Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Flera MIDI-interface eller tankefel?

  1. #1
    petaks01
    petaks01 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Flera MIDI-interface eller tankefel?

    Håller på att sätta ihop min skrivbordsbaserade oljudsskaparanläggning och stötte på lite funderingar när det gäller midibiten.

    Har i dagsläget ett ESI Juli@ i maskinen med en port men vill kunna styra både synthar och outboards.
    Huvudoljudsgeneratorn är en Korg Triton LE som gladeligen spelar ljud på alla 16 kanalerna samtidigt utan att gnälla allt för mycket, mina icke ljudgenererande pryttlar som trängs i racket vill även de ha och skicka lite data emellanåt för parameterjusteringar och programbyten.

    Ev. blir det expansion runt jul också eftersom jag av nån anledning saknar några av ljuden från Proteus 1:an.
    Den ena effektpytsen har dessutom bara IN/UT eller IN/THRU och kommer kanske att krångla till det hela.

    Skall jag skaffa ett enkelt interface bara för effekterna eller kommer det att funka ändå?

  2. #2

    Redaktör
    Ifall du inte kommer använda alla 16 kanaler på Tritonen så kan du väl bara lägga in tomma ljud på lämpliga kanaler där (eller stänga av dem, ingen aning om vad Triton har för möjligheter av det slaget), och använda lämpligt antal kanaler till rackarna. Avsaknad av Midi out är inget problem om du inte tänker skicka data från dem (typ dumpa patchar eller vad som de nu kan spotta ur sig).

  3. #3
    petaks01
    petaks01 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tack, får kika närmare på den varianten och se hur jag skall koppla ihop det så att jag fortfarande kan mata in musikdata från Triton till datorn. V-ampen kommer inte att skicka så mycket data annat än nån total dump emellanåt.

Liknande ämnen

  1. billigt, prisvärt usb (eller thunderbolt) midi interface?
    Av Funkenteller i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 09:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •