitalism är det samma som mord, svält och Stalinistiskt (eller Pol Potianskt) förtryck.
    Livet kan vara illa nog under feodalism.

  15. #315
    deleted user
    Men för fan kan inte alla bara landa. Jeez.








    ...och med "alla" menar jag "vissa".

  16. #316
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men för fan kan inte alla bara landa. Jeez.








    ...och med "alla" menar jag "vissa".
    Vilka?

  17. #317
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så gulligt med folk som tror att frihet från kapitalism är det samma som mord, svält och Stalinistiskt (eller Pol Potianskt) förtryck.
    Fint med lite härskarteknik när argumenten sviker.

  18. #318
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kanske uppfattas som extremt tjatig som inte ger upp. Samt petimeter för att jag tycker att man ska bedömas för exakt det man säger o gör. Ber om ursäkt om detta gör att jag känns dryg. Det blev bara så att jag engagerade mig för ngt jag tror på.
    Du är inte ett endaste dugg dryg utan har argumenterat väl och med föredömligt saklig ton för din sak. Däremot håller jag inte med dig i allt.

  19. #319
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Black-windows_542931.jpg 
Visningar:	32 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	65490

  20. #320
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint med lite härskarteknik när argumenten sviker.
    Finns ingenting som heter det. Säger du för märkliga saker så kanske du gör en kortsiktig vinst, men förlorar inflytande på sikt.

  21. #321
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jag har tänkt på gubbarna på balkongen i mupparna hela dagen. Kan inte förstå varför. Gå å lägg er nu innan huvudet brinner upp.

  22. #322
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint med lite härskarteknik när argumenten sviker.
    Som att få sitt trevliga, sympatiska och visionära inlägg mött av osakligt negativitet och märklig associationer från början. Eller skulle det föreställa argument?

  23. #323
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som att få sitt trevliga, sympatiska och visionära inlägg mött av osakligt negativitet och märklig associationer från början. Eller skulle det föreställa argument?
    Att återinföra feodalism skulle faktiskt vara bättre, för det systemet fungerar.

    Och oavsett samhälle vi lever i så kommer det att finnas personer som Jinder. Det viktiga är dock vilken skada de kan ställa till med. Bottenlös fasa om Jinder vore någon kulturkommissarie.

  24. #324
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	key_and_lock.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	83,8 KB 
Id:	65493

  25. #325
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    fan vad ni bluddrar på
    mår ni bättre av det ¿?

  26. #326
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Stängt. Öppnas efter rensning.

  27. #327
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran

    Little Jinder

    Mitt i första lyssningen av nya albumet nu. Fan sedan tidigare men blev än mer fan nu. Jäklar vad jag gillar soundet på nya plattan! Mycket Lorentz. Gillar verkligen Lorentz så jag är sjukt nöjd!

    Fråga: är det nån särskild genre eller artist(er) som de båda inspirerats av? Tänker särskilt det distade komprimerade sångljudet

  28. #328
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    318 inlägg om henne här. Kanske något matnyttigt!

    https://www.99musik.se/showthread.ph...90#post2898290

  29. #329
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ja, såg den men tänkte att dett vore fint med en tråd som fokuserar på musiken och inte henne som person. Men det är väl kanske inte så musikforum funkar.

    Edit- Alltså att man inte startar nya trådar för att byta spår. Menade inte ett präktigt ”låt oss prata om musiiiiken!”
    Senast redigerat av M i Gbg den 2018-10-07 klockan 06:58.

  30. #330
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, såg den men tänkte att dett vore fint med en tråd som fokuserar på musiken och inte henne som person. Men det är väl kanske inte så musikforum funkar.
    Jag personligen tyckte det lät som ett bra och tydligt ämnesskifte också.

  31. #331
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Bra i början! Lite jämntjock andra albumhalva. Pinocchio tex. var rejält platt jämfört med de första låtarna.

    Blev lite tråkigare just när Lorentz kom in imo..

    Men bra utveckling. Über-här-och-nu-pop.

  32. #332
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ja, Pinocchio upplevde jag lite skämskudde i refrängen. Men nu har jag vant mig o tycker den är helt ok. Gillar dock verserna jäkligt mycket och hur hon blandar svenska och engelska.

  33. #333
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Lång artikel i DN idag, där hon på slutet väljer sina 3 favvosynthar:
    Korg Monopoly
    Juno 60
    TE OP-1

  34. #334
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Intressant att hon gått tillbaka till sovrumsstudiotänk för att slippa göra överproddad P3 pop. Hon jobbar deltid på TE också för att få ekonomisk stabilitet och slippa företagsgig och TV jippon.

    "På nya skivan ”Romantik på svenska” går hon tillbaka till tonåren.
    – Jag ser mig själv som en sovrums- och laptopmusiker men för varje skiva har jag klivit längre och längre ifrån den processen, för att man förväntas jobba på ett annat sätt. Sedan var det som att jag insåg att anledningen till att jag ens gör musik är ju den där stunden, det där sättet jag gjorde musik på när jag var typ 14. Så då kände jag att jag ska göra en sådan skiva igen, säger hon."

    "Samtidigt har Jinder sedan en tid tillbaka ”ett vanligt jobb” vid sidan av popstjärnekarriären. Två dagar i veckan jobbar hon som konsult på synt- och högtalarföretaget Teenage engineering. I en uppmärksammad krönika i Expressen skrev hon att hon tog beslutet för att ”ha råd att vägra göra samarbeten, medverka i patetisk tv eller stå och vilja ta livet av sig på företagsgig”."

    https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-och-dejtingen

  35. #335
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Ny platta "Romantik på svenska"


    https://youtu.be/S1G_75U0JH4

    https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nska-recension

    "När Josefine Jinder tar ett så kallat vanligt jobb istället för att sälja sin själ till ”betalt samarbete”-djävulen för att kunna göra precis den musik som hon vill är det förstås värt alla applåder.
    Det här albumet släpps dessutom på etiketten <1000, driven av Markus Krunegård, Patrik Berger och John Gadnert och fokuserad på musik som inte nödvändigtvis lär sätta några strömningsrekord (bolagsnamnet uttalas ”under tusen”, med anspelning på låtar som får färre än tusen streams på Spotify).
    Därmed inte sagt att Little Jinder för den skull har börjat göra friflygande konstmusik på sitt femte album. Snarare går hon tillbaka till det elektroniska popen på de första skivorna, de som hjälpte till att bilda skola för hur ganska mycket ung svensk popmusik har låtit det senaste decenniet.
    Tillsammans med barndomsvännen och producenten HNNY (Johan Cederberg), som spelade in hennes allra första låtar, styr hon tydligt bort från bandkänslan på förra albumet ”Salta diamanter”, och låter heller knappast osugen på nya hits."

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •