Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 560

Ämne: Buchla 100

  1. #121
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Dubbla inputs med passiv mixer vore något. Tänkte jag.

  2. #122
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Det är ju lätt moddat! Sätt i borren och kör runt. Inga problem!

  3. #123
    En_Annan
    En_Annan är inte uppkopplad
    En_Annans avatar
    Veteran
    Ska den inte heta Model 99???

  4. #124
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Det borde den ju göra! Så klart.

    Eller 199 får den heta. Det ser snyggare ut på panelen.

  5. #125
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju lätt moddat! Sätt i borren och kör runt. Inga problem!
    Ja, men då står det du inte A och B vid dem. Men visst.

  6. #126
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hur funkar 196? Behövs det inte mer information än bara en ljudsignal för att skifta 90°? Om den ska göra det över alla frekvenser, alltså.

  7. #127
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Man kan tänka sig att det är ett diskret dome filter. Så det är väl en ett gäng transistorer och kodningar för att hantera de olika frekvenserna som signalen in kan tänkas innehålla.

    Läste någonstans att precisionen är ±5%, så det är skevar ju rätt bra.

  8. #128
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    "ok". Jag trodde det var en omöjlighet, men tji fick jag. Känns som en väldigt användbar modul i alla möjliga sammanhang? Om man med användbar menar kul.

    Det låter ju perfekt! Men du fick inte tag på scheman till den, eller?

  9. #129
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Nej, har inget schema på den. Men jag kan nog fixa bilder - Och om man vet ungefär vad det är så är det ju lättare att gissa sig till hur den ser ut inuti.

    För mig är det nog inte så användbar. Min erfarenhet av kvadraturoscillatorer har inte gjort mig sugen på att utforska sådana saker mer. Visst är det kul att göra panoreringsgrejer med det, men jag vet inte. Inget för mig. Men om du hittar en praktiskt tillämpning som inte är att bygga frekvensskiftare så är ju det grymt!

  10. #130
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Tänkte just skriva ftekvensskiftare. Får fundera mer

  11. #131
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Lågpassfiltret i 410 ska ju vara samma som 192. Enda skillnaden är ju att 410 går på en bipolär PSU, men har simmat kretsen med ensidig strömkälla och det verkar funka bra! Gör nog ett försök med kort i alla fall...

  12. #132
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte just skriva ftekvensskiftare. Får fundera mer
    Svaret är: har man en hittar man användningsområden. Men det beror kanske på hur linjärt man patchar.

  13. #133
    Nils100
    Nils100 är inte uppkopplad
    Nils100s avatar
    Senior
    Zthee, kan du berätta mer om 410? För jag känner inte till den alls!

  14. #134
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage


    Den övre panelen alltså.

    CBS System III by mpeake, on Flickr

    Den verkar vara ett hopkok av saker och ligger typ mellan 100 och 200-serien. Det finns schema här - http://www.synthfool.com/docs/Buchla/410/

    Man kanske ska se den som en föregångare till 212 - Dodeca Module?

  15. #135
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Du kommer nog på någon bättre version Men jag känner mig riktigt nöjd!

    Tänker mig panelen typ så här -



    Har 156, 158, 160, 180 och 194 kvar att rita av originalen, sen får jag se om jag chansar på min lilla krets.

    Now your talking ...grön--så snyggt att man vill gråta

  16. #136
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den verkar vara ett hopkok av saker och ligger typ mellan 100 och 200-serien. Det finns schema här - http://www.synthfool.com/docs/Buchla/410/

    Man kanske ska se den som en föregångare till 212 - Dodeca Module?
    Hmm har inte tänkt på det... att det är både 100 och 200... för så vitt jag vet så sålde han ju bara 100 serien till CBS och blev ju grymt besviken och utvecklade 200 själv... men att det finns 258:or CBS.. har ju sett det men inte alls reflekterat över det

    Don verkar ju vilja hålla det till små enheter, ett system eller "Easel" som han och Subotnick tjatar om... färdiga system för vissa syften... en enhet 410, 101, 300, 500, 400, 700, Easel...osv..... intressant

  17. #137
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Alla som har 208 och 212 kommer ju att vilja ha 410!
    Gör sen en supercool 300-dator och ta över världen!

  18. #138
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Men är det inte så mycket konstigt bös i 410 att man inte ens orkar? Alla scheman har ju iaf typ hälften av sakerna överkryssade och ersatta med krumelurer ingen förstår.

    Men löser det efter semestern då

  19. #139
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Buchla 410 är ju ball!!


  20. #140
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage


    Har ju både 216 och 258, kan få ihop den setupen då! Plus 208 och 218. Vilken combo... Jag som skulle sluta med Buchla. Haha!

  21. #141
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

  22. #142
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Man skulle ju kunna köra lite mix.. 212, 258, 216 i samma träcase......

  23. #143
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, Buchla 200 och 100 i Samma case känns helt naturligt. Frågan är om Rogan-200 funkar. 281 är ju roligare än 280, å andra sidan finns det 284 i Davies-stil som är ball. Men stor.

  24. #144
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    100 och 200-serien pratar inte riktigt med varandra. 100 har CV från 0-15 och 200 har från 0-10. Går ju dock att byta motstånden i 100 så att det lirar, men det är ändå något att tänka på.

  25. #145
    deleted user
    Skiljer sig tidiga 200 moduler, t ex dodecamodule från senare 200 på något annat sätt än kosmetiskt? Lite luddiga övergångar 100->200.
    Senast redigerat av Axxe den 2016-03-06 klockan 12:25. Anledning: typo

  26. #146
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    100 och 200-serien pratar inte riktigt med varandra. 100 har CV från 0-15 och 200 har från 0-10. Går ju dock att byta motstånden i 100 så att det lirar, men det är ändå något att tänka på.
    Ah, vad tråkigt.

  27. #147
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Mark Verbos har en bra genomgång här - http://buchlatech.blogspot.se/2008/1...o-many-to.html

  28. #148
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

  29. #149
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mark Verbos har en bra genomgång här - http://buchlatech.blogspot.se/2008/1...o-many-to.html
    Ajdå, standardiserad enhetlig djungel, tack för bra länk!

  30. #150
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast han missar lite. första 100 serien finns som "San Franscisco Tape Music Center INC" och "Buchla Associates" (grön legend) sen kom de blåa "CBS Musical Instruments" (men finns även med "Buchla associates").

    Allra tidigaste 200 var (uppenbarligen) märkta "CBS Musical Instrument" men även "Buchla Associates". De senare "tidiga" 200 har ingen text alls helt enkelt för att det inte fanns någon poäng med det. Modulerna satt i kabinett som hade blåa lister över texten.. både på de större systemen, 101 och till och med system 500.

    Senare 200 (och var gränsen går verkar lite luddigt..verkar finnas mellanting) Är märkta "Buchla & associates" ..men finns även "Buchla And Associates" och "Buchla Associates" (tidigare?).

    200e är ju märkta med "Buchla & Associates" tills de gick över till BEMI då finns det två (en tredje på prototyp) olika font-text "Buchla Electronic Musical Instruments" Men BEMI verkar att ha återgått till att märka dom med "Buchla & Associates".... vet ej varför?

    249e är också enda modulen med gröna knobs

    Har för mig Buchla sa i någon intervju att de tidigaste "SFTMC INC" systemen inte var v/octav eller Hz/volt..utan något mellanting...så de borde vara knöligare att interfejsa med de andra...... å andra sidan finns det väl knappt en handfull sådana system.....

  31. #151
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast han missar lite. första 100 serien finns som "San Franscisco Tape Music Center INC" och "Buchla Associates" (grön legend) sen kom de blåa "CBS Musical Instruments" (men finns även med "Buchla associates").

    Allra tidigaste 200 var (uppenbarligen) märkta "CBS Musical Instrument" men även "Buchla Associates". De senare "tidiga" 200 har ingen text alls helt enkelt för att det inte fanns någon poäng med det. Modulerna satt i kabinett som hade blåa lister över texten.. både på de större systemen, 101 och till och med system 500.

    Senare 200 (och var gränsen går verkar lite luddigt..verkar finnas mellanting) Är märkta "Buchla & associates" ..men finns även "Buchla And Associates" och "Buchla Associates" (tidigare?).

    200e är ju märkta med "Buchla & Associates" tills de gick över till BEMI då finns det två (en tredje på prototyp) olika font-text "Buchla Electronic Musical Instruments" Men BEMI verkar att ha återgått till att märka dom med "Buchla & Associates".... vet ej varför?

    249e är också enda modulen med gröna knobs

    Har för mig Buchla sa i någon intervju att de tidigaste "SFTMC INC" systemen inte var v/octav eller Hz/volt..utan något mellanting...så de borde vara knöligare att interfejsa med de andra...... å andra sidan finns det väl knappt en handfull sådana system.....
    Ja, KMH:s Buchla 200 står det väl Buchla & Associates på.

    Antar att BEMI gick över till B&A för att det låter bättre, och för att alla hatar BEMI?

  32. #152
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar att BEMI gick över till B&A för att det låter bättre, och för att alla hatar BEMI?
    Mkt osagt än vad som händer mellan Don och BEMI, tror inte Don gör livet spec lätt för dom heller, så konflikten har nog båda parter bidragit till, allt som sägs är rena spekulationer. Att BEMI automatiskt blir bovar bara för de köpt Buchla helt legitimt och sedan stäms av Don är att döma på förhand. Trots allt så fungerade inte Buchla spec bra affärsmässigt innan BEMI.

  33. #153
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar att BEMI gick över till B&A för att det låter bättre, och för att alla hatar BEMI?
    Nej "Buchla Electrinic Musical Instruments" låter betydligt bättre... och är ju namngett efter Buchlas egna benämning för att vara Buchla troget. Hade han valt namn några år senare så hade det förmodligen blivit just det. B & A var ju nåt han tog snabbt efter det inte blev "SFTMC INC"

    Jo alla hatar BEMI men oftast av precis fel anledning... dom hatar dom dessutom så mkt att de köpt mest Buchla av dom... Easeln har ju sålt mer än något annat Buchla instrument någonsin, precis vad Don ville... han ville ju ha sin kommersiella MiniMoog, tvärt mot vad alla verkar tro.
    Även 200e har förmodligen sålt mer moduler än vad B&A gjort... och det är precis vad Don ville... att BEMI skulle gå ut hårt kommersiellt och det står i hans stämning av BEMI att han just inte tycker dom levt upp till det som han vill... han ville ha större distrubiering över hela världen.

    BEMI får helt klart skäll för fel saker

    Nu verkar de dock ha bytt tillbaka till BEMI på 252e. Halving modulerna och Easel har ju alltid haft BEMI text.

  34. #154
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mkt osagt än vad som händer mellan Don och BEMI, tror inte Don gör livet spec lätt för dom heller, så konflikten har nog båda parter bidragit till, allt som sägs är rena spekulationer. Att BEMI automatiskt blir bovar bara för de köpt Buchla helt legitimt och sedan stäms av Don är att döma på förhand. Trots allt så fungerade inte Buchla spec bra affärsmässigt innan BEMI.
    Tänkte inte på stämningen, De som äger BEMI är tydligen riktiga idioter ändå. I Australien.

    - - - Updated - - -

    Oavsett varför de hatar BEMI så gör de väl det. Och köper grejerna, visst.

  35. #155
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte inte på stämningen, De som äger BEMI är tydligen riktiga idioter ändå. I Australien.

    - - - Updated - - -

    Oavsett varför de hatar BEMI så gör de väl det. Och köper grejerna, visst.
    Precis, verkar inte vara några bra vettiga människor som dessutom hade tvivelaktiga meriter, men Buchla blev sålt till dessa ändå utav någon outgrundlig hittils okänd anledning. Svårt att tänka mig att de kunde bjuda högst inom musikbranchen för Buchla koncernen.

  36. #156
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Nu är det bara 180, 192, 195 och ev. den egna kvar! Woho! Så snabbt det går.

    Men blev sugen på 410 igår kväll. Dock så ställer reverbet i den till problem. Sitter en transformator i den som är helt hopplös att få tag i tydligen

  37. #157
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis, verkar inte vara några bra vettiga människor som dessutom hade tvivelaktiga meriter, men Buchla blev sålt till dessa ändå utav någon outgrundlig hittils okänd anledning. Svårt att tänka mig att de kunde bjuda högst inom musikbranchen för Buchla koncernen.
    Ja, man undrar ju. Gissningsvis tänker väl musikvärlden att Buchla är osäljbart. Undrar vad han tog för det...

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är det bara 180, 192, 195 och ev. den egna kvar! Woho! Så snabbt det går.

    Men blev sugen på 410 igår kväll. Dock så ställer reverbet i den till problem. Sitter en transformator i den som är helt hopplös att få tag i tydligen
    Kan man inte köra en fuling på den på något sätt då? :-S

  38. #158
    Nils100
    Nils100 är inte uppkopplad
    Nils100s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är det bara 180, 192, 195 och ev. den egna kvar! Woho! Så snabbt det går.

    Men blev sugen på 410 igår kväll. Dock så ställer reverbet i den till problem. Sitter en transformator i den som är helt hopplös att få tag i tydligen
    Kör en Lars Lundahl istället då!

  39. #159
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Problemet verkar vara att den har konstiga specar. Men har inte rotat i det än. Får göra det!

  40. #160
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis, verkar inte vara några bra vettiga människor som dessutom hade tvivelaktiga meriter, men Buchla blev sålt till dessa ändå utav någon outgrundlig hittils okänd anledning. Svårt att tänka mig att de kunde bjuda högst inom musikbranchen för Buchla koncernen.
    Det är ingen outgrundlig okänd anledning. Han ville att audio supermarket skulle lansera och distribuera Buchla kommersiellt och han skulle få en del av kakan... i stället så skapade de BEMI och använde sig inte av AS verktyg som var de som Buchla ville åt...precis som han ville med CBS.

    Vad jag förstår så har domstolen gett BEMI chansen att uppfylla avtalet.. el nåt... så BEMI verkar ju ha fått hjul under galoscherna så Buchla får de pengar han vill ha...... el nåt sånt.. minns inte.

    Det finns ju en del stora frågetecken... inte minst Dons utveckling av 252e som inte verkar gå i hop med när han ska ha blivit sparkad..osv... sen hjälper det ju inte att Don verkar ha blivit senil.

  41. #161
    Nils100
    Nils100 är inte uppkopplad
    Nils100s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...sen hjälper det ju inte att Don verkar ha blivit senil.
    Är det så? Att han håller på att bli senil, typ Alzheimer?

  42. #162
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Smoke weed every day

    - - - Updated - - -

    typiskt, så trött på 99censur som tar bort mina ALL CAPS

  43. #163
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Nils100 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det så? Att han håller på att bli senil, typ Alzheimer?
    Alltså vet ej... men i sista långa intervjun är han ju helsnurrig... verkar inte komma i håg ord mm tecknar i stället i bland... han har ju alltid varit skum och svarat sporadiskt och ibland kort,,, men jävligt vasst och med rapp och torr humor... nu verkar han inte minnas saker som han talat om bara något år tidigare med stor detaljrikedom. Så jag tror det. Men han är ju gammal och någon gång måste det ju gå utför. Han har ju dessutom haft cancer som han kämpat med vilket också var en av orsakerna till att han ville ha pengar.

  44. #164
    matsen
    matsen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet verkar vara att den har konstiga specar. Men har inte rotat i det än. Får göra det!
    Dags att lära sig vira egna trafon då?

    Eller som nämnts hör med Lundahl, de kanske kan göra några specialare...

  45. #165
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Här finns en tråd om transformatorn - http://www.diyaudio.com/forums/parts...sformer-2.html

  46. #166
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Det borde ju inte vara omöjlig att hitta tycker jag. Eller något som är close-enough iaf.

  47. #167
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Är det bara jag, eller är inte switchen på 180 modulen lite skum? Tycker den borde vara kopplad på något annat sätt? Såg bilder på en klon och då var det en DPDT med jäkla massa sladdar...

  48. #168
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Lundahl i Norrtälje gör customs, finns säkert billigare i Kina också!

  49. #169
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Billigare är bättre. Lär bli svårt att kränga några. Lästa att Triad ville ha 25k för att producera dem igen.

  50. #170
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det bara jag, eller är inte switchen på 180 modulen lite skum? Tycker den borde vara kopplad på något annat sätt? Såg bilder på en klon och då var det en DPDT med jäkla massa sladdar...
    Äh! Jag hade fattat fel, som vanligt.

    Jag trodde det var en loop-switch! Så att om man flippade den så kunde man få en LFO. Men så roligt var det ju inte! Utan den ställer ju bara vilken signal den ska använda för sustain - Intern eller extern. Står ju på panelen om man faktiskt läser den

  51. #171
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage


    Då var alla kretskort klara.

    Förutom 107 och min egna iofs. Men den senare sparar vi till sen och den förra tror jag inte blir av.

    Sen har jag funderingar på 132:an, det borde ju gå att bygga en sådan om man gissar vad som är i. 170 och 190 vore också roliga att bygga, speciellt 190, men sitter samma transformator som i 410:an i den, så klurig att fixa. 170 är det också något annat knas med, inte riktigt orkat kolla. Nåväl. Vi börjar med de här 12 modulerna så får vi se var det landar!

  52. #172
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Är bandpass, brus och de andra sådär små i original också? De går ju lätt in två på en panel på framsidan, så att säga.

  53. #173
    Nils100
    Nils100 är inte uppkopplad
    Nils100s avatar
    Senior
    Vad är planen nu då, Zthee?

  54. #174
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är bandpass, brus och de andra sådär små i original också? De går ju lätt in två på en panel på framsidan, så att säga.
    Tror vissa var ganska små, men det hade nog varit svårt för Don att få in 4 på en del av modulerna. Men det skulle ju inte vara någon omöjlighet -



    Sen tycker jag det är lite av charmen att det är så sjukt luftiga frontpaneler!

    Citat Ursprungligen postat av Nils100 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är planen nu då, Zthee?
    Får köra en runda och testa alla korten, sen blir det väl till att göra fler kort och paneler till det tänkte jag.

  55. #175
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror vissa var ganska små, men det hade nog varit svårt för Don att få in 4 på en del av modulerna. Men det skulle ju inte vara någon omöjlighet -



    Sen tycker jag det är lite av charmen att det är så sjukt luftiga frontpaneler!



    Får köra en runda och testa alla korten, sen blir det väl till att göra fler kort och paneler till det tänkte jag.
    Inte fyra, två! Dual ring mod och vca på en, brus och 4-filterbank på en. T.ex. Fast det blir ju fyra med dual+dual. Är dina kort bara en per kort – alltså att det behövs två ring mod-kort från bilden för att göra en?

  56. #176
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Ah, du tänkte göra dig en mini-410 typ? Det blir ju kompakt och bra.

    Det är ett kort per modul på mina. Så är det en dual modul så är det två st på kortet.

  57. #177
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Då är panelerna ritade i FrontDesign och kan skickas till Schaeffer. Samt gerberfilerna är skickade till Kinaland. Kvar att göra original till screentrycket och sådant sen då. Men det går ju att väntas med till jag vet att kretsarna funkar

    Det var ett roligt litet projekt det här!

    Vad ska man göra nu då..?

  58. #178
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Vad ska man göra nu då..?
    Limma frets?

  59. #179
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DrKorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Limma frets?
    Nej för.. f-.. haaah.. argh! Hatar de där små röda grejerna. Tittar på den ibland och ryser. USCH!

    Sitter med SY-1:an istället. Första gången i sitt eget skal! Sjukt massiv pjäs blev det. Ingen lättviktare om vi säger så!

  60. #180
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    ...jag har ett par idéer för att stilla din mani...lunch snart?

Liknande ämnen

  1. Buchla 700??
    Av Sillen i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •