Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 9 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 529

Ämne: Moog Mother32 eurorack

  1. #361
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet för mig är ju att jag inte tycker den låter sådär jätteinspirerande. Ännu mera ot.. Dom har en korp arp inne på andreasson i götet för 8 jämt om du är intresserad. Har tydligen inte sålt så bra. Så lite billigarepris på den.
    Daemn, nice

  2. #362
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte "rough". Det är för jävla illalåtande. Första en och en halv minutrarna tycker jag dock är fina. Han skulle tryckt stop där...
    +1

    Det hade kunna bli en kanondemo, efter att ha vadat igenom otaliga demos brukar jag bli ganska less på nya syntar.

  3. #363
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    ja man blev förvånad över hur dåligt resten lät när det började så bra haha. "rough" är nog i snällaste laget kanske

    Tror GASen kommer lägga sig om 1) man inte tänker på hur snygg den/de är, speciellt 3 st ihop. 2) slutar tänka "men det är ju en moog - måste ha!"

  4. #364
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1

    Det hade kunna bli en kanondemo, efter att ha vadat igenom otaliga demos brukar jag bli ganska less på nya syntar.
    + på den

  5. #365
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Jag tänker på den som en stor, snygg, maxad monotribe. Moogotribe...

  6. #366
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst borde det funka som en vårvind med CV från Pro-2?
    Nja. Pro 2 har bara en ynka gate out. Så parafoni kan du få, men alla 32:orna skulle få trigga samtidigt, för varje ton du tar på Pro 2:an.

  7. #367
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja. Pro 2 har bara en ynka gate out. Så parafoni kan du få, men alla 32:orna skulle få trigga samtidigt, för varje ton du tar på Pro 2:an.
    Just ja, så blir det. Men åtminstone måste det gå att splitta en CV till varje VCO så man kan använda den som en fleroscillators monofonisk synt?

  8. #368
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Absolut.

  9. #369
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Testat nu på AES och är tyvärr inte så imponerad. Portamenton är bunden till midi t ex och går inte att patcha som lag buffer.

  10. #370
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså den där Mos-Lab-videon (alltså med morsan) ... första minuten drygt är ju fin, sen är det ju en uppvisning i falska toner, vid 2.35 vill man ju ta livet av den som uppfann ljud överhuvudtaget. Syntdemos alltså, får mig oftast att tappa tron på människan....
    Nä, dessa små mödrar - hur fint de än låter - får en pass från mig. Inget fel på dem alls, men inget för mig.

    Däremot fick jag total GAS på en MOS-LAB rig istället! :-o
    Senast redigerat av Göran den 2015-10-31 klockan 18:41.

  11. #371
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, dessa små mödrar - hur fint de än låter - får en pass från mig. Inget fel på dem alls, men inget för mig.

    Däremot fick jag total GAS på en MOS-LAB rig istället! :-o
    Nu var det inte morsan det var fel på i videon iofs. Men jag passar nog också tror jag. Däremot älskar jag casen, de är fantastiskt fina och i vettig storlek också för en som inte är intresserad av evighetslångt samlande. Ska jag göra något modulärt ska jag göra det i sådana, oavsett om det är Moog i eller ej.

  12. #372
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu var det inte morsan det var fel på i videon iofs. Men jag passar nog också tror jag. Däremot älskar jag casen, de är fantastiskt fina och i vettig storlek också för en som inte är intresserad av evighetslångt samlande. Ska jag göra något modulärt ska jag göra det i sådana, oavsett om det är Moog i eller ej.
    Jo jag håller verkligen med. Och hade jag inte haft något modulärt hade det nog varit mycket intressantare. Låter bra, ser bra ut. Verkar fungera taktilt med.

    ...och det kommer inte att bli nåt MOS heller. Snarare två nya 100m-moduler.

  13. #373
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testat nu på AES och är tyvärr inte så imponerad. Portamenton är bunden till midi t ex och går inte att patcha som lag buffer.
    Var det just det där med portamenton (pratar inte elektroniska) som du inte var imponerad av eller något mer generellt?

  14. #374
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var det just det där med portamenton (pratar inte elektroniska) som du inte var imponerad av eller något mer generellt?
    Dels det, dels att den ljudmässigt inte kändes som den skilde sig mycket från werkstatt. Men ganska kul är den ju.

  15. #375
    Discohund
    Discohund är inte uppkopplad
    Discohunds avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Men när behagar den komma... Olika släppdatum typ överallt. Gaaah.

  16. #376
    Matthew360
    Matthew360 är inte uppkopplad
    Matthew360s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag "fick" den i 40-års present i början av december men den kommer ju aldrig!!! Börjar ångra att jag önskade mig den... Vill ha nu!

  17. #377
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Senaste datum jag såg var någon gång i februari. Teasers!

  18. #378
    sodersten
    sodersten är inte uppkopplad
    soderstens avatar
    Senior
    ja ut med den på marknaden nu så jag kan köpa några beggade snart!

  19. #379
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Avbokade min för rätt länge sedan när jag insåg att det här kommer bli långdraget...

  20. #380
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Matthew360 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag "fick" den i 40-års present i början av december men den kommer ju aldrig!!! Börjar ångra att jag önskade mig den... Vill ha nu!
    Förhoppningvis levereras den innan du fyller 50!

  21. #381
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Har det släppts någon batch än (som sedan tagit slut) eller är dom fortf. inte klara?

  22. #382
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det verkar ju som om folk i USA lyckats köpa, så jag tror det är ett "Europeiskt" problem kanske?

  23. #383
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dels det, dels att den ljudmässigt inte kändes som den skilde sig mycket från werkstatt. Men ganska kul är den ju.
    Werkstatt låter dock rätt göttigt..

  24. #384
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Ja, har sett att de har börjat dyka upp i mitt Instagram-flöde på sistone.

  25. #385
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Werkstatt låter dock rätt göttigt..
    Du sålde väl din?!

  26. #386
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du sålde väl din?!
    Ja.. Men nu har jag två.

  27. #387
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Så det kan gå. Har också multipla moogar.

  28. #388
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Ofta så här med nya Moogar. Några små leveranser och sen tar det ett tag innan de stora leveranserna.

    Och ingen ska ångra sig tycker jag, man får en hel Moog voice+sequencer för priset av en DPO. Det är en jävligt bra deal :-D

  29. #389
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Funderade på att avbeställa min också eftersom leveransdatumet flyttas fram hela tiden, men så fick jag just besked om att den skickats.

  30. #390
    Matthew360
    Matthew360 är inte uppkopplad
    Matthew360s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderade på att avbeställa min också eftersom leveransdatumet flyttas fram hela tiden, men så fick jag just besked om att den skickats.
    Vart köpte du den???

  31. #391
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Thomann.

  32. #392
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Tomten finns tydligen!

  33. #393
    Discohund
    Discohund är inte uppkopplad
    Discohunds avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Lyckans ost. Fick besked om att det lutar åt jan/feb för min del.

    Tomtejävel.

  34. #394
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag hade också det beskedet tills igår.

    Sen har jag svårt att se hur tyska tomten ska hinna hit innan jul. Men men, han har ju idag på sig.

    Edit: Tre av fem leveransikoner är ifyllda, men den verkar ändå vara kvar hos germanerna. Klockan 03:04 inatt: "Hamburg, The international shipment has been processed in the export parcel center". Nä, då tror jag inte den hinner fram, men knasigare saker har ju hänt.

  35. #395
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Vilsen tomte funnen.

    Första intrycket efter att ha knappat på den någon timme är att den är genomtänkt och balanserad. Alla grejer på den har tydliga användningsområden och inte mycket verkar onödigt. Begränsningar finns det gott om, men även dessa känns tydliga och går att patcha sig runt med andra moduler och förstås fler Mother 32:or. Än sålänge har jag dock bara provat den med internpatchningen. Ska snart öppna påsen med de fyra patchkablarna.

    Sequencern är inte riktigt självförklarande, men den är mycket väl beskriven i manualen i form av tutorials. Än sålänge känns den kraftfull men klumpig att manövrera, fast jag tror det ger sig rätt snart. Jag har inte inte sysslat med så många hårdvarusequenrar, men jag tycker denna känns lite som x0xb0x på steroider. Kul med möjlighet att livetransponera.

    Och som svar på 303-kronorsfrågan: Ja, den kan faktiskt knorra och kvacka rätt bra.

  36. #396
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Hmmm, e också sugen på en mother. Johey nu när du haft den ett tag, hur känns den å framförallt låter den tycker du?
    /peter

  37. #397
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har tyvärr spenderat mindre tid med den än jag skulle önska, men vad jag kan säga är att den känns välbalanserad. Du vet vad du får när du köper den. Du kan ersätta den med ett eurorack med sådär en sju doepfermoduler (oscillator, filter, vca, envelope*, lfo, midi, sequencer**) och en sjuhelskottans med patchkablar. Allt detta tar nog nästan upp en hel 6U A-100. M32 har ju dessutom en knapprad för 1V/oktav CV (så man KAN leva utan externt tangentbord vilket är ett nödvändigt komplement till euroracket).

    *Envelopet är kanske onödigt begränsat. Men ändå, allt detta är snyggt paketerat och det man saknar kan man patcha in med externa moduler.

    **Sequencern går förstås inte ersätta ett till ett. Denna är långt mycket kraftfullare än de modulbaserade jag känner till.

    Visst hade jag önskat fler patchpunkter. Det finns en "assignable"-utgång vars funktion kan ställas genom knappkombinationer man får läsa sig till i manualen. Jag gillar att slippa menydykande, så jag är ok med detta, men jag skulle gärna haft några fler sådana utgångar.

    För min del ser jag M32 som en bra grund i eurorack. Den är väldigt grundläggande i sin rena form och vill verkligen expanderas för att bli intressant. Är det detta du är ute efter ser jag ingen konkurrent. Söker du en komplett all in one finns det bra mycket fiffigare saker där ute.

  38. #398
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Ok, tackar för snabbt å mycke utförligt svar. Jag går i planer på att skaffa sq1:an till mina gamla ms20 & ms50 så jag e mest ute efter om man kan styra dessa med mothern å samtidigt få en moog på köpet (alltså skita i sq1:an) Tycker den låter väldigt trevligt på de videos som finns.

  39. #399
    Matthew360
    Matthew360 är inte uppkopplad
    Matthew360s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag får äntligen min idag!! Svenska butiker fick tydligen en sändning av enheter förra veckan. Om inte alla är bokade så kanske det finns en chans att få tag i en just nu i Sverige. JAM Sthlm fick 5 enheter som gick direkt till dom som står på deras lista. Jag lyckades knipa den sista som Dlx hade. 8)

  40. #400
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Ok, bra å veta.

  41. #401
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har inte testat att styra annat från M32, men det skulle förvåna mig om det inte gick utmärkt. Det finns en patchutgång som heter KB, och såhär säger manualen:

    The Mother-32 has a 13-note keyboard that is also used to program the sequencer. When a note is
    played manually, via the sequencer, or by an external MIDI input, a control voltage and gate signal
    are generated. The control voltage is routed internally to VCO Pitch, while the Gate signal is routed
    internally to trigger the EG. These signals are also available on the patchbay.
    Ovanstående skulle kunna tolkas så som att endast VCO, Gate och EG finns på patchbayen, men det skulle förvåna mig. KB-utgången är alla gånger den rena CV-signalen från tangentbordet och sequencern. Men jag ska försöka hinna verifiera det ikväll.

  42. #402
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Vore ju förbannat trevligt om de funkar tackar för din tid du tar!

  43. #403
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Tacka min arbetsgivare.

  44. #404
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior

  45. #405
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Det finns en Mother-32 inne på Andreassons Musik i Göteborg som jag har avbokat. Någon kanske vill in och testa eller köpa

    Vet i och för sig inte huruvida någon annan stod på tur på den efter mig...

  46. #406
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Vad har du gjort för att förtjäna denna självbestraffning?

  47. #407
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Money honey


    Plus ett litet stråk av självhat pga att jag verkar GASa och konsumera fler prylar än vad jag faktiskt använder och behöver

  48. #408
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Den sistnämnda bördan är du inte ensam att bära. Tricket är att lära sig leva med den.

  49. #409
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Hehe, jo, fast i år tänkte jag lära känna mina befintliga prylar och kanske till och med göra musik! Hoppas den får ett fint hem...

  50. #410
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior

  51. #411
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Ahhh, bra där!

  52. #412
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den sistnämnda bördan är du inte ensam att bära. Tricket är att lära sig leva med den.
    +1 Exakt, du måste acceptera den du är - vi gör det ju!

  53. #413
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Moder Moogs Massiva demo där på slutet, asbra

  54. #414
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moder Moogs Massiva demo där på slutet, asbra
    1+

    Och där kom även GASen tillbaka. Blicken flackar runt i rummet efter prylar att sälja. Vilken satans sucker man är...

  55. #415
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Tycker de ser å låter väldigt trevligt

  56. #416
    Matthew360
    Matthew360 är inte uppkopplad
    Matthew360s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Efter en helkväll med denna maskin måste jag säga att jag är riktigt nöjd... Det låter Moog och det låter riktigt, riktigt bra. Byggkvaliteten är påtaglig. Träsidorna är asläckra och rattarna känns lyxiga. Det går snabbt att krana in alla möjliga ljud. För mig är det ett perfekt komplement till ett litet Eurorack-system. Jag blev förvånad över att den låter riktigt gött helt "torrt" utan effekter.

    Sekvensern är proppad med funktioner men ganska fipplig att hålla på med tyvärr. Plastknapparna känns lite billiga i jämförelse med rattarna och jag är rädd att knapp-texten kommer skavas bort efter ett tag. Jag föredrar enklare sekvenserare men det ska nog gå efter lite träning.. 8)

  57. #417
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Ja, jag köpte sq1:an idag iaf men de utesluter inte köp

  58. #418
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Matthew360 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter en helkväll med denna maskin måste jag säga att jag är riktigt nöjd... Det låter Moog och det låter riktigt, riktigt bra. Byggkvaliteten är påtaglig. Träsidorna är asläckra och rattarna känns lyxiga. Det går snabbt att krana in alla möjliga ljud. För mig är det ett perfekt komplement till ett litet Eurorack-system. Jag blev förvånad över att den låter riktigt gött helt "torrt" utan effekter.

    Sekvensern är proppad med funktioner men ganska fipplig att hålla på med tyvärr. Plastknapparna känns lite billiga i jämförelse med rattarna och jag är rädd att knapp-texten kommer skavas bort efter ett tag. Jag föredrar enklare sekvenserare men det ska nog gå efter lite träning.. 8)
    Hur är det. SEQ:en är helt intern och kan inte trigga externa oscillatorer?

  59. #419
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moder Moogs Massiva demo där på slutet, asbra
    +1

    Jäkligt mysig produkt. Några sådana, ett schysst reverb och en flarra vin, in i dimman och man är i trollskogen.

  60. #420
    Matthew360
    Matthew360 är inte uppkopplad
    Matthew360s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det. SEQ:en är helt intern och kan inte trigga externa oscillatorer?
    KB ut i patchbay är V/OCT. GATE ut finns också. Så ja det går att trigga externa oscillatorer!

Liknande ämnen

  1. History of The Moog Synthesizer: Intervju med Robert Moog
    Av deadbeat i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •