Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 87 av 87

Ämne: Elektron Overhub

  1. #61
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ska gå att köra hur som helst sen.
    Ok.. Blev lite nojig..

  2. #62
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    kan nån rekommendera en vettig strömadapter till Överhubb?

  3. #63
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Någon valfri ställbar på Kjell & Co duger. Behöver inte vara 3A om det inte är en jäkla massa (eller krävande) saker som ska ha ström.

  4. #64
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    perfekt, nä, en Bitstream och iLok och kanske ngt mer litet, inga HDs eller så

  5. #65
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    så var man med Overhub - elektron är sin vana trogen och gör till och med något så banalt som en USB-hub sexigt, rekommenderas!

  6. #66
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Har ni hittat en vettig nätdel till overhub? Verkar svårt med just kombon 5v 4A och rätt kontakt.

  7. #67
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Rätt dassigt av Elektron att inte inkludera en nätadapter med Overhub:en med tanke på priset. När jag mailade och frågade vilken nätdel som skulle kunna passa, från t.ex. Kjell & Co, så kunde man inte svara på det, då det måste vara testat av dem för att kunna ge svar. Det är inte bara rätt specs på nätdelen som behöver stämma. Polaritet och kontakttyp ska ju också stämma.

  8. #68
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Hittade specerna i manualen:

    "Bus power from the computer host is sufficient to power 7 Overbridge devices. Should you need to power a USB drive or charge an MP3 player you need an AC adapter (not included). Compatible power supply: 5 VDC 4 A Connector 3,5 x 1,35 mm, center pin positive."

    Enklaste är nog att köpa någon multiadapter från ex. Kjell som har utbytbar kontakt. Måste inte vara 4A heller, det beror på hur mycket ström enheterna som är anslutna drar.

    (Exempelvis ett RME Babyface Pro drar 600 mA, vilket oftast kan levereras från USB-busen till och med. Tror sällan man behöver mer än 2-3A)
    Senast redigerat av sm0hm den 2021-06-22 klockan 15:05.

  9. #69
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Funkar den? https://adapterexperten.se/ac-dc-ada...3-5-x-1-35-mm/

    Enligt Ess i den här tråden så räcker 3A och måtten är som den ovan.. https://www.elektronauts.com/t/overhub-psu/14999/5

    Edit: Haha ja där var du, problemet är väl att de med utbytbara kontakter sällan ger över 1.5A, om man nu skulle behöva det

  10. #70
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den där ser ju faktiskt ut att funka! Visserligen 3A och inte 4, men den gamla overhubben tog 3A så det borde funka om man inte kör typ fem hårddiskar.

    MVH kör typ fem hårddiskar

  11. #71
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Beställde en sådan alldeles nyss så förhoppningsvis fungerar den :-)

  12. #72
    pawal
    pawal är inte uppkopplad
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av batmannen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställde en sådan alldeles nyss så förhoppningsvis fungerar den :-)
    Du får svara med en rapport sedan!

  13. #73
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du får svara med en rapport sedan!
    Absolut!

  14. #74
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Den fungerar men stiftet är lite långt så det blir en liten glipa mellan plasten på pluggen och overhubben. Ca 5 mm så det är ju inte riktigt superestetiskt:-)

    https://twitter.com/nissejohansson/s...835701766?s=21

  15. #75
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av batmannen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den fungerar men stiftet är lite långt så det blir en liten glipa mellan plasten på pluggen och overhubben. Ca 5 mm så det är ju inte riktigt superestetiskt:-)

    https://twitter.com/nissejohansson/s...835701766?s=21
    Tack! Beställt.

  16. #76
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Idag beställde jag denna multiadapter med flera olika spänningar, på 36watt (5Volt och 3Ampere bör räcka) Har kört den utan ström i flera år, men efter senaste ommöbleringen och nu med alla 7 portar i drift, så har två syntar hängt sej ibland, eller så tappar dom kontakt med datorn. Återkommer med rapport efter test
    länk:
    https://www.kjell.com/se/produkter/e...dc-36-w-p45178

  17. #77
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idag beställde jag denna multiadapter med flera olika spänningar, på 36watt (5Volt och 3Ampere bör räcka) Har kört den utan ström i flera år, men efter senaste ommöbleringen och nu med alla 7 portar i drift, så har två syntar hängt sej ibland, eller så tappar dom kontakt med datorn. Återkommer med rapport efter test
    länk:
    https://www.kjell.com/se/produkter/e...dc-36-w-p45178
    Fungerade den bra?

  18. #78
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Sju år sedan jag startade denna tråden. Kanske inte behöver ligga i Nyheter längre

  19. #79
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sju år sedan jag startade denna tråden. Kanske inte behöver ligga i Nyheter längre
    I kosmisk skala så är sju är sedan i princip samma sak som precis just nu. Röstar för att den ligger kvar.

  20. #80
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idag beställde jag denna multiadapter med flera olika spänningar, på 36watt (5Volt och 3Ampere bör räcka) Har kört den utan ström i flera år, men efter senaste ommöbleringen och nu med alla 7 portar i drift, så har två syntar hängt sej ibland, eller så tappar dom kontakt med datorn. Återkommer med rapport efter test
    länk:
    https://www.kjell.com/se/produkter/e...dc-36-w-p45178
    (PS. den nya versionen använder inga motstånd som man byter. Istället så ändrar man spänning med en tryckknapp på sidan.)
    Nix, ingen av kontakterna passade tyvärr. Men, denna lista av poweradapters hos Elektron, ger oss kravspecarna till många modeller:
    https://support.elektron.se/support/...-supplies-psu-
    Har hittat adapterpaket med 7st kontakter, varav en verkar rätt, men troligen för lång. Återkommer när jag köpt den, med ett svar.

  21. #81
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sju år sedan jag startade denna tråden. Kanske inte behöver ligga i Nyheter längre
    [admod] flyttat

  22. #82
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Sådär ja, nu fick jag tag i rätt adapter, Typ H - 3.5x1.35 mm. Den är typ 5mm för lång, men det bör inte vara nåt problem.
    Ingår i detta adapter-set:
    https://www.kjell.com/se/produkter/e...-o-dapt-p45175

  23. #83
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sådär ja, nu fick jag tag i rätt adapter, Typ H - 3.5x1.35 mm. Den är typ 5mm för lång, men det bör inte vara nåt problem.
    Ingår i detta adapter-set:
    https://www.kjell.com/se/produkter/e...-o-dapt-p45175
    Funkade denna adapter från Kjell bra jocks1? Har en overhub här hemma som bara ligger och skräpar men skulle ju vara najs att använda den till alla mina prylar som har usb.

  24. #84
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Jag köpte en... men den gick sönder innan jag ens hann koppla in den i hubben (!!!). Startade upp den, togglade runt mellan olika utspänningar för att se hur den fungerade. Stängde av den och sedan startade den aldrig mer (!!!) Vet inte om jag litar på deras kvalitetskontroll, jag fick pengarna tillbaka...
    Senast redigerat av knarr den 2022-12-13 klockan 09:38.

  25. #85
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte en... men den gick sönder innan jag ens hann koppla in den i hubben (!!!). Startade upp den, togglade runt mellan olika utspänningar för att se hur den fungerade. Stängde av den och sedan startade den aldrig mer (!!!) Vet inte om jag litar på deras kvalitetskontroll, jag fick pengarna tillbaka...
    Ajdå! Jag är lite skeptisk till såna där multiadapterlösningar. Den lilla utbytbara pluggen har en tendens att lossna eller försvinna.

  26. #86
    lazerkind
    lazerkind är uppkopplad nu
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ajdå! Jag är lite skeptisk till såna där multiadapterlösningar. Den lilla utbytbara pluggen har en tendens att lossna eller försvinna.
    Sätt en droppe superlim där så försvinner den inte.
    Men dubbelkolla att du satt dit rätt plugg åt rätt håll

  27. #87
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ajdå! Jag är lite skeptisk till såna där multiadapterlösningar. Den lilla utbytbara pluggen har en tendens att lossna eller försvinna.
    Det var inte adaptern som det var fel på. Det var själva PSUn som bara dog. Dessutom är den lite "läskig" (imho) då det är en knapp man trycker på för att stega upp spänningen, väldigt lätt att komma åt av misstag om man inte är försiktig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •