Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Strömadapter till Macbook Pro...

  1. #1
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran

    Strömadapter till Macbook Pro...

    Den är ju designad så att du utan omsvep måste köpa en ny efter tre år om du använder datorn mobilt. Well, nånting ska väl Apple tjäna pengar på ().

    818:- ville Applestore ha och 346:- från Itsajten i Kalmar. Är den billigare en sån som brinner?

    Nicke nyfiken kunde inte låta bli att öppna den nya för att se att det är exakt samma sak i de bägge minus äppelskrutt på den billigare.

    Så om nån ska skaffa ett nytt så vet ni.

    /Mein

  2. #2
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    synd du inte var snabbare med denna info. Gjorde, som den lättlurade get jag är, slag i saken o köpte en nya med applelogga på för 900:- på webhallen. Lättlurad? Bra info för nästa gång för tycker fan inte de håller 3 år!

  3. #3
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Japp, och 329:- är den nere i nu ser jag.

    http://www.itsajten.se/produkt/Ladda...6A-T-kontakt-3

    /Mein

  4. #4
    herrwidell
    herrwidell är inte uppkopplad
    herrwidells avatar
    Senior
    Det är sjukt enkelt att laga de gamla annars, om de som oftast går sönder på dc-sidan av psun. Bara å kapa av en snutt och löda två små tåtar. Finns massa tutorials på youtube t ex.

  5. #5
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Typ...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	shit.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	38,3 KB 
Id:	64050

    Eller inte. Jag var tvungen att öppna den och såg då att det var sotmärken kring lödpunkterna. Ny blev det.

    /Mein

  6. #6
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    ja, har försökt löda om det där satans chipet i kontakten. Tog så lång tid att jag gav upp och köpte en ny. Billigare med 900:- än bli förbannad

  7. #7
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag är lite skrajsen av mig så det blev originalet…. jävla ocker…. så synd jag inte läste tidigare ….men lika bra om garanti å skit ska gälla så har de inget att gnälla över………fan vilken svenne jag är

  8. #8
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Det finns kompletta MagSafe kablar på eBay för 30:- om man vill byta rakt av.

  9. #9
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Grymt tips Mein!

  10. #10
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Frugan brukar slita ut kabeln strax innan den går in i lådan. Men det är ju bara kabel + skärm så det funkar bra att löda & sätta krympslang med smältlim.

  11. #11
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    jävla skit adapter

  12. #12
    Forcie
    Forcie är inte uppkopplad
    Forcies avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  13. #13
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    VARNING! Itsajten i Kalmar är dessvärre ännu en lycksökare i "vi kränger grejor och ska bli miljonärer, vaska skumpa i Båstad och jäääla fina tjänstebilar"-klubben.

    Har handlat där för absolut sista gången. Dustin är dyra av en anledning men nu minns jag varför jag har gjort inköp där för miljoner genom åren. Nu självdör nog Itsajten snart ändå men jag tänker inte vara med och göra hjärt/lungräddning.

    Det tråkiga med nya bolag av unga människor är att de tror att de är först i världen med ett koncept. Det krävs väl en konkurs innan det går upp för stackarna.

    Missnöjd!

    /Mein

  14. #14
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Min senaste laddare köpte jag på Teknikmagasinet för ca 400 eller nått sånt. Tar med sönder laddare på löpande band. Har inte råd att hålla på och köpa original. Den från IT-sajten höll inte så länge plus att man kunde steka saker på den.

  15. #15
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Den hade ju samma sak i sig som originalet men sen upptäckte jag att själva trafodelen var halverad. Följden var att den blev varm, fick problem och kunde inte försörja datorn samtidigt som man använde den.

    De tyckte att en vecka utan laddning för att vi sålt en undermålig vara är väl ok. Det tyckte inte jag och fick sen mail där jag idiotförklarades. Köpt grejor sen 80-talet men aldrig upplevt denna låga nivå på intelligens och service.

    Nu blir det Netonnet och en annan. Och om ni jobbar på Itsajten, gå förfan med i facket och hål koll på arbetsförmedlingen på orten.

    /Mein

  16. #16
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jo, jag glömde deras slogan förstås. (med versaler) "GARANTERAD KVALITE!!". Kanske skulle man tagit varning redan där.

    /Mein

Liknande ämnen

  1. Strömadapter till Roland MC-303
    Av Cyberwelt i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-13, 12:21
  2. Strömadapter till MoogerFooger mf-101
    Av cyberpunx i forum Effekter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-15, 13:18
  3. strömadapter till blofeld
    Av Waldorf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 21:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •