Sidan 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 1053

Ämne: NAMM 2016

  1. #1
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran

    NAMM 2016

    Snart NAMM 2016 (21-24/1). Kanske lite för tidigt med en tråd redan, men ibland kommer det ju lite teasers redan runt JUL och det är ju faktiskt bara fem veckor kvar.

    Förra året kom Prophet 6, KARP, JD-XI, Nord Electro 5 samt en del mjukvara med mera... MOOG hade väl någon liten modular med. Året innan kom SUB37.

    Undrar vad som kan dyka upp denna gången. Finns det några rykten, spekulationer, gissningar, önskningar?

  2. #2
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Fler Roland Boutique modeller (303, 808, 909)?
    Moog Eurocrack?
    Blofeld2?
    Korg MiniKong?

  3. #3
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Korg Minilogue
    Boutique 303 606

    - - - Uppdaterad - - -

    Korg Minilogue
    Boutique 303 606

  4. #4
    Monoski
    Monoski är inte uppkopplad
    Monoskis avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fler Roland Boutique modeller (303, 808, 909)?
    Alltså, jag kanske är tjockskallig, men vad skulle skillnaden mellan en Boutique x0x:a vara och Tb3, Tr8?

  5. #5
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Boutique SP-1200 vore coolast av allt.

    Annars hoppas jag på att Teenage Engineering antingen uppdaterar OP-1 eller släpper en OP-2.
    Sålde min pga besvikelsen att de inte släppte os-uppdatering som fixade felen med OP-1.

  6. #6
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av JSvard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, jag kanske är tjockskallig, men vad skulle skillnaden mellan en Boutique x0x:a vara och Tb3, Tr8?
    Mer pengar till Roland så klart!

  7. #7
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fler Roland Boutique modeller (303, 808, 909)?
    Moog Eurocrack?
    Blofeld2?
    Korg MiniKong?
    Korg MiniKong!

  8. #8
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Korg MiniKong!
    Korg Donkey Kong!

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Yamaha Dontkey Small!

  10. #10
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Något med 114% tangenter hade varit guld.

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vore komiskt om inte annat. "Nästan samma känsla som normalstora tangenter!"

  12. #12
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Elektron brukar inte släppa saker på NAMM men hoppas på ett undantag 2016!

  13. #13
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Ska bli intressant att se om Arturia har några planer på någon mer Brute och om det blir någon Odysses från Behringer?

  14. #14
    lingondricka
    lingondricka är inte uppkopplad
    lingondrickas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Boutique SP-1200 vore coolast av allt.
    Det ryktas om en Roland ACB-sampler: https://www.gearslutz.com/board/elec...ghlight=sp1200

  15. #15
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KorgRumours
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    The first release from the still top-secrec joint venture between corporations Korg and Roland is the new JARP-86 guitar, making its public debute at NAMM 2016. The ground-breaking design inherits the most important innovations from these trend setting musical instrument manufacturers! Korgs main contribution is the 86% size and Rolands contributes their signature 4-voice technology

  16. #16
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Kurzweil K3000, denna gång blir det!
    /sarasm

    Om det blir SP1200 emulation med dess begränsningar och skötande så kanske det blir en grej, som förespråkare av begränsningar. GrapLuva bevisar att man kan göra mycket.
    Senast redigerat av MrLonghair den 2015-12-16 klockan 19:57.

  17. #17
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av lingondricka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ryktas om en Roland ACB-sampler: https://www.gearslutz.com/board/elec...ghlight=sp1200
    Det vore coolt om dem inte designade den som en usblampa från ett tidigt dreamhack (Aira)

  18. #18
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Harvestman stillson hammer mk2!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	63750

  19. #19
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Elektron brukar inte släppa saker på NAMM men hoppas på ett undantag 2016!
    Hade missat den här:

    https://youtu.be/UV8bADAi4OY
    http://eu.elektron.se/accessories/au...lit-cable-kit/

    Inget stort släpp ännu men ändå.

  20. #20
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade missat den här:

    https://youtu.be/UV8bADAi4OY
    http://eu.elektron.se/accessories/au...lit-cable-kit/

    Inget stort släpp ännu men ändå.
    Love it. Har tre.

  21. #21
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://eu.elektron.se/accessories/au...lit-cable-kit/

    Inget stort släpp ännu men ändå.
    Kan användas över hela kroppen!

  22. #22
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Att man ska behöva pröjsa nästan 250 spänn för något de borde skickat med från början

  23. #23
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att man ska behöva pröjsa nästan 250 spänn för något de borde skickat med från början
    När jag såg denna så tänkte jag på dig. Och.. Nu blir väl gubbafan glad. Men icke!
    Välj glädje!!

  24. #24
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag tänkte använda min AR som rytmgenererare till min buttplug, men inte ens koppling till det skickade de med! Eller ens den minsta rudimentära väckarklockefunktion! Den har ju intern klocka och ljudgenerering, så varför inte som väckarklocka?!? Skämmes borde ni!

  25. #25
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Love it. Har tre.
    Gimme!

  26. #26
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag såg denna så tänkte jag på dig. Och.. Nu blir väl gubbafan glad. Men icke!
    Välj glädje!!
    Ha-ha-ha... jo men det är ju skitbra... men som sagt... dom hade lika gärna kunnat fixa det på burken eller med burken i stället för extra kostnader för konsumenterna...som vanligt... eftertanke till designmiss eller cynisk marknadsföring.... vi betalar som vanligt

    Kritiken kvarstår.... om ni på elektron inte är cyniska marknadsgenier så snälla stressa inte tänk efter före..... och på oss konsumenter som drunknar i adapter och sladdberg

  27. #27
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kritiken kvarstår.... om ni på elektron inte är cyniska marknadsgenier så snälla stressa inte tänk efter före..... och på oss konsumenter som drunknar i adapter och sladdberg
    börja med minimalism, släng bort sladdarna och kör blåtand

  28. #28
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av leere Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    börja med minimalism, släng bort sladdarna och kör blåtand
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bluetooth-4-0-ayrintilari-aciklandi-091219172016.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	21,5 KB 
Id:	63763

  29. #29
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran

  30. #30
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha-ha-ha... jo men det är ju skitbra... men som sagt... dom hade lika gärna kunnat fixa det på burken eller med burken i stället för extra kostnader för konsumenterna...som vanligt... eftertanke till designmiss eller cynisk marknadsföring.... vi betalar som vanligt

    Kritiken kvarstår.... om ni på elektron inte är cyniska marknadsgenier så snälla stressa inte tänk efter före..... och på oss konsumenter som drunknar i adapter och sladdberg
    Ehh.. Ja.. För det är verkligen det som Elektron är kända för.. Att vada i sladdar med Overbridge.
    Köp en sån här och du är hemma. http://www.ordermusic.se/sv/artiklar/ymm-261.html Inga konstigheter. Bara glädje vettu.. Asså ni Stockholmare..

  31. #31
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ..hemma? ...sålt alla elektron burkarna.... för mkt groovebox MC-303... och ljudet i de senare låter för mkt AVICII kompressor iphone...el nåt.... Har en Sidstation...den är bäst

    MM/MD är bra, egna...man kan göra gott skevmos...lyssna på enapas nobla alster med dom..... men dom nya har liksom tappat själen..trots trevliga lysande vingummin mm....

  32. #32
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Sluta skylla på oss för att vi har en emulotta Han är inte representativ - tycker mer han låter som en motvalls gubbe från landet

  33. #33
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ..hemma? ...sålt alla elektron burkarna.... för mkt groovebox MC-303... och ljudet i de senare låter för mkt AVICII kompressor iphone...el nåt.... Har en Sidstation...den är bäst

    MM/MD är bra, egna...man kan göra gott skevmos...lyssna på enapas nobla alster med dom..... men dom nya har liksom tappat själen..trots trevliga lysande vingummin mm....
    Jäjä.. Det blir nog bra.

  34. #34
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sluta skylla på oss för att vi har en emulotta Han är inte representativ - tycker mer han låter som en motvalls gubbe från landet
    Nope... uppfödd på gatan i sthlm...

    Men nej inte representativ ......ber inte åt Elektronmekka .... men Göteburgarna får gärna slicka varandra i arslet best dom vill... men det blir lite tradigt när även folk utanför sekten börjar gråta varje gång man kommer med lite konsumentkritik..... Man kan gilla saker men ändå se att det finns en hel del tossigheter i designen...... och att det är trist när konsumenterna får stå för lösningarna och betala därefter.

  35. #35
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag håller med emu här. Jag tycker det är rätt dåligt att de inte skickat med kablar för detta från början. Särskilt med tanke på hur de valt att göra sin lösning för CV-ut.

  36. #36
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Nåja.. Tillbaka till ämnet.. Får hoppas att Elektron kommer med något nytt lagom till namm. Men det känna lite tidigt..

  37. #37
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nåja.. Tillbaka till ämnet.. Får hoppas att Elektron kommer med något nytt lagom till namm. Men det känna lite tidigt..
    Jag hoppas på Clavia, men det känns också lite tidigt.

    Ett uttalande från Hasse Nordelius angående NL A1 ger mig hopp...

    "I understand your frustration about the lack of aftertouch. The keyboard is a big cost when building a synth, and I have some ideas about a version with an improved keyboard; not plans yet, but thoughts. I also understand why you want a screen. We omitted it on the A1 to keep it affordable, but we have now sourced the OLED screen that we use in the Electro 5 and, the next time we design a synth, we might include this. Of course, that would be at a different price point."

    Den logiska evolution jag ser framför mig inkluderar även samplade ljud som på Wave.

    Men lite tidigt som sagt.

  38. #38
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jag hade hoppats på en nord drum 3. Ljudet är underbart på 2an tycker jag. Med några förbättringar. Separata ut eller som kompromiss med någon usb-lösning. Och gärna en fortsättning på appen till ipad. Sequencern där är fin och enkel men med lite uppdatering där i form av ställbar längd på spåren och kanske högre upplösning. Gärna också en sida i appen där en kan styra alla parametrar.
    Typ en korg gadget fast för nord drum. Perfa.

  39. #39
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Det enda jag saknar på Nord Drum 2 är att kunna ställa in så att oscillatorerna fasåterställs vid varje anslag. Lite bisarrt att en trumsynt inte har det.

  40. #40
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Mario Maggi var snabb med att presentera Synthex 2 "inom kort" när finländarna kom med sin founding kampanj i våras men nu är det väldigt tyst. Inte för att Maggi skulle ha råd att ställa ut på NAMM men ändå.
    http://www.synthex.it/

  41. #41
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Moog då? Kommer den där v'ger-ersättaren redan tror ni? Sedan tycker jag Tom O borde ha nå't kul i pajpen. Och Novation har kört hårt med gilla-kampanjer och skit på sistone. Nytt på G? De behöver en fullstor synt att slåss med. Arturia ska väl få ut en MaxiBrute snart. Eller?

  42. #42
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moog då? Kommer den där v'ger-ersättaren redan tror ni? Sedan tycker jag Tom O borde ha nå't kul i pajpen. Och Novation har kört hårt med gilla-kampanjer och skit på sistone. Nytt på G? De behöver en fullstor synt att slåss med. Arturia ska väl få ut en MaxiBrute snart. Eller?
    Jag håller med.
    Vore jäkligt intressant å se om Moog kommer med något
    Novation kanske visar upp någon ny variant på sin BS2, eller rent av en ny prod av OSCar

  43. #43
    orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    empirical labs kommer släppa sin officiella mjukvara variation av Distressor. David Derr har en teaser tråd på GS

  44. #44
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    via matrixsynth

    Arturia has a new mono synth The MatrixBrute. it looked like it had 3, maybe 4 oscillators (3 and a sub?) I believe each osc has all 4 waveforms. the middle section is a grid of what looked like 16x16 buttons as modulation routing

  45. #45
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Arturia Polybrute.
    Behringer, en prototyp analogis.

  46. #46
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det hade faktiskt varit skönt om det inte kom någonting nytt alls överhuvud taget.

  47. #47
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    via matrixsynth

    Arturia has a new mono synth The MatrixBrute. it looked like it had 3, maybe 4 oscillators (3 and a sub?) I believe each osc has all 4 waveforms. the middle section is a grid of what looked like 16x16 buttons as modulation routing
    Wow!

  48. #48
    Monoski
    Monoski är inte uppkopplad
    Monoskis avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Volca Sample "pro". (Med Sample inputs?)

  49. #49
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wow!
    Ja verkligen!

  50. #50
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Hoppas att det bara släpps skräp så man slipper köpa alla dessa superhajpade prylar och kan fokusera på att göra musik istället för att drabbas av grov GAS och tvingas att äta nudlar och lära sig en ny pryl i 3 månader...

  51. #51
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    via matrixsynth

    Arturia has a new mono synth The MatrixBrute. it looked like it had 3, maybe 4 oscillators (3 and a sub?) I believe each osc has all 4 waveforms. the middle section is a grid of what looked like 16x16 buttons as modulation routing
    Denna har varit på gång ett bra tag, hoppas problemen med produktionen är lösta nu.

  52. #52
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    DSI släpper kanske en mono/para med 2 eller 4 osc från P6 och filter från PRO 2. Den skulle dock kunna dyka upp på Summer NAMM istället för det gjorde PRO 2 har jag för mig. Undrar om den har sequencer eller inbyggda effekter. Dyr blir den säkert. Jag gissar bara iofs, men tycker att det låter hyfsat sannolikt.

    Undrar bara vad en sådan synt skulle heta, Herr Smith börjar få slut på siffror. Sequential Prophet 2 låter sådär.

  53. #53
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Jag pratade med en kille på Circuit Audio i LA för någon vecka sedan, och han sade att Tom arbetar hårt på Euroversionen av SEM-modulen. I princip allt annat var nedprioriterat till förmån för det just nu. Så vi kan hoppas att den är leveransklar till NAMM.

    Moog kan man ju bara (med skräck för hål i ekonomin) hoppas att de presenterar någon ny toppmodell. Jag tippar emellertid på att de rullar ut sitt €ürøtjosan på bred front. Möjligen en enklare/billigare Sub37 med plastgavlar (den nuvarande är väl signature edition? då finns det plats nedåt..).

    En fullfjädrad Arturiamonofon med 3 Oscillatorer är fullt logiskt, och mycket intressant för den hugade monofåne jag är.

    Behringer skall man inte underskatta. Han kan helt klart drämma till med någon kul analog som levererar långt över sitt pris.

    Roland kan mycket väl komma med mer analognytt.
    Yamaha är väl mer tveksamt, men även de måste ju se vad konkurrenterna lyckats med, så man kan ju hoppas!

    Dsi? Säkert något kul, han är ju produktiv!

    Akai? Har de lärt sig något från vargfloppen? Föga troligt.

    Alesis kanske skulle kunna hitta på något igen.

    Waldorf visar säkert 20 tillsammans med Alex. Förhoppningsvis även en B2. Hela av allt önskar jag mig en (äkta) polyfon maskin med analoga filter. Men varför inte en Pulse 2 KB? Skulle ju kunna ta en svart Blo' grön text (och bättre display) så är de hemma.

    NAMM kan bli trevligt om våra drömmar slår in!
    Om några veckor vet vi.

  54. #54
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Glöm inte Korg...

  55. #55
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Glöm inte Korg...
    Kronos VII med i7-processor...

  56. #56
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Glöm inte Korg...
    Minilogue.

  57. #57
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Vad är Minilogue? Google av inget.

  58. #58
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Moog kan man ju bara (med skräck för hål i ekonomin) hoppas att de presenterar någon ny toppmodell. Jag tippar emellertid på att de rullar ut sitt €ürøtjosan på bred front. Möjligen en enklare/billigare Sub37 med plastgavlar (den nuvarande är väl signature edition? då finns det plats nedåt..).
    Jag har ett minne någonstans ifrån att de gått ut och sagt att det bara blir en version av Sub 37 - och med det menade de att det inte blir några billigare modeller av klaviaturversionen. Anledningen till detta var att de fick så många beställningar på 37an och att det tog så lång tid att leverera den.

    Däremot finns kanske höjd för någon slags modul - men i ärlighetens namn ... känns det verkligen som om de behöver komma med något nytt i år egentligen. Morsan 32 har ju knappt hunnit ut på marknaden.

  59. #59
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DSI släpper kanske en mono/para med 2 eller 4 osc från P6 och filter från PRO 2. Den skulle dock kunna dyka upp på Summer NAMM istället för det gjorde PRO 2 har jag för mig. Undrar om den har sequencer eller inbyggda effekter. Dyr blir den säkert. Jag gissar bara iofs, men tycker att det låter hyfsat sannolikt.

    Undrar bara vad en sådan synt skulle heta, Herr Smith börjar få slut på siffror. Sequential Prophet 2 låter sådär.
    Nja, jag tror inte att det blir någon monofonvariant av P6 utan tror snarare att det kommer ta lång tid innan det kommer någon ny helt analog DSI/Sequential. Framförallt kan jag inte tänka mig att han plockar ihop en ny synt av två helt olika modeller (även om de trots har samma P5-filter).

    Mitt tips är att det inte kommer någon ny synt från Dave 2016. Då tror jag mer på en ny trummis i så fall.

  60. #60
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag tycker det skulle varit mest intressant om någon utav de stora tillverkarna vågade komma ut med en komplett maskin - men med en helt ny kontrollmodell. Eller kanske vågade sig på en analog som inte är subtraktiv. Eller båda.

Liknande ämnen

  1. Art's Birthday party - 22-23 januari 2016
    Av erko i forum Evenemang
    Svar: 109
    Senaste inlägg: 2016-01-27, 12:49
  2. Vince Clarke & Paul Hartnoll släpper skiva ihop 2016
    Av machinepop i forum Skivor & artister
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-16, 08:40
  3. NAMM sug
    Av netra i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2015-01-28, 14:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •