Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 100

Ämne: Novation Circuit

  1. #1
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran

    Novation Circuit

    Novation Circuit, Analogue-modelled synthesiser, 4-part drum machine, 32 RGB velocity-sensitive sequencer pads, 6 voice polyphony, 64 patches, Step sequence or build live, 8 synth macro encoders with RGB LEDs, Combine up to 128 steps of synth and drum patterns, delay and reverb effects, Built-in speaker, 2x Line-Out 1/4" TS Jack, Stereo Headphone Out 1/8" TRS, USB and MIDI I/O Connection, incl. 6x AA batteries + 12V DC power supply, Ableton Live Lite software and Loopmasters sounds and samples, 2 MIDI breakout cables 3.5 mm jack to female 5 pin din and USB Cable, Format: Dektop, Dimensions: 240 x 200 x 50 mm (WxDxH), Weight: 1.4 kg


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpeg 
Visningar:	47 
Storlek:	90,1 KB 
Id:	61567


  2. #2

  3. #3
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Känns som marknaden översvämmas av liknande prylar?
    Eller så är det bara jag som är ointresserad och inte går igång på tråkiga dubstep demos.

  4. #4
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Hmmm, verkar inte helt dum.
    Undra om den är kompatibel med patchar från mini-/ultranova.

  5. #5
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran

  6. #6
    Linuz
    Linuz är uppkopplad nu
    Linuzs avatar
    Senior
    Den verkar rätt kul, särskilt om man tittar på sonic state videon.

  7. #7
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Tror fan på denna ändå ... tror jag. Iofs, lär väl inte göra mkt mer en korg gadget eller andra appar.

  8. #8
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Skum produkt, ser ut som en usb-kontroller men är stand-alone...hmmm....

  9. #9
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Kreativ liten sak egentligen. Kan styra externa prylar också, hmmm, det finns verkligen många olika alternativ att välja mellan idag, det gäller att landa i det som passar en själv bäst och inte dras med i en hype och gasa på sig.

  10. #10
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Jo, verkar kreativ och kul/enkel. Men sen hänger d väl en del på hur den låter. Tycker dock den verkar låta 100 ggr bättre än tex electribe 2 efter att bara sett och hört klipp.

  11. #11
    EBM
    EBM är uppkopplad nu
    EBMs avatar
    Senior
    Låter den som ultranovan så är jag nöjd. Älskar den maskinen.

  12. #12
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Men varför skriver man inte ut parametrarna vid rattarna? Även om de har multifunkion så kan man ju göra som på an1x med färkodad info.

  13. #13
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vill bara påpeka en sak. Det är alltså 64 presets för synthen, 64 för trummorna. Går ej att editera eller spara nya. Allt sparas med en session/låt. Antar de kommer släppa någon mjukvara till dator senare som gör att man kan byta ljud osv. Men just nu kan jag inte hitta något varken på sidan eller i manualen att det skulle gå att ladda/spara egna varianter av ljuden.

  14. #14
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Editering av ljud verkar komma via mjukvara. Låter bra, så många andra produkter som skulle må bra av den lösningen men där det saknas.
    Senast redigerat av HEK den 2015-10-03 klockan 15:09.

  15. #15
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Finns det någon som har dem på lager redan? "Gear4music" har leveransdatum satt till 14 okt, men vette tusan om man vågar lita på den sajten.

  16. #16
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Jag kan förstå att man köper en kontroller för att styra en mjukvarusynth i datorn men att köpa en mjukvarusynth i en låda som man måste styra med en dator är ju det sämsta av två världar.
    Senast redigerat av robopants den 2015-10-03 klockan 16:56.

  17. #17
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan förstå att man köper en kontroller för att styra en mjukvarusynth i datorn men att köpa en mjukvarusynth i en låda som man måste styra med en dator är ju det sämsta av två världar.
    Du menar Nord Modular?

  18. #18
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du menar Nord Modular?
    Ja, frågan är hur många ex de sålt om det fanns en mjukvaruversion för PC. Bra exempel på liknande synthar är AN200 och Virus Snow.

  19. #19
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    I <3

    nån som sett ett svenskt pris?

  20. #20
    EBM
    EBM är uppkopplad nu
    EBMs avatar
    Senior
    Ja 4sound. Typ 3700:- tror jag det var. Men jag är å andra sidan berusad (öl- och whiskymässan var bra!) så minnet kanske sviker...

  21. #21
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    3260,76 just NU på Thomann.

  22. #22
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Ca 3150 på gear4music, om den sajten är på riktigt dvs.

  23. #23
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Hhhmm... MIDI in och ut... Ser inget om hur man ändrar midi kanaler!? Kan vara fasta/hårdkodade...
    I värsta fall så är den som många andra groove boxar, med låsta spår till de interna syntharna och trummorna

  24. #24
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag gillar inte Novations synthljud (eller trumljud), och denna produkt ändrar inte det. Men om man shoppar i den här prisklassen finns väl inget annat? Själv skulle jag spara någon månad extra och gå på OP-1.

  25. #25
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Någon som köpt än? Tycker den har potential om det funkar bra att sequenca å styra annan hårdvara med den också. Inte så mycket om midi i manualen som sagt.

  26. #26
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som köpt än? Tycker den har potential om det funkar bra att sequenca å styra annan hårdvara med den också. Inte så mycket om midi i manualen som sagt.
    Jag köpte min för några veckor sedan. Några funderingar kring midi-fuinktioner?

  27. #27
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Har du använt seq till annan synth (hårdvara)?
    Senast redigerat av bakelit den 2015-11-12 klockan 14:46.

  28. #28
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har prövat att köra externt, men mest använt den som ensam enhet. Circuit är extremt intuitiv. Det beror dels på smart design, men förstås även på att man begränsat antal funktioner. Synth 1 sänder på kanal 1, Synth 2 på kanal 2 och trummorna på sedvanliga kanal 10. Jag hoppas att man uppdaterar så att man får fler än två synthkanaler. Iaf för att kunna styra externt. Mute fungerar även över midi. Det går att köra ljud både på Circuit och extern på samma kanal om du vill. Du kan använda externt klaviatur för att spela interna ljud, men det går inte att spela in i realtid så med nuvarande drivrutin.

  29. #29
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Borde va rätt najs att köra denna mot en nordrack tänker jag(4 kanaler). Låter den ok?

  30. #30
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    En fantasiönskan vore ju också att kunna välja om parterna skulle vara syntparter eller trumparter, att kunna välja efter behov.

    Någon mer som köpt och testat?

  31. #31
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Even Odd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har prövat att köra externt, men mest använt den som ensam enhet. Circuit är extremt intuitiv. Det beror dels på smart design, men förstås även på att man begränsat antal funktioner. Synth 1 sänder på kanal 1, Synth 2 på kanal 2 och trummorna på sedvanliga kanal 10. Jag hoppas att man uppdaterar så att man får fler än två synthkanaler. Iaf för att kunna styra externt. Mute fungerar även över midi. Det går att köra ljud både på Circuit och extern på samma kanal om du vill. Du kan använda externt klaviatur för att spela interna ljud, men det går inte att spela in i realtid så med nuvarande drivrutin.
    Låter àla Roland MC303 för mig... EN riktigt bra idé som faller på begränsningar.
    Dom hade kunnat satt åtminstone en midi kanal / spår, typ 8 spår med 8 separat midi kanaler. Drömmen hade varit att man själv kunnat välja midi kanal på varje spår.

  32. #32
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Har fortvarande gas på den här synthen men gillar inte midi i/o lösningen med minitele trams. Vad gör en om det blir glapp i kontakt eller sladd? Annars verkar ju seq kul och kan vara skoj att styra annat med också. Fler synpunkter! Ska jag köpa?

  33. #33
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Nu verkar editorn ha kommit, för max for live och som standalone.

    http://www.sequencer.de/blog/circuit...-circuit/24678

  34. #34
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja midit är den svaga länken tycker jag. Synd.

  35. #35
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har fortvarande gas på den här synthen men gillar inte midi i/o lösningen med minitele trams. Vad gör en om det blir glapp i kontakt eller sladd? Annars verkar ju seq kul och kan vara skoj att styra annat med också. Fler synpunkter! Ska jag köpa?
    Jag väljer glädje.
    Antagligen? så hade det inte blivit något midi om inte minitele börjat användas på vissa grejer. Då hade det bara varit som det är på mycket av dagens produkter bara usb-midi. Inte bra.
    Då tar jag hellre den här varianten än ingen.

  36. #36
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Vart en sån här, plastigaste jag klämt på. Måste kosta ca 50 spänn att tillverka. Men verkar störtkul.

  37. #37
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Bara för att det är plast så betyder det inte att det är billigt/enkelt att tillverka, eller att det är dålig kvalité.
    Tvärtom tycker jag att Novations konstruktioner är riktigt fina, känns bra och använder en bättre plastsort. (känns som PBT) - med gummerad botten och en metallplatta så känns den riktigt stabil.
    Jämför till exempel med Korg Volca eller dylikt.

    Har lajjat runt lite med editorn, det döljer sig en riktigt fin synt bakom draperierna! Synd att factory-preset-ljuden är så dåliga, men tur att det finns en editor nu! Kul att macromappa och hålla på.

  38. #38
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Subjetivt kanske, kp3 i samma prisklass känns som en stridsvagn i jämförelse iaf.

    Men upplägget annars verkar jäkligt kul och med editorn en prisvärd produkt helt klart. Sjukt sugen på att leka loss.

  39. #39
    klonqs avatar
    Veteran
    Min mac klagar på att diskimagen med editorn är trasig när jag försöker köra programmet. Laddat ner den två ggr, nån som varit med om liknande?

  40. #40
    klonqs avatar
    Veteran
    perfekt liten blip-bloppare bara jag får igång så jag kan editera ljud.

  41. #41
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Kommer testa snart, återkommer. Editorn e ju ett stort plus.

  42. #42
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Hm, hade gärna sett att man kunnat nudga noter upp och neråt också.
    Senast redigerat av HEK den 2015-12-27 klockan 14:23.

  43. #43
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min mac klagar på att diskimagen med editorn är trasig när jag försöker köra programmet. Laddat ner den två ggr, nån som varit med om liknande?
    Det var apple security som fintade mig.

  44. #44
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Hur löste du det? Samma grej händer här.

  45. #45
    klonqs avatar
    Veteran
    Fixa en setting så den tillåter appar att köras som inte kommer ifrån apple store eller certifierade utvecklare.

    System Prefs / Security & Privacy / Allow apps downloaded from *EVERYWHERE*

  46. #46

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fixa en setting så den tillåter appar att köras som inte kommer ifrån apple store eller certifierade utvecklare.

    System Prefs / Security & Privacy / Allow apps downloaded from *EVERYWHERE*
    Att köra inställningen "Mac App Store och angivna utvecklare" är säkrare i mina ögon. Ifall du laddar ner program från andra platser är det bara att högerklicka och välja "Öppna" första gången man ska köra dem, så det är ett minimalt omak för lite mer skydd mot skurkprogram.

  47. #47
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att köra inställningen "Mac App Store och angivna utvecklare" är säkrare i mina ögon. Ifall du laddar ner program från andra platser är det bara att högerklicka och välja "Öppna" första gången man ska köra dem, så det är ett minimalt omak för lite mer skydd mot skurkprogram.
    Låter som ett bättre tips. Jag tycker dock det är ett ofog som inte jag behöver, dvs jag laddar oftast inte ner random dynga och det jag laddar ner tvingar jag oftast igång på gott och ont.

  48. #48
    klonqs avatar
    Veteran
    denna maskinen är lite av "Trummor, bas och gitarr" i ett packet.

  49. #49
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Coolt! Editorn funkar ju kanon, realtidsmässig osv.

  50. #50
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt! Editorn funkar ju kanon, realtidsmässig osv.
    yes realtidsgrejjen var skön.

    Skall ge den mer tid imorgon.

  51. #51

  52. #52
    deleted user
    En första lyssning gav mig samma vibb som Korgs Electribe A

  53. #53
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Lite så, men man kan ju köra externa syntar. Nån annan kanske kan få till det lite bättre, det där var rätt oinspirerat

  54. #54
    klonqs avatar
    Veteran
    blipp-blopp

  55. #55
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av What Gives? Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En första lyssning gav mig samma vibb som Korgs Electribe A
    LITE nedvärderande

    Okey, det är en enkel maskin men helt ärligt talat så har jag haft mer nytta och kul med denna under en vecka än vad jag hade med min machinedrum under ett helt år.

    jag kommer ha användning för maskinen, inte som ett universal tool utan för ett eller två spår. mina två cent.

  56. #56
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    LITE nedvärderande

    Okey, det är en enkel maskin men helt ärligt talat så har jag haft mer nytta och kul med denna under en vecka än vad jag hade med min machinedrum under ett helt år.

    jag kommer ha användning för maskinen, inte som ett universal tool utan för ett eller två spår. mina två cent.
    Jo, jag såg att det fanns en inspelning av HEK efter jag skrev det där. Så för att förtydliga så gällde min kommentar det jag hörde i sonicstates genomgång. Ledsen för eventuella missförstånd...

    Tycker styrkan i circuit verkar ligga i hur den styrs. Den ser ut att ha ett roligt workflow.

  57. #57
    klonqs avatar
    Veteran
    Btw, nånsom vet om man kan panorera ljuden? med enbart hårdvaran.

  58. #58
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Btw, nånsom vet om man kan panorera ljuden? med enbart hårdvaran.
    Tyvärr inte. Jag hoppas att det kommer med nästa uppdatering.

  59. #59
    klonqs avatar
    Veteran
    Nu är jag för lat för mitt eget bästa (orkar inte googla osv). Men kan jag få några grundläggande tricks för strings? Vill skapa något som ligger och ylar.

    Fick lite inspiration ifrån första preset på andra raden,synth 2, är väl dock ingen string men kan användas åt det hållet. Men tröttnade lite.

    Kastar kanske sten i glashus men helt ok bas!
    Senast redigerat av klonq den 2016-02-06 klockan 21:58.

  60. #60
    klonqs avatar
    Veteran
    prisvärd, ladda ner editorn så har du mycket mer bang for the buck. stort minus på att man inte kan panorera ljuden. Jag ahde tänkt nångång iframtiden ha kanske ett synth ljud ur ena kannalen och ett ur den andra. Hoppas på firmware uppgradering.

Liknande ämnen

  1. Snacka om Circuit-bent!
    Av sickanovic i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 13:03
  2. Circuit Bending
    Av momangen i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 21:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •