Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 345

Ämne: Black metal

  1. #241
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Vitaheasten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt bra. Allt är ju slutsålt, LP och kassett. Du som verkar känna dom, det går inte att fixa fram en LP? Måste ju bara ha en...
    Vad jag hade hört var den helt slutsåld. Men verkar som bolaget lagt upp några enstaka ex här https://heavenlyvault.limitedrun.com...-trespasser-12

  2. #242
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Det där var bra. Jag knep en kopia.

  3. #243
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    För de som inte hann knipa ett ex av Trespasser kommer det en återpress på 100 ex i december. Förhandsbeställning uppe nu. https://vaultofheaven.bandcamp.com/album/-

  4. #244
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Hatred.

    Hur har den där utvecklingen mot svagare och svagare trummor gått till egentligen? Någon kom på att mixa ner dem en smula, nästa band kom på att mixa ner dem ännu mer och så vidare tills det blev nästan knäpptyst?

    Hatreds två senaste album är riktigt motbjudande (starkt rekommenderade med andra ord). Timingen mellan instrumenten känns lite som The Shag, eller kanske någon traditionsmusik från fjärran östen.

  5. #245
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har tråden tipsat om The Botanist? Black metal på hackbräde. Verkar rätt bra

  6. #246
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    https://www.instagram.com/reel/CMAgn...d=dcngw24mq3p8

    Det går rykten om att Splitten Svält och inihelvete ska släppa på midsommar kommer bli jäkligt rått och trve.

  7. #247
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Det bästa med den här tråden är diversiteten kring de som postar här. Det är samtidigt både självklart och oväntat, att de som postar sina favoriter här, faktiskt gillar BM.
    På något sätt blir BM den självklara konvergensen till slut. Lite som jazz kanske.
    Black metal har funnits i kanske 14-15 år på riktigt i mitt liv. De senaste åren mer sällan, men som en livskamrat finns den alltid där.

    Ev har jag postat följande låt tidigare i tråden, men den behöver en bump.
    För 10-12 år sedan hade vi återkommande BM-vinylkvällar i studion där folk som ville tog med sina plattor och så njöt vi ihop. Kvällen startades ofta med just denna. Pest - Lifit es dauðafærð. En av de käraste vinylerna jag äger.


    https://youtu.be/hAMaCxw9Utw

  8. #248
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag vet inte...men tycker BM verkar fångat det absolut sämsta i från allt.... jag älskar ju Grind/Death och dark ambient...osv...men BM tycks liksom fånga precis vad jag inte gillar eller finner extremt fånigt
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2021-03-06 klockan 18:14.

  9. #249
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...men DM tycks liksom fånga precis vad jag inte gillar eller finner extremt fånigt
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2622.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	114,8 KB 
Id:	100177

  10. #250
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    AonFluX - Jag har för mig att EMU inte gillar Depeche Mode heller.

    Jag gillar Black Metal. Rätt mycket, men tydligen inte tillräckligt mycket för att lyssna på det ofta. Det kommer perioder då det är väldigt trivsam musik dock.

  11. #251
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Nån som vet om den här vstn finns på riktigt? Har inte hittat den nånstans

    https://youtu.be/RJrBPEXJEOY?t=8m42s

  12. #252
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Vendetta Records ger ut en hel del bra black metal, allt faller mig iofs inte smaken. Men jag kan varmt rekommendera Ligfaerd, Ultha, och Vukari, för att nämna några.

  13. #253
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2622.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	114,8 KB 
Id:	100177
    Nä de också

  14. #254
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    AonFluX - Jag har för mig att EMU inte gillar Depeche Mode heller.
    Inte när det begav sig utom ett par låtar....älskar ju Master and servant och den något udda Shout.

    Men nu tycker jag de är riktigt bra...men äger typ en samligs cd och en Maxi

  15. #255
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte...men tycker BM verkar fångat det absolut sämsta i från allt.... jag älskar ju Grind/Death och dark ambient...osv...men BM tycks liksom fånga precis vad jag inte gillar eller finner extremt fånigt
    Du får sätta dig i ett mörkt rum med öppen spis med falnande glöd och lyssna koncentrerat på Das Tor med Paysage D’hiver.

  16. #256
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du får sätta dig i ett mörkt rum med öppen spis med falnande glöd och lyssna koncentrerat på Das Tor med Paysage D’hiver.
    ..ja lyssnat i mörkret här.....och?

  17. #257
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Lyssna på la croix de sang med drastus.

  18. #258
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyssna på la croix de sang med drastus.
    Helt ok...önskar bara tomten höll käften... jag har nog lite svårt för de teatraliska dragen...därför jag gillar Napalm/grind...mer in your face inge jävla trams. Den enda som lyckas med det teatrala är nog King Diamond... Så mkt metal i alla former skulle må bra av att vara instrumental... Men det är kul, har ju i princip inte lyssnat på metal sen 90-talet så det är mkt att ta igen...håller ju på med Napalms Katalog.. riktigt trevliga grejjer....

  19. #259
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Terratur Possessions. Bra bolag om ni inte känner till dem. Massvis av bra släpp. https://terraturpossessions.bandcamp.com/

  20. #260
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt ok...önskar bara tomten höll käften... jag har nog lite svårt för de teatraliska dragen...därför jag gillar Napalm/grind...mer in your face inge jävla trams. Den enda som lyckas med det teatrala är nog King Diamond... Så mkt metal i alla former skulle må bra av att vara instrumental... Men det är kul, har ju i princip inte lyssnat på metal sen 90-talet så det är mkt att ta igen...håller ju på med Napalms Katalog.. riktigt trevliga grejjer....
    Kan hålla med dig i många fall ang det teatraliska. Och lyssnar mycket på grind/crust när jag behöver något hårt i öronen utan trams . Det som är gött med BM är ju när vemodet och det hopplöst mäktiga infinner sig rent musikaliskt.
    Sen har det ju blivit en jäkla bredd inom BM såklart, ibland svårt att hitta guldkornen.

    Ibland är det dock motiverat att vara teatralisk och spöka ut sig, när själva insatsen är utom-mänsklig (Dominator sitter in för Frost i världens bästa BM band 1349):

    https://youtu.be/1KXUhrThs68

  21. #261
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Terratur Possessions. Bra bolag om ni inte känner till dem. Massvis av bra släpp. https://terraturpossessions.bandcamp.com/
    Har du några favoriter man kan börja med?

  22. #262
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt ok...önskar bara tomten höll käften... jag har nog lite svårt för de teatraliska dragen...därför jag gillar Napalm/grind...mer in your face inge jävla trams. Den enda som lyckas med det teatrala är nog King Diamond... Så mkt metal i alla former skulle må bra av att vara instrumental... Men det är kul, har ju i princip inte lyssnat på metal sen 90-talet så det är mkt att ta igen...håller ju på med Napalms Katalog.. riktigt trevliga grejjer....
    Ja, jag anade att det var det teatrala/emotionella. Tycker hans sång är helt grym.

    Men ok, Gorgoroth, ad majorem gloriem sathanas (eller något i den stilen). Litemer brutalt och rakt. Eller för att del Craft, void eller fuck the universe. Om de inte är för mkt rock. Men finns en risk att du helt enkelt inte gillar bm :-)

  23. #263
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du några favoriter man kan börja med?
    Jag gillar det mesta på detta bolaget. Så svårt. Men senaste Misotheist och Mare är jäkligt bra. Gillar även dark ambient släppet med Dark Majesty. Överlag hög kvalitet på släppen.

  24. #264
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Ska kika in dem vid tillfälle!

  25. #265
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ..ja lyssnat i mörkret här.....och?
    Och helt jävla bäst.

  26. #266
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och helt jävla bäst.
    ..nja tror vi har lite delade meningar om det

  27. #267
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag anade att det var det teatrala/emotionella. Tycker hans sång är helt grym.
    Ja det är ju så jävla töntigt... det är väl samma med sången...när de försöker låta demoniska blir det töntkräks...men när de mer growlskrik..vafan det heter mer som ett distat instrument..som Barney eller Dorrian funkar det för mig.... jag vet när Dismember släppte sin första platta så gillade jag den som fan men tyckte de var så töntiga..därimot roligaste spelningarna jag varit på i liten lokal..jävla ös.

    Men ok, Gorgoroth, ad majorem gloriem sathanas (eller något i den stilen). Litemer brutalt och rakt. Eller för att del Craft, void eller fuck the universe. Om de inte är för mkt rock. Men finns en risk att du helt enkelt inte gillar bm :-)
    Äh det är helt ok...sjyssta riff sången funkar ju när det inte blir för "demoniskt" krystat... Fuck the Universe känns ju lite Slayerimpade... Men som Gorgoroth... man undrar ju om de driver med en eller om de riktar sig till tioåringar.... det finns ju liksom ingen humor eller glimten i ögat som t.ex. hos Carcass..osv.. Hade de velat vara skrämmande på riktigt skulle de vara klädda som advokater el politiker.....alla vet ju att musiker blir vettskrämda av politik

  28. #268
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tror du skulle gilla dom hör EMU :
    https://youtu.be/TvGPAVTYfXI

    Mer stämning än ren ondska och teater.

  29. #269
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det är ju så jävla töntigt... det är väl samma med sången...när de försöker låta demoniska blir det töntkräks...men när de mer growlskrik..vafan det heter mer som ett distat instrument..som Barney eller Dorrian funkar det för mig.... jag vet när Dismember släppte sin första platta så gillade jag den som fan men tyckte de var så töntiga..därimot roligaste spelningarna jag varit på i liten lokal..jävla ös.



    Äh det är helt ok...sjyssta riff sången funkar ju när det inte blir för "demoniskt" krystat... Fuck the Universe känns ju lite Slayerimpade... Men som Gorgoroth... man undrar ju om de driver med en eller om de riktar sig till tioåringar.... det finns ju liksom ingen humor eller glimten i ögat som t.ex. hos Carcass..osv.. Hade de velat vara skrämmande på riktigt skulle de vara klädda som advokater el politiker.....alla vet ju att musiker blir vettskrämda av politik
    sitter och lyssnar på Carcass nu :.) helt annan musik. du gillar nog inte black metal bara.

    (ja de mest teatrala utstyrslarna och sånt är töntigt, inkl. Crafts attitityd. Musiken är dock grym. Och Drastus sång är bara grym)

  30. #270
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    .....alla vet ju att musiker blir vettskrämda av politik

  31. #271
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Fettommy! Yeah, han vill man veta mer om.

  32. #272
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    sitter och lyssnar på Carcass nu :.) helt annan musik. du gillar nog inte black metal bara.
    Jag har svårt för det med vart gränserna går... Carcass är ju värre då de första plattorna som jag tycker är ok är grind/Death..Goregrind..el vad fan... senare mer Heavy metal typ..eller..nåt.... Om folk snackar Black metal från Venom till...? Ja menar i många fall är det ju väldigt lite musikaliskt som diffar...Death metal eller Black Metal.... Ta Morbid Angel ..tycker jag är sjyssta trots sången är på gränsen...men de saknar ju det där gnället...är det gnället som är utmärkande för Black Metal... eller handlar det bara om att man ska vara ond och clownsminka sig och skrika om satan???!? Jag är lite förvirrad ...El som jag nämde Dismember....Death... Alla dessa jävla metal benämningar


    (ja de mest teatrala utstyrslarna och sånt är töntigt, inkl. Crafts attitityd. Musiken är dock grym. Och Drastus sång är bara grym)
    Och texter..det liksom artikulerar sig ju i sången... jag har svårt för det... sen gillar jag mkt av riff, trummor..osv.. även om jag tycker gnälldelarna (kanske det som är BM).. sabbar det..är det vemod... hmm...

    Tänkte ju först dra till med att jag visst älskar Black Metal..som Bodycount och Living Color

    Äh ta en ND platta som Harmony corruption, Smear Capaign, Utopia Banished tycker jag ju är så mkt bättre...eller om det ska vara massa satans tjafs så Slayer Reign i Blood.... vill jag mysa framför brasan i mörkret så blir det nog Tidiga Scorn eller Lustmord....el nåt


  33. #273
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bodycount
    nu snackar vi!

  34. #274
    frontier
    frontier är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Åhå det snackas svartmetall! Crafts senaste var det bästa sömnmedlet för den nyfödda.

    Spelar i Adder, släppte precis vinyl av vårat demo och det vart en ny låt till nyår som vi skrev på distans iom att vi alla sitter i lockdown här i England.

    https://adderblack.bandcamp.com/trac...aths-of-garnet

  35. #275
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det bästa med den här tråden är diversiteten kring de som postar här. Det är samtidigt både självklart och oväntat, att de som postar sina favoriter här, faktiskt gillar BM.
    På något sätt blir BM den självklara konvergensen till slut. Lite som jazz kanske.
    Black metal har funnits i kanske 14-15 år på riktigt i mitt liv. De senaste åren mer sällan, men som en livskamrat finns den alltid där.

    Ev har jag postat följande låt tidigare i tråden, men den behöver en bump.
    För 10-12 år sedan hade vi återkommande BM-vinylkvällar i studion där folk som ville tog med sina plattor och så njöt vi ihop. Kvällen startades ofta med just denna. Pest - Lifit es dauðafærð. En av de käraste vinylerna jag äger.


    https://youtu.be/hAMaCxw9Utw
    +1 på denna kanon! och Black metal har varit i mig sedan tape trading dagarna runt... började 1988... men dyrkar absolut bra Death metal också.. men tror inte jag alls hade varit där jag varit musikaliskt utan black metal.. De bra släppen har ju den känslan i musiken att stämmningen är det viktiga och inte tekniken eller likformigheten... Lite som de tidiga 70-tals elektroniska banden .. .experimenterandet. Det finns inom alla genre´s men jag fångades av Black metal och lyssnar fortfarande på oerhört mycket och letar hela tiden efter nytt / gammalt och det kommer hela tiden guldkorn.. men som med mycket annat så får man leta hårt

  36. #276
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte...men tycker BM verkar fångat det absolut sämsta i från allt.... jag älskar ju Grind/Death och dark ambient...osv...men BM tycks liksom fånga precis vad jag inte gillar eller finner extremt fånigt
    En sista chans!


    https://youtu.be/ObIMKWRdxnw

  37. #277
    Emil
    Emil är inte uppkopplad
    Emils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    her er mit yndlings BM album for tiden


    https://youtu.be/h3O-C56DjgY

  38. #278
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på denna kanon! och Black metal har varit i mig sedan tape trading dagarna runt...
    Och det hörs verkligen i din musik
    Jag får bjuda in dig på en återuppståndelse av BM-kvällarna i studion efter Covid

  39. #279
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och det hörs verkligen i din musik
    Jag får bjuda in dig på en återuppståndelse av BM-kvällarna i studion efter Covid
    Fuck yeah! jag tar med mig lite vinyler jag också!

  40. #280
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    her er mit yndlings BM album for tiden


    https://youtu.be/h3O-C56DjgY
    Den gillade jag!

  41. #281
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fuck yeah! jag tar med mig lite vinyler jag också!
    Kommer bli underbart!

  42. #282
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Tiny-Guitar.png 
Visningar:	11 
Storlek:	114,0 KB 
Id:	100234

  43. #283
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Det är den här trådens fel att jag knarkade black metal från morgon till läggdags igår.
    Lite av allt som nämndes här men också gamla och halvgamla godingar med Marduk, Funeral Mist, Deathspell Omega, DHG och Watain.
    Bland annat.

  44. #284
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Nå tips på thrash-influerad BM? Eller BM-influerad thrash om det nu kan vara en skillnad.

  45. #285
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nå tips på thrash-influerad BM? Eller BM-influerad thrash om det nu kan vara en skillnad.
    Nekromantheon, Aura Noir är en bra början

  46. #286
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nå tips på thrash-influerad BM? Eller BM-influerad thrash om det nu kan vara en skillnad.
    Sarke


    https://youtu.be/FB0fdmr0fLc

  47. #287
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Jag är rätt kräsen när det kommer till sång, och det är nog därför jag aldrig fastnade för BM, inga band sjög som jag ville, även fast jag gillade allt annat.
    Tyvärr ligger Sarke och Aura Noir åt det där hållet,
    Nekromantheon gillade jag dock, låter som snabb Hatebreed!
    Så eg. vad jag vill ha är BM med thrash-influenser inkl. Hetfields (vintage) röst.
    Förlåt om jag behandlar er som jukeboxes.
    Senast redigerat av miaz den 2021-03-09 klockan 14:16.

  48. #288
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så där nu snackar vi...inget djävla gnäll ...riktigt bra grejjer ...äntligen lite botten.... den där måste jag nog tjacka och lyssna i bilen

  49. #289
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Beställd ...men det står om dom Blackened death metal... ytterligare en metal genre ...tycker det låter mer Grind/Death... så kontentan är väl att jag gillar Grind/Death metal men kanske inte så mkt Black Metal.

  50. #290
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så där nu snackar vi...inget djävla gnäll ...riktigt bra grejjer ...äntligen lite botten.... den där måste jag nog tjacka och lyssna i bilen
    Kände på mig att det skulle funka. :-)

  51. #291
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställd ...men det står om dom Blackened death metal... ytterligare en metal genre ...tycker det låter mer Grind/Death... så kontentan är väl att jag gillar Grind/Death metal men kanske inte så mkt Black Metal.
    Äh, elektronisk musik är väl likadan. Progressive deep house trance osv.

    Har du hört Portal?

  52. #292
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh, elektronisk musik är väl likadan. Progressive deep house trance osv.

    Har du hört Portal?
    Därför jag säger Techno om allt... för köra samma här...säga Metal om allt

  53. #293
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Därför jag säger Techno om allt... för köra samma här...säga Metal om allt
    Jasså, du är från Norrland du? Känner du n'Anders från Brattäsk?

  54. #294
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jasså, du är från Norrland du? Känner du n'Anders från Brattäsk?
    ..jepp norr om norrtull så klart norrlänning numer

  55. #295
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Därför jag säger Techno om allt... för köra samma här...säga Metal om allt
    rimligt. eller nä, men underdelningar under death metal / black metal känns onödiga. Man kan ju i talspråk säga "lite thrashig death metal" eller "drone metal med black-metal-sång" men att börja dela in saker sub-sub-genrer känns alltid så konstigt. Någon sorts entomologiskt drag i människan.

  56. #296
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du hört Portal?
    Är inte det de där som har en sångare som går runt i ett stort golvur? Något att se snarare än höra.

  57. #297
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är inte det de där som har en sångare som går runt i ett stort golvur? Något att se snarare än höra.
    Ganska bra att höra. Men ja, hans livedräkt var att ha ett gökur som huvudbonad/hjälm. Nu tror jag han har en svart huva bara. Hade varit flott att se dem live. Eller vilket annat band som helst typ just nu.

  58. #298
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Nytt album från Mare Cognitum. Fantastiskt!


    https://youtu.be/LzK0fp1ZJ18

  59. #299
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran

  60. #300
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den lät bra

Liknande ämnen

  1. Dean Blunt - Black Metal
    Av outshape i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-04, 12:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •