Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 115 av 115

Ämne: Vad kör ni för ljudinterface?

  1. #61
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Motu 828x + Kronauer GENio, funkar kalas till Mac OS X.

  2. #62

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Arturia Audiofuse går ju att köpa nu, tog ett tag Nån som köpt?
    Har du inte köpt nåt ännu?

  3. #63
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du inte köpt nåt ännu?
    Hehe... Inte än faktiskt men nu när audiofuse kommit så blir det nog en sån snart

  4. #64
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    RME FF800 - klockrent.

  5. #65

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe... Inte än faktiskt men nu när audiofuse kommit så blir det nog en sån snart
    Ett interfäjs i min smak också. Om det funkar bra dvs.

  6. #66
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett interfäjs i min smak också. Om det funkar bra dvs.
    Fattar inte riktigt grejen med det, men det kanske bara är jag.

  7. #67

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fattar inte riktigt grejen med det, men det kanske bara är jag.
    Två monitor ut inte så dumt. Två hörlurs lyssningar. Alla rattar lätt tillgängliga på fronten istället för en multiratt för allt vilket jag inte gillar.

  8. #68
    insekt
    insekt är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hade tills nyligen en Mackie Onyx 400f. Lät lika bra/dåligt som min Duet FW.

  9. #69
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    RME är ju svinbra och som flera nämnt är ju Babyface utmärkt om man inte behöver så mycket I/O. Själv har jag gått från Babyface (originalet) till Focusrite Clarett 8PreX (thunderbolt) och det har både bättre ljud (framför allt mic pre-amparna och phones out) och lägre latency på samma buffertstorlek och CPU-konsumtion, men är kanske overkill för dig när det gäller I/O. Finns dock även ett 4Pre, med färre I/O och lägre pris, men samma pre-ampar och latency.

  10. #70
    Hinken
    Hinken är inte uppkopplad
    Hinkens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kör mestadels Apollo Twin Duo (thunderbolt) men ibland även Mackie Onyx 1640i (fw) då jag vill mika flera grejer samtidigt eller tracka syntar.
    Annars var min arbetshäst länge en Duet men efter många års hårt studioslit började fantommatningen att lägga av. Nu har den pensionerats till att enbart spela upp datorljudfiler till stereon därhemma.

  11. #71
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Så nu har jag bytt ut min gamla mbox och köpt Arturias Audiofuse, grym liten låda, låter jättebra och har tamäjfan allt jag kan tänkas behöva, toppen!

  12. #72
    klangumsetzer
    klangumsetzer är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    TC Konnekt 48: Gillar att man man kan använda den utan dator, även med effekterna, och fjärrkontrollen.

    /Eike

  13. #73
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    RME fireface UC.

    Tidigare haft emu 0404, 1212 och Lexicon omega.
    Jag är jättejättenöjd med firefacet! Det känns svinbra!

  14. #74

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så nu har jag bytt ut min gamla mbox och köpt Arturias Audiofuse, grym liten låda, låter jättebra och har tamäjfan allt jag kan tänkas behöva, toppen!
    Hur är drivisarna, latency hur ser det ut?

  15. #75
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Kör mac och det var bara att koppla in och köra, den dök upp överallt där den skulle om man säger så
    Latencyn får jag återkomma med... men enligt reviews så ska det inte vara ett issue...
    Annars kan jag säga att den är väldigt välgjord och har förutom det uppenbara, Phono in/ut (skivspelare!), usb-hubb, reamping, adat, spdif och olika powermodes vilket är käckt när man vill vara mobil
    Rekommenderar för intresserade att läsa på arturias hemsida om denna burk för jag är än så länge sjukt nöjd.
    Häjj!
    Senast redigerat av mv den 2017-07-08 klockan 15:10.

  16. #76
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sebsongs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör en allen heath zed60-10fx som mixer och interface. Funkar klockrent och låter riktigt trevligt.
    Numera kör jag Presonus Firestudio Mobile. 8 kanaler analogt in varav 6 är line, på ett väldigt litet ljudkort. Funkar klockrent på mac och låter alla tiders. Bra begagnatpris ala 800kr!

  17. #77
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Allen & Heath Qu-pac
    Overkill men sjukt bra.

  18. #78
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Alesis MultiMix16 USB2.0

  19. #79
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Köpte Behringer UMC404HD. Helt fantastiskt mycket ljudkort för pengarna!.

  20. #80
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Kör ett Antelope Orion32HD, uppgraderade från "vanliga" Orion32 och dessförinnan ett Motu 828mk3. Fantastiskt bra ljud, många ingångar och FPGA-effekterna som man levererar "gratis" är riktigt bra! Kan varmt rekommendera det som ett mer high-end interface för den som vill ha USB3.

  21. #81
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Motu 828x.

    Mitt första Motukort, har haft det i ett par veckr nu. Det har tagit ett tag att få grepp om, men nu är jag faktiskt nöjd. Upptäckte nyss att jag med lätthet kan kan spela in ljudet från datorn i live på kanalerna 13/14.

  22. #82
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    SSL2

  23. #83

    Veteran
    M-Audio 2496 PCI fast jag använder ADDA från en Focusrite preamp.
    Och mobila ljudkortet är ett Focusrite Scarlett 2i4.
    Funkar grymt båda två.

  24. #84
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Waves MGB (MADI) med RME ADI648 konverter (MADI<>ADAT) samt RME ADI8DS AD/DA

  25. #85
    musicman
    musicman är inte uppkopplad
    musicmans avatar
    Senior
    3x daisy-chainade Presonus FP10 = 24 kanaler strejt inn med en FW kabel

  26. #86
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Motu 828x.

    Mitt första Motukort, har haft det i ett par veckr nu. Det har tagit ett tag att få grepp om, men nu är jag faktiskt nöjd. Upptäckte nyss att jag med lätthet kan kan spela in ljudet från datorn i live på kanalerna 13/14.
    Nice trådgräv där!!

  27. #87
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer Xenyx 500USB - jag hatar den med en passion. Har dock haft mycket bra erfarenheter med presonus drivrutiner.
    Bytt upp mig till ett SSL 2. wow!

  28. #88
    HomerJSimpsson
    HomerJSimpsson är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    ZOOM UAC-2 med USB3, begagnad för 2 år sen ca 1000:-, extern nätadapter rekommenderad vid större belastning, fungerar bra, vet för lite för att klaga ...

  29. #89
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    RME Fireface UFX+ via thunderbolt kopplat till Lynx Aurora 16 via MADI på den stationära.
    RME Babyface Pro på den bärbara.

  30. #90
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Zoom U44, bra flexibelt brukskort. Inga problem överhuvudtaget.

  31. #91
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Fråga:

    Vinner jag något på att köra thunderbolt (2) istället för usb på mitt motu 828x?

  32. #92
    mewraz
    mewraz är inte uppkopplad
    mewrazs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Expert Sleepers ES-9 med MIDI expander. 14in, 8ut och klarar även CV på alla. Haft ett halvår, funkar toppen än så länge.

  33. #93

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga:

    Vinner jag något på att köra thunderbolt (2) istället för usb på mitt motu 828x?
    Möjligen lite bättre latency.

  34. #94
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Någon här som rockar äldre FW-interface med modern Mac med FW-->Thunderbolt och Thunderbolt 2 --> Thunderbolt 3 adapter? Behöver skaffa nytt interface och vill maximera antalet ingångar med begränsad budget. Köper betydligt hellre ett äldre MOTU-kort t ex (tittar på dig 828) än skaffar ett nytt Behringer eller annat men vill ju såklart att det ska lira med bandets datorer (två nyare Intel-macar och en M1:a)

  35. #95
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon här som rockar äldre FW-interface med modern Mac med FW-->Thunderbolt och Thunderbolt 2 --> Thunderbolt 3 adapter? Behöver skaffa nytt interface och vill maximera antalet ingångar med begränsad budget. Köper betydligt hellre ett äldre MOTU-kort t ex (tittar på dig 828) än skaffar ett nytt Behringer eller annat men vill ju såklart att det ska lira med bandets datorer (två nyare Intel-macar och en M1:a)
    Jag hade RME Fireface 800 till Thunderbolt 2 och fick alltid felmeddelanden vid start av Total Mix. Drivrutiner och uppdateringar installerade enligt RMEs rekommendation. Också lite andra meddelanden "stöds inte" "litar inte på tillverkare" och liknande.

    Men spela in och så var inga problem. Men det blev för irriterande med att klicka bort så ofta.

    Sedan hade jag fortf El Capitan så det kan ju också vara en del av problemet. Beroende på OS så kan det också krånglar till, Apple godkänner inte drivrutiner vid installation eller så stöds själva OS inte, själv har jag ingen lust att uppdatera till nyare OS om hela datorn annars fungerar i mitt setup.

  36. #96
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Zoom U44, bra flexibelt brukskort. Inga problem överhuvudtaget.
    Den har jag också, inte heller haft problem någon gång.

  37. #97
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon här som rockar äldre FW-interface med modern Mac med FW-->Thunderbolt och Thunderbolt 2 --> Thunderbolt 3 adapter? Behöver skaffa nytt interface och vill maximera antalet ingångar med begränsad budget. Köper betydligt hellre ett äldre MOTU-kort t ex (tittar på dig 828) än skaffar ett nytt Behringer eller annat men vill ju såklart att det ska lira med bandets datorer (två nyare Intel-macar och en M1:a)
    Kan vara värt att nämna att MOTU:s drivrutinsupport på äldre produkter visat sig suga, och allt före mk3 Hybrid-generationen inte har stöd för något OSX efter 10.13 (men fungerar, men vissa konstigheter på 10.14, men inte 10.15). Så, jag har ett UltraLite mk3 som fungerar felfritt men som kommer bli landfill när min nuvarande laptop packar ihop. Kan vara värt att veta innan man tittar på beg-interface.

    Givet den inställningen från motu skulle jag nog i dagsläget inte köpa något av de äldre interfacen som fortfarande säljs heller. (Eller, faktiskt, något nytt MOTU-interface ö h t.)

  38. #98
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan vara värt att nämna att MOTU:s drivrutinsupport på äldre produkter visat sig suga, och allt före mk3 Hybrid-generationen inte har stöd för något OSX efter 10.13 (men fungerar, men vissa konstigheter på 10.14, men inte 10.15). Så, jag har ett UltraLite mk3 som fungerar felfritt men som kommer bli landfill när min nuvarande laptop packar ihop. Kan vara värt att veta innan man tittar på beg-interface.

    Givet den inställningen från motu skulle jag nog i dagsläget inte köpa något av de äldre interfacen som fortfarande säljs heller. (Eller, faktiskt, något nytt MOTU-interface ö h t.)
    Aj då. Läste denna tråd: https://www.motunation.com/forum/vie...hp?f=2&t=68313 Där verkar åtminstone någon få gamla FW-kort att rulla problemfritt i Big Sur men det är ju helt klart en varningsklocka.

  39. #99
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aj då. Läste denna tråd: https://www.motunation.com/forum/vie...hp?f=2&t=68313 Där verkar åtminstone någon få gamla FW-kort att rulla problemfritt i Big Sur men det är ju helt klart en varningsklocka.
    Det var ju väldigt intressant. Får ta å testa den drivern å se om den funkar med UL mk3. Också väldigt intressant att MOTU-support säger att det inte finns någon fungerande driver i så fall. De borde väl snarare säga att det är osupportat men borde fungera.

    Svaret från MOTU:

    "Thanks for connecting with us on the matter. As far as I know, we do not plan to support these interfaces on macOS Catalina or above. Many of our newer interfaces (and something we'll likely to continue implementing on our interfaces) feature CV outputs to use just like the models you have. For now, I'd stick with macOS 10.14 or below for the interfaces you have."

  40. #100
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var ju väldigt intressant. Får ta å testa den drivern å se om den funkar med UL mk3. Också väldigt intressant att MOTU-support säger att det inte finns någon fungerande driver i så fall. De borde väl snarare säga att det är osupportat men borde fungera.

    Svaret från MOTU:

    "Thanks for connecting with us on the matter. As far as I know, we do not plan to support these interfaces on macOS Catalina or above. Many of our newer interfaces (and something we'll likely to continue implementing on our interfaces) feature CV outputs to use just like the models you have. For now, I'd stick with macOS 10.14 or below for the interfaces you have."
    Uppdatera gärna om du testar!

  41. #101
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    828x funkar fint på catalina här.

  42. #102
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Testade med 10.14-drivern som inte stöder Ultra Lite mk3 enligt listan, och jo, det verkar den visst göra. Så, mycket möjligt att det faktiskt fungerar. Men, man vet ju som sagt inte hur länge...

  43. #103
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Jaha, nähä, såatt, om man skulle ta å köpa en m1-mini då...

  44. #104
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha, nähä, såatt, om man skulle ta å köpa en m1-mini då...
    <3 Klart du ska! Och tack för den snabba rapporten

  45. #105
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Kör ett RME UCX med FW genom tripp-trapp-trull från TB3 på macmini 2018 utan problem.

  46. #106
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Ockå bra sugen på någon form av M1a - någon som fått igång RMEs mixprogram än?

  47. #107
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    RME Fireface 800. Underbart kort som förenklat livet en hel del mot tidigare lösningar jag kört.

  48. #108
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag har precis sålt alla mina Dangerous Music-interface och landat på Mytek Manhattan mk2 och Crane Song HEDD Quantum som drivs av en RME HDSPe AES. Sen en AudioQuest DragonFly Cobalt till laptopen.
    Just nu oklart vad jag ska ha för interface till extern summering efter att DM-burkarna åkt ut.. men det löser sig nog snart

  49. #109
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Merging Anubis ljudkort... Så in i helvetes bra AD / DA och preamps...

  50. #110
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Kör ett Clarett 8PreX Thunderbolt som verkligen är supernajs. Låter grymt, har hur många I/O som helst (jag har kört det med två ADAT interface + ett ES-3) och attans låg latency.

    Men eftersom jag är en sån latmask så har jag ett interface till, för soffmusicerande, ett Zoom Tac-2R Thunderbolt. Det var det enda TB-interface jag hittade som gick på TB-bussens ström. Låter helt OK och ger skrattretande låg latency. Har läst nånstans att mixermjukvaran kan ha sina dåliga sidor, men det går utmärkt att köra utan. i mitt fall åtminstone.

  51. #111

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör ett Clarett 8PreX Thunderbolt som verkligen är supernajs. Låter grymt, har hur många I/O som helst (jag har kört det med två ADAT interface + ett ES-3) och attans låg latency.

    Men eftersom jag är en sån latmask så har jag ett interface till, för soffmusicerande, ett Zoom Tac-2R Thunderbolt. Det var det enda TB-interface jag hittade som gick på TB-bussens ström. Låter helt OK och ger skrattretande låg latency. Har läst nånstans att mixermjukvaran kan ha sina dåliga sidor, men det går utmärkt att köra utan. i mitt fall åtminstone.
    Bättre än Clarett?

  52. #112
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bättre än Clarett?
    Faktiskt. 2,9 ms roundtrip vid 44.1 kHz och 64 samples buffert, dvs. den teoretiska gränsen för hur låg latency man kan få vid den frekvensen och buffertstorleken. Claretten ger 4,42 ms med samma inställningar. Men jag är lite skeptisk till om drivrutinen verkligen rapporterar rätt latency, det skulle ju innebära att interfacet inte använder någon buffert utöver den i Live. Jag har inte orkat mäta eftersom jag mest använder det för att jamma gitarr och inte har spelat in nåt seriöst med det.

  53. #113

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Faktiskt. 2,9 ms roundtrip vid 44.1 kHz och 64 samples buffert, dvs. den teoretiska gränsen för hur låg latency man kan få vid den frekvensen och buffertstorleken. Claretten ger 4,42 ms med samma inställningar. Men jag är lite skeptisk till om drivrutinen verkligen rapporterar rätt latency, det skulle ju innebära att interfacet inte använder någon buffert utöver den i Live. Jag har inte orkat mäta eftersom jag mest använder det för att jamma gitarr och inte har spelat in nåt seriöst med det.
    Kanon! Tack!
    Claretten har låg latency, trevligt!
    Sen ljudkortet klara av att spela upp 64 samples även med lite last. Det skiljer oftast agnarna från vetet så att säga.

  54. #114
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanon! Tack!
    Claretten har låg latency, trevligt!
    Sen ljudkortet klara av att spela upp 64 samples även med lite last. Det skiljer oftast agnarna från vetet så att säga.
    Det är ju mycket datorn också, men med Clarett + 16 extra in/ut via de dubbla ADAT-anslutningarna, så har jag kunnat köra på 64 samples även med många spår och en hel del tunga pluggar. Tyvärr så har ju Focusrite slutat göra Thunderbolt-versioner av Clarett nu.

  55. #115
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag köpte mig ett beggat MOTU 828 mk2 för 900 igår och FW-thundetbolt2-thunderbolt3-adaptrar för lika mycket igår och det rullar fint på min Mac med 10.14. Det visar sig om det kommer rulla på bandkompisarnas datorer med nyare OS

Liknande ämnen

  1. Ljudinterface: SPL Crimson
    Av reverbsvansen i forum Nyheter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 15:57
  2. Tips på ljudinterface
    Av hairofthedog i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 12:01
  3. Vad använder du för ljudinterface?
    Av PF i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 04:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •