Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: [Löst] Cubase 7 + Yamaha N12,,, behöver lite stöd, får inte till det.

  1. #1
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran

    [Löst] Cubase 7 + Yamaha N12,,, behöver lite stöd, får inte till det.

    Slänger ut en fråga här, samtidigt som jag läser i manualen.

    Skall gå från mitt gamla invanda sätt att arbeta, med ljudkort rätt in i Cubase mixer,, till att arbeta med analog-typ mixer.

    Eftersom jag är noob på detta arbetssätt så är det något jag gör fel, eller inte?


    Hur vill jag ha det? Hur tror jag det skall funka?

    Jag TROR att varje ch på mixern skall gå via firewire direkt in i Cubase, precis som jag haft det med tidigare ljudkort.

    Sagt å gjort, jag installerar drivrutiner,, och startar upp Cubase och N12. Allt verkar ok! Men får ändå inte till det med ljud IN.


    Ser till att allt finns i VST connections,, och lägger sedan till ett audiospår i Cubase, ser till att "input routing" matchar den kanal som jag vill spela in.

    Men här blir det något fel,, inget är eller bli som jag tänkt och jag känner att jag inte förstår ett jota.

    Jag har följt anvisningen, lagt till en template för Input (2x Stereo + 12x Mono), och för Output (1x Stereo + 14x Mono)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-01-04 kl. 13.26.51.png 
Visningar:	35 
Storlek:	67,8 KB 
Id:	64106

    Det enda jag ser att jag får in signal är REC 1-2 (dvs "masterbussen", eller hur?)

    Jag testar att flytta signalkabeln mellan de 8 Line in,, bara på 1 och 2 som jag får en signal till Cubase.



    Rörde jag till det? Några hjälpsamma tips hur jag skall börja om?
    Senast redigerat av Light Head den 2016-01-05 klockan 01:21.

  2. #2
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Det jag vill få till kallas nog "Multichannel recording", men det blir bara "ST mix recording"

  3. #3
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Det verkar ju som du gjort rätt tycker jag. Om du väljer tex n12 Dir1 som INPUT på en Cubase kanal så borde ju det vara kanal 1 på mixern som kommer in där.

  4. #4
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    ja det borde vara det,, men nu blir det inte så. Det enda jag får till är ljud från masterbussen, om det nu är den, men ch1-2

  5. #5
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Det löste sig, till slut... som väntat var det en dos skbtb.

    I OSX skulle jag så klart byta till rätt INSPELNING under "Ljud",, default funkade men bara för ch 1-2.

Liknande ämnen

  1. Nej! Inte ännu ett AUi utan stöd för single patches
    Av Oortone i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 16:59
  2. Kan man få lite 99e stöd pleaseeee
    Av JoachimR i forum Allmänt om musik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 00:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •