Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: bygga en fristående mixer för modularen?

  1. #1
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran

    bygga en fristående mixer för modularen?

    Hej,

    Har funderat ganska länge på att bygga en fristående mixer till en modular. Givetvis vill jag att den fungerar med line-signaler också, även om fokus ligger på att mixa hetare signaler.

    Jag tänker typ 6-12 kanaler med pan, enkel eq och fx-send/return. Effektsektionen bör klara av att köra den heta signalen ned till line och tillbaka för att kunna använda sig av vanliga effektpedaler utan problem. Skulle gärna ha en fader för att kunna "morpha" mellan 2 effekter.

    Allting avslutas i en stereoutgång.

    Låter det som en helt galen idé eller tror ni att den skulle vara användbar? Jag tycker oftast att mixermoduler tenderar att vara för små samt ha för få funktioner. En vill ju kunna krana loss utan bekymmer!

    Tips på diy mixermoduler mottages tacksamt, även övriga tankar och synpunkter är välkomna

  2. #2
    Jade
    Jade är inte uppkopplad

    Senior
    Inte för att vara sån (eller kanske just därför), är det inte enklare och billigare att bara köpa en mixer?

  3. #3
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    För effektpedaler finns ju A-138d, funkar kanon..

    Jag funderade ett tag på en extern mixer, men nä.. Manhattan Mix (bygger på moog cp3) låter skitbra, distar snyggt om man vill, har 3 st + en stereomixer från EMW + även Gozinta för att koppla in externa instrument. Det blir mindre "plottrigt" att istället ha allt i modularen imo.

  4. #4
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om du inte tänker cv-styra något i mixern, kör externt. Detta oavsett hur knöligt du tycker det är. Alternativet som du pratar om kommer kosta minst det dubbla gentemot en vanlig mixer och käka plats som en elefant i telefonkiosken.

Liknande ämnen

  1. Bygga enkel mixer.
    Av manneokoko i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2019-05-07, 00:09
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-12-01, 09:02
  3. Bygga mixer?
    Av Max i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-20, 12:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •