Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 219

Ämne: Soundcraft Signature 12-22 MTK

  1. #61
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag vill ha returkanaler alltså. varken presonus studiolive ar eller signature mtk verkar ha det så jag tror jag avvaktar.
    Tror du/ni att fler kommer haka på trenden med analoga bord med många in/ut via usb? Kanske värt att vänta..

    För övrigt ser jag en klar fördel med signature mtk att det går att göra två helt separata mixar på grp1-2 resp master

  2. #62
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag tror absolut det kommer fler liknande produkter.
    Mailade Soundcraft för att få lite tips om insertmodar. Fick svar av en tekniker förra veckan som var väl medveten om att många saknade det och att det eventuellt fanns planer på att släppa lite "modinstruktioner" för det. Vet inte hur mycket av det som var officiellt men jag inväntar iaf vidare information därifrån.

  3. #63
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Spännande!

  4. #64
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag gissar att dessa säljer rätt bra men att som max säger, saknar inserts. Eller send/returns. Så det borde ju komma kan man tycka. Frågan är väl när och till vilket pris. Jag har inte så bråttom

  5. #65
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Imorrn borde min dyka upp. =)

    Max, ramlade på det här angående inserts.. inser att det nog bör göras ordentligt om det ska funka bra: https://www.gearslutz.com/board/geek...rect-outs.html

  6. #66
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Hur är det... skickar den över 22 kanaler till datamaskinen simultant eller finns det någon begränsning? Jag är också lite fundersam över kanal 19/20 och 21/22 som inte verkar vara som de andra. De sista ser ut att ha RCA och USB. Jag har ingen synth med USB. Eller är det där man sätter kabeln från datamaskinen?

  7. #67
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det... skickar den över 22 kanaler till datamaskinen simultant eller finns det någon begränsning? Jag är också lite fundersam över kanal 19/20 och 21/22 som inte verkar vara som de andra. De sista ser ut att ha RCA och USB. Jag har ingen synth med USB. Eller är det där man sätter kabeln från datamaskinen?
    Ja allt åker samtidigt. Precis usb är för datorn.. sista stereoparet har inga mikingångar bara, tänker att man har dom till att ta emot datorns main 1-2 för lyssning i första hand, kanske.

  8. #68
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja allt åker samtidigt. Precis usb är för datorn.. sista stereoparet har inga mikingångar bara, tänker att man har dom till att ta emot datorns main 1-2 för lyssning i första hand, kanske.
    Hm... mitt Behringer använder inget av mixerbordets kanaler för uppspelning av ljud. Den fixar det i alla fall. Synd att slösa kanaler på det liksom. Så i praktiken så blir det bara 20 kanaler om man vill kunna spela upp från datorn det man just spelat in?

  9. #69
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm... mitt Behringer använder inget av mixerbordets kanaler för uppspelning av ljud. Den fixar det i alla fall. Synd att slösa kanaler på det liksom. Så i praktiken så blir det bara 20 kanaler om man vill kunna spela upp från datorn det man just spelat in?
    Idén är ju, precis som på famla inline-bord för hårdvarubandare, att du routar ut inspelade kanaler till respektive kanal på bordet eftersom du har 22 utgångar också. Mastern skickas som egen kalånal till datorn så bordet används med fördel som analog summeringsmixer. Passar mig perfekt!

  10. #70
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idén är ju, precis som på famla inline-bord för hårdvarubandare, att du routar ut inspelade kanaler till respektive kanal på bordet eftersom du har 22 utgångar också. Mastern skickas som egen kalånal till datorn så bordet används med fördel som analog summeringsmixer. Passar mig perfekt!
    Du snackar med en som har samma mixerbordskunskaper som en 2-månaders baby. Jag kör nog bara master ut från datorn till mitt mixerbord så det är därför det funkar. Och det funkar bra för mig.

  11. #71
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Okej: så du är med på att varje kanal kan skickas till datorn? På samma sätt kan datorn skicka ut ljud separat till samtliga mixerbordskanaler och varje kanal har en fysisk switch för att välja mellan dator och mixerbordsinput osm ljudkälla. Detta gör att om du spelar in spår på alla kanaler kan du från din DAW routa ut kanalerna till samma kanal som du använde för inspelning och på sätt väldigt smidigt mixa fysiskt snarare än med datorn. Är du med? jag kör med andra ord aldrig ut mastern från min DAW utan mastern blir mixerbords master och den mastern spelar jag sen in som ett nytt spår i Ableton och det stereospåret är min färdiga mix.

  12. #72
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du snackar med en som har samma mixerbordskunskaper som en 2-månaders baby. Jag kör nog bara master ut från datorn till mitt mixerbord så det är därför det funkar. Och det funkar bra för mig.
    Jag saknar också lite en separat lösning för lyssningen, typ control room out eller nåt, men hittar nog en lösning ändå...

    Man kan säga att usb-kopplingen till varje kanal funkar väldigt mycket som en insert. I en livesituation kan man t.ex. ta pianot på kanal 5 till en kanal i datorn, lägga lite vst-pluggar där och sen skicka tillbaks den till kanal 5. Trycker man "Usb return" på den kanalen låter inte ingången rakt till mixerns regel utan du får istället en kanal från datorn dit.

    Alltså, även om sista paret används för usb-return där jag skickar datorns main out, så är de analoga ingångarna på de kanalerna tillgängliga att använda. Trycker jag bort usb return hör jag det jag kopplat dit som vanligt, men med usb-knappen nere hör jag datorn.. oavsett så kan jag alltid spela in det jag kopplat dit i datorn, ingångarna går alltid direkt till datorn som ett vanligt ljudkort med många in.

  13. #73
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Hm... men måste jag offra kanal 21/22 för att höra ljud från datorn, till exempel om jag vill lyssna på Spotify eller lyssna på de 20 ljudspår jag just spelat in? Jag är osäker på om mitt Behringer har den funktionen att varje kanal kan spela upp ljudet som kommer från datorn.

    (läste Kottens sista stycke en gång till och tolkar det som "nej, jag behöver inte offra 21/22 bara för att höra ljud från datorn. Jag kan spela in på dessa kanaler i alla fall").


    Hur funkar det med hörlurar? På mitt Behringer kopplade jag monitorerna till Control room ut och den har en egen volymkontroll. Då kan jag dra ned den till noll och dra upp volymen på lurarna och tvärt om. Kan man få det att fungera på motsvarande sätt?

    (Åter igen krävs det att jag läser två gånger. Nej, denna funktion finns inte. Får lösas på annat sätt).

    Tack för att ni tar er tid att besvara mina frågor

  14. #74
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Bra att de här frågorna avhandlas tycker jag. Det är ett mycket intressant bord för mig.

  15. #75
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra att de här frågorna avhandlas tycker jag. Det är ett mycket intressant bord för mig.
    +1, jag läser med spänning

  16. #76
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Vill du lyssna på spotify så är det bara att se till att ditt datorljud är routat till ett utgångspar på ljudkortet och sen klickar du USB-returnknappen på till den stereokanalen/de två monokanalerma du routat till så kommer datorljudet ut via den/de kanalerna

  17. #77
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill du lyssna på spotify så är det bara att se till att ditt datorljud är routat till ett utgångspar på ljudkortet och sen klickar du USB-returnknappen på till den stereokanalen/de två monokanalerma du routat till så kommer datorljudet ut via den/de kanalerna
    Absolut. Eftersom jag inte generellt mixar ner genom den som du gör utan har main från ableton till en kanal som jag oftast vill höra så är det lite opraktiskt. Den behöver ju gå till bordets mastern för att höras i lurar osv, och när man då spelar in mastern (t.ex. bara vill spela in nåt genom eq'n eller så) måste man komma ihåg att trycka bort usb return (eller routingen till master) tillfälligt för att inte spela in det som kommer från datorn typ nåt instrument, klicktrack eller så. Hade faktiskt varit smidigare att även i den riktningen ha en 13-14 som man kunde styra till en "monitor out" kan jag tycka eftersom bordet är det enda ljudkortet man har.

    Edit: Personligen har jag inte monitorerna från Master utan Grp 1-2, på det sättet kan "datorkanalen" gå rakt till lyssningen utan att behöva gå tillbaks till datorn via mastern. (som alltså går in digitals som kanal 13-14). Får dessutom separat volymkontroll på det sättet. Tyvärr går hörlursutgången bara från Master dock. Testade att välja lyssning till lurarna med PFL men den är i mono så icke.
    Senast redigerat av kotten den 2016-10-14 klockan 14:50.

  18. #78
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    ..en annan dröm hade varit 12-kanalarens fysiska format men typ 10 stereo och 2 mono eller nåt.

    Edit: Dock ka jag säga efter en dags användning att det känns helt rätt som koncept, helt naturligt att ha en mixer som är ljudkort på det här sättet, i stora drag så är jag väldigt nöjd jag bara gillar att gnälla och drömma.
    Senast redigerat av kotten den 2016-10-14 klockan 14:45. Anledning: Ska inte bara gnälla

  19. #79
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Ja, utan returkanaler inget köp.

  20. #80
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Två faders har börjat glappa som tusan så att ljudet försvinner nästan helt från ena sidan i flera lägen och massa skrap. Känns trist efter knappt ett halvår. Ska man köpa någon kontaktsprejj eller?

  21. #81
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Använd garantin. Begär en grundlig genomgång.

  22. #82
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av krusty4president Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Använd garantin. Begär en grundlig genomgång.
    Borde väl det men har inte riktigt tid att varautan den i veckor...

  23. #83
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fullt förståeligt men hittar de spår efter egna ingrepp brukar garanti inte gälla. Brukar vara normalt förfarande.

  24. #84
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av krusty4president Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fullt förståeligt men hittar de spår efter egna ingrepp brukar garanti inte gälla. Brukar vara normalt förfarande.
    Precis. Kluven där! Hör man av sig till Soundcraft direkt eller Thomann?

  25. #85
    swede99
    swede99 är inte uppkopplad
    swede99s avatar
    Senior
    har ni vettig latency med detta bord? jag har just nu 33 ms med ljudkort.

    max tack för all info du skrivit här , och surt att det börjar strula efter ett halvår bara

  26. #86
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av swede99 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har ni vettig latency med detta bord? jag har just nu 33 ms med ljudkort.

    max tack för all info du skrivit här , och surt att det börjar strula efter ett halvår bara
    Kör med en MBP 13" från 2011 med SSD. Har sub 10ms i latency tror jag.

  27. #87
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis. Kluven där! Hör man av sig till Soundcraft direkt eller Thomann?
    Om du är reggad på Thomann kolla där, sen kan du skriva ut fraktlapp direkt.

  28. #88
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Sista inköpet 2016 blev en Signature MTK 12.
    Jag har precis börjat att använda den och jag får säga att jag är glatt överraskad av den. Den gör precis det jag hade förväntat mig av den och lite mer där till.
    Helt klart ett bra val om man önska flerkanalsinspelning.

  29. #89
    Grahnen
    Grahnen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sista inköpet 2016 blev en Signature MTK 12.
    Jag har precis börjat att använda den och jag får säga att jag är glatt överraskad av den. Den gör precis det jag hade förväntat mig av den och lite mer där till.
    Helt klart ett bra val om man önska flerkanalsinspelning.
    Hej NON! Jag har ju en oxå som du vet. Måste bara fråga kör du Logic som DAW? Jag kör Mac och Logic PRO X. Lite osäker på det där med monitor inställningar och så i Logic. Man ska väl använda ställa in högtalare ut Vä 11 och Hö 12 ut. Den där "input monitoring" i Logic
    Senast redigerat av Grahnen den 2017-01-18 klockan 20:02.

  30. #90
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Funderade på hur jag skulle göra med denna men det blir en 12:a bredvid push. Tänkte leva minimalistiskt på pushen men det blir aldrig klart när jag mixar med den eller itb så den här blir kul att prova.

  31. #91
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Ouch! Missade totalt att 12:an inte hade två Fx. Jag hade tänkt köra allt internt med två separata men blir bunden vid en preset. Om jag lirar via USB, kan jag på något fiffigt lir köra pluggar från daw och ratta in från return?

  32. #92
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	inout.jpeg 
Visningar:	51 
Storlek:	74,9 KB 
Id:	72725
    det kan du, vet inte vilken daw du kör men i logic gör du ett audiospår med samma in- som utgång och lägg på valfria pluggar. på mixern trycker du på knappen "usb rtn" uppe under gain-ratten.
    ljudet du får tebaks är klart lägre än det direkta, men om du kör upp reglarna både på ingångskanalen och utgången (i logic alltså) som på bilden så kommer du upp i orginalnivån. man skulle ju tro att den överstyr ordentligt då men inte vad jag kan höra iaf

  33. #93
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mnskll Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	inout.jpeg 
Visningar:	51 
Storlek:	74,9 KB 
Id:	72725
    det kan du, vet inte vilken daw du kör men i logic gör du ett audiospår med samma in- som utgång och lägg på valfria pluggar. på mixern trycker du på knappen "usb rtn" uppe under gain-ratten.
    ljudet du får tebaks är klart lägre än det direkta, men om du kör upp reglarna både på ingångskanalen och utgången (i logic alltså) som på bilden så kommer du upp i orginalnivån. man skulle ju tro att den överstyr ordentligt då men inte vad jag kan höra iaf
    Ah nice och tack! Försöker lära mig routandet, just nu fungerar det fint med trackandet men jag har lite svårt att i Ableton att förstå hur jag gör för att skicka till två olika grupper och hur jag spelar in en master/separata kanaler samtidigt som jag har en stereo ut för monitorerna. Tänkte köra master regeln ut till monitorerna och offra 11/12 för att lira in till daw. Får inte ableton att spela in även om den lyssnar.

    Första gången jag kör hybrid och det är lite bökigt men eq:n är för bra för att ge upp så vill verkligen försöka få detta att lira, särskilt med en 22:a lite längre fram.

  34. #94
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ni som haft denna mixer ett tag, har ni den kvar och vad tycker ni?

  35. #95
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Sjukt nöjd med 12'an. Inga issues eller märkligheter. Kör mac.

  36. #96
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Har ett par skrapande faders men är ruskigt nöjd med den i övrigt. Har haft med den på runt 10 spelningar, spelat den otaliga timmar i studion, och håller på att mixa nytt material på den nu. Grym!

  37. #97
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Kul att höra! Ska fundera, har nu ett Tascam ljudinterface (US-20x20) samt Behringer ADA8200 Ultragain för 8 extra in/ut.. är hyffsat nöjd men den vore roligare att ha en mixer, jag vill ju göra saker utanför datorn gärna.

  38. #98
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Smidigheten i att ha en datorlös setup (om man tycker det är kul) men hela tiden möjlighet att plugga in datorn och få multitrack är guld!

  39. #99
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Vad får ni för latency? Med mitt Tascam ligger jag på 3.6 ms in, 10 ms ut. (48KHz). Då fungerar krävande plugins bra utan drop-outs osv.

    Sen hur många instrumentingångar är det egentligen totalt på 22 MTK? 20 eller är det 18?

    Man räknar alltid så skumt för att det ska låta som att man får mer än vad man får Sen verkar det som man måste ha en(?) dedikerad kanal för te.x EQ / panning osv (från USB till DAW)? Läste ett inlägg från en som omgående lämnade tillbaka sin 22 MTK "för den skickade inte EQ via USB", men han hade väl missförstått något..

    Mitt Tascam heter "20x20" och har alltså 10 kanaler (mono) in.. sen har jag mitt ADA8200 som ger 8 monokanaler till, så totalt 18, känns rätt lagom för mig, men 20 vore bättre.
    Senast redigerat av vurt den 2017-09-16 klockan 10:34.

  40. #100
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smidigheten i att ha en datorlös setup (om man tycker det är kul) men hela tiden möjlighet att plugga in datorn och få multitrack är guld!
    This. Den står där och vill jag få ett bättre arbetsflöde så kan man direkt köra in USB-kabeln i datorn och börja skruva.

  41. #101
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Nja. Har tittat på lite videos och så.. Alltså anledningen till att ha en hårdvarumixer för mig är ju EQ osv, och det får man inte via USB från denna, tar bort hela grejen med att ha en mixer ju.

    Man kan tydligen krångla med någon slags EQ-print som man då får göra för varje spår, men nä, då kan jag lika gärna sitta och pilla i Cubase bara, det är pillandet jag ville bli av med så man får något mer direkt och hands-on. Visst, man får ju det men bara halva vägen.

  42. #102
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag använder EQn. Alltså spåren blir som gammal inline-mixer. Man spelar in ljudet före EQn och sen går det igen före så när man mixar sin multitrack får man användning för det!

  43. #103
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Jag har försökt att fatta genom att kolla på lite videos, någon som gjorde någon slags "print" av EQ'n? Men nja, tror inte jag fattar ärligt talat.

  44. #104
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Inspelning av enskild kanal via USB går innan EQ det stämmer. Spelar man in mixbussen (också via USB) så spelas det du hör i mastern in, alla kanaler via sin eq osv.

    Smidigaste upplägget hittils för mig men fattar att det inte passar alla. Det jag saknar är att det är så få utgångar. Alltså, det går att skicka ljud via usb till alla kanaler (så man använder det istället för de analog ingarna) men vill man ha ut ett ljud vidare får en sån kanal skickas vidare till en aux.. kunde åtminstone funnits en optisk adat för att kunna få ut fler analoga vid behov.

  45. #105
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inspelning av enskild kanal via USB går innan EQ det stämmer. Spelar man in mixbussen (också via USB) så spelas det du hör i mastern in, alla kanaler via sin eq osv.

    Smidigaste upplägget hittils för mig men fattar att det inte passar alla. Det jag saknar är att det är så få utgångar. Alltså, det går att skicka ljud via usb till alla kanaler (så man använder det istället för de analog ingarna) men vill man ha ut ett ljud vidare får en sån kanal skickas vidare till en aux.. kunde åtminstone funnits en optisk adat för att kunna få ut fler analoga vid behov.
    100% medhåll. Direkta ut och/eller inserts hade varit rimligt. Borde ju fortf vara möjligt att modda, men lite meckigt.

  46. #106
    deleted user
    Supernöjd. Vill även framhäva det som stabilt ljudkort. Har 3ms och då kan jag köra väldigt mycket grejjer på det innan dropouts.

    Gillar också att använda det som summeringsmixer som någon annan sade. Borde jag köpt det större istället för 12:an? Kanske. 11-12 går ju alltid åt till lyssning och 9/10 använder jag som FX return. Åtta kanaler är inte megamycket, men Srgt pepper spelades å andra sidan in på fyra.

    Och så har den lättrattad eq.

  47. #107
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    imponerande latency är det på PC eller Mac du kör?

  48. #108
    deleted user
    PC

  49. #109
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Supernöjd. Vill även framhäva det som stabilt ljudkort. Har 3ms och då kan jag köra väldigt mycket grejjer på det innan dropouts.

    Gillar också att använda det som summeringsmixer som någon annan sade. Borde jag köpt det större istället för 12:an? Kanske. 11-12 går ju alltid åt till lyssning och 9/10 använder jag som FX return. Åtta kanaler är inte megamycket, men Srgt pepper spelades å andra sidan in på fyra.

    Och så har den lättrattad eq.
    Jag bytte från 12-22 mest för att jag fick ett extraband på eq:n. Det var väldigt viktigt för mig. Eftersom jag gillar de interna fx och mår bra av begränsningar så var en extra motor väldigt välkommet, särskilt om man tänker sig att köra hela materialet torrt och få ut det snyggt och prydligt på printen.

    Med det sagt hade jag nog ändå valt 12:an om den hade fyra band.

  50. #110
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag bytte från 12-22 mest för att jag fick ett extraband på eq:n. Det var väldigt viktigt för mig. Eftersom jag gillar de interna fx och mår bra av begränsningar så var en extra motor väldigt välkommet, särskilt om man tänker sig att köra hela materialet torrt och få ut det snyggt och prydligt på printen.

    Med det sagt hade jag nog ändå valt 12:an om den hade fyra band.
    Kör du med effekter utanför datorn, typ kompressor delay reverb?

  51. #111
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör du med effekter utanför datorn, typ kompressor delay reverb?
    Menar du de inbyggda? Isåfall Ja men har inte köpt några externa fx. Tanken var att köpa till pedaler till drumbruten

  52. #112
    deleted user
    MK Ultra: Tänkte på hårdvara

  53. #113
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag kör inbyggda effekten för reverb och en send för space echo. Har en kompressor men den går två synthar rakt in i istället och sen till mixern.

  54. #114
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör inbyggda effekten för reverb och en send för space echo. Har en kompressor men den går två synthar rakt in i istället och sen till mixern.
    Kul att höra hur du kör.

    Blir sugen på 22:an nu när det pratas om den. Dock snålt med skrivbordsutrymme. Ett alternativ är att vänta tills det släpps en ny multitrackmixer. Gärna med inserts och finns det dessutom en kompressor på inbyggd send hade det varit guld. ( inte enbart limiter )

  55. #115
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja. Har tittat på lite videos och så.. Alltså anledningen till att ha en hårdvarumixer för mig är ju EQ osv, och det får man inte via USB från denna, tar bort hela grejen med att ha en mixer ju.

    Man kan tydligen krångla med någon slags EQ-print som man då får göra för varje spår, men nä, då kan jag lika gärna sitta och pilla i Cubase bara, det är pillandet jag ville bli av med så man får något mer direkt och hands-on. Visst, man får ju det men bara halva vägen.
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har försökt att fatta genom att kolla på lite videos, någon som gjorde någon slags "print" av EQ'n? Men nja, tror inte jag fattar ärligt talat.
    Var det nedanstående video kanske? Om jag förstått mixern rätt så håller jag helt med dig där vurt.
    Själva tanken med en MTK-mixer/ljudkort är givetvis att direkt få med EQ osv in i DAW!

    Vilken mega-blunder isf av Soundcraft.


    https://youtu.be/ITJNiUEqNyA

  56. #116
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Och själv tycker jag precis tvärt om, det är precis som det ska vara. Genialt av Soundcraft

    Edit: sen kan jag tycka att det inte hade skadat med en switch för att välja just detta själv, för jag förstår såklart varför man skulle vilja göra så som ni vill.
    Senast redigerat av Max den 2017-10-11 klockan 18:37.

  57. #117
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bifogad fil 70434
    såhär vill jag kunna spela in alltså, men kanske gärna också kunna spela in med lyssning tvärtom (bara höra originalsignalen och inte returen pga latency)
    haha kunglig bild!

  58. #118
    klonqs avatar
    Veteran
    Nu har jag dratt iväg beställning på en 12MTK. Jag har googlat och den skall funka fint med Linux. Nån som provat i Linux?

  59. #119
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Dagens insikt, tänkte kolla hur den ser ut innuti och skruvade bort plastgaveln, bara för att inse att dom enbart är extra-lull som tar plats utan funktion. Snyggare utan skulle jag påstå!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	27835484_10155313824891623_1837089312_o.jpg 
Visningar:	132 
Storlek:	212,2 KB 
Id:	79788

  60. #120
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dagens insikt, tänkte kolla hur den ser ut innuti och skruvade bort plastgaveln, bara för att inse att dom enbart är extra-lull som tar plats utan funktion. Snyggare utan skulle jag påstå!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	27835484_10155313824891623_1837089312_o.jpg 
Visningar:	132 
Storlek:	212,2 KB 
Id:	79788
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	trägavlad.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	244,8 KB 
Id:	79791

    Var man på sitt sätt

Liknande ämnen

  1. Vilket bord ska man välja Soundcraft 600 eller Soundcraft ghost le.
    Av emanuele i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 08:06
  2. Paul stanley custom signature v
    Av depulse i forum Stränginstrument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •