Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 72

Ämne: Eventide H9

  1. #1
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran

    Eventide H9

    Vilka 99or kör Eventide H9 och vad tycker ni? Favoalgoritmer?

    Sugen på en MAX här, till studion, men framförallt live

  2. #2
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Har en handfull och de är oumbärliga. Kanske framförallt live.
    Favvoalgo? De har ju alla från Space, Time Factor, Pitch Factor, Mod Factor samt några som är unika för H9.
    Så favvo är svårt. Grymma reverb, knasiga pitchdelay, varma chorus etc. ALLT finns i H9.

    Det fina är att min ena är Max. Så efter det kan man köra den simplaste modellen men ändå få vilken algoritm som helst i den lådan också. Upp till fem lådor kan du dela effekter mellan.

  3. #3
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Jag har också en max. Köpte den vanliga versionen av nån snubbe på blocket som verkar lägga upp då och då, han sa att han var nån demosnubbe eller importör eller nåt, så den var i stort sett oanvänd. I alla fall, när jag köpte den hade de ett erbjudande att om man köpte 10 algoritmer så uppgraderades den till max (nu tror jag det är 20 algoritmer man ska köpa), så totalt tror jag det kostade 5500:- för mig, sjukt värt. Jag är helt kär i den, den utgör en stor del av mitt sound sen jag köpte den, kör piano och microbrute genom den mest, men att nämna favoritalgos är svårt, men kör mest algos från pitchfactor och space, gillar även några av de exlusiva sakerna, tex ultratap är riktigt härlig.

    Funkar smidigt att programmera den via ios (blåtand) eller datorn, men kör man datorlöst eller inte har en ios-maskin är det nog lite jobbigt.

  4. #4
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    jag har space så jag vet vad den klarar av i reverbväg =) är dock inte insatt i deras andra algoritmer..

    vad tycker ni om avsaknaden av rattar som på deras andra pedaler?

  5. #5
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Jag klarar mig bra med apparna, men vill man tweaka mycket (speciellt live) kanske det är jobbigt?
    Pitchfactor-algoritmerna är härliga, mycket knas man kan göra

  6. #6
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Testade den nu, den har definitivt många intressanta algoritmer, men jag är väldigt förvånad att den inte har ett vanligt stereodelay, utan alltid summerar ihop innan effekt..

    Dealbreaker för mig tyvärr ..

  7. #7
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Timefactor har ett sviiinbra "riktigt" stereodelay.

  8. #8
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Det är exakt samma delayalgoritmer i H9 som i timefactor. Som sagt, algoritmerna låter coolt i sig, men jag behöver ett stereodelay med riktig stereo till DJ-setupen..

  9. #9
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Vi har två! Grymt bra att ha live.

  10. #10
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är exakt samma delayalgoritmer i H9 som i timefactor. Som sagt, algoritmerna låter coolt i sig, men jag behöver ett stereodelay med riktig stereo till DJ-setupen..
    Märkligt att det inte är riktig stereo om timefactor har det, jag trodde att dom var likvärdiga.

  11. #11
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Märkligt att det inte är riktig stereo om timefactor har det, jag trodde att dom var likvärdiga.
    Trodde jag med faktiskt. Trodde ingång A gick till utgång A och vice versa med B.

  12. #12
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Har inte Timefactor riktig stereo? Va?

  13. #13
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det beror nog på vad man menar med stereo-effekt. Timefactor har två separata in med varsin ut. Delay-tiden och feedback kan ställas separat för dessa. Så jag skulle kalla det stereo.
    Senast redigerat av Even Odd den 2015-11-16 klockan 13:55.

  14. #14
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Åh, stereodelaysen på Symetrix 606... Visserligen inte samma praktiska storlek som H9, men alltså... Gud. To die for... Hur många varianter som helst

  15. #15
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är exakt samma delayalgoritmer i H9 som i timefactor. Som sagt, algoritmerna låter coolt i sig, men jag behöver ett stereodelay med riktig stereo till DJ-setupen..
    Fick äran att stå i Rødhåd's bås på i Ibiza i somras när han arbetade. Förutom de vanliga CDJ-spelarna som alltid finns på plats så hade han med sig en H9 som han körde friskt.
    Jag hörde ekona, men det var omöjligt att höra om signalen var i stereo redan innan den blev till ekon.

  16. #16
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Grejen är att den tar in ljud från både L/R (A/B), men både A och B tappningarna har en hel del spill från den andra kanalen, så de är inte helt dedikerade vad jag kunde höra... och dessutom ligger inte A och B tappningarna alltid helt i fas heller...

    Med reservation mot att jag kan ha gjort ngt fel, men jag dubbelkollade så den inte kör nån av de nya routingtyperna, etc

    Jag testade att köra min DD7 vid samma tillfälle och där är det inga problem, kör man stereo in får man samma stereosignal ut, delayat då..


    TILLÄGG: kanske kan det ändå vara så att man kan skita i att det faktiskt inte är helt "äkta" stereo, som outshape säger, frågan är hur mycket det egentligen spelar roll i ett pa till slut

    Ska nog ge burken en chans till vid ett senare tillfälle...


    Nån som kan tänka sig låna ut en H9 Max till ett framtida DJ-gig i sthlm?

  17. #17
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grejen är att den tar in ljud från både L/R (A/B), men både A och B tappningarna har en hel del spill från den andra kanalen, så de är inte helt dedikerade vad jag kunde höra... och dessutom ligger inte A och B tappningarna alltid helt i fas heller...

    Med reservation mot att jag kan ha gjort ngt fel, men jag dubbelkollade så den inte kör nån av de nya routingtyperna, etc

    Jag testade att köra min DD7 vid samma tillfälle och där är det inga problem, kör man stereo in får man samma stereosignal ut, delayat då..


    TILLÄGG: kanske kan det ändå vara så att man kan skita i att det faktiskt inte är helt "äkta" stereo, som outshape säger, frågan är hur mycket det egentligen spelar roll i ett pa till slut

    Ska nog ge burken en chans till vid ett senare tillfälle...


    Nån som kan tänka sig låna ut en H9 Max till ett framtida DJ-gig i sthlm?
    Jag tror det går att ställa in spill. Faktiskt. Men vet inte SÄKERT.

  18. #18
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Önskar de kunde komma med en fetare variant med dubbla processorer
    så man slapp böka med 2 enheter. Lyxproblem kanske, men ändå.....

  19. #19
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av analogholic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Önskar de kunde komma med en fetare variant med dubbla processorer
    så man slapp böka med 2 enheter. Lyxproblem kanske, men ändå.....
    Jo, men det känns väl som en rimlig evolution. Gärna med lite fler rattar också. Blir väl rätt dyr då iofs.

  20. #20
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Hade i helgen möjlighet att sitta med en H9 Max i ett antal timmar och testa. Fokuserade helt på delay och reverb och kunde konstatera ett par saker;

    1) Det finns inget delay som är helt cleant. Samtliga algoritmer kapar en hel del diskant, inklusive Digital Delay, som ska vara ett standard vanilla delay, typ .. Saknar ett delay som inte färgar eller spiler där signalen pitchar upp/ner när man skruvar delaytid. Standardgrej, men saknas här, synd ...

    2) Linkande gäller reverb med, den verkar enbart kunna mörka reverb, vilket är gött, men det fanns ingen algoritm där man kunde låta den riktigt höga diskanten få lång utklingningstid, utom kanske Blackhole.. det fanns eq-sektion på de flesta men höjde man där så drog man upp detdär jobbiga hi-midden med. så ngt silky smooth kan man tyvärr glömma

    3) Det är rätt grova inställningar som gäller, vilket är speciellt märkbart när man kör korta delays, steg om 1ms är minimum. Skulle gärna ha velat se mer möjlighet till finjustering. Tom med Hotknob inställd på liten range, tex 1ms-12ms, så hoppade den i steg om ms

    4) Det är alltid viss spill från en input till en annan. Det gick att separera någolunda, så inte en dealbreaker kanske, men bör påpekas. Betyder tex att det är svårt att använda den som två monodelays, trots att samtliga kontroller och DSP finns

    5) Resonatorn låter magiskt!

    6) Avsaknaden av knobs blir tyvärr rätt jobbig efter en stund, speciellt live. Fullt programmerbar kanske är svårt att begära vid denna pricepoint, men hade varit skitfett med typ 4 programmerbara makrorattar, som då ändrade funktion efter preset..


    Skulle jag vilja ha den - YESS, fortfarande skitkul box i studion för knasljud och skruvande, men avsaknaden av realtidskontroll och mer rena vanilla algoritmer drar tyvärr ner det för min del.. Min ide är att den skulle kunna ersätta min Boss DD7 och TC HallOfFame i DJ-setupen, men tyvärr når den inte riktigt hela vägen utan att jag skulle behöva tänka om min mixteknik en hel del

  21. #21
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    nihad: Det går att styra parametrar med iPad/iPhone. Det hjälper väl kanske inte, men det är en möjlighet
    (jag föredrar fortfarande mina eventide-pedaler med 11 rattar var)

  22. #22
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nihad: Det går att styra parametrar med iPad/iPhone. Det hjälper väl kanske inte, men det är en möjlighet
    (jag föredrar fortfarande mina eventide-pedaler med 11 rattar var)

    jorå helt ok i studio, där funkar att editera i burkens menyer med, men inte speciellt kul live imo

  23. #23
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Skulle man inte kunna använda en midi-kontroller med H9an för att på så sätt lajvratta parametrar..?

  24. #24
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle man inte kunna använda en midi-kontroller med H9an för att på så sätt lajvratta parametrar..?
    Jo.

  25. #25
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Funkar det bra i praktiken då? Inge lagg o så..?

  26. #26
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar det bra i praktiken då? Inge lagg o så..?
    Jag har inte använt någon MIDI-controller själv, men när jag ändrar parametrar från iPad eller dator blir det inget lagg alls åtminstone.

  27. #27

  28. #28
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    För oss/de med Buchla finns denna att tillgå:



    Gött att styra med cv-ingångar.

    De har även gjort den där H9-controllern i 4U-format:
    https://www.modulargrid.net/u/northe...i-4u-model-2em

  29. #29
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Ny algoritm till Eventide H9!

    Harmadillo


    https://youtu.be/KwTOv3RX0dE


    https://youtu.be/_GxOR9DFZm0



    Harmadillo is a flexible harmonic tremolo algorithm offering everything from lush soulful tremolos to psychedelic mind-bending weirdness. It has a player-centric feature set that allows you to sculpt your sound in powerful ways, and offers a wide variety of LFO shapes, from traditional sine, triangle, and pulse shapes to newer shapes like ramp, lump, rump, and a continuously variable decaying slope.

    Harmadillo draws inspiration from classic tube-amplifier harmonic tremolo circuits and analog harmonic tremolo pedals. We’ve noticed that our vintage tube amp seems to have a scoop in the midrange for its harmonic tremolo effect that lines up with its crossover frequency. This scoop is partly the result of the crossover not being perfectly flat. Though it may be “imperfect” as a crossover, it also sounds great, and we've seen similar scoops on harmonic tremolo pedals. Because of tolerances in the analog components, no two are exactly alike. With Harmadillo, you can adjust not only the frequency of the crossover but also the amount of overlap between the low and high bands, and this allows you to adjust the character of the tremolo in subtle or dramatic ways. It also features a drive control so you can add a little extra warmth to your sound, as well as a tone control so you can shape the low or high end.

    Harmadillo features three ENV (envelope follower) controls that use your picking and playing dynamics to affect the tremolo's rate, depth, and crossover frequency. These controls can make subtle or dramatic changes to your sound and add significant flexibility to the effect. For example, you can use the ENV DEPTH control to temporarily reduce the depth of the tremolo when you pick -- this allows you to use deeper depth settings without having to worry about your attacks getting lost. As another example, you can use the ENV FREQ control to create auto-wah or phaser effects controlled by your picking and playing dynamics. To help you better understand how the ENV controls work, we've included a custom user interface for the desktop and tablet versions of H9 Control that provides animated feedback.
    Disclaimer enligt önskemål vad det gäller mina poster på 99musik: Jag har betalat fullpris för samtliga mina Eventide-prylar.


  30. #30
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Trevligt!

  31. #31
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Gillar tremolo! Feting-hoppas den där blir VST...

  32. #32
    Max S
    Max S är inte uppkopplad
    Max Ss avatar
    Senior
    Köpte CRUSH!

    Gillar den skarpt, fin digital STEREO dist att ha i H9'an

  33. #33
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    H9an är fantastisk. Har min till en Pro 2 och tillsammans blir det djupt så det räcker.

  34. #34
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar det bra i praktiken då? Inge lagg o så..?
    Har kört med controller och det funkar fint. Sen är midi alltid midi. En bra grej är att man kan välja CC och sen är dom samma för alla parametrar. Smidigt. Har använt en iphone kopplad på bluetooth för visuell feedback. Appen har ju dessutom några roliga extrafunktioner såsom morphing och annat. Själva pedalen är ju grym. Hands down. Framför allt ljudet och att det går att göra rätt extrema grejer.

  35. #35
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Ny algoritm till H9

    https://www.eventideaudio.com/produc.../tricerachorus

    TriceraChorus

    TriceraChorus is inspired by the classic tri-choruses and stompbox choruses of the 1970s and early 1980s. These units used bucket brigade delay (BBD) chips to create chorusing. TriceraChorus pairs rich BBD-style trichorusing with another classic effect of the 1980s: Eventide MicroPitch detuning. This effect can be used to thicken the sound, to add static chorusing, and to spread the stereo field by detuning the left and right signals in opposite directions.

    TriceraChorus has three chorus voices: Left (L), Center (C), and Right (R). Each voice uses a dedicated LFO to modulate a delay at the frequency set by the RATE knob. The modulated signals for the Left and Right voices are -120 and 120 degrees out of phase relative to the Center modulation signal. The combination of the three modulated delays creates lush chorus sounds.

    The DEPTH L / DEPTH C / DEPTH R knobs control the depth of the respective voices. Larger depth values increase the amount of delay modulation, creating greater changes in pitch. When a depth control is set to OFF, that voice is removed from the output, and the volume levels of the other voices will be automatically adjusted to maintain a constant level.

  36. #36
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    The Cure!

  37. #37
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Och nu finns H9 även i svart.

  38. #38
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ny algoritm till H9

    https://www.eventideaudio.com/produc.../tricerachorus

    TriceraChorus

    TriceraChorus is inspired by the classic tri-choruses and stompbox choruses of the 1970s and early 1980s. These units used bucket brigade delay (BBD) chips to create chorusing. TriceraChorus pairs rich BBD-style trichorusing with another classic effect of the 1980s: Eventide MicroPitch detuning. This effect can be used to thicken the sound, to add static chorusing, and to spread the stereo field by detuning the left and right signals in opposite directions.

    TriceraChorus has three chorus voices: Left (L), Center (C), and Right (R). Each voice uses a dedicated LFO to modulate a delay at the frequency set by the RATE knob. The modulated signals for the Left and Right voices are -120 and 120 degrees out of phase relative to the Center modulation signal. The combination of the three modulated delays creates lush chorus sounds.

    The DEPTH L / DEPTH C / DEPTH R knobs control the depth of the respective voices. Larger depth values increase the amount of delay modulation, creating greater changes in pitch. When a depth control is set to OFF, that voice is removed from the output, and the volume levels of the other voices will be automatically adjusted to maintain a constant level.
    Den där är riktigt trevlig på bas.

  39. #39
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och nu finns H9 även i svart.
    Fast bara Max väl? En svart Core vore annars schyst så man enkelt kunde skilja dem åt.

  40. #40
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast bara Max väl? En svart Core vore annars schyst så man enkelt kunde skilja dem åt.
    Ah, japp, verkar bara vara Max som kommer i svart. Men det är väl den man vill ha? Annars får man ju köpa till extra algoritmer om man vill ha ut mer av pedalen.

  41. #41
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, japp, verkar bara vara Max som kommer i svart. Men det är väl den man vill ha? Annars får man ju köpa till extra algoritmer om man vill ha ut mer av pedalen.
    Man vill ha en Max och minst en Core, i och med att den blir en Max när man registrerar den om man redan har en Max.

  42. #42
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast bara Max väl? En svart Core vore annars schyst så man enkelt kunde skilja dem åt.
    Lite konstigt faktiskt, tror de hade sålt fler om det var Core som var svart.

  43. #43
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man vill ha en Max och minst en Core, i och med att den blir en Max när man registrerar den om man redan har en Max.
    Aha, så det räcker köpa en Max? Det visste jag inte.

  44. #44
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite konstigt faktiskt, tror de hade sålt fler om det var Core som var svart.
    Jamen eller hur?

  45. #45
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha, så det räcker köpa en Max? Det visste jag inte.
    Alltså, "blir en Max" stämmer inte, men

    "You can share effect algorithms with up to 5 devices registered to you."

    https://www.eventideaudio.com/suppor...maxout-program

    Så länge din Core eller standard H9 är registrerad på dig och du har en Max registrerad fungerar de billigare varianterna som en Max. Skulle du sälja din Max tappar de alla algoritmer som inte fanns på dem innan. Samma om du skulle säja någon av de andra, då funkar de som Core osv om inte köparen har en Max registrerad.

  46. #46
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Köpt en H9. Bara scrollat lite på måfå o testat kort men sjukt inspirerande o välljudande effekter!

  47. #47
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpt en H9. Bara scrollat lite på måfå o testat kort men sjukt inspirerande o välljudande effekter!
    Grattis! Ja den är fin. Interfacet har jag lite hat-kärleksförhållande med dock!

  48. #48
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Det funkar enormt bra från en iPad. Händer då och då att jag bestämmer mig för att göra lite nya ”presets” och då kopplar jag in iPaden och skruvar, ändrar och sparar ner. Man får en nytändning varje gång man gjort det, för möjligheterna är så stora och de presets som finns med från början är väldigt spretiga.

  49. #49
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grattis! Ja den är fin. Interfacet har jag lite hat-kärleksförhållande med dock!
    Kommer nog köra m app vid inspelning o experimenterande. Eller inte tweaka alls live. Typ.

  50. #50
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Peppad på att få tid med den!

  51. #51
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Fan va gött choruset låter på basar!

  52. #52
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va gött choruset låter på basar!
    Menar du det gröna? Testa även Tricerachorus, i den beiga algoritmserien.

  53. #53
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va gött choruset låter på basar!
    Använt ”liquid sweetener” (tror jag den heter) P57 en hel del på bas.

  54. #54
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Har upplevt att blue-tooth till telefon och padda funkar bra för det mesta men inte perfekt. Tappar ibland kontakten och att proceduren att synka inta alltid går lätt direkt. Delar ni samma erfarenhet? Det är iofs min erfarenhet att blue-tooth alltid är något av ett rackligt interface.

  55. #55
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag är ju ett stort Eventide-fan och har bland annat ett knippe H9. Nu ska de tydligen sluta tillverka de andra modellerna förutom Max.
    Och vi som har Max fick plötsligt en massa fina VST-pluggar av Eventide helt gratis!





    One H9 To Rule them All
    We are very proud of the H9 family of pedals and all the sonic magic that our users have created with our products. Since its introduction, 10 world-class algorithms have been added to the original complement of 42 (a $200 added value). But, despite our best efforts, the H9 Max is now full and cannot accommodate any additional algorithms.

    In addition, due to supply chain disruptions and component shortages exacerbated by the COVID pandemic, we will no longer produce the standard H9 and H9 Core after 2020. We will continue to manufacture and ship the H9 Max with a total of 52 algorithms as of January 1, 2021.

    As a special thank you to registered H9 Max owners, we are offering a free license for the H9 Series Plug-in Bundle through Dec 31, 2020.
    Senast redigerat av outshape den 2020-11-23 klockan 21:07.

  56. #56
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Coolt!

  57. #57
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Får vi som har alla pluggarna en H9?

    (Fast nu ljög jag lite. Har inte crush-station. Misslyckades motivera mig att köpa ytterligare ännu en dist...)

  58. #58
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Lite konstig gåva, för det är nog många gitarrister som inte bryr sig om mjukvara alls, men JAG klagar inte.

    Så H9an rymmer alltså inte mer. Anar jag en uppföljare?

  59. #59
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite konstig gåva, för det är nog många gitarrister som inte bryr sig om mjukvara alls, men JAG klagar inte.

    Så H9an rymmer alltså inte mer. Anar jag en uppföljare?
    H9 är knappast en pedal bara för gitarrister.

  60. #60
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    H9 är knappast en pedal bara för gitarrister.
    Såklart inte, men de är nog i en stor majoritet och en stor del av dessa sitter nog inte med en DAW.

Liknande ämnen

  1. Eventide H9
    Av Haplo i forum Effekter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 21:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •