Sidan 3 av 18 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 1053

Ämne: NAMM 2016

  1. #121
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi är alla hybrider.
    Så sant.. Speciellt Emu..

  2. #122
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur tänker du nu? Finns ingen digital syntes där. Visst. Effekter och kontrollerade osc. Men inte hybrid. Jag tror nog du vet vad jag menar.
    digitalt kontrollerad Analog ljudkedja men digitala modulatorer, effekter mm… så klart det är en hybrid Inget fel i det hybrider är fint.

  3. #123
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    digitalt kontrollerad Analog ljudkedja men digitala modulatorer, effekter mm… så klart det är en hybrid Inget fel i det hybrider är fint.
    Jäjä jäjä.. Ingen hybrid i mina ögon. Sluta tjaffsa! Evolver däremot.

  4. #124
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av herrwidell Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    typ som den här? https://vimeo.com/136794460
    Ja fast inte en hackad ful walkman (jag har själv gjort en) utan en med en motor och kretsar gjort för snabba pitchändringar och analoga fina filter och modulationsmöjligheter. En synth med kassettbands-oscillatorer. Och fyra spår istället för två.

  5. #125
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäjä jäjä.. Ingen hybrid i mina ögon. Sluta tjaffsa! Evolver däremot.
    Vadå sluta tjafsa…det är ju sant… jämför med en Helanalog maskin som Minimoog, Enigiser,Odyssey..osv… en helt annan sak… inget bättre än det andra…bara en helt annan sak.. Själv älskar Jag Hybrider…Har ju Buchla 200e. OSCar, PEK, Mean Green Macine….Pro2…Hybrider är grymma…...

  6. #126
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    I så fall så är Prophet 6 också en hybrid.
    Blir lite väl luddigt, va?

    Med hybridsynt som kategori åsyftar man vanligtvis signalgenerering och processering.

    På tal om hybrider... Ja tack! Skulle gärna se mer hybridsyntar, men friskare blandat.
    Mest fokus på oscillatorerna, varför inte lite digitala filter också? Till exempel spectralfilter, formant, comb osv. Blandarå!

    Digitala oscillatorer med analogt filter är inte så himla spännande liksom.
    Senast redigerat av sm0hm den 2016-01-06 klockan 11:03.

  7. #127
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Det skulle man kunna säga.. men tycker ändå att A4 är så pass integrerad med dom digitala delarna.. seq, parameterlås..osv är en stor del av ljudformningen och sen interfejset och inte minst effekterna… i P6 så är det mer extramos…men som är helt borta i från kedjan om du vill…. Så jag tycker en A4 och P6 skiljer sig rätt markant…..

  8. #128
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Visst, jag förstår det och håller (till viss del) med.

    Men:

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    digitalt kontrollerad Analog ljudkedja men digitala modulatorer, effekter mm… så klart det är en hybrid
    I så fall så är Prophet 6 en hybrid.
    (I och med effekter, digitala styrkällor)

    Bestäm dig.
    Funkar den kategoriseringen, tycker du?

    Senast redigerat av sm0hm den 2016-01-06 klockan 13:49. Anledning: Förlåt för OT

  9. #129
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Digitalt är bättre än analogt!

  10. #130
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vadå sluta tjafsa…det är ju sant… jämför med en Helanalog maskin som Minimoog, Enigiser,Odyssey..osv… en helt annan sak… inget bättre än det andra…bara en helt annan sak.. Själv älskar Jag Hybrider…Har ju Buchla 200e. OSCar, PEK, Mean Green Macine….Pro2…Hybrider är grymma…...
    Hårklyverier. Men jag förstår hur du tänker.
    Analog4 är inte särskilt "digital" så som jag ser på det.. Men du kan få känna så.. Det är helt ok.
    Men som jag sa innan så är jag helt för "riktiga" hybrider.. Grymt najs å köra båda grejerna. Därför jag tycker Elektron kan köra en sån variant. Som är tydligt blandad.
    Senast redigerat av Keiowas den 2016-01-06 klockan 16:19.

  11. #131
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst, jag förstår det och håller (till viss del) med.

    Men:



    I så fall så är Prophet 6 en hybrid.
    (I och med effekter, digitala styrkällor)

    Bestäm dig.
    Funkar den kategoriseringen, tycker du?

    Nej för den digitala delen är mer integrerad i A4 och i själva ljudgenererande handhavandet och interfejset..tar du bort det så har du ingen A4. Därför kallar jag den hybrid… men P6 som har effekterna i separat kedja så du verkligen kan skita i det och ha en verkligt helt analog kedja.. med VCO:er och visserligen digital modulator och env.. men det spelar mindre roll… dessutom så är interfejset "analogt" .. så det är så pass skillnad att jag säger att P6 är analog.. och A4 hybrid….

  12. #132
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Såhär står det i A4ans manual.

    COMMENTS ON THE SIGNAL PATH
    The signal path from the oscillators to the audio outputs is completely analog. The signal path from the external inputs to the audio outputs is also fully analog. The digital send effects are parallel to the main audio path, and the wet signals from the digital send effects are mixed with the dry analog signal before the main output stage.

    Är det så P6 funkar också?

  13. #133
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Totalt ointresserad vad det gäller hårdvara för tillfället. Men sugen på att se vad Spitfire kommer presentera på NAMM.
    Brukar också tänka så, sen ser man ngn pryl som man inte trodde man behövde.
    Senast redigerat av Spacedude den 2016-01-06 klockan 16:54.

  14. #134
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    digitalt kontrollerad Analog ljudkedja men digitala modulatorer, effekter mm… så klart det är en hybrid
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    … men P6 som har effekterna i separat kedja så du verkligen kan skita i det och ha en verkligt helt analog kedja.. med VCO:er och visserligen digital modulator och env.. men det spelar mindre roll… dessutom så är interfejset "analogt" .. så det är så pass skillnad att jag säger att P6 är analog.. och A4 hybrid….
    Man kan väl slå av effekterna i A4:an om man vill. Och var går gränsen för hur avancerad den digitala kontrollen, envs, sequencer etc, får vara innan synten blir en hybrid? Jag tycker det enda som spelar roll då det är digital kontroll av en analog synt är upplösningen på parametrarna samt hur den hanterar snabba parameterändringar. Där ligger DSI/Sequential efter t.e.x Moog som har högre upplösning och verkar ha snyggare (mer analoga?) värdehopp.

    Men angående hybrid eller inte så har jag alltid uppfattat konsensus som att hybrid används då oscillator eller filter är digitalt. Inte beroende på hur de är styrda.

  15. #135
    Tapestree
    Tapestree är inte uppkopplad
    Tapestrees avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	giphy-facebook_s.gif 
Visningar:	23 
Storlek:	75,6 KB 
Id:	64189

  16. #136
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såhär står det i A4ans manual.

    COMMENTS ON THE SIGNAL PATH
    The signal path from the oscillators to the audio outputs is completely analog. The signal path from the external inputs to the audio outputs is also fully analog. The digital send effects are parallel to the main audio path, and the wet signals from the digital send effects are mixed with the dry analog signal before the main output stage.

    Är det så P6 funkar också?
    Båda kan få ut helt ren analog signal…. MEN.. det jag menar är att dom digitala effekterna eller om det är en digital LFO och ENV i P6 eller analog spelar mindre roll än för A4. Hela grejen med A4 hur den fungerar och hur du bygger upp ljudstrukterer…osv..osv.. beror på dess digitala sida vilket just är det som är unikt för A4. Interfejset är inte klassiskt "analogt"…ingenting som egentligen är intressant för maskinen och de unkna ljud man kan göra har att göra med de analoga delarna… visst kan man… men då köper man hellre en P6 vilken är precis motsatt… de digitala delarna där är mer "cost cut" och extra godis… därför ser jag de som skiljda maskiner och A4 som hybrid men P6 inte… detta trots att båda har en någorlunda jämförbar analog signalväg.

    Lite precis som Buchla säger att 200e är analog pga interfejs mm.

  17. #137
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Båda kan få ut helt ren analog signal…. MEN.. det jag menar är att dom digitala effekterna eller om det är en digital LFO och ENV i P6 eller analog spelar mindre roll än för A4. Hela grejen med A4 hur den fungerar och hur du bygger upp ljudstrukterer…osv..osv.. beror på dess digitala sida vilket just är det som är unikt för A4. Interfejset är inte klassiskt "analogt"…ingenting som egentligen är intressant för maskinen och de unkna ljud man kan göra har att göra med de analoga delarna… visst kan man… men då köper man hellre en P6 vilken är precis motsatt… de digitala delarna där är mer "cost cut" och extra godis… därför ser jag de som skiljda maskiner och A4 som hybrid men P6 inte… detta trots att båda har en någorlunda jämförbar analog signalväg.

    Lite precis som Buchla säger att 200e är analog pga interfejs mm.
    Visst visst. Håller inte med dig sådär värst mycket. Men det gör inget.

  18. #138
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst visst. Håller inte med dig sådär värst mycket. Men det gör inget.
    Nej det är ingen som säger att du behöver göra det Men du måste ju ändå hålla med om att den digitala delen är avgörande för Elektrons maskiner och inte minst A4.. utan de integrerade effekterna, seq med parameterlås..encodrarna...mm.. så hade det varit som en tetra typ… det jag menar är att det är såpass avgörande för maskinen att jag anser den vara en hybrid.

    Men vi behöver inte vara överens…såklart

  19. #139
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    NAMM .......... så ... Aira sampler? Kan det vara sant? Om guns n roses kan återförenas så nog kan väl roland släppa en aira sampler?

  20. #140
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej det är ingen som säger att du behöver göra det Men du måste ju ändå hålla med om att den digitala delen är avgörande för Elektrons maskiner och inte minst A4.. utan de integrerade effekterna, seq med parameterlås..encodrarna...mm.. så hade det varit som en tetra typ… det jag menar är att det är såpass avgörande för maskinen att jag anser den vara en hybrid.

    Men vi behöver inte vara överens…såklart
    Visst är elektrons maskiner summan av hela kardemumman. det håller jag med om.. Och jag förstår exakt vad du menar. Jag vill ha tydligare uppdelningar i ljud om jag ska kalla det för hybrid dock.

  21. #141
    herrwidell
    herrwidell är inte uppkopplad
    herrwidells avatar
    Senior
    Vad sägs om en privat avdelning på forat för hybriddefinitionsfetischism...?

  22. #142
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av herrwidell Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad sägs om en privat avdelning på forat för hybriddefinitionsfetischism...?
    Sorry bout that..
    Tillbaka till namm.

  23. #143
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Roland, dsi, electron, yamaha, korg bla bla bla...kommer dreadbox vara där så man får lite fräscha klipp på modulärsystemet?

    Eller Sismo. Bring on the knassynth.

    Och när kommer behringers oddy?

  24. #144
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Skulle vara skoj utifall Korg kom ut med någon ny Monotron-variant.

  25. #145
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Hoppas på rolands sampler och waldorfs sampler. Har jag sagt att jag gillar samplers? Något som liknar akai s612 som är lite mer portabelt vore trevligt också.

  26. #146
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ingen som hört nåt mer om upstickaren Rossum Electro Music och deras eurorack-planer?
    Dave Rossum was one of the founders of E-mu, the now-defunct California company responsible for bona fide classics like the Emulator samplers, the SP-1200 sampling drum machine and, of course, some mighty modular synths.
    Rossum Electro-Music is Dave Rossum’s new venture, set to make its debut at NAMM. The company have revealed in Facebook posts that they’ll be releasing a range of Eurorack modules (and possibly more), but we don’t know yet whether that means analogue, digital or both.
    https://www.attackmagazine.com/news/...-at-namm-2016/
    https://www.facebook.com/rossumelectro/

  27. #147
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas på rolands sampler och waldorfs sampler. Har jag sagt att jag gillar samplers? Något som liknar akai s612 som är lite mer portabelt vore trevligt också.
    Ja satan vad kul det vore Speciellt om båda kommer ut med varsin så det blir lite konkurrens. Då kanske Yamaha och Korg också börjar göra sånna!

  28. #148
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som hört nåt mer om upstickaren Rossum Electro Music och deras eurorack-planer?

    https://www.attackmagazine.com/news/...-at-namm-2016/
    https://www.facebook.com/rossumelectro/
    Fan det är sånt här som får in mig på eurocrack igen…e-mu… bara att kapitulera om dom gör det bra….. gammal dröm

    Dom gamla låter verkligen rått… enda som verkar vara i samma liga är Arp 2500…. men E-mu, Roland 500, Moog… jaha… jag vet inte hur mkt mer man ska klara av…. man är ju inte mer än en liten svag människa med stort habegär

  29. #149
    V▲LH▲LL
    V▲LH▲LL är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nån som kan kopiera texten från attack och klistra in här. Den sidan krashar webläsaren på min ipad. Hinner bara läsa hälften om Roland

  30. #150
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av V▲LH▲LL Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som kan kopiera texten från attack och klistra in här. Den sidan krashar webläsaren på min ipad. Hinner bara läsa hälften om Roland
    Massa text
    We look forward to January’s NAMM show with some predictions of what to watch out for, including products from Roland, Behringer and a newcomer with serious pedigree.

    The Winter NAMM trade show in Anaheim, California has long been one of the highlights of the year for anyone with an interest in music technology. The annual event typically sees hundreds of companies announce new products in their thousands. Not all are relevant to electronic music production, but you’re still almost guaranteed a few pleasant surprises. Last year alone saw the announcement of the Sequential Prophet-6, Roland JD-Xi, and Korg’s ARP Odyssey and MS-20m, among others.

    With NAMM 2016 kicking off on January 21st, we’re expecting another bumper year so we’ve put together a short list of what to expect, including rumours of some intriguing additions to the Roland line-up and the return of a legendary name with a new company.



    ROLAND
    Japanese giants Roland have been busy over the last few years, what with the AIRA series, Boutique reboots of classic synths, plus the introduction of two separate Eurorack modular ranges, one analogue and one digital. Roland are always one to watch at NAMM, but the company’s recent direction has made their product releases increasingly interesting to electronic producers. Speculation is rife that NAMM 2016 will see a new sampler added to the product line-up, possibly as part of the AIRA series. Gearsluz forum user Tha Knoq, who previously leaked information on Akai’s MPC Touch, claims to have seen a new Roland sampler with built-in modes modelled on classic samplers including the E-mu SP-1200 and Emaxes, the Ensoniq Mirage and the Roger Linn-era Akai MPCs. If it’s true, it would be huge news for anyone interested in classic samplers but unable or unwilling to pay the huge prices they now command.

    We’re also interested to see if Roland are planning something new based on the classic Space Echo series. The officially licensed Space Echo plugin for Universal Audio’s UAD platform quietly disappeared from the range a few months ago, leading us to wonder if there might be something new on the way. The RE-201 – which is set to be inducted into the TECnology Hall of Fame at NAMM – is the inspiration for Boss’s RE-20 pedal, but could there also be room for an official plugin emulation or even a Space Echo-inspired model in the AIRA range, perhaps incorporating the company’s new Analog Circuit Behavior modelling techniques?


    MORE SAMPLERS?
    The release of products like the Elektron Octatrack and Korg’s Volca Sample and Electribe Sampler over the last few years has proven that there’s still a market for hardware samplers despite the fact that it looked like they were all set for extinction thanks to the arrival of affordable computer-based sampling options. Aside from the rumoured Roland sampler, we’ll also be interested to see whether other companies have anything new to offer in this small but hotly contested section of the market.

    AFFORDABLE ANALOGUE POLYSYNTHS?
    Back in 2012, the release of the Arturia MiniBrute ushered in a new wave of affordable analogue synths. With the subsequent release of products like the Korg MS-20 Mini, Novation Bass Station 2 and Arturia’s smaller MicroBrute, you can now take your pick from a pretty decent range of monosynths without breaking the bank, but polyphonic analogue synths still tend to be much more expensive. Even a relatively affordable option like the DSI Mopho x4 will set you back over £700.

    With demand for affordable analogue synths now clearly established, it’s surely only a matter of time until a synth manufacturer introduces a budget polysynth, perhaps hitting the sub-£500 price range. There’s been speculation about the possibilty of an Arturia PolyBrute or a miniaturised version of another Korg classic, but we’re still waiting to see who makes the first move. We won’t be at all surprised if one of the big players unveils a budget polysynth at NAMM.

    BEHRINGER
    … on the same subject, budget hardware specialists Behringer announced just over a year ago that they were set to develop a polyphonic analogue synth. With their track record for affordable products heavily inspired by other companies’ bestsellers, it’s not hard to guess where this one could be going.

    Uli Behringer previously claimed that his engineers had “invested a lot of time in the analysis [of] legendary synthesizers from Roland, Korg, Moog, Sequential Circuits, ARP and PPG etc. The Curtis and SSM [chips] are today virtually no longer available and we have therefore used a lot of time, to replicate these with modern and high quality VCA and OTAs… These circuits will now form the basis for our synthesiser.”

    We’re hoping to see some kind of prototype at NAMM, if only to find out which classic keyboards have inspired Behringer’s contribution to the synth market.

    ROSSUM ELECTRO-MUSIC
    You might not know this new company yet, but we’ve got a feeling they’ll be one to watch at NAMM. Dave Rossum was one of the founders of E-mu, the now-defunct California company responsible for bona fide classics like the Emulator samplers, the SP-1200 sampling drum machine and, of course, some mighty modular synths.

    E-MU_modular_plain

    Rossum Electro-Music is Dave Rossum’s new venture, set to make its debut at NAMM. The company have revealed in Facebook posts that they’ll be releasing a range of Eurorack modules (and possibly more), but we don’t know yet whether that means analogue, digital or both. Will the modules be reissues of classic E-mu circuits, updated versions or entirely new designs? Will there also be standalone hardware units or is it all modular? We’ll be bringing you more information on this one soon, but for now we’re excited to see what’s unveiled at NAMM.

    VINTAGE REBOOTS
    Hardly a new trend, what with the release of products like the Roland Aira and Boutique series, MS-20 Mini and over the last few years, but we can’t help thinking that 2016 might be the year we reach peak hardware nostalgia. Instead of faithful reissues, though, think reboots: why go to all the effort of painstakingly tracking down obsolete original components and retooling to manufacture imitations of your own back catalogue when you could just take inspiration from them and create something new with a broadly similar sound?

    Cynical? Maybe. But there are still plenty of reboots that prove the approach is worthwhile. For every couple of dodgy cash-ins inspired by a long-forgotten ‘classic’ with a spurious back story, there are genuinely innovative products with bags of vintage heritage. Just look at Dave Smith’s excellent Pro 2 and Prophet-6, inspired by his 1970s Pro-One and Prophet-5 respectively.

    HARDWARE SEQUENCERS?
    Hardware sequencers were pretty thin on the ground a couple of years ago, but since the incredible rise of the Eurorack modular format and the widespread return of analogue synths, we’ve seen quite a few pop up, including Arturia’s Beatstep models, the Doepfer Dark Time and the Korg SQ-1. Whether at NAMM or not, we’re sure to see a lot of new step sequencers on the way in the modular world, with Sonicstate reporting that Malekko Heavy Industry, Sputnik Modular and Mutable Instruments are all working on new sequencer modules.


    We also definitely wouldn’t be surprised to see more standalone sequencers joining the market. That could mean advanced, multi-track MIDI-based options like the Sequentix Cirklon or recently released Social Entropy Engine, or it could mean CV-based models from traditionally analogue-focused companies.


    MOOG
    Speaking of analogue sequencers, Moog are a prime candidate. With a handful of keyboardless modules in the current range, it would be great to see a cheaper alternative to the $8,500 Complement B. There’s a step sequencer built into the Mother-32, so how about a standalone version of that?


    With the release of the Sub Phatty in 2013, the Sub 37 and Werkstatt in 2014, then the reissued modulars and Mother-32 in 2015, it might be too much to expect another new synth from Moog. Instead, we’ve got a feeling we might see updates to the Moogerfooger and Minifooger ranges. Meanwhile, it seems a bit odd that we can buy Moog Eurorack cases but no Moog modules to put in them. Could 2016 be the year we see Moog enter the Eurorack fray?

    KORG
    Like Roland, Korg are active in so many areas that it’s hard to predict where they’ll go next. In recent years we’ve had miniaturised reissues of the MS-20 and ARP Odyssey, the hugely popular Volca series, refreshed Electribes and continued development of the Kaoss Pad/Kaossilator series. So where next? We’d love to see a miniaturised reissue of one of the company’s classic polysynths such as the Mono/Poly, but that might be wishful thinking. If we had to bet, our money would be going on some new additions to the Volca range.

  31. #151
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som hört nåt mer om upstickaren Rossum Electro Music och deras eurorack-planer?

    https://www.attackmagazine.com/news/...-at-namm-2016/
    https://www.facebook.com/rossumelectro/
    De där hade jag glömt bort, tack för påminnelsen.

  32. #152
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Kan det vara så att Roland ska bli pionjärer inom emulering av oldschool AD/DA/Amp/Sampling? Ingen har ju försökt sig på den ännu.
    Senast redigerat av tinybox den 2016-01-07 klockan 20:20.

  33. #153
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan det vara så att Roland ska bli pionjärer inom oldschool AD/DA/Amp/Sampling? Ingen har ju försökt sig på den ännu.
    Jodå...
    http://www.kvraudio.com/product/cycl...y-sonic-charge
    https://www.112db.com/vintage/morgana/
    https://tal-software.com/products/tal-sampler

  34. #154
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Ok, ingen av de stora spelarna har försökt sig på det ännu

  35. #155
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Teaser bild på Korg Minilogue

    KORG Minilogue - is a fully programmable, 4-voice polyphonic synthesizer, is also equipped with built-in reverb and delay effects. KORG company offers the best way to get acquainted with a unique, stunning features of the analog synthesizer. Synthesizer has a unique analog engine, quick access to the 100 factory 100 user presets, 8 voice modes to create its configuration of 4 notes - unison, polyphony, and so on. The front panel 41 of the controller to configure and quick change function, the oscilloscope in real time gives a visual check of sound, 16-step sequencer with automation polyphonic up to 4 parameters synthesizer and more.



    Liten video på skärmen finns att beskåda här: https://www.instagram.com/p/BARcS9HtwGR/
    Senast redigerat av eXode den 2016-01-08 klockan 14:43.

  36. #156
    Steve
    Steve är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Teaser bild på Korg Minilogue



    - - - Uppdaterad - - -

    Liten video på skärmen finns att beskåda här: https://www.instagram.com/p/BARcS9HtwGR/
    Hoppsan (Dreggel!)

  37. #157
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Det där ser ju idiotiskt bra ut!

  38. #158
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Cool! Undrar om de har Minilogue att dema den också?

    https://youtu.be/qgiL7lsIATA

  39. #159
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Kul. Ska bli spännande att se hur hela synthen ser ut och låter.

  40. #160
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Teaser bild på Korg Minilogue



    - - - Uppdaterad - - -

    Liten video på skärmen finns att beskåda här: https://www.instagram.com/p/BARcS9HtwGR/
    Kom ihåg var ni läste det först Jag nämnde synten i november tror jag. Är av en händelse i Israel just nu med Minilogue-sebastian!

  41. #161
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Cool! Ska bli intressant.

  42. #162
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Ryktas dessutom om en pris på ca $500-600 USD vilket är mycket trevligt om det stämmer!

  43. #163
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Spännande!

  44. #164
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Med röstallokering. Ny monopoly kanske?

  45. #165
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom ihåg var ni läste det först Jag nämnde synten i november tror jag. Är av en händelse i Israel just nu med Minilogue-sebastian!
    Jodå, jag har sett dina teasers... har du testat den? (om du nu får berätta)

    Har inte haft GAS på så länge att jag trodde jag blivit gasimpotent, men jag känner att det rycker lite nu.....

  46. #166
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Woop!

  47. #167
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Vad tror ni förresten? Minikeys?

  48. #168
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni förresten? Minikeys?
    Samma som på Karpen skulle jag tro. Inte mini-mini, de där mellanstora.

  49. #169
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med röstallokering. Ny monopoly kanske?
    Hoppas!!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni förresten? Minikeys?
    Hoppas!!

  50. #170
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppsan (Dreggel!)
    Snygga switchar. Nån som vet var man får tag på såna?

  51. #171
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snygga switchar. Nån som vet var man får tag på såna?
    Köp en minilogue och slakta!

  52. #172
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Switcharna och rattarna påminner lite om Monotribe.

  53. #173
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Switcharna och rattarna påminner lite om Monotribe.
    Det är samma.

  54. #174
    JFM
    JFM är uppkopplad nu
    JFMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom ihåg var ni läste det först Jag nämnde synten i november tror jag. Är av en händelse i Israel just nu med Minilogue-sebastian!
    Grymt! Älskar Minilogue!

  55. #175
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är samma.
    Ah, misstänkte det.

  56. #176
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Akai har också något polyfoniskt på gång?
    http://www.sonicstate.com/news/2016/...-synth-return/

  57. #177
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Akai har också något polyfoniskt på gång?
    http://www.sonicstate.com/news/2016/...-synth-return/
    Polywolf

  58. #178
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det är ju helt meningslöst att göra en poly med minitangenter. det går ju inte ens att köra solo på småklavarna, än mindre få plats med fingrarna för några ackord.

    Utöver detta skräckscenario - är jag naturligtvis eld och kåta lågor över en polyanalog från Korg.

  59. #179
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Miniloguen ser ut att ha samma yta som KK'n förresten. Skön metallyta.

  60. #180
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Akai har också något polyfoniskt på gång?
    http://www.sonicstate.com/news/2016/...-synth-return/
    VX-600 reissue med alla parametrarna styrbara över midi samt en batch cv-jack samt modhjul? Det skulle reparera en del av ryktet de skapade med varghägnet.

Liknande ämnen

  1. Art's Birthday party - 22-23 januari 2016
    Av erko i forum Evenemang
    Svar: 109
    Senaste inlägg: 2016-01-27, 12:49
  2. Vince Clarke & Paul Hartnoll släpper skiva ihop 2016
    Av machinepop i forum Skivor & artister
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-16, 08:40
  3. NAMM sug
    Av netra i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2015-01-28, 14:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •