Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 80 av 80

Ämne: Mc-202 bön

  1. #61
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FUCK OFF

    på 2 finns det en kallback live fulmod med att växla seqspår + köra den i play läge DEFAULT så inte proppen laggar från intern LEARNING info till CV/gate, då den blir stiff om den e overloaded och skiten laggar i latency, dock trackar den ff så en pitchbenad styrnig låter lite keso
    .. upptäkten var att jag hade knäkt skiten och stoppade på vippa/brytjack för att manuelt extent kunna starta stoppa & byta mellan det 2 lagren av 2 pattern live

    DÅREN TRIGGA DETTA PÅ NEGATIVA ~1-5 volt signaler till propellerbenen alltså N/C skiten skulle funka lika bra idag ATT INTE LYSSNA PÅ ext SYNC stop/start SOM SLAV DÅ DET VAR DET DET HANDLADE OM!

    n/c'ad STYRSIGNAL = DU FÅR STANNA BYTA PATTERN + STARTA DEN IGEN och hugger direkt på inkommande närmastye pin 3 pulse i SYNC 24'an

    master, problemet e ovidkommande

    LYSSNAR INTE FOLK ELLER? UPPTAGNA MED ATT KÖRA IMSE VIMSE SPINDEL GENOM SINA BRAIDS SLADDRIGA MODULARKABLAR DT BÖRJAR BLI LÄVLIGT TJATIGT DETTA.. HAR INTE SERViCEMANUALEN SÅ KAN INTE PIN POINTA ATT cut- here → + → SAMT NÄR DU ÄNDA HÅLLER PÅ EXTRA skär här och där när du ändå e i farten + se till att brytjack bygla där
    Varför så arg?
    Jag ser inte skillnaden och om du inte kan beskriva din "modd" tydligare så tror jag inte på den. Men du skriver mest en massa smörja som jag har svårt att ta på allvar ändå.
    Så posta gärna ett tydligt schema istället för påhopp.

  2. #62
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MONOFONISK SEQUENSER .. fan du kan tända vad du vill med den i lampväg och ha ytrmme kvar i SEQ för musik
    Ok, om du syftar på sleepmode nämnde jag det på sida ett innan dig.
    http://www.99musik.se/showthread.php...=1#post2881793

    Men posta gärna en tydligare beskrivning på ditt sätt att hacka de två kanalerna. Jag har byggt min modd på två maskiner, finns ljudexempel på min youtube kanal. Har du nåt exempel på fin modd, beskrivning eller schema posta gärna.
    Senast redigerat av kroffe den 2016-07-15 klockan 11:19. Anledning: Hittade mitt inlägg om minnesfunktionen

  3. #63
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    PIN 13
    PC 3 ___negative on
    proppen svarar inte på et jävla skit varken skickar eller sänder i OFF läge

    du tror ju inte på ett jävla skit för du vågar ju inte testa!
    gammal fuicking logic som på TB att inte låta den vara master
    - för att bli sysselsatt med annat
    som att köra SCSI på 2 MPC och 2 datorer mot EN kortläsare,, VA INTE AKTIV samtidigt men funkade i fan RAIDnätverk på nåt sätt!

    ! jag mår skit och tyvärr går det ut över er och det e inte meningen :#

    jag e full och hittar på grejjer i problemlösning och har fan svårt att EXAKT minnas varje steg, det bara funkar l det e därför mina grejjer låter och funkar som dom gör . i realtid, vad glad för kallback edit på sokka.. och lev i nuet!

    "om inte detta går så måste det här gå!"
    - till skillnad ifrån att sitta och analysera TEORETISISKT och kommer INGEN JÄVLA VART!
    - då ni ALDRIG HAR TESTAT UT GREJERENA! och kan inte ER egen historia då ni följer tekniska dagbökker som om jorden e platt och DEFAULT e bra -fy fan jag hatade min el var inte min grej någonsin-teletekniska resa på akademisk nivå

    måste ha en jävla akademiker bakom som lästa samma jävla skräp kommer ju inte långt på det lixom!

    har ett svat minne att at lamslå saken med pin 24 men det e jag alls inte säker på idag när jag läser i spec.. jag SKREV EXAKT DETTA FÖRR SÅ DET E GAMMAL SKÅPMAT precis hur en gjorde med modden men då var ni inte mogna .. och detta forar e ju urkukat att söka på så en måste ju hålla på och repetera som en jävla däre! med dubbelposter!


    jag vill gärnaq peka i TINGEN och förklara för ni förstår inte för att jag e OBEGRIPLIG!
    - jag blir vansinning på mig slälv också!
    Senast redigerat av ~~~ den 2016-07-15 klockan 11:15. Anledning: jag har för mig att den biten.. får vellan knäcka en jävlel och löda i

  4. #64
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PIN 13
    PC 3 ___negative on
    proppen svarar inte på et jävla skit varken skickar eller sänder i OFF läge

    du tror ju inte på ett jävla skit för du vågar ju inte testa!
    gammal fuicking logic som på TB att inte låta den vara master för att bli sysselsatt med annat
    som att köra SCSI på 2 MPC och 2 datorer mot EN kortläsare,, VA INTE AKTIV samtidigt!

    ! jag mår skit och tyvärr går det ut över er och det e inte meningen :#
    Pinne 13 - DB1? Förstår inte hur den skulle kunna switcha kanaler on the fly då databuss-läsning används till annat i playloopen?

  5. #65
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    VILL GÄRA MIT BÄSTA! ska försöka samla tankarna på bara en sak .. svoppa pattern live

    RIGHT!

  6. #66
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    NEJ jag kanska ser dålig

    det handlar om signalen till CPU om den e master eller slav

    - - - Updated - - -

    den ska INTE VARA NÅGOT AV DET
    en THRESTAEare benent i luften

  7. #67
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    då kan du med stoppad seq byta pattern med knappen för det

    stannar seq manuellt
    trukker 1/2
    startar den igen

    pin 3 rullar på som om inget hade hänt och allt rullar brevid
    prylarna på DIN pin 1 eller 4/5 continious har inte fått den intruktionen
    ska inte vara medveten om att att vi bypassat allt hoss härraväldet

    den ska kunna vara en central del som master som slav med all in/out
    Senast redigerat av ~~~ den 2016-07-15 klockan 11:38.

  8. #68
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det e e BARA 202 som inte har koll vad som händer
    .. och kan snabbt wobblaa track från 1 till 2
    .. det meför tyvärr även att cv-gate/ utgångarna blir det motsatta
    a spelas internrt
    b jätteglad ext
    vise versa när en startar igen manuelllt
    om man har jackat där för extern styrning, den biten kan jag inte att behålla samma track EXT som INT!!!
    Pinne 3 i dinsynk-porten alltså?!?
    Det är ju klock out?

  9. #69
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    man får inte nudda GNDrailet då 202 blir master över sig själv
    - att koppla förbi den låsningen e allt jag gjorde

    ja pinne klockan e ju en free runner som allt det andra
    tikkar glatt på ALLT


    det e bara att ge insynen till att 202 inte e master för sig själv!

  10. #70
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Vad synd att du inte har den kvar. Det hade vart kul att reda ut vad du egentligen gjort, för det du beskriver makes no sense.

  11. #71
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    vad heter "PLAY MODE" jag kallar det så
    - i end user~manualen
    nån av dispaly kapparna med typ 4 -5 klick
    - tänder ett segment längst ner i ena hörnet

    det mest lågista e att det e utanför seq write, men bara för det så kan det ju vara i SKARV MODE~ för att prulen hamnar i fel händer och ska inte vara där utan på ett annat ställe

    jag satt på HP och läste manualen på hyper real hittad via gopher så funktionen finns ju!
    - men e ju helt okapabel till att söka vad japanerna kan ha kallt den! .. den e vital i historien kring detta har jag för mig!

    slå till sig själv i huvudet med 1 eller 2 drunkard brödkavlar grejjen
    - AH TACK grejjen~
    Senast redigerat av ~~~ den 2016-07-15 klockan 12:44. Anledning: men ni vet ··· bypassar lærning mode från cv/gate in(proggade från en tb då 202 blev full snabt & hakk~laggade) stängde av!

  12. #72
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vad heter "PLAY MODE" jag kallar det så
    - i end user~manualen
    nån av dispaly kapparna med typ 4 -5 klick
    - tänder ett segment längst ner i ena hörnet
    Hittar inte...?
    http://www.synthdiy.com/files/2003/R...s%20Manual.pdf

  13. #73
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har ni hittat BATT PATTERN~SNOOZE funktionen ännu ?
    - så har jag tid på mig att kissa och kliva runt svindersvik utan att grejjerna försvinner
    Ja, som jag skrev tidigare inlägg på förra sidan:
    http://www.99musik.se/showthread.php...=1#post2949689

  14. #74
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har ni hittat BATT PATTERN~SNOOZE funktionen ännu ?
    För tio år sedan, med andra ord tio år efter dig som vanligt.

  15. #75
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    har upptäckt att det var längre sedan jag gjorde det här, hade ju precis börjat i gymnasiet

    varför skriker i mitt minne
    PIN 28 CPU
    PC1 CUT switch
    RD/WR
    man ska ju inte slå ner tälpinnar med grejjerna typ
    det var en spricka i PCBn i botten, minns fan inte varför
    släcker typ det mesta logiska, och ville vellan ha en brytare för att reducera latency när den kvittrade med TB

    skulle gärna vilja testa idag, man behöver ju inte skära av banan man kan ju lyfta på
    d2 pin 13 ¿?

    och e nog ganska bestämt där du klipper och sätter en switch
    den kan inte läsa det sega D-ramet då den inte skriver någåt till det, korrekt!?
    det dödar ju hela digitala Write logiken så det bara sjunger om det
    och går inte programera blir bara en BRICK SOUNDBOARD& minimal latency ¿?

    fasen hade ju den ännu tidgare dom här grejjerna typ 91-93 grejjer var ju i ny i originalkartong och frigolit fram tills → ?

    KAN ROGER FRIDH I MALMÖ köpt den här på 99an?
    ? fasen tog den vägen INGEN ANING!

    hyperreal achives 93-95 ?
    gjorde modarna för OSC out jacken + minns att jag utnyttjade EXT IN i summeringen till filtret
    minns inte om det var brytjack så en bara släckte osc, hade jag gjort idag och det stämmer nog!

    där snackade vi om SHIFT+ PLAY / CYCLE typ tror jag, men måste ha varit om grejjerna med att den inte skulle buffra upp i d-ramet och skräpa till det sladdrigt för när seq e full så STUDdddDDER och än värre latencyShaffel, en grejjer man kanske glömmer i hättan live, minns inte men måste ju vara någåt åt det hållet, för den bootar upp i EDIT wright vellan & folk glömmer att stryka PLAY så att den inte RECar, se pin 28 efter knacket, måste ha varit så !?



    MC gick alltid som slav och då var det jobbigt att swoppa seq lager 1 & 2
    så det satt ju nåt skit i vägen för att enkelt rattla över, måste har varit inne och fingrat på master slave med en brytare för att kucka ur "SLAVE PLAY" och kunna stanna byta 1/2 och manuellt dra igångden igen snabbt, då e det vekllan bara PC3 som gäller för att får den off EXT START trig, kan inte tänka nu men det blir ju ju att VIPPAN fixar MASTER/SLAVE fixet och inte på gmummijutten... som då kan användas till annat, nu minns jag inte och var det den som adrig blev klart

    swoppen av 1/2 är inte denna maskin jag var inne på det var nåt annat joxelimux var bara att flappra med 2-3 fingrarna med översidan som drutt, på MC måste du ju köra 2 armbågar och enhaka om du har fullt upp med annat

    EXT CV / AUDIO IN självklart, kunna göra !/2 med CV~styrningar tex.
    2x 303 genom 202 PUILSE + SAW brytjacken låter helt okay + köra track 2 parameterlåsen in på filtrer ex vis som KEY CV + GATErattel

    fann inget specifikt på MC som läter bra om en överstyr där egentligen har jag för mig, kul skärbräda om man har engångsgrill bara vända upponer och fixa grillspetten o krångla av kapsylen på ena hörnet... avundsjuk på plastkvaliteten på rackaren jämfört med TB som e bontempi & barbies och kents husvagnkonstruktion/sommarhus i jämförelse och det blev ju tråkigt i den skilsmässan -
    Senast redigerat av ~~~ den 2016-07-16 klockan 00:36. Anledning: hade bara fina "kvalitetsgrejjer" då + fler prylar .. dag e det cykelgarageBunker på typ allt och sjukt mkt grooveKonverte :D

  16. #76
    99JJQ
    99JJQ är uppkopplad nu
    99JJQs avatar
    Veteran
    Bump. Ingen som hittat på något?

    Passa på, 202 har gått upp i pris

  17. #77
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Favvo! MC-202 for life!

  18. #78
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Nu har jag inte läst hela tråden men ni som gillar MC202 känner väl till denna?
    http://www.defectiverecords.com/mc202hack/

    Nu kanske en del tycker att den metod som erbjuds via MC202 hack också är primitiv och gammeldags och det stämmer ju. Men lite lagom motstånd är ju det som skapar storverk. Om allt funkar som en modern DAW så låter ju allt som fotriktig Ecco-techno och det vill man ju bara ha när man skall ut på långpromenad. Eccoskor alltså, inte Eccotekno.

    Jag tycker den stora skillnaden mot 202:ans egna superprimitiva gränssnitt var att MC202-hack gjorde det mycket lättare att göra bra accenter och att taktindelningar och andra musikaliska grundkomponenter känns mer intuitiva.

  19. #79
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bump. Ingen som hittat på något?

    Passa på, 202 har gått upp i pris
    Surprise!

  20. #80
    99JJQ
    99JJQ är uppkopplad nu
    99JJQs avatar
    Veteran
    Tack. Har funderat på den, men gillar 202an på egen hand...ute ur huset.

    Tubbutec håller i alla fall på att undersöka det

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •