Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 494

Ämne: Teenage Engineering OP-Z

  1. #241
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hur rolig en miniräknare än må vara så är trots allt ett instrument en annan grej. Steinway eller Juno 1 spelar mindre roll men bägge har den där självklara åh jag vill spela-attraktionen. Det här är mer som en teknisk linjal. Matteverktyg. Speciell grej men inte für alle.

  2. #242
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Problemet för TE är att ännu mer portabla enheter som mobiltelefoner är mer flexibla, kapabla och mer användarvänliga. Men visst denna kan bli populär bland folk som inte har så bra syn. Men jättemiss att knapparna är så små och pilliga.

  3. #243
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Förmodar att kritiker redan skrivit att detta är för hipsters?

  4. #244
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    För att ge lite balans i diskussionen vill jag säga att jag tycker att TE:s samtliga prylar är väldigt musikaliska. Jag har själv under åren köpt på mig en OP-1 och en komplett samling Pocket Operators, och när jag bara vill sitta med musik en stund utan att dra igång något annat är det ofta de här prylarna jag sträcker mig efter. Jag brukar ta med en eller annan Pocket Operator när jag håller föredrag om produktutveckling, och jag brukar nästan få bända dem ur händerna på folk som blir helt uppslukade :-)

    Så jag har rätt höga förhoppningar på att OP-Z, även om den faktiskt ser ut lite som en linjal :-) , kommer att vara inspirerande att sitta med. Det är också briljant att de väljer att sätta i rejäla batterier i prylarna, det är en enorm fördel med OP-1 att den går att köra utan att plugga i väggen så länge.

  5. #245
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förmodar att kritiker redan skrivit att detta är för hipsters?
    Alla musiker är väl hipsters?

  6. #246
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Tycker att gränssnittet är grymt lockande. Man vill ju bara spela på den!

  7. #247
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker att gränssnittet är grymt lockande. Man vill ju bara spela på den!
    Jaaaaaaaa! Längtar. ett riktigt instrument. TE konkurrerar inte med Korg Gadget som beskrivet ovan, utan det här är något helt annorlunda för folk med andra behov och intressen. Går det ens att jämföra? Hur fan skall du få MIDI, CV, kontrollinterface, performancekontroll och visuals ur en iPad samtidigt? Det skulle ju kräva en herkuleansk setup med ljudkort, klav, en iPad för varje app, mixer, yada yada yada...

  8. #248
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja alltså jag vet inte exakt hur allt fungerar, har pillat på den i 45 min typ, men jag tror att det när du får den sitter en dummy-modul i slotten. De där kryssen sitter på dummy-modulen, så när du tar ut dummyn tar du även ut kryssen. Sen petar du i din t ex sync-modul och då har den mini-telejack som ploppar ut där istället.
    Ang pluginsen så kolla post #210, där finns bild på en. Det är alltså en liten cartridge med ett kreskort/processor i som kopplas ihop med resten av maskinen med ett gäng fjädrande stift.
    Det sitter en legoliknande grej i kortplatsen nu och det följer även med två små lego-skruvmejslar i paketet. Jag har hört att de kan sättas ihop med dummy-grejen till någon form av telefonställ men jag tappade så klart bort mina direkt så jag har ingen aning!

  9. #249
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaaaaaaaa! Längtar. ett riktigt instrument. TE konkurrerar inte med Korg Gadget som beskrivet ovan, utan det här är något helt annorlunda för folk med andra behov och intressen. Går det ens att jämföra? Hur fan skall du få MIDI, CV, kontrollinterface, performancekontroll och visuals ur en iPad samtidigt? Det skulle ju kräva en herkuleansk setup med ljudkort, klav, en iPad för varje app, mixer, yada yada yada...
    Ja och nej. På både en iPad och OP-Z kan du ratta en part i taget, dvs en iPad räcker. Korg Gadget grejar ju en hel del och med någon app parallellt kan du ju ju rocka midi ut, sen hänger du på en USB-CV-converter så har du ju CV/gate och en stereo-ut. Av det jag satt av OP-Zs visuella möjligheter är det ju ordentligt begränsat i dagsläget iaf. Typ syncad bildvisning? Jag är övertygad om att det kommer leverera mer men inte än. Och dessutom kräver ju det en smart-pryl med skärm. Så för mig skulle OP-Z fylla precis samma funktion som Gadget gör idag. Med det sagt så föredrar jag ett fysiskt gränssnitt alla dagar i veckan och tycker OP-Z har ett alldeles lysande sådant, så av den enkla anledningen skulle jag mycket hellre sitta med OP-Z än min iPad.

    Och att säga att designen är objektivt dålig förstår jag inte alls. Visst, den är liten, lite pillig, troligtvis inte för alla, men för dom som gillar den (vilket jag gissar kommer vara en hel del) så är den tokbra på vad den gör. Hade den varit stor som en Steinwayflygel, eller a-Juno för den delen, hade ju en viktig poäng (typ den viktigaste) med instrumentet gått förlorad!

    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ang pluginsen så kolla post #210, där finns bild på en. Det är alltså en liten cartridge med ett kreskort/processor i som kopplas ihop med resten av maskinen med ett gäng fjädrande stift.
    Det sitter en legoliknande grej i kortplatsen nu och det följer även med två små lego-skruvmejslar i paketet. Jag har hört att de kan sättas ihop med dummy-grejen till någon form av telefonställ men jag tappade så klart bort mina direkt så jag har ingen aning!
    Juste, där ser man hur det ser ut! Och ja det där låter vagt bekant men jag minns inte hur det funkade riktigt.

  10. #250
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och att säga att designen är objektivt dålig förstår jag inte alls. Visst, den är liten, lite pillig, troligtvis inte för alla, men för dom som gillar den (vilket jag gissar kommer vara en hel del) så är den tokbra på vad den gör. Hade den varit stor som en Steinwayflygel, eller a-Juno för den delen, hade ju en viktig poäng varit förlorad
    Den har obhjektivt dålig design för trots dess kompakta storlek hade knapparna utan problem kunnat varit större och sen alla dessa dubbel och trippeltryck för att nå funktioner och få maskinen att göra det man vill är ju vansinnigt 2018.

  11. #251
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har obhjektivt dålig design för trots dess kompakta storlek hade knapparna utan problem kunnat varit större och sen alla dessa dubbel och trippeltryck för att nå funktioner och få maskinen att göra det man vill är ju vansinnigt 2018.
    Din åsikt är objektivt subjektiv, men tack för att du delar med dig.

    Tycker det är rätt intressant hur otroligt lik diskussionen i den här tråden är diskussion som uppstod när OP-1:an kom. Den kallades leksak, för liten, för oseriös och så vidare. Nu är den en klassiker.

    Jag är ganska likgiltig inför OP-Z, men tycker att den är ett spännande koncept och jag ser fram emot att höra och se vad folk hittar på med den. Kanske skaffar jag en själv en vacker dag - återstår att se! I vilket fall är Teenage sin egna lilla kraft i den här marknaden och jag uppskattar hur finurliga val de gör, det står ut fint bland alla "seriösa instrument", hehe.

  12. #252
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    intressent diskurs - jag hoppas Z inte blir för "avancerad". min op-1 sliter jag på medan octatracken blir dammig. har inte lyckats/orkat tränga in i octan (de andra elektronerna mästrar jag hyggligt). op-1 har en direkthet som passar mig.

    jag har hamnat i teknikdiket o aldrig lärt mig "spela", förstår om bruce brubaker vill ha en steinway men jag gillar TE musikaliska "leksaker". så storleken på verktyget, knappar o rattar är inte min angst - utan motståndet/flowet i interfacet. TE har lyckats (för mig) skapa flow i sina prylar, även elektronerna (förutom octan ) är där ...

    fortsättning följer ...

  13. #253
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har obhjektivt dålig design för trots dess kompakta storlek hade knapparna utan problem kunnat varit större och sen alla dessa dubbel och trippeltryck för att nå funktioner och få maskinen att göra det man vill är ju vansinnigt 2018.
    Och lik förbaskat var det bland dom mest intuitiva maskiner jag pillat på, och knapparna kändes alldeles lagom i förhållande till storleken. Lustigt det där!

  14. #254
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    UUPS!

  15. #255
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    knapparna kändes alldeles lagom i förhållande till storleken.
    Små fingrar?

  16. #256
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Små fingrar?
    Ganska normala skulle jag tro Men OP-Z är säkerligen inte för alla på samma sätt som typ alla prylar.

  17. #257
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    intressent diskurs - jag hoppas Z inte blir för "avancerad". min op-1 sliter jag på medan octatracken blir dammig. har inte lyckats/orkat tränga in i octan (de andra elektronerna mästrar jag hyggligt). op-1 har en direkthet som passar mig.

    jag har hamnat i teknikdiket o aldrig lärt mig "spela", förstår om bruce brubaker vill ha en steinway men jag gillar TE musikaliska "leksaker". så storleken på verktyget, knappar o rattar är inte min angst - utan motståndet/flowet i interfacet. TE har lyckats (för mig) skapa flow i sina prylar, även elektronerna (förutom octan ) är där ...

    fortsättning följer ...
    För mig är det tvärtom. Använder inte OP-1 för att jag är för dum för den.
    Octatrack kan jag innan och utan!

    Disclaimer - Jag har vid mer än ett tillfälle köpt produkter från Elektron till en bitvis betydande rabatt.

  18. #258
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig är det tvärtom. Använder inte OP-1 för att jag är för dum för den.
    Octatrack kan jag innan och utan!
    var och en blir salig på sin fason.
    Senast redigerat av 59min den 2018-10-04 klockan 13:27. Anledning: bättre emoji!

  19. #259
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har obhjektivt dålig design för trots dess kompakta storlek hade knapparna utan problem kunnat varit större och sen alla dessa dubbel och trippeltryck för att nå funktioner och få maskinen att göra det man vill är ju vansinnigt 2018.
    Sluta dumma dig bara, det finns folk som vill föra en seriös diskussion

  20. #260
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag tänkte använda OP-Z första gången på ett livegig i helgen, det ska bli intressant att se hur långt in i den jag kommer, om jag ska ha den som en TR/SH-x0x i realtidsprogrammeringsmode eller om jag hinner göra nåt mer avancerat.
    Jag har sett att man kan ha bakgrundsbelysta tangenter också, måste slå på det inför spelningen!
    Senast redigerat av dar303 den 2018-10-04 klockan 14:59.

  21. #261
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Din åsikt är objektivt subjektiv,
    Nej den är objektivt objektiv
    Tror ingen förutom 3 pers på TE tycker att de små pilliga knapparna på den är en bra lösning. Visst de fungerar men lite större hade helt klart varit mycket bättrre.

    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker det är rätt intressant hur otroligt lik diskussionen i den här tråden är diskussion som uppstod när OP-1:an kom. Den kallades leksak, för liten, för oseriös och så vidare. Nu är den en klassiker.
    Känner inte igen den historiebeskrivningen har för mig att folk tyckte levde upp till hypen. Stor skillnad mot hur OPZ mottagits

  22. #262
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag vill inte ha stora knappar? hur är de ens pilliga i förhållande till maskinens storlek? När jag tittar på utformningen tycker jagden är skitsmart utformad med knappar på baksidan som gör kombotrycken lättsamma. mindre knappar gör att risken att trycka fel är mindre. jätteviktigt med tanke på vilken livemaskin detta är. visst, andra kan tycka de är för små, men det är subjektivt

  23. #263
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag har inga problem med knapparna, de har en intressant klickig känsla som gör dom taktila. Jag gillar syntar med udda format på interfacen, har OP-1 som masterkeyboard (till bla Synthex! ) och använder tb-303 som huvudinstrument så jag kanske iofs inte är representativ hehe
    Men Jarre-gänget är väl kanske inte heller huvud-målgruppen för denna maskin. Det går ju att köra externt keyboard om man vill. Eller kanske göra ett i Unity och hoppa runt i en VR-värld om knapparna är för små?

  24. #264
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Eller jag vet, gör ett i Unity där du slår huvudet i virtuella zoner på väggen som ersättare för knapparna! Som tjuren Ferdinand!

  25. #265
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill inte ha stora knappar? hur är de ens pilliga i förhållande till maskinens storlek? När jag tittar på utformningen tycker jagden är skitsmart utformad med knappar på baksidan som gör kombotrycken lättsamma. mindre knappar gör att risken att trycka fel är mindre. jätteviktigt med tanke på vilken livemaskin detta är. visst, andra kan tycka de är för små, men det är subjektivt
    Nej objektivt. Knapparna är små även i förhållande till burkens storlek. Någon bra livemaskin är den inte direkt heller även om den så klart låter bra. Precis som allt annat från 2018.

  26. #266
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej objektivt. Knapparna är små även i förhållande till burkens storlek. Någon bra livemaskin är den inte direkt heller även om den så klart låter bra. Precis som allt annat från 2018.

  27. #267
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    TROLL DETECTED

  28. #268
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller jag vet, gör ett i Unity där du slår huvudet i virtuella zoner på väggen som ersättare för knapparna! Som tjuren Ferdinand!
    guld

  29. #269
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran

  30. #270
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag är bara positiv till att folk testar nya grepp, förmodligen inte min grej (kan ha fel) men det är ju imponerande att lyckas göra så mycket med en sån begränsning. Rent objektivt alltså.

  31. #271
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    kan bli en bra hub för midi/sync, hoppas modulen med in/ut för midi/cv/po kommer snart.

    https://youtu.be/cmmAnEs7mxA

  32. #272
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller jag vet, gör ett i Unity där du slår huvudet i virtuella zoner på väggen som ersättare för knapparna! Som tjuren Ferdinand!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	en riktig synt.png 
Visningar:	19 
Storlek:	226,2 KB 
Id:	83921

  33. #273
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    cuckoo la upp en lång presentation som är pedagogisk och bra: Men det gäller att ha bra syn och smartphone skills i fingrar. Annars blir det inte lätt att knappa den.
    https://youtu.be/r87f_gQKlxo

  34. #274
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Vet ärligt talat inte om jag tyckte den var speciellt bra. Är mer en video om när han lagar en låt. Är ju förhoppningsvis det folk tänkt använda den till, men detta blev för cockoo-igt för min smak. Bär prägel av att han haft en beta lääääääänge.

  35. #275
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Om man inte gillar
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	maxresdefault.jpg 
Visningar:	20 
Storlek:	126,4 KB 
Id:	83965

    Så finns det ju tillverkare som gör
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0Doro_PhoneEasy_312cs_right.png 
Visningar:	13 
Storlek:	138,8 KB 
Id:	83966

    Naturmaterial på sidorna går att ordna.

    Objektivt sett säger jag dock att man gillar läget eller köper
    Namn:  forstoringsglasogon?636603512875172646.jpg
Visningar: 618
Storlek:  7,7 KB

  36. #276
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Vad vet vi om polyfoni och sånt då? Har rösterna olika syntes låsta till sig?

  37. #277
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad vet vi om polyfoni och sånt då? Har rösterna olika syntes låsta till sig?
    frågade cuckoo o fick svar:
    "The poly is different to different tracks. The percussion tracks are 2 poly per track. The bass is mono, I think. The lead can be mono or 3. The chord is 4 I think. But this is not the whole truth. I feel like even if polyphony is filled up on the sequencer, you can still play live over it to add notes(?) Or perhaps this is just when tracks are set to mono, and you can play over it with more. All in all the total poly is pretty high.
    "

    Verkar räcka för min pekfingervals!

  38. #278
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    frågade cuckoo o fick svar:
    "The poly is different to different tracks. The percussion tracks are 2 poly per track. The bass is mono, I think. The lead can be mono or 3. The chord is 4 I think. But this is not the whole truth. I feel like even if polyphony is filled up on the sequencer, you can still play live over it to add notes(?) Or perhaps this is just when tracks are set to mono, and you can play over it with more. All in all the total poly is pretty high.
    "

    Verkar räcka för min pekfingervals!
    Hum. Tydligt svar

  39. #279
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hum. Tydligt svar
    jäpp, räcker för min pekfingervals. bruce brubaker kan behålla sitt steinway.
    MEN det verkar som ingen har en "komplett" bild över op-z. tror det kommer ta lite tid innan man fattat, dessutom trigs, uppgradering med moduler o "synt-appar" . Z kommer vara svår o definiera (förutom storleken). 1 vecka kvar!

  40. #280
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jäpp, räcker för min pekfingervals. bruce brubaker kan behålla sitt steinway.
    MEN det verkar som ingen har en "komplett" bild över op-z. tror det kommer ta lite tid innan man fattat, dessutom trigs, uppgradering med moduler o "synt-appar" . Z kommer vara svår o definiera (förutom storleken). 1 vecka kvar!
    Den har ju sequencer. Då kan man klämma in lite noter

  41. #281
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har ju sequencer. Då kan man klämma in lite noter
    + "step components" + "punch-in effects" + arp + chord + ..... = ?

  42. #282
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    + "step components" + "punch-in effects" + arp + chord + ..... = ?
    Ja. Jag menar: även en pekfingervalsare kan ha nytta av polyfoni.

  43. #283
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Konstig tråd det här...

  44. #284
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstig tråd det här...
    är det inte än klassisk 99-tråd;
    (ingen har sett synten) = spekulationer + drömmar + pajkastning + tekniknörderi + mansplaining + förväntningsekonomi + ....

    jämför gärna med Moog One tråden, skulle vara intressent om det finns ngn skillnad?

    ps. nästa vecka kommer tråden o explodera med frågor o förhoppningsvis riktiga svar, då blir det en klassisk 99-tråd;
    (synten finns) = vi hjälper varandra med tips o <3 !

  45. #285
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag har haft en i en månad men jag har fått den gratis så min åsikt räknas inte. Hej99!

  46. #286
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har haft en i en månad men jag har fått den gratis så min åsikt räknas inte. Hej99!
    Tippar på att du är en av få som tycker den är prisvärd..

  47. #287
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Touché! Men jag har iaf börjat utveckla det där interface med tegelväggen till dig så helt bortkastad tid var det inte!

  48. #288
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tippar på att du är en av få som tycker den är prisvärd..
    Tippar på att du är en av få som tycker moog one är prisvärd..

  49. #289
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har haft en i en månad men jag har fått den gratis så min åsikt räknas inte. Hej99!
    s p o n s ! ! !

    Nämen skämt åsido, om det är någons åsikt jag känner att jag kan bygga min egen på så är det din och Max. Är ruggigt sugen att testa OP-Z så snart som möjligt.

  50. #290
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    s p o n s ! ! !

    Nämen skämt åsido, om det är någons åsikt jag känner att jag kan bygga min egen på så är det din och Max. Är ruggigt sugen att testa OP-Z så snart som möjligt.
    Beta-spons! Tack!

    Det är ju en mycket speciell maskin som verkligen inte är för alla (bara hipsters och miljonärer hehe) men jag tycker den är inspirerande och nyskapande även om jag inte kommer att använda den som en band-in-a-box utan mer som ersättare för trummaskin och sampler på livegig när jag inte kan ta med 909, som melodigenerator (älskar arpeggiatorn och kompositionshjälpmedlen) och som tidsfördriv under resor.

  51. #291
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Tack Wik

    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag inte kommer att använda den som en band-in-a-box utan mer som ersättare för trummaskin och sampler på livegig när jag inte kan ta med 909, som melodigenerator (älskar arpeggiatorn och kompositionshjälpmedlen) och som tidsfördriv under resor.
    This.

  52. #292
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kan den låta som 10 stycken 303or?

  53. #293
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Eventuellt

  54. #294
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tippar på att du är en av få som tycker moog one är prisvärd..
    Tippar att du har fel Moog är ju definitivt prisvärdare sett till kilopris! Moog One kommer nog sälja mer än OP z om nu inte TE korrigerar priset ordentligt. Inkluderat i priset för moogen får man ju också schysst design och en h-vetes massa produktutveckling för att inte tala om ett bätre keyboard.
    Senast redigerat av El Toro den 2018-10-12 klockan 13:03.

  55. #295
    Shike
    Shike är inte uppkopplad
    Shikes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tippar att du har fel Moog är ju definitivt prisvärdare sett till kilopris! Moog One kommer nog sälja mer än OP z om nu inte TE korrigerar priset ordentligt. Inkluderat i priset för moogen får man ju också schysst design och en h-vetes massa produktutveckling för att inte tala om ett bätre keyboard.
    Det här börjar bli tråkigt nu.

  56. #296
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Alltså, jag förstår hela portabilitetsgrejen - att TE inte vill frångå sitt koncept. Men fan, den hade kunnat vara 100% större och fortfarande varit liten att ha i bakfickan. Det blir för pilligt det där.

  57. #297
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Shike Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här börjar bli tråkigt nu.
    Jag kan rekommendera ignorera-funktionen.

  58. #298
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, jag förstår hela portabilitetsgrejen - att TE inte vill frångå sitt koncept. Men fan, den hade kunnat vara 100% större och fortfarande varit liten att ha i bakfickan. Det blir för pilligt det där.
    De riktar kanske in sig mest på den japanska marknaden där många har små fingrar och gillar att spela chipmusik på små Nintendo's etc. Designvalen på denna är annars ganska outgrundliga.

  59. #299
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De riktar kanske in sig mest på den japanska marknaden där många har små fingrar och gillar att spela chipmusik på små Nintendo's etc. Designvalen på denna är annars ganska outgrundliga.
    Det här börjar bli tråkigt nu.

  60. #300
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här börjar bli tråkigt nu.
    Tycker mer denna feldesignade synt är pinsam för svensk design och svenska synttillverkare, antar att du känner likadant. Men av vissa skäl känner dig manad att dissa de som dissar dina branschkollegors alster.

Liknande ämnen

  1. Teenage Engineering OP-1
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 878
    Senaste inlägg: 2023-06-06, 03:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •