Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Logic Pro X + Overbridge

  1. #1
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran

    Logic Pro X + Overbridge

    Overbridge (med Analog Rytm) funkar finfint i Ableton Live men i Logic Pro X är det tvärstopp. Är det någon som fått det att funka eller är det bara att ge upp tills Elektron löst det? Skulle så gärna vilja elektrontrumma i takt med Alchemy

  2. #2
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Lite goddag yxskaft svar men jag kör med Mainstage 32bit och RYTM som ren ljud editor, fungerar hur bra som helst.
    Tycker Analog Rytm saknar konkurrens överhuvudtaget i dagsläget. Baskaggarna sitter helt perfekt i en mix särskilt nu när jag börjat använda FM algorithmen istället. Clappen är klockren, virveln snärtig som bara den, hihatsen passar mig perfekt dessutom även om jag kan förstå att vissa tycker de är lite "tama". Saknar man något ljud så kan man lägga in samples...ja, helt perfekt som min enda trummaskin.

  3. #3
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har kämpat m analog4, logic X o overbridge. Så fort jag rör på overbridge "pluggen" så hänger det sig. Ljudmössigt har jag dock lyckats sätta upp så att 6 kanaler strömmas via usb. Men inte automatiseringsediteringen

  4. #4
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Men du har ju en fin A4 i alla fall, Val

    Då verkar det som att den får agera ljudmodul tills Elektron får ordning på mjukvaran. Det är den ju, som du säger Firechild, bra på men det är lite synd att inte kunna utnyttja sequencer, parameterlås osv.

  5. #5
    Fulis
    Fulis är inte uppkopplad
    Fuliss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Några uppdateringar här? Jag laddade precis hem Overbridge och jag får det att funka som Software Instrument med 8 separata kanaler med Analog Rytm. Kan jag spela in de separata kanalerna parallellt eller måste jag bounca i realtid eller finns det något smidigare sätt? Kan man routa Software instrument till audiotrack?

  6. #6
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Har ett märkligt problem med OB + Logic + Analog Keys (har uppdaterat till senaste OS). Efter någon minut börjar maskinen börja skicka ett pulserande ljud som går även om jag stoppat DAW:en. Ljudet är alltid track 2-ljudet på AK och och det går i sync med Logics tempo. Så trots att DAW:en står still så ändras pulsens tempo om jag ändrar tempo i Logic. Helskumt. Nån som varit med om nåt liknande?
    Jag använder externt USB-ljudkort som in- och output-device i Logic.

  7. #7
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    jag fick problem m ak men det var midi från thetys(sugarbytes,ipad), som gjorde att ak fick spel, var tvungen att göra factory reset på ak

  8. #8
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag fick problem m ak men det var midi från thetys(sugarbytes,ipad), som gjorde att ak fick spel, var tvungen att göra factory reset på ak
    Ja, jag kanske får testa med en reset. Det märkliga är att OB rullar på i Ableton Live, så problemet är specifikt för Logic.

  9. #9
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Factory Reset funkade sådär. Skönt med en clean synt i alla fall - mycket skrot som låg och skräpade...
    Nu har jag kommit fram till att så fort jag skapar ett audio track i Logic så börjar AK/OB skicka pulserande signaler (fortfarande på trk 2). Så konstigt...

  10. #10
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    tråkigt att inte Elektron satsar lite mer på Logickompatibilitet. Jag vet att 99an är STOR fanbase för Elektron, men just denna kompatibilitetsbrist med Logic är skittråkig - o den har funnits läääänge nu.

  11. #11
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ett märkligt problem med OB + Logic + Analog Keys (har uppdaterat till senaste OS). Efter någon minut börjar maskinen börja skicka ett pulserande ljud som går även om jag stoppat DAW:en. Ljudet är alltid track 2-ljudet på AK och och det går i sync med Logics tempo. Så trots att DAW:en står still så ändras pulsens tempo om jag ändrar tempo i Logic. Helskumt. Nån som varit med om nåt liknande?
    Jag använder externt USB-ljudkort som in- och output-device i Logic.
    Bumpar detta lite. Råkar fortfarande ut för samma sak så här nåt år senare - fast nu även med Analog Four och Heat (som skickade vidare midi till Monolouge som började bröla), så det verkar inte vara nåt hårdvarufel på min Analog Keys som jag trodde först alla fall. A4:an har tuffat på bra ett tag men nu verkar felet vara tillbaka.
    Kanske nåt med Overbridge + nya Logic 10.4?
    Helt plötsligt börjar logic skicka ut någon slags midi-puls/not som gör att maskinerna låter konstant. Ljudet är ett sågtandsmuller och det är oberoende av vilket "Sound" som ligger på tracket (det är alltid track 2 som brölar, och alltid med samma ljud). Vid en felsökning triggades tex felet av att jag klickade på "reset all midi-devices" i preferences... skumt! Jag verkar dessutom vara ensam om strulet - hittar inget liknande case på nätet. Nån som kan ha den minsta aning?
    Senast redigerat av Krukan den 2018-01-29 klockan 22:24.

  12. #12
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bumpar detta lite. Råkar fortfarande ut för samma sak så här nåt år senare - fast nu även med Analog Four och Heat (som skickade vidare midi till Monolouge som började bröla), så det verkar inte vara nåt hårdvarufel på min Analog Keys som jag trodde först alla fall. A4:an har tuffat på bra ett tag men nu verkar felet vara tillbaka.
    Kanske nåt med Overbridge + nya Logic 10.4?
    Helt plötsligt börjar logic skicka ut någon slags midi-puls/not som gör att maskinerna låter konstant. Ljudet är ett sågtandsmuller och det är oberoende av vilket "Sound" som ligger på tracket (det är alltid track 2 som brölar, och alltid med samma ljud). Vid en felsökning triggades tex felet av att jag klickade på "reset all midi-devices" i preferences... skumt! Jag verkar dessutom vara ensam om strulet - hittar inget liknande case på nätet. Nån som kan ha den minsta aning?
    Nu vekar det var löst! Det var en gammal Midi-drive som låg kvar och skvalpade trots av- och ominstallering av OB.
    (Macintosh HD > Library > Audio > MIDI Drivers). Ut med den och en ominstallering av OB så verkar det rulla. Hurra (hoppas jag...)

  13. #13
    domiag
    domiag är inte uppkopplad

    Senior
    Funkar första Analog rytm fint med overbridge + logic? T ex streama 8 audio över usb osv?

Liknande ämnen

  1. Elektron Overbridge
    Av jgb i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1013
    Senaste inlägg: 2023-11-21, 17:06
  2. Octatrack - Overbridge?
    Av toski i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-21, 18:05
  3. Uppdatera Logic 7 till Logic Studio?
    Av Martin Pettersson i forum Logic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 23:47
  4. Uppgradera Logic express 7 till Logic studio 8?
    Av daniel_hejhopp i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 12:16
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 10:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •