Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 SistaSista
Resultat 421 till 480 av 494

Ämne: Teenage Engineering OP-Z

  1. #421
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Den här sidan tycker jag är bland de bättre verktygen: https://op1.fun/
    Den här är bra för att generera synthsamples: http://gerotakke.de/op-z-sample/

    ... Och för mer ingående info kring samplehanteringen: http://gerotakke.de/op-z-sample/op-z-samples.md.html

  2. #422
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Oj. Blir trött bara av tanken. Har löjligt lite tid o energi till musik just nu. Nån som har lust att hjälpa mig med ett litet gäng samplingar för ett par hundringar?

  3. #423
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Laddade hem ett par sample packs. Fattar att jag ska välja en aif för varje slot, men jag fattar inte riktigt hur jag lägger in de där "Elements". Nån som kan hjälpa mig förstå?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2019-04-04 kl. 20.49.52.png 
Visningar:	9 
Storlek:	43,8 KB 
Id:	86876
    "
    ===============================
    HOW TO USE THE “ELEMENTS” PACKS
    ===============================

    The kick and snare packs have also been separated into two elements each. This is to make use of the OP-Z’s dual polyphony, so you can mix and match elements to make your own sounds.

    The kicks have been separated into click and thump. The clicks are on the lower octave of the OP-Z keyboard, and the thumps on the upper octave.

    Similarly, the snares have been separated into chain (lower octave) and thud (upper octave).

    To use them, play a sound from the lower octave at the same time as the upper octave. This can result in many different combined sounds."

  4. #424
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Från: http://gerotakke.de/op-z-sample/op-z-samples.md.html

    "Mounting the OP-Z as a drive in content mode as described in the OP-Z guide will show you some folders including samplepacks. Inside of samplepacks, there is a folder for every track. Inside of every track's folder, there are folders from 1 to 10 corresponding to the slot on the black numbered keys for this track. You can only place one consolidated sample in each of this numbered folders and it can only be on tracks 1-kick through 4-fx for drum samples.

    Some folders contain empty files starting with a tilde in the name like ~kicks.aiff. These are references to the internal samples. You can delete these files if you want to place custom samples there instead.

    After ejecting the disk, the OP-Z should restart and have imported the new samples. If something went wrong, it usually writes some logging into the file import.log that can also be accessed via content mode. The manual states that samples that could not have been imported also end up in the folder rejected but that was never the case for me."

    " The OP-Z only regards the filename of a sample to check if it should trigger an import. If you try to update a sample that is already loaded on the OP-Z, you will have to either

    use a different name
    or remove it, go through an import cycle and then place the new sample back"

    Lägg alltså valfri aif (1 st.) i de mapparna

  5. #425
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Du lägger alltså en soundpack i en tom bank, sen har jag för mig att det är viktigt att man ejectar op-z:an (i datan) och verkligen väntar tills den startar om själv innan man drar ut kabeln eller startar om den. Kolla 20.3 i manualen annars.

  6. #426
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok. Tack. Tänkte mest på det där med ”elements” om de skulle hanteras annorlunda. Men då är det helt enkelt fyra olika kicks i den sample packen. Blir fint att langa in lite olika ljud nu och imorrn fm flyr jag hemmet för en stunds musicerande

    Och mitt erbjudande står kvar om hjälp med att skapa ett eget sample pack utifrån de indiska samplingar jag har. Betalar gärna en slant för det.

  7. #427
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior

  8. #428
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    hej, har uppdaterat till senaste os men får inte midi i oplab o funka, i appen står det MODULE none, är det ngn med fungerande oplab som kan berätta vad det står i appen (track C)?

    ps annars funkar den utmärkt ....
    ds.

  9. #429
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Har jag missat iaf,

    OP-Z Hidden Features
    https://www.opzed.com/news/opz-hidde...s-roundup.html

    - Hidden iPhone stand WHATTTTT!!!
    - Backlit keys
    - ...

  10. #430
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fredie_j Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har jag missat iaf,

    OP-Z Hidden Features
    https://www.opzed.com/news/opz-hidde...s-roundup.html

    - Hidden iPhone stand WHATTTTT!!!
    - ...
    Cool! Jag har funderat på vad de där grejerna var till för men inte vågat bryta loss dem.

  11. #431
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Samma här hehe. Men tog en liten sax för att få loss, vågade inte bryta.

    Fast svårt att komma åt SCREEN och MIXER för att iphone:en är i vägen, man får ha den lite förskjuten. Är väl iof mest mixer man vill åt och inte screen så mycket.

    Man kan ju stoppa in de åt andra hållet för att istället få lite vinkel på op-z:an... men det kanske sliter på fästena... vad vet jag.

  12. #432
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Sjukt sugen på en.. någon som vet om det finns någon musikaffär i stockholm som har en man kan prova lite på?

  13. #433
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Jam har på lager.

  14. #434
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Ny sampler-modul? ...eller mer funktionalitet i oplab-modulen?

    Edit: ryktet säger att det verkar vara firmware only

    -”And the best: it is no module....just Firmware ...all in board #sampling #opz”


    instagram video

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	op-z_sampler_1.png 
Visningar:	16 
Storlek:	219,4 KB 
Id:	87487

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	op-z_sampler_2.png 
Visningar:	8 
Storlek:	194,3 KB 
Id:	87488
    Senast redigerat av fredie_j den 2019-05-09 klockan 20:32.

  15. #435
    mhult
    mhult är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    En inbyggd sampler vore coolt. Men hur mycket minne har prylen egentligen?

  16. #436
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    äntligen sampler (men hur snart är "soon" ?), den skall tydligen ha totalt 1 gig, men verkar köra samma som OP-1 (drum/synt sampling 6/12 sekunder).



    https://youtu.be/KpNNSeFSqdw

  17. #437

  18. #438
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    SAMPLING!!!

    OS 1.2.5 (Även uppdaterad app finns i App Store)

    https://teenage.engineering/downloads/op-z

    new sampling mode
    2 channel audio interface
    full OP-1 sample format support (pitch, gain, playmode, reverse)
    improved stability
    support importing raw samples to drum tracks
    apply track gain before fx sends

    don't allow copying empty steps
    restart arpeggio with TRACK + PLAY on arpeggio track
    don't trigger gate step component if track is muted
    toggle headset input with SCREEN + SHIFT

    send clock out if enabled even though midi out is disabled
    don't loose clock sync when switching project via pattern change
    fix broken parameter spark random setting
    fix force save not working on project 1
    fix inverted headphone gain levels dep. on impedance
    Senast redigerat av fredie_j den 2019-07-01 klockan 21:47.

  19. #439
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Drömuppdatering. Spontant lite försiktig till samplingen, tänker främst på det begränsade minnet. Men ljudkortsmöjligheten är sjukt bra. Ingen möjliget att testa än, min OP-Z är på lagning eller blir utbytt då alla encodrarna hoppat loss (Känns inte som samma militär-kvalitet som OP-1 i OP-Z kan jag tycka) Så nån får gärna rapportera hur allt funkar, jäkligt spänd.

  20. #440
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Det verkar som om ljudpaletten är ganska begränsad. I de flesta reviews och demos hörs nästan uteslutande dessa, vanliga blip-blop-beats. (Det kanske mest är sequencern som inbjuder till detta?) Jag hade gärna sett en riktig line in och en liten display istället för videotramset. Särskilt när TE inte kan bemöda sig med att ta fram en Android/Windows-app.

    Men OP-Zn känns trots priset och eventuella kvalitetsbrister ändå intressant eftersom jag allt mer börjat gilla små och portabla maskiner. Köp nu! - annars riskerar ni "OP-1-fenomenet", en motsvarande prishöjning till 9-10 k.

  21. #441
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar som om ljudpaletten är ganska begränsad. I de flesta reviews och demos hörs nästan uteslutande dessa, vanliga blip-blop-beats. (Det kanske mest är sequencern som inbjuder till detta?)
    Nej, synthmotorerna är riktigt uselt mappade IMHO. Känns som att tweak:a presets pyttelite.
    Förutom det är OPZ hur grym som helst, speciellt sequencern.

  22. #442

    Börjar bli varm i kläderna
    oplab verkar vara åter i lager nu.

  23. #443
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ZebraPares Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    oplab verkar vara åter i lager nu.
    Oj, trodde först att det var original oplab som var på gång igen men det finns alltså en ny oplab bara för opz? Snurrigt med samma namn på olika produkter.

  24. #444
    mhult
    mhult är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snurrigt med samma namn på olika produkter.
    Den förra produkten hette "Oplab". Den nya heter "Oplab module". Inte samma, men tillräckligt lika för att vara förvirrande.

  25. #445
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    OS update: https://teenage.engineering/downloads/op-z

    • ⁠redesigned lfo with new shapes, tempo sync and accelero-meter support. read about it here.
    • ⁠add lfo to effect tracks
    • ⁠add note style option to master track (latch, free). read about it here.
    • ⁠add low battery led indication. read about it here.
    • ⁠add setting to disable arpeggio. read about it here.
    • ⁠softer pop at shortest envelope release setting
    • ⁠fix crash when killing notes (TRACK+STOP) on tracks other than the first 8.
    • ⁠fix flipped usb audio L/R signal
    • ⁠fix occasional pop/noise on tape track
    • ⁠fix bug where polyphony note stealing sometimes chose wrong note
    • ⁠don't stall midi output when switching projects while connected to app
    • ⁠disregard 'channel_one_to_active' setting when processing incoming UI group CC messages
    Senast redigerat av fredie_j den 2019-11-05 klockan 20:52.

  26. #446
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior
    Wow! Bra uppdatering! Nya LFOerna, stänga av arpen och fixat tape-tracket var mycket välkommet!

  27. #447
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Ytterligare OS update, 1.2.14

    • improve sample preloading, less likely to miss first note when switching pattern
    • switch pattern immediately on incoming program change (instead of waiting until next step)
    • change trig driven tracks to play upon entering step instead of exiting
    • truncate overlapping sequencer trigs if same note
    • fix crash when connecting to app with certain patterns
    • fix bug where pressing play caused pitch change in sample mode
    • fix bug where triggers on fx2 would affect tape track
    • show correct led color for last six LFO shapes

  28. #448
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Jag får spelet på att min OP-Z modul slutar funka hela tiden. Måste göra factory reset för att få den att prata igen. Någon som har samma erfarenhet?

  29. #449
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av greppan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får spelet på att min OP-Z modul slutar funka hela tiden. Måste göra factory reset för att få den att prata igen. Någon som har samma erfarenhet?
    Min op-z + oplab är på service för att det glappar och kontakt tappas. Verkar vara en hel del som har problem. Vet inte om det är en brist i konstruktionen eller om det finns enheter som faktiskt fungerar ihop som de ska. Känns som att låsmekanismen på oplab var lite feltänk. Tror att rumble-modulen har en annan lösning som funkar bättre.

  30. #450
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Funkar till eurodisco!


    https://youtu.be/M9BP29ni9y0

  31. #451
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Även om jag är ultra-fan av TE så måste jag erkänna att jag inte tycker denna åldras med värdighet. Mitt intryck är att bygg-kvallen på själva Op-Z är sådär, att tillbehören är ännu värre (speciellt op-lab) och den generellt är helt OK på mycket, men långt ifrån bäst på något. Har många produkter från detta härliga företag, både instrument och högtalare (och till och med en tisha) men denna blir den första jag säljer. Någon annan som inte klickade med den?
    Senast redigerat av Nfuture den 2019-11-23 klockan 17:40.

  32. #452
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Älskade många aspekter av den men effekterna, det begränsade synth ljudet, exportmöjligheter och byggkvallen kändes så där. Dock kul produkt. Sequencern är topp 3.

  33. #453
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av fredie_j Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min op-z + oplab är på service för att det glappar och kontakt tappas. Verkar vara en hel del som har problem. Vet inte om det är en brist i konstruktionen eller om det finns enheter som faktiskt fungerar ihop som de ska. Känns som att låsmekanismen på oplab var lite feltänk. Tror att rumble-modulen har en annan lösning som funkar bättre.
    Suck. Ska göra ytterligare en reset så får vi se... Annars kanske min också får åka på service. Hur har tidsrymden varit med respons osv? Känns så segt att den ska vara iväg. Använder den typ dagligen på lunchen osv.

  34. #454
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av greppan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Suck. Ska göra ytterligare en reset så får vi se... Annars kanske min också får åka på service. Hur har tidsrymden varit med respons osv? Känns så segt att den ska vara iväg. Använder den typ dagligen på lunchen osv.
    M surt :/

    Jag lämnade in den på "min lokala musikaffär" och de sa 1-2 veckor. Nu har det gått 11 dagar sen dess.

  35. #455
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av fredie_j Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    M surt :/

    Jag lämnade in den på "min lokala musikaffär" och de sa 1-2 veckor. Nu har det gått 11 dagar sen dess.
    Jahaja.. nu funkar den igen. Får se hur länge....

  36. #456
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Två nya sound engines och två nya effekter

    analog - saw, sub, noise with filter envelope
    organ - 8 different fm organ sounds
    reverb - clean reverb with light modulation
    chorus-80 - oldschool chorus

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	96EDECFB-043C-4C7D-98DE-FAA9B4E46F95.jpeg 
Visningar:	24 
Storlek:	580,1 KB 
Id:	90947
    Senast redigerat av fredie_j den 2019-12-20 klockan 21:17.

  37. #457
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Vad tycker ni om de nya effekterna och sound engines?
    Tycker om nya reverbet, låter lite annorlunda mot det förra. Har inte riktigt testat choruset ännu..

    Har ni någon synt ni kör tillsammans med er OP-Z?
    Letar lite efter en kompis till min men vet inte riktigt vad jag vill ha.

  38. #458
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Grunkan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tycker ni om de nya effekterna och sound engines?
    Tycker om nya reverbet, låter lite annorlunda mot det förra. Har inte riktigt testat choruset ännu..

    Har ni någon synt ni kör tillsammans med er OP-Z?
    Letar lite efter en kompis till min men vet inte riktigt vad jag vill ha.
    Har du oplab-modulen, så någon patchbar analogsynth, typ TTSH! 😉
    Annars har jag faktiskt kört mycket med pedaler med CV in.
    Har man inte oplab-modulen blir det rätt mycket bökigare, även med midi tyvärr...

    Eftersom stödet för androidenheter är så kasst har jag inte lyckats få in de nya syntharna och effekterna trotts att jag föRsökt med tre olika enheter. ☹️

  39. #459
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Grunkan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ni någon synt ni kör tillsammans med er OP-Z?
    Letar lite efter en kompis till min men vet inte riktigt vad jag vill ha.
    Jag tyckte Digitone och OP-Z gifte sig riktigt bra.

    Supersmidigt med bara en Usb-sladd mellan Digitone och OP-Z för midi och sync (USB-B till USB-C) ...och sen "ljud ut" från OP-Z till Digitones "ljud in" ifall du inte har någon mixer.

    Man kan bl.a. använda OP-Z:s pitch bend-grejja för att manipulera Digitone:ens ljud också, det var kul hehe.

    (Digitakt borde ju fungera också)

  40. #460
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av trapezoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du oplab-modulen, så någon patchbar analogsynth, typ TTSH! 😉
    Annars har jag faktiskt kört mycket med pedaler med CV in.
    Har man inte oplab-modulen blir det rätt mycket bökigare, även med midi tyvärr...


    Eftersom stödet för androidenheter är så kasst har jag inte lyckats få in de nya syntharna och effekterna trotts att jag föRsökt med tre olika enheter. ☹️
    Har inte OPLAB-modulen men den verkar ju väldigt smidig om man ska koppla ihop den med någon analogsynth.
    Synd att stödet för android inte är så bra, har själv ios enhet och där gick det smidigt direkt.

    Citat Ursprungligen postat av fredie_j Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tyckte Digitone och OP-Z gifte sig riktigt bra.

    Supersmidigt med bara en Usb-sladd mellan Digitone och OP-Z för midi och sync (USB-B till USB-C) ...och sen "ljud ut" från OP-Z till Digitones "ljud in" ifall du inte har någon mixer.

    Man kan bl.a. använda OP-Z:s pitch bend-grejja för att manipulera Digitone:ens ljud också, det var kul hehe.

    (Digitakt borde ju fungera också)
    Digitone borde ju vara ganska smidig lösning helt klart. Där får man ju 4 "spår" till med ljud man kan leka med
    Hur har du löst det med sequencing då, för OP-Z har väl bara 1 "MIDI-UT" spår?
    Har du kört Digitone som master då eller låtit båda enheterna köra själva men synkad klocka?
    Är ju smidigt att Digitone har audio-in i stereo som man kan använda för att slippa mixer.

    Har en Digitakt med men använder inte den så mycket nu när jag har OP-Z så funderar på att byta den mot något annat och då skulle kanske en Digitone bli perfekt.
    Måste bara bli lite mer kompis med tanken på FM, hade en Volca FM förut och det var ju riktigt bra ljud men att programmera egna var lite bökigt

  41. #461
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    verkar komma ny syntmotor o lite annat i nya uppdatering som dyker upp snart:

    https://youtu.be/MGtsAORXzh0

  42. #462
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    det blev en fm-maskin, laddas ner via appen som kom ny idag.
    https://www.instagram.com/p/B-PU6e2F..._web_copy_link

    Nytt OS oxå:
    improved charging of completely depleted batteries
    higher micro timing resolution for longer tracks
    add dry mix setting to all fx plugs
    dsp optimizations
    fix issue with iOS rejecting usb connection after OP-Z had been connected to computer
    fix issue where usb audio right channel would occasionally output 16 bit quality instead of 24

  43. #463
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Hur sätter jag velocity för ett steg direkt på op-z? (utan midi-keyboard) Jag har läst om att pitch-bend skall göra något men jag lyckas inte lista ut vad dom menar

  44. #464
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    jag svarar mig själv, tryck in steget och kör på med pitchbend. och använd midikeyboard istället

  45. #465
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Med Oplab modulen installerad, kan opz då modulera externa synthar via cv ex agera lfo, ”motion tracks”, env osv? Eller är det bara notdata som skickas?

  46. #466
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    OP-Z firmware update 1.2.38

    Module track (track 14) can be used now to manage the audio input from USB/mic/headphone in, it can be modulated with LFO, add effects, change pan/level, etc. The mixer fader for this track is now added to the mixer screen when holding the mixer shoulder button.

    Skönt för det var en grej som stack ut lite.

  47. #467
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OP-Z firmware update 1.2.38

    Module track (track 14) can be used now to manage the audio input from USB/mic/headphone in, it can be modulated with LFO, add effects, change pan/level, etc. The mixer fader for this track is now added to the mixer screen when holding the mixer shoulder button.

    Skönt för det var en grej som stack ut lite.
    så blev op-z en effektburk på batteri, inte så illa. Alltid velat ha en sån till mina roland botique, nu fick jag en sån "gratis". dags o skaffa en splitter, ngt tips ?

  48. #468
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    sen på bollen. Nyss beställt en OP-Z & OP LAB. Kort fråga till er med erfarenhet:
    - Hur "fångar ni upp" photomatic "outputen"?

    Dvs, hur sparar ni videosarna ni gör mha OP-z?

  49. #469
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Finns inget sånt utan det är meningen typ att ha en projektor kopplad till video ut på dator / iPad som kör op z appen.

  50. #470
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns inget sånt utan det är meningen typ att ha en projektor kopplad till video ut på dator / iPad som kör op z appen.
    jepp, jag förstår "meningen" Men jag är säker på att folk på något sätt lyckas spara ner det... Någon form av screen capture på iOS?

  51. #471
    mhult
    mhult är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jepp, jag förstår "meningen" Men jag är säker på att folk på något sätt lyckas spara ner det... Någon form av screen capture på iOS?
    Om man ansluter en hdmi-adapter till sin ipad kan man fånga och spela in videon med ett capture card från exempelvis https://www.elgato.com

  52. #472
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av mhult Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man ansluter en hdmi-adapter till sin ipad kan man fånga och spela in videon med ett capture card från exempelvis https://www.elgato.com
    Tack!

  53. #473
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av mhult Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man ansluter en hdmi-adapter till sin ipad kan man fånga och spela in videon med ett capture card från exempelvis https://www.elgato.com
    apple screen recorder funkar. Testade nyss Visst man får synka manuellt till audio, men det är ett mindre problem.

  54. #474
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av fredie_j Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min op-z + oplab är på service för att det glappar och kontakt tappas. Verkar vara en hel del som har problem. Vet inte om det är en brist i konstruktionen eller om det finns enheter som faktiskt fungerar ihop som de ska. Känns som att låsmekanismen på oplab var lite feltänk. Tror att rumble-modulen har en annan lösning som funkar bättre.
    min op-lab tappar kontakten pga att bottenplattan liksom buktar sig ut på mitten. Håller jag ihop den så får POz o op-lab genast kontakt igen... störigt på helt ny opz

  55. #475
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Byggkvaliteten på denna är ju inte top-notch, synd för det är bland det roligaste i instrumentväg man testat.

  56. #476
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Byggkvaliteten på denna är ju inte top-notch, synd för det är bland det roligaste i instrumentväg man testat.
    de måste släppa en "field" variant på denna med riktigt skal o liten skärm, men det kommer kosta ...

  57. #477
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    de måste släppa en "field" variant på denna med riktigt skal o liten skärm, men det kommer kosta ...
    Eeeeeeeeeeeeeeexakt

  58. #478
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    valsolo om du fixar line-modulen så har den en annan fäst-anordning som gör att den sitter kvar. och kolla in https://op-forums.com/ om du inte redan har. Håller med, störigt dålig byggkvalitet.

  59. #479
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    valsolo om du fixar line-modulen så har den en annan fäst-anordning som gör att den sitter kvar. och kolla in https://op-forums.com/ om du inte redan har. Håller med, störigt dålig byggkvalitet.
    Tack rwq. Jag är dock ingen samplare. Därav OP-lab modulen, för att få ihop med mina cv/gate grejjer.. O linemodulen är la bara audio in/ut, ingen cv/gate, korrekt?

  60. #480
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    linemodulen är audio in/ut men också midi in/ut, inget cv tyvärr!

Liknande ämnen

  1. Teenage Engineering OP-1
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 878
    Senaste inlägg: 2023-06-06, 03:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •