Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 105 av 105

Ämne: Native Instruments Reaktor 6

  1. #61
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Främst menar jag återkoppling, både audio och cv. Till valfri parameter.
    Du får nog utveckla mer för att jag skall förstå vad du menar? Återkoppling?

  2. #62
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Antag att du har en modul A (VCO) och kopplar signal a till modul B (Filter) och utgång b till modul C (Delay) och sedan utsignal c till A. Vips återkoppling.

    Typ så här:


  3. #63

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antag att du har en modul A (VCO) och kopplar signal a till modul B (Filter) och utgång b till modul C (Delay) och sedan utsignal c till A. Vips återkoppling.
    Det går alldeles utmärkt att koppla in ljudutgångar in på modulationsingångarna i Blocks. (Och vill man inte använda Blocks så finns det ännu mindre begränsningar.)

  4. #64

    Redaktör
    Har suttit lite mer med Blocks nu, och det är definitivt ett stort steg framåt när det gäller patchande. Gjorde den här i samband med den senaste mjukvara vs hårdvara-tråden:

    yggotron.ens.zip (zip eftersom filerna blivit vansinnigt mycket större nu med R6)

    Det är två oscillatorer, ett filter, en LFO och en delay, varken mer eller mindre.

    Ljudexempel (stegar igenom ett par självspelande patchar jag gjorde): yggotron.mp3

  5. #65

    Redaktör
    Blocks 1.2 är släppt, med diverse MIDI-CV-moduler:

    The REAKTOR Blocks 1.2 update introduces new CV and MIDI connectivity. Calibrate pitch signals for accurate use with external hardware oscillators, use Blocks to convert any signal into gates and triggers, and send pitch, gate, and modulation signals from a Blocks patch to REAKTOR's MIDI out.
    Dessutom ett gäng 808-moduler: Niji drums och Maschine Sequencer, en 8-kanals sequencer med diverse godis: Maschine Sequencer.

    De sistnämnda är i User library, inte i NI:s uppdateringsapp.

  6. #66
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Köpt idag!
    Satan vad trevligt! Att det tog mig så lång tid att köpa. Märkligt.

    Provkörde just och allt det där jag hoppats på låter så jävla najs!

    Måste säga att interfacet är jävligt snabbjobbat nu! Nästan i paritet med G2.

  7. #67
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går alldeles utmärkt att koppla in ljudutgångar in på modulationsingångarna i Blocks. (Och vill man inte använda Blocks så finns det ännu mindre begränsningar.)
    Märkte just det och det låter dessutom mys!

  8. #68
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    https://soundcloud.com/oskarlygner/svulstigvco-reaktor6test

    Åhhh... mys...

    Enbart en Complex VCO + Min/Max och lite återkoppling med modA och B...

  9. #69
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Har kört igång igen med Reaktor och skulle bygga upp en .ens med hjälp av några gamla .ism-filer typ en seq(spiral) och nån synt, men hittar inte så många .ism-filer alls. Förr fanns ju alla syntarna/effekterna/sequencers både som .ism och .ens. Har jag missat nåt? Jag antar att de ska ligga i "Primary"-mappen, men där finns inte mycket alls... Kanske ska installera Reaktor 5 också för att få fram dessa?

  10. #70

    Redaktör
    Spiral finns som en .ens i Factory Library->Sequencers. Jag antar att man får manuellt stoppa in den i en annan ensemble eller spara de delar man vill ha som .ism-filer istället. Annars är det kanske enklare att installera Reaktor 5 också, som du säger.

  11. #71
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Tackar. Jag har ju helt missat (eller glömt bort!?!) att man kan ploppa in .ens i andra .ens utan trodde att det enbart gick att trycka in .ism i en annan .ens.... Har varit borta från Reaktor tillräckligt länge för att glömma det mest basala så det kommer nog mer frågor i den här tråden...

    För andra som missat/glömt förklara den här snubben ungefär det jag var ute efter:
    https://www.youtube.com/watch?v=xINRksSacUE

    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spiral finns som en .ens i Factory Library->Sequencers. Jag antar att man får manuellt stoppa in den i en annan ensemble eller spara de delar man vill ha som .ism-filer istället. Annars är det kanske enklare att installera Reaktor 5 också, som du säger.

  12. #72

    Redaktör
    Nya blocks:


    https://youtu.be/7mu1Me8fqFA

    The Blocks 1.3 update introduces a new family of Blocks: Kodiak. These five forward-thinking blocks – two innovative sequencers, one oscillator, a morphing filter, and an experimental noise generator – are not modeled on specific hardware. Instead, Kodiak modules combine analog character with digital power.
    Reaktor 6 Blocks

    Jag testade lite snabbt igår, gillas. Misstänker att Duality och Flip gen är helt i Odd Bobs smak – gott om sätt att vika vågformer åt alla möjliga håll.

  13. #73
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Faktum är jag gillar båda! Gillas verkligen och rekommenderas till alla!

    - - - Uppdaterad - - -

    Shift Seq äe riktigt najs också

  14. #74
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Kul med Kodiak-modulerna tycker jag. Testade lite idag och det lät såklart gräsklippare på en gång... men imorgon kommer det låta ljuvligt, såklart..!
    Bra att de kör en egen linje och inte uppenbart klonar. Att plocka från det egna arkivet är ju smart (Curve Seq som är plockad från Massive). Hoppas de utvecklar den här serien både med nytänk men också plockar godbitar från gamla NI/Reaktor-instrument (Spiral, Newscool, OKI, arpeggiatorn från FM8 etc...).

  15. #75
    mgrunditz
    mgrunditz är inte uppkopplad

    Senior
    Nu har jag Reaktor! Jag kontrollerar den från octatrack och det funkar utmärkt. Jag har även routetat in fx send från mixern till ingång 1 i reaktor. Med andra ord kan jag ratta in hw syntar

  16. #76
    mgrunditz
    mgrunditz är inte uppkopplad

    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	reaktor.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	167,0 KB 
Id:	75505

    Nuvarande arbetsyta.

  17. #77
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    är det kul att styra reaktor från octan?
    hw syntar är det hårdvaru syntar?

  18. #78

    Redaktör
    Blocks med kablar:


    MoMo mkII


    BeBo

  19. #79
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Det funkar inte på en skärm. Det kommer säkert göra när någon kommit på ett superbra gränssnitt.

  20. #80
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Nån som har lite tips och trix för blocks att dela?

    Har äntligen börjat använda det lite och tycker att det låter riktigt bra! Gillar främst västkust-modulerna och har mest gjort trummpatchar med euclidian-sequencers från user library.

    Länk till euclidian-blocket:
    https://www.native-instruments.com/e...try/show/9865/

    Kan även rekommendera denna (sjuka) polyrytmiska klockmodul:
    https://www.native-instruments.com/e...ry/show/12843/

  21. #81

    Redaktör
    Det finns flera jättepaket med blocks som kan vara en bra startpunkt:

    Euro Reakt: https://www.native-instruments.com/e...try/show/9093/
    Infinite Phi: https://www.native-instruments.com/e...try/show/9149/

    Sen gillar jag Niji Drums: https://www.native-instruments.com/e...ry/show/10151/

  22. #82
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Ny uppdatering med kablar på panelerna i blocks:
    http://cdm.link/2019/04/reaktor-modular-patching-free/

    Ska bli kul att pröva att patcha med pekskärm.
    Senast redigerat av hypercykel den 2019-04-16 klockan 07:53.

  23. #83
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Testade lite snabbt idag och det är klart lyft att kunna patcha på framsidan! Allt gick mycket snabbare, och det kändes mer inbjudande att experimentera med konstiga patchningar. Bra uppdatering!

  24. #84
    JoE
    JoE är inte uppkopplad
    JoEs avatar
    Senior
    Testat här med...mycket mer lättjobbat.

  25. #85
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Ladda ner denna från NI's user library om ni gillar Boards of Canada.
    https://www.native-instruments.com/e.../latest/2/all/

  26. #86
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Är det någon särskild ensemble du tänker på eller alla 5833 som länken leder till ;-)

  27. #87
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon särskild ensemble du tänker på eller alla 5833 som länken leder till ;-)
    ALLA!

    Haha, fan jag missade korrekt länk.

    Här: https://www.native-instruments.com/e...ry/show/13603/

  28. #88

    Redaktör
    Fin! Lagom kryptisk att man skruvar sig fram på känsla, men enkel nog att hitta vettiga ljud på rätt snabbt, till skillnad från andra Reaktor-ensembles man råkat på.

  29. #89
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Laddade ner "Free Pack" gratis från https://www.toyboxaudio.com
    44 moduler till Reaktor Blocks. Osc, filter, kreativa sequencers mm.
    Tycker vid första snabbtest att de verkar mycket vettiga och genomtänkta. Funderar på att köpa en bundle bara för att supporta...

  30. #90
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Tack! Ska kollas in.

  31. #91
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

    Reaktor - var börjar man?

    Lånar befintlig tråd...

    Hur/var börjar man med Reaktor? Från typ scratch! Vad har man den till, hur gör man det man har den till?

    Mottager gärna tips på bra® info/manualer/tutorials!

  32. #92
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lånar befintlig tråd...

    Hur/var börjar man med Reaktor? Från typ scratch! Vad har man den till, hur gör man det man har den till?

    Mottager gärna tips på bra® info/manualer/tutorials!
    Jag skulle nog börja med att bygga något enklare med blocks eller ta en enklare synth eller effekt och helt enkelt öppna upp för att se hur de byggt. Så gjorde jag i början. Undersökte andras ensembles. Hur de kopplat, vad de använt, osv. Nu finns det så mycket byggstenar så vill man bygga något eget så går det bra mycket snabbare än förr. Sedan gå vidare till att bygga från grunden i Primary.

    Nu för tiden, om jag ska vara ärlig, använder jag mest andras ensembler. Nästan allt man kan tänka sig bygga finns redan i User Library. Om inte så är det garanterat redan 2-3 andra som planerar på att bygga samma sak. Så jag tar hellre något färdigt och sedan kanske anpassar om jag saknar något. T ex slänga in ett extra filter, en oscillator till, osv. Det är väldigt enkelt med drag'n'drop och dra kablar mellan de olika delarna.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2021-02-24 klockan 09:33.

  33. #93
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag skulle börja i Primary och bygga något enkelt som sagt och sedan ta sig an Core om du vill gå på djupet.

    Här är manualerna för de olika lägena.

    Primary https://www.native-instruments.com/f...sh_2015_11.pdf
    Core https://www.native-instruments.com/f...sh_2015_11.pdf

    Sen finns det enormt mycket bra videos på YouTube med instruktioner om hur man bygger sitt första instrument osv.

  34. #94
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen finns det enormt mycket bra videos på YouTube med instruktioner om hur man bygger sitt första instrument osv.
    Tack för input! Vore tacksam för förslag på några bra kanaler med bra approach!

  35. #95
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för input! Vore tacksam för förslag på några bra kanaler med bra approach!
    Länkade ingen eftersom det var så längesen jag kollade någon video angående detta. Så misstänker det har kommit mer aktuella kring Reaktor 6 eftersom jag kollade för några år sedan. Men någon annan kanske har bra aktuella tips? Men manualen är rätt lätt att följa annars för att bygga i Primary.

    Kollad lite snabbt och tycker denna var rätt enkel att följa och tydlig med allt han gör. Hur man lägger in saker, skapar enkelt GUI, osv. För att se hur man bygger en enkelt synth. https://www.youtube.com/watch?v=eJ04rIAeRME

    Men som sagt, om du vill börja enkelt. Testa Blocks. Det är precis som att bygga modular. Att titta på andras byggen hjälpte även mig enormt. Men ja, Primary och Core om man vill bygga något mer eget.

  36. #96
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Tack igen! Har lekt lite med blocks, men kanske ett sidospår, mer som VCV... eller kan man gå lika "djupt" med blocks som med traditionella Reaktor (vad det nu visar sig vara )

  37. #97
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lånar befintlig tråd...

    Hur/var börjar man med Reaktor? Från typ scratch! Vad har man den till, hur gör man det man har den till?

    Mottager gärna tips på bra® info/manualer/tutorials!
    Man behöver inte bygga någonting alls, själv. Det finns mer än 5000 färdiga instrument och effekter i User Library. Av varierande kvalitet. Att bygga själv är kul om man är lagd åt det hållet men det kommer att ta tid att lära sig att bygga nått mer avancerat. Core nivån kräver att man verkligen är programmerare medan Primary nivån är lite mer plug n play men dock programmering om man vill göra lite mer avancerat. BLOCKS är ju på Euroracknivå så där blir det lätt att kombinera ihop det rack man vill ha.

    Denna tråd är en bra början, men kanske lite lång nu för tiden. Läs manualen om du vill börja på allvar. Inte toktjock och OK skriven. Väl värd investering.
    Det finns videokurser, bla på ADSRsounds. Jag har bara tittat lite på gratismaterial men han är bra och väldigt kunnig. Han hänger på NI reaktor forum.

    Mitt tips är att botanisera i User Library. Ladda ner allt möjligt och prova. Är du ute efter knasiga drones, analog emuleringar, grain cloud sample morphers, snygga reverb, physical model brass? Ja allt och ännu mer finns.... gratis. Se till att skapa undermappar för det blir lätt kaos och svårt att hitta. Lägg märke till vem som är byggaren för att kunna hitta mer i samma stil. Det finns några kreatörer som är helt fantastiska. Bäst är oftast enkla maskiner som är bra på en sak. Superstora instrument tappar man bort sig i. Inte helt ovanlig att instrument med samples har tappat bort wav filerna. Dom kan integreras i ensemblen men är inte alltid det. Irriterande....
    Senast redigerat av Steelberry den 2021-02-24 klockan 13:45.

  38. #98
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack igen! Har lekt lite med blocks, men kanske ett sidospår, mer som VCV... eller kan man gå lika "djupt" med blocks som med traditionella Reaktor (vad det nu visar sig vara )
    Blocks är som VCV. Det är modular. Men du kan öppna varje block och se hur det är konstruerat. Ta ur delar ur det och bygga något nytt om du vill. Något du inte kan i VCV. Där kommer Primary in och i slutändan Core. De flesta klarar sig med Primary då grundstenarna redan finns byggda av någon annan.

    Så vill du bygga något eget från grunden skulle jag börja i Primary. Manualen ovan som jag länkade är bra. Det är lätt att komma igång med det.

    Jag har byggt saker eller ändrat (mestadels) efter behov redan existerade ensembles som jag nämnde tidigare. Det är relativt lätt att komma igång och man klarar sig huvudsakligen på att lära sig Primary.

    Det är bara att dyka ner i Reaktor. Som sagt, kolla någon video om du vill. Men annars klarar du dig bra med Primary-manualen till en början om du vill bygga något.

  39. #99
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är bara att dyka ner i Reaktor. Som sagt, kolla någon video om du vill.
    Jo jag har startat upp Reaktor några gånger, sett den svarta rutan med ingenting i och sedan... jaha ja... (lite som att starta Kontakt utan att ha något att ladda in)

    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man behöver inte bygga någonting alls, själv. Det finns mer än 5000 färdiga instrument och effekter i User Library. Av varierande kvalitet. Att bygga själv är kul om man är lagd åt det hållet men det kommer att ta tid att lära sig att bygga nått mer avancerat. Core nivån kräver att man verkligen är programmerare medan Primary nivån är lite mer plug n play men dock programmering om man vill göra lite mer avancerat. BLOCKS är ju på Euroracknivå så där blir det lätt att kombinera ihop det rack man vill ha.
    Det första jag ska göra är att försöka förstå är hur jag laddar ned vad varifrån och sedan ladda in detta så att jag får något att fungera alls Men det kommer jag nog snabbt förbi... Annars har jag avsikten att börja nerifrån faktiskt och använda både för DSP-prototyping/one-off idéer - Primary verkar vara rätt (NM2 och VSIG-nivå låter det som). Sedan, att rota runt bland mer eller mindre knasiga idéer är nog lärorikt när jag fått grunderna på plats.

    Än en gång, tack för förslagen!

  40. #100

    Redaktör
    Ett av problemen med Reaktor är att det går att bygga på så väldigt många olika nivåer och att NI själva inte haft någon röd tråd i det. Så det går att bygga från Core-nivå upp till kabelpatchning på frontpanelerna i senaste Blocks-versionen, och det är inte trivialt att kombinera ihop de olika nivåerna. Så hur man ska börja beror rätt mycket på vad man är ute efter.

    Jag är själv i samma situation som Katzenjammer och kör mest färdiga ensembles, antingen NI:s egna eller från användarbiblioteket.

    Blocks är förmodligen bäst om man ur ute efter en "klassisk" modulär, men det är inte alls samma bredd där, varken på moduler eller färdiga ensembles, så jag skulle rekommendera en titt i biblioteket som följer med (de som inte är baserade på Blocks) och kolla i användarbiblioteket (att börja med de högst rankade är kanske enklast, men tex Chet Singer är en favorit hos mig). Då får man en bild av spännvidden i Reaktor och vad som är möjligt när det gäller gränssnitt.

    Reaktor innan Blocks tyckte jag personligen var bäst att betrakta som ett synt/effektbyggarverktyg – dvs något där instrumentbyggande är separat fas från spelande, och inte en klassisk modulär där man patchar i farten.

  41. #101
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men du kan öppna varje block och se hur det är konstruerat. Ta ur delar ur det och bygga något nytt om du vill. Något du inte kan i VCV.
    De flesta av VCV-modulernas källkod ligger på github. Go figure. 😉

  42. #102
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De flesta av VCV-modulernas källkod ligger på github. Go figure. ��
    Det är dock en helt annan sak. Att kompilera något från källkod gentemot att bygga ett instrument i Reaktor.

  43. #103
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Skulle vilja se någon lite snabbt plocka ur en VCF ur en modul i VCV och klistra in i valfri annan modul eller synth på det vis man gör i Reaktor. Det går inte. Så det är absolut i inte samma sak.

    Gillar verkligen hur man relativt enkelt kan ta delar ur andra saker och klistra in i ett annat instrument och sedan spara ner som en ny hybrid. Något jag gjort en hel del. När t ex en effekt jag gillar saknat ett filter i kedjan eller man vill byta plats på något på panelen. Väldigt tillgängligt.

    Kanske känns överväldigande i början. Men det går ganska kvickt när man fått grepp om hur Reaktor fungerar.

  44. #104
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är dock en helt annan sak. Att kompilera något från källkod gentemot att bygga ett instrument i Reaktor.
    Jo jag vet. Reaktor är coolt på det viset. Ville bara poängtera att byggstenarna är där även i VCV, men förstås på en helt annan nivå.

  45. #105
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    För 15-16 år sedan när jag frågade coola producenter vad de använde så sa de alltid Reaktor, och jag öppnade programmet och fattade ganska exakt noll för jag kunde ingen teori då. Jag tryckte record och lirade på syntar, liksom. Numera kan jag lite mer, men har inte fått det att klicka med eurorack. Jag har ett bra rack men fan, jag har lagt tid på det men det är något i brist på visuell feedback av vad som händer som gör att jag har svårt att bli kreativ med det. Men jag _vet_ ju potentialen. Så, i början av veckan skaffade jag Reaktor lite på vinst och förlust. Jag tänkte att det där kan gå att göra det där jag vill göra med eurorack men inte riktigt når fram till (eller, för den delen, för två år sedan när jag la ett år på att plugga javascript för att bygga grejer med webmidi-bibliotek och förvisso fick ihop en fungerande sequencer som var kul, men ganska snabbt därpå insåg hur brant backen var för att göra roligare grejer).

    MEN NU JÄVLAR, HALLÅ!?! Jag är helt fast. Andas Reaktor och tänker på det hela tiden. Kollar youtube som manisk. Hittar inspiration. Just det där ni säger om att bryta ut delar från befintliga blocks att börja snickra eget med - det är nåt jag går igång oerhört på.

    Man brukar ju säga det om träning att bästa tillfället att börja på var för tre år sen, men det näst bästa är i dag. Jag får betrakta detta lite som det också. Bästa tillfället hade varit för 17 år sen, men jag är glad att det hände nu.

    Jag har en extremt tydlig idé om vad jag skulle vilja kunna göra om ett par månader eller så. Vi får se hur resan går! Men just nu = nyförälskad.

Liknande ämnen

  1. Native Instruments REA
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 15:25
  2. Reaktor Electronic Instruments 2
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •