Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 105

Ämne: Native Instruments Reaktor 6

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Native Instruments Reaktor 6

    Det verkar trots allt som det är ett Reaktor 6 på gång där det kommer finnas ett nytt sätt att bygga instrument på med hjälp av Reaktor Blocks. Bilden är en skärmdump av en sida som någon påstår sig fått fram med hjälp av Googles cache.

    Nu återstår bara att vänta och se när/om Reaktor 6 dyker upp.

    Bifogad fil 60951

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Gjorde en site search av NI på Google och fick fram det här ur deras cache. Så nog är det på gång alltid.

    Bifogad fil 60952

  3. #3
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    mmmm

  4. #4
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Hmmm. Lite grafiskt fixeri vore fint men annars? Något mer strömlinjeformat sätt att spara saker på eller rensa upp bland begreppen hade vore fint för min del, men antar att jag mest borde RTFM....

  5. #5
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    äh precis, grafisk fix vore underbart, de borde kunna göra det till något enkelt och snyggt
    fast det är väl ingen högprioritet förstås
    klevlands grafik vore snyggt, kanske ipad styrt

  6. #6
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    jag är glad att de låter reaktor få leva några år till, det har ju
    spekulerats rätt länge nu om de tänkte låta reaktor dö eller inte
    iom de små (och få) uppdateringarna.

  7. #7

  8. #8
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Native Nord Modular Instruments?

  9. #9
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    <3 Reaktor!

  10. #10
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Där kom den ja. Officiella sidan http://www.native-instruments.com/en...ths/reaktor-6/

  11. #11
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Å herreNI vad fint. Nu blev till och med jag lite blöt i ena ögat.

  12. #12

    Redaktör
    Fett.

  13. #13
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Har funderat på att köpa komplete 10, för bland annat reaktor. Tror ni det kommer en komplete 11 snart med reaktor 6?

  14. #14
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    ojOJ!

  15. #15
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Nice! Har inte rör reaktor på för länge, har aldrig blivit lika kompis med det som jag blev med Nord modular.

  16. #16

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har funderat på att köpa komplete 10, för bland annat reaktor. Tror ni det kommer en komplete 11 snart med reaktor 6?
    Om jag minns rätt har det gått cirka 1½ år mellan Komplete-versionerna, och Komplete 10 kom för ungefär 1 år sedan. Så jag skulle inte räkna med en ny version förrän nästa vår.

  17. #17

    Redaktör
    Det verkar dock som det inte kommer med några nya ensembles? (Inte för att det egentligen behövs, och med Blocks räknar jag med att det kommer dyka upp nya ensembles från användare inom kort, men det hade ju varit trevligt.)

  18. #18
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Blev väldigt sugen på denna uppdateringen faktiskt. Känns som det kommer vara lätt att testa sina idéer.

  19. #19
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag minns rätt har det gått cirka 1½ år mellan Komplete-versionerna, och Komplete 10 kom för ungefär 1 år sedan. Så jag skulle inte räkna med en ny version förrän nästa vår.
    Alright! Får se hur jag gör då... Svårt...

  20. #20
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Jag vet inte om det kommer hjälpa mig med att skapa mer musik men det där ser jätteintressant ut att pilla med.

  21. #21
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Native Nord Modular Instruments?
    Inte riktigt ända framme, men det närmar sig

    Efter en väldigt snabb titt fattar jag inte riktigt varför jag ska patcha i ett fönster/area och ha panel i ett annat. Men kanske känns logiskt när man testar...

    Inväntar nog nästa Komplete, då kanske man har tid att leka lite också.

  22. #22
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte riktigt ända framme, men det närmar sig

    Efter en väldigt snabb titt fattar jag inte riktigt varför jag ska patcha i ett fönster/area och ha panel i ett annat. Men kanske känns logiskt när man testar...

    Inväntar nog nästa Komplete, då kanske man har tid att leka lite också.
    Precis det där jag inte heller förstår.. Dubbla grejer liksom.

  23. #23
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    MÅSTE HA!

  24. #24

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar dock som det inte kommer med några nya ensembles? (Inte för att det egentligen behövs, och med Blocks räknar jag med att det kommer dyka upp nya ensembles från användare inom kort, men det hade ju varit trevligt.)
    Det följde med ett par exempelpatchar byggda med Blocks, så det var inte så illa som det verkade.

  25. #25
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Trevligt med dragndrop för wavfiler, alltid tyckt det varit jobbigt å bygga maps on man jobbar me typ twisted tools s-layer

  26. #26
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Hur blir det med bakåtkompabilitet? Jag använder ju reaktor mycket för physical modelling av saker som inte är så vanligt att det finns samplat osv, och ganska sällan i form som "vanlig" synth. Mycket processing m.m. och jag skulle inte vilja överge de grejerna jag redan har då de används flitigt i nuvarande projekt (och kommer behövas i några månader till frammåt).

    Jag hoppas mina reaktor köpegrejer uppdaterar så att det blir ännu smidigare att jobba i framtiden. :P

  27. #27
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Finns det DFT?

  28. #28
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur blir det med bakåtkompabilitet? Jag använder ju reaktor mycket för physical modelling av saker som inte är så vanligt att det finns samplat osv, och ganska sällan i form som "vanlig" synth. Mycket processing m.m. och jag skulle inte vilja överge de grejerna jag redan har då de används flitigt i nuvarande projekt (och kommer behövas i några månader till frammåt).

    Jag hoppas mina reaktor köpegrejer uppdaterar så att det blir ännu smidigare att jobba i framtiden. :P
    Allt R5 går att använda i R6, men R5 läser inte R6 filer. Jag har inte hört talas om några problem med att använda R5 filer i R6.

  29. #29
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag minns rätt har det gått cirka 1½ år mellan Komplete-versionerna, och Komplete 10 kom för ungefär 1 år sedan. Så jag skulle inte räkna med en ny version förrän nästa vår.
    Håller med - NI skulle inte släppa Reaktor 6 för att släppa Komplete 11 nästa vecka. Dom brukar ha rea på Thanksgiving, så K10 med Reaktor 5 kan du få till typ halva priset. Men sedan måste du uppgradera till K11. Om du är otålig så kan du köpa Reaktor 6 idag för €199 och uppgradera till Komplete 11 med viss rabatt senare. Och räkna med att många ensembles som cirkulerar kommer att vara i Reaktor 6 format - som du inte kan läsa med Reaktor 5. Tycket att uppgradera till R6 kommer att vara stort.

  30. #30
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med - NI skulle inte släppa Reaktor 6 för att släppa Komplete 11 nästa vecka. Dom brukar ha rea på Thanksgiving, så K10 med Reaktor 5 kan du få till typ halva priset. Men sedan måste du uppgradera till K11. Om du är otålig så kan du köpa Reaktor 6 idag för €199 och uppgradera till Komplete 11 med viss rabatt senare. Och räkna med att många ensembles som cirkulerar kommer att vara i Reaktor 6 format - som du inte kan läsa med Reaktor 5. Tycket att uppgradera till R6 kommer att vara stort.
    Låter rimligt! Får man rabatt på reaktoruppgradering om man har komplete 10? alltså om jag köper det nu, och sen direkt kan uppgradera till reaktor 6 biligare? Såg att uppgradering kostar 99€ så det är kanske det jag får betala då eller?

  31. #31
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter rimligt! Får man rabatt på reaktoruppgradering om man har komplete 10? alltså om jag köper det nu, och sen direkt kan uppgradera till reaktor 6 biligare? Såg att uppgradering kostar 99€ så det är kanske det jag får betala då eller?
    Skulle tro det - men jag är inte tvärsäker. Bäst att fråga på deras forum, just att göra en separat uppgradering av Reaktor när du köpt Komplete.

    Tidigare har man som Reaktor 3 ägare fått ca €100 rabatt på Komplete (och det gäller fortfarande), men nu när Reaktor 6 är prissänkt så vet jag inte hur mycket en crossgrade ger (eftersom du hoppar på tåget nu).
    Senast redigerat av Steelberry den 2015-09-10 klockan 10:40.

  32. #32

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur blir det med bakåtkompabilitet? Jag använder ju reaktor mycket för physical modelling av saker som inte är så vanligt att det finns samplat osv, och ganska sällan i form som "vanlig" synth. Mycket processing m.m. och jag skulle inte vilja överge de grejerna jag redan har då de används flitigt i nuvarande projekt (och kommer behövas i några månader till frammåt).
    Vad jag kan se så är det helt bakåtkompatibelt. Den stora skillnaden är att de har en ny standardplats för biblioteket och organiserat om det, så det beror lite på om du sparat egna patchar i fabriksensembles. Men det går ju å andra sidan att bara välja att använda v5-filerna som utgångspunkt…

  33. #33
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Trevligt. Blir sugen på att köpa, säga nej till alla sociala evenemang och låsa in mig hela helgen.

  34. #34
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av makari Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevligt. Blir sugen på att köpa, säga nej till alla sociala evenemang och låsa in mig hela helgen.
    Varför en överväga alternativ?

  35. #35
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    oförändrade ensembles o lite nya modularer, äh va fan, besviken
    hade hoppats på gui-upprustning av di gamla
    känner noll köpsug
    möjligen om man koppla ihop modularerna med nå hårdvara

  36. #36
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jag har Komplete 10 och jag får uppgradera för €99.

    Lätt val!

  37. #37
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Någon som vet hur "lätt" det är att återkoppla samt att omvandla "cv" till audio och vice versa. Vad jag vill minnas måste man i Reaktor ha koll på typer, vilket krånglar till det lite extra. I tex Nord Modular sköter ju detta sig självt... Hur är detta i nya Reaktor 6 mån tro? Någon som vet?

  38. #38
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet hur "lätt" det är att återkoppla samt att omvandla "cv" till audio och vice versa. Vad jag vill minnas måste man i Reaktor ha koll på typer, vilket krånglar till det lite extra. I tex Nord Modular sköter ju detta sig självt... Hur är detta i nya Reaktor 6 mån tro? Någon som vet?
    A to E modulen? och vise versa?

  39. #39
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har Komplete 10 och jag får uppgradera för €99.

    Lätt val!
    Samma lika här, kommer nog uppgradera. Är ju ändå låst ITB så allt nytt är välkommet

  40. #40
    Odd Bobs avatar
    Veteran

  41. #41

  42. #42
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Någon som frossat i alla nya "moduler" och isf vad tycker ni?

  43. #43
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    "nya moduler" känns det ju inte direkt, snarare nya macros som heter blocks...

  44. #44
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag vet, men är de intressanta? Det var det jag frågade (underförstått menade jag blocks givetvis).

  45. #45

    Redaktör
    Jag har inte byggt något större (mest modifierat befintliga ensembles) men det har dykt en faslig massa user blocks i användarbiblioteket.

  46. #46

    Redaktör
    Nya block i v1.1, bland annat fyra västkust-inspirerade moduler (lågpassgate, FM-baserad vågformsgenerator, med mera) samt fem nya ensembler:

    http://www.native-instruments.com/en...ktor-6/blocks/

  47. #47
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Kan vi inte prata mer om Reaktor? Jag har haft det sedan 2001/2002 nån gång. (Hette de generator då?)
    Har aldrig lärt mig programmet ordentligt, men är väldigt sugen nu iochmed Blocks.

    Vilka är era favoritensembles?
    Molekular är ju grym!

  48. #48

    Redaktör
    Måste säga att Weedwacker (hybrid/FM från v3-biblioteket) är en lätt missad pärla om man gillar knastriga, lätt okontrollerbara konstigheter.

    Metaphysical function i Electronic Instruments 2 (som väl följer med gratis numera?) är också grym på ljudlandskap, men mitt problem med den är att det lätt låter lite för färdigt lite för snabbt – man skulle säkert kunna göra ett dronealbum på en timme med 5 minuters jobb i Metaphysical Function…

    Jag har lite snöat in på Serenade (och de andra modellerande instrumenten av Chet Singer) men man ska nog gilla stråkar för att uppskatta den.

  49. #49
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan vi inte prata mer om Reaktor? Jag har haft det sedan 2001/2002 nån gång. (Hette de generator då?)
    Har aldrig lärt mig programmet ordentligt, men är väldigt sugen nu iochmed Blocks.

    Vilka är era favoritensembles?
    Molekular är ju grym!
    bästa jag köpt på evigheter. känner inte heller något behov av
    andra vst sen 6:an (har bara reaktor som plugg till ableton nu).
    mini-monarken är min personliga favorit.

    sen finns det många intressanta blocks på användar forumet.
    en kille har byggt över 100 blocks i rent västkust-stuk.

  50. #50
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Hur upplever ni processorbelastningen på Reaktor 6 ? Har alltid haft R genom Komplete Ultimate men trots att jag egentligen älskat konceptet har jag använt R alldeles för lite eftersom det drar avsevärt mycket mer CPU än i princip allt annat. Monark låter ju tex otroligt bra men drar mer per röst än Diva och Bazille. Enda instrumentpluggarna jag kan komma på som (möjligen) sörplar mer är Rolands nya som tex Promars. Så hur är R6 i det här avseendet? Jag vet att ju fler byggstenar desto tyngre belastning, men "överlag" s.a.s.

  51. #51
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av leere Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    sen finns det många intressanta blocks på användar forumet.
    en kille har byggt över 100 blocks i rent västkust-stuk.
    omg, borde vara något CPU-belastande...?

  52. #52
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    omg, borde vara något CPU-belastande...?
    Man behöver ju inte använda alla blocken samtidigt. Utan dra in de man vill använda i sitt projekt.

  53. #53
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man behöver ju inte använda alla blocken samtidigt. Utan dra in de man vill använda i sitt projekt.
    ah. på så vis - är kvar på 5:an för tillfället, men allt det här västkust-snacket ökar gasen.... :/

  54. #54
    deleted user
    Någon som har lite inputs om Reaktor 6 så här lång tid efter releasen, har GAS. Nya blocks, funktioner, cpu, buggar osv. Jag kör El Capitan och Live om det har någon betydelse.

  55. #55
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har lite inputs om Reaktor 6 så här lång tid efter releasen, har GAS. Nya blocks, funktioner, cpu, buggar osv. Jag kör El Capitan och Live om det har någon betydelse.
    GASen segrade, blev uppgradering.

  56. #56

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har lite inputs om Reaktor 6 så här lång tid efter releasen, har GAS. Nya blocks, funktioner, cpu, buggar osv. Jag kör El Capitan och Live om det har någon betydelse.
    Nu har du ju redan uppgraderat, men tänkte jag kan posta lite åsikter iallfall…

    Jag tycker Blocks är ett stort lyft, både i hur de låter och hur mycket enklare de är att bygga med.

    Men det finns saker jag stör mig på, till exempel begränsningen till två modulationsingångar. Det standardiserade gränssnittet är både en för- och nackdel – äldre Reaktorpatcher kunde ha mer specialanpassade gränssnitt, men det var betydligt krångligare att komma dit. (Jag skulle hävda att Reaktor i hög grad var ett verktyg för att bygga syntar och effekter, snarare än en modulärsynt.)

  57. #57
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    jag vill också veta hur "bra" 6:an är på att göra vad man vill.

  58. #58
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    R6 är ingen revolution men Blocks som mest är en standard gör det lätt att kombinera moduler från olika konstruktörer, vilken är ett stort lyft - Reaktor goes Eurorack. Och lite lättare att jobba med samples i Core för den djupe DSP utvecklaren.

  59. #59

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag vill också veta hur "bra" 6:an är på att göra vad man vill.
    Vad menar du med "göra vad man vill"?

    I Reaktor kan du bygga på väldigt olika nivåer, från att bara koppla ihop färdiga instrument till att skriva egen DSP-kod, så hypotetiskt finns det få begränsningar.

  60. #60
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Främst menar jag återkoppling, både audio och cv. Till valfri parameter.

Liknande ämnen

  1. Native Instruments REA
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 15:25
  2. Reaktor Electronic Instruments 2
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •