Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 85 av 85

Ämne: Smala förlag

  1. #61
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Hur är det nu? Ger OEI fortfarande ut böcker? Tänker att det kan vara värt å kolla med dom annars.

  2. #62
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är vi ju totalt ot, hoppas oberdada inte har något emot det. Men jag har hittat min gammla cyberpunk 2020 spelregelbok och funderar på att sätta upp ett spel via email... Problemet är tärningen, jag har inte forskatt ännu det ska finnas websidor med randomseed tärningar som har resultatet i en URL med datum och tid så att det inte går att fuffa så lätt.

    Har du cthulu regelboken? Jag skulle gärna vara med, om du håller ett parti i Stockholm!
    Jag har aldrig spelat Cyberpunk 2020. Är det ett klassiskt rollspel eller brädspelsmoment också?

    Nä fan, har inte CoC-boken. Har nog inte kvar några rollspelsgrejer. Hade gamla Kult-boxen också, men gav nog fan bort allt. Om inte lillebror har något. Hmm...

  3. #63
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enhalvkokt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det nu? Ger OEI fortfarande ut böcker? Tänker att det kan vara värt å kolla med dom annars.
    Inbillar mig att det kanske är en titel om året eller så. Har egentligen inte läst något de släppt, men får en känsla av att det är deras egna grejer, alternativt typ Charles Bernstein. Väldigt konkretistiskt ofta. Men de kanske är öppna för idéer.

  4. #64
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har aldrig spelat Cyberpunk 2020. Är det ett klassiskt rollspel eller brädspelsmoment också?

    Nä fan, har inte CoC-boken. Har nog inte kvar några rollspelsgrejer. Hade gamla Kult-boxen också, men gav nog fan bort allt. Om inte lillebror har något. Hmm...
    Fråga brorsan!!! Cyberpunk 2020 är klassiskt rollspel. Men det finns en typ av karaktär som heter netrunner, som är dom som kan koppla upp sin hjärna i det stora nätet och stänga av/på cctv osv, öppna dörrar och andra helt-normalt-att-göra-med-mobilen grejjer idag dom måste ibland ha en sketch på hur nätverket "ser ut"... Den rollen är nog häftigast, men också den som tar mest tid och är svårast att behärska, så det var aldrig någon netrunner i våra spel... Jag kan bumpa dig när och om jag har ett parti på gång

  5. #65
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    OEI har jag hört om men aldrig läst. De verkar omstrukturera sig på nätet och någon bokutgivning ser jag inga spår av.

    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är vi ju totalt ot, hoppas oberdada inte har något emot det.
    Ingen fara, lite underhållning så här i lunchrasten skadar inte. Måste passa på att citera Kristofer Uppdal:

    Rallaren stigar fram rallarvegen.
    [...]
    På avvegar kjem han i byen han sjølv bygde.
    For jotunkraftene! So store, dei kan ikkje kvile. Må gjera arbeid.

  6. #66
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OEI har jag hört om men aldrig läst. De verkar omstrukturera sig på nätet och någon bokutgivning ser jag inga spår av.



    Ingen fara, lite underhållning så här i lunchrasten skadar inte. Måste passa på att citera Kristofer Uppdal:

    Rallaren stigar fram rallarvegen.
    [...]
    På avvegar kjem han i byen han sjølv bygde.
    For jotunkraftene! So store, dei kan ikkje kvile. Må gjera arbeid.
    Haha jo. Deras webb har alltid sett ut sådär dessvärre. De har väl någon dåligt utformad idé om att få det att se ut som konkret poesi eller något
    Men testa maila Jonas (J) Magnusson som är huvudredaktör.
    Jag har några böcker som de gett ut. Några diktsamlingar plus något skönlitterärt. Har allt undanstoppat i förråd nu så minns inga exakta titlar.

  7. #67
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Åh!! varför vill han inte kville med den store? Och vilka krafter hade juntan? Varför arbeida så mycket?

  8. #68
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enhalvkokt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha jo. Deras webb har alltid sett ut sådär dessvärre. De har väl någon dåligt utformad idé om att få det att se ut som konkret poesi eller något
    Men testa maila Jonas (J) Magnusson som är huvudredaktör.
    Jag har några böcker som de gett ut. Några diktsamlingar plus något skönlitterärt. Har allt undanstoppat i förråd nu så minns inga exakta titlar.
    En av mina bästisar sitter i redaktionen sedan typ ett år tillbaka. Vad jag förstår är OEI typ Jonas och Cecilia, plus de som för tillfället är med och jobbar med ett nummer.

    Har några nummer av tidskriften, men äger inget av övriga utgivningen.

  9. #69
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Nuförtiden får man inte refuseringsbrev, förlagen går i konkurs istället!

    Jag har alltså inte gett upp, och om inget riktigt förlag ger sig in på det här vansinnesprojektet kan det bli sån där halvvägs egenpublicering. Men har det dykt upp några purfärska förlag de senaste två åren som jag borde prova?

  10. #70
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nuförtiden får man inte refuseringsbrev, förlagen går i konkurs istället!

    Jag har alltså inte gett upp, och om inget riktigt förlag ger sig in på det här vansinnesprojektet kan det bli sån där halvvägs egenpublicering. Men har det dykt upp några purfärska förlag de senaste två åren som jag borde prova?
    Vad är det för slags manus du har?

  11. #71
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Det är en roman. Utspelar sig i en fiktiv version av Oslo, huvudsakligen på svenska men en del dialog försiggår på nynorsk. Har just skickat den till ett norskt förlag bara för att.

  12. #72
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Det ser ut att bli egenpublicering via norskt förlag nu i höst.

    Tips på lansering i Sverige?

  13. #73
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja kanske, jag har faktiskt funderat på ljudbok också ...
    Kom och tänka på Malört när jag läste om den här tråden!

    Malört Förlag bildades 2010 och inriktar sig på böcker om det fantastiska, det numinösa och det avvikande. Våra böcker är gedigna ting som ska hålla i flera generationer. De är trådhäftade och såväl inlagans papper som pärmmaterialet är av högsta kvalitet. Texten kommer alltid i första hand, men även illustrationer och formgivning tillmäts stor vikt. En bok från Malört är inte bara för läsning, utan också ett vackert föremål. Alla våra utgåvor är i små, numrerade upplagor – agera raskt om du vill ha tag på ett exemplar. Böckerna åtföljs av soundtrack-skivor, där artister fått skriva originalmusik med inspiration från texten. Läs mer om förlaget och dess kommande utgivning på www.malortforlag.se.

  14. #74
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser ut att bli egenpublicering via norskt förlag nu i höst.

    Tips på lansering i Sverige?
    Äntligen!

  15. #75
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser ut att bli egenpublicering via norskt förlag nu i höst.

    Tips på lansering i Sverige?
    Tänker du dig egenpublisering i Sverige också?

  16. #76
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    hm!!! Nice, har ett fett manus under glasering

  17. #77
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom och tänka på Malört när jag läste om den här tråden!
    Sympatisk idé med eget soundtrack till boken. Om jag skulle göra en ljudbok senare någon gång skulle det antagligen bli ett mellanting mellan vanlig inläst prat och soundtrack, eller mer som ett hörspel. Men first things first!

  18. #78
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Och tack för glada tillrop allihop!

    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänker du dig egenpublisering i Sverige också?
    Jag tänker mig att ge ut det via ett norskt förlag, i en liten upplaga. Det verkar vara svårt att samköra publicering mellan länderna, och nu i första omgången har jag bara tänkt ge ut via det förlaget jag har kontakt med. Norska böcker brukar nog vara lite dyrare än svenska, och i tillägg kommer porto, men jag får ju samma transportutgifter om jag väljer svenskt förlag.

    Det verkar alltså inte finnas någon standardlösning för sånt här, men kanske man kan köpa distribution och lagerhållning separat i Sverige?

  19. #79
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom och tänka på Malört när jag läste om den här tråden!

    Malört Förlag bildades 2010 och inriktar sig på böcker om det fantastiska, det numinösa och det avvikande. Våra böcker är gedigna ting som ska hålla i flera generationer. De är trådhäftade och såväl inlagans papper som pärmmaterialet är av högsta kvalitet. Texten kommer alltid i första hand, men även illustrationer och formgivning tillmäts stor vikt. En bok från Malört är inte bara för läsning, utan också ett vackert föremål. Alla våra utgåvor är i små, numrerade upplagor – agera raskt om du vill ha tag på ett exemplar. Böckerna åtföljs av soundtrack-skivor, där artister fått skriva originalmusik med inspiration från texten. Läs mer om förlaget och dess kommande utgivning på www.malortforlag.se.
    Jag tror Malört i första hand är inne på "ockult" litteratur och sidospår.

  20. #80
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Jag spottar inte i glaset om det bjuds på lite ockultism, men i den här romanen är det lite av ett sidospår ja.

  21. #81
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Har översatt en bok åt Malört som borde komma om någon månad. Har även medverkat på soundtracket till Den förälskade djävulen. De är vansinnigt ambitiösa, och har vansinnigt liten budget.

  22. #82
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Vilka tidskrifter eller recensenter borde man skicka ut exemplar till? Och vet ni någon bra oberoende bokhandel som tar in kryptisk gränsöverskridande litteratur?

  23. #83
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka tidskrifter eller recensenter borde man skicka ut exemplar till? Och vet ni någon bra oberoende bokhandel som tar in kryptisk gränsöverskridande litteratur?
    Anit och Antikvanti i Malmö. Aspuddens, Rönnells, Söderbokhandeln i Stockholm. Larrys Corner kanske. Och till mig såklart

    Tidskrifter? Paletten kanske? OEI? Finns nog flera

  24. #84
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Tack för tips, ska se på det. KB var i alla fall entusiastiska. Verkar inte helt solklart att de ska ha pliktexemplar, men de har något de kallar suecana som det kan gå in under.

  25. #85
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Jag tror inte att du ska haka upp dig på att säljaren eller recensenten måste vara inne på en viss sorts litteratur. Är det bra kvittar det!

Liknande ämnen

  1. Hjälp med genre på låtar för förlag
    Av momangen i forum Utgivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 12:40
  2. Det här med förlag?
    Av Soulmachine i forum Allmänt om musik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 09:51
  3. Akta er för kontrakt mer oseriösa förlag!
    Av Martin Pettersson i forum Allmänt om musik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 02:30
  4. Tips på alternativa Skivbolag/förlag?
    Av pledge i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 08:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •