Resultat 1 till 23 av 23

Ämne: Keit McMillen K-Mix

  1. #1
    Blixten
    Blixten är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Keit McMillen K-Mix

    http://www.keithmcmillen.com/products/k-mix/

    Vad tror ni om den här fula ankungen? Den verkar matcha rätt bra vad jag kräver av en mixer/ljudkorts-kombo. Synd bara att den ska vara så hiskeligt ful.

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Säkert helt ok men fy vad jag avskyr sådana där touch sliders.

  3. #3
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Blixten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.keithmcmillen.com/products/k-mix/

    Vad tror ni om den här fula ankungen? Den verkar matcha rätt bra vad jag kräver av en mixer/ljudkorts-kombo. Synd bara att den ska vara så hiskeligt ful.
    Tycker den är mer kul än ful. Väldigt egen design. Lever den upp till specarna så är den svinigt bra sett till pris.

  4. #4
    emp
    emp är uppkopplad nu
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säkert helt ok men fy vad jag avskyr sådana där touch sliders.
    +1. Det är verkligen fruktansvärt. Men jag håller med om att specarna var väldigt tilltalande här...

  5. #5
    herrwidell
    herrwidell är inte uppkopplad
    herrwidells avatar
    Senior
    ÅÅh fy vad det är synd att de gör så fula grejer. Det finns liksom inte på kartan att släppa in något sånt i studion, eller ens genom ytterdörren, oavsett vilka specar den har. Jag brukar absolut se funktion föra utseende, men det finns gränser. Usch. Blir riktigt jävla provocerad.

  6. #6
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av herrwidell Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ÅÅh fy vad det är synd att de gör så fula grejer. Det finns liksom inte på kartan att släppa in något sånt i studion, eller ens genom ytterdörren, oavsett vilka specar den har. Jag brukar absolut se funktion föra utseende, men det finns gränser. Usch. Blir riktigt jävla provocerad.
    Tycker faktiskt att den blir snyggare och snyggare ju mer man ser och läser om den.
    Mixern har en hel del av det utseende man tänkte sig att framtidens elektronik skulle få men den kanske kommer i andra utföranden så småningom för mer konservativt lagda?

  7. #7
    emp
    emp är uppkopplad nu
    emps avatar
    Veteran
    Men varför ska man inte istället köra på ett RME UCX och en iPad? Om man bortser från att det blir dyrare förstås.

  8. #8

  9. #9
    Blixten
    Blixten är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Asså jag blir lite sur på att det bara är 8 ingångar men 10 utgångar. För mig är det alltid ingångarna som tar slut först. Jag kan dessutom köpa att man vill ha 6 eller 8 ut, men när behöver man 10?

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fyra femkronor och nio glasspinnar.

  11. #11
    emp
    emp är uppkopplad nu
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Blixten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Asså jag blir lite sur på att det bara är 8 ingångar men 10 utgångar. För mig är det alltid ingångarna som tar slut först. Jag kan dessutom köpa att man vill ha 6 eller 8 ut, men när behöver man 10?
    När man vill skicka till 3 stereo-auxar, main out och hörlurar samtidigt t ex? Eller när man kör sitt 8-kanalsstycke på Audiorama?
    Men visst, jag hade gärna haft ett par stereo in till också. Hur man än gör så får man ju kompromissa.

  12. #12
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den är mer kul än ful. Väldigt egen design. Lever den upp till specarna så är den svinigt bra sett till pris.
    Har ju bara testat (och köpt) en QuNexus, men den är verkligen fantastisk i förhållande till pris, så det skulle inte förvåna mig.

  13. #13
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Grymt smidigt att ha allt i ett ändå, men jag tycker inte att den e så grann tyvärr. Men de har gjorts fula bra saker förr.

  14. #14
    Vcs3
    Vcs3 är inte uppkopplad
    Vcs3s avatar
    Senior
    Slog till på en Keith McMillen K-Mix!

  15. #15
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Vcs3 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slog till på en Keith McMillen K-Mix!
    skriv gärna vad du tycker om den, den här grejen tilltalar mig som fan vid ett första ögonkast

  16. #16
    Vcs3
    Vcs3 är inte uppkopplad
    Vcs3s avatar
    Senior
    Har testat ungefär i 30 minuter, här är mina första intryck:
    Är rätt nöjd faktiskt. Den är superliten och kan en massa men den lämnar en del att önska. Ett problem är lysdioderna som inte syns i dagsljus. Jag måste dra ner gardinen och släcka skrivbordslampan för att se nåt. Sen är den tyvärr inte MFI så man behöver Apples Camera Connection Kit för IOS. Ett annat problem är vridkontrollerna, när man drar ner på minimum hoppar dom gärna iväg, men man kanske lär sig.

    Som fristående mixer är den inte dum alls, bara att tuta och köra. Ström får den från helt vanlig USB.Fick den inte att funka med min lilla PowerBank. Det skulle ju vara toppen om den gick på batterier.

    Prövade lite kort att koppla den till iPad Pro 12" via USB3-adaptern. K+verkar inte kunna dra ström från iPaden utan behöver egen strömförsörjning även om iPaden får ström via USB3-adaptern. Testade bara snabbt mot Garageband som funkade efter några omstarter. Testade även med Instagram men det funkade inte, misstänker att mnan måste ha ett MFI-ljudkort för att det ska funka.

    Så mitt första intryck är att den är bra som liten fristående mixer, den är ett stort steg framåt för mig som bara hade en skruttig Behringer-mixer utan ljudkort. Den passar mig perfekt, den är superkompakt även om det är en liten inlärningströskel. Är peppad på att köpa 8 aktiva högtalare och köra modularen i surround!

  17. #17

    Veteran
    Missat den här prylen, coola grejer den där Keith bygger.

  18. #18
    Vcs3
    Vcs3 är inte uppkopplad
    Vcs3s avatar
    Senior

  19. #19
    P_Bass
    P_Bass är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ser ergonomisk ut.

  20. #20
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Har gasat lite på den tidigare, men jag blir lite tveksam till bristen på hands on kontroll. Jag vill gärna kunna ha exempelvis effektsends tillgängliga direkt på en mixer, inte via någon shifttangent eller extra knapptryckning. Men formatet och mängden funktionalitet man får i det är ju guld.

  21. #21
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har gasat lite på den tidigare, men jag blir lite tveksam till bristen på hands on kontroll. Jag vill gärna kunna ha exempelvis effektsends tillgängliga direkt på en mixer, inte via någon shifttangent eller extra knapptryckning. Men formatet och mängden funktionalitet man får i det är ju guld.
    I'm with you, brother. Var sjukt nära att handla, men jag är mer old school tyvärr. Måste se vad som händer.
    Men jag har McMillens klaviatur och USB/CV/GATE/MIDI-låda (som jag faktiskt fick av honom) och de är alldeles utmärkta och gör jobbet perfekt. Kanske blir det mixer till hemmastudion...

  22. #22

    Veteran
    Någon mer som har köpt? Erfarenheter?
    Senast redigerat av drloop den 2019-08-10 klockan 09:23.

  23. #23

    Veteran
    Nähä

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •