Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 66

Ämne: Ensoniq DP/4+ Vad är det som gör dem bra?

  1. #1
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran

    Ensoniq DP/4+ Vad är det som gör dem bra?

    Konstig tråd kanske men iaf -
    Jag har en och jag fattar inte riktigt vad jag skall ha den till? Kan någon förklara för mig vad det är som jag missar med denna burk.
    Har haft den hur länge som helst men varje gång jag försöker använda den så hittar jag något annat som gör det bättre. Så jag kanske missar något?
    Den får mig inte att gå igång s.a.s.

  2. #2
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Det är ju Daft Punk-effektprocessorn! Många av effekterna är lite gritty daft punk-aktiga. Jag har en. Känns lite som en one trick pony även om den har många möjligheter, men jag gillar den.

  3. #3
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Plastikman!

  4. #4
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Gillar artisterna men tror inte att en DP4 gjorde hela soundet. Lustigt att gritty nämndes, tycker att den är rätt clean och polerad i ljudet.
    Jag har dock mest försökt få ut reverb och delay ur den

  5. #5
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Nej, det är ingen som sagt att de är bra. Det som var lite unikt på den tiden de kom var ju att du kunde köra 4 separata effekter samtidigt ! Wow ! Men idag, nej...

    Du som verkar gilla Effekter mest av alla här på 99musik , har du testat TC Reverb4000, finns några snygga reverb algorithmer där och nu har Thomann ständigt lågt pris på dem. UNdrar om de inte kostade närmare 30 papp när de kom 2003, nu är det 9.200:- ink moms.
    http://www.thomann.de/se/tc_reverb_4...ine_stereo.htm

  6. #6
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är ingen som sagt att de är bra. Det som var lite unikt på den tiden de kom var ju att du kunde köra 4 separata effekter samtidigt ! Wow ! Men idag, nej...
    De har ändå lite hype idag (eller jag som misstolkat alla trådar om den?). Det som man ändå kan ge den är att den har ett fint rent ljud och en del kul algo:s, så helt kass är den inte. Men den har inte något som jag funnit som gör att den sticker ut...
    Kanske dags att lämna stackars hemmet? Eller så stannar den och bara ser snygg ut

  7. #7
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är ingen som sagt att de är bra.
    Mja, de har en following helt klart. Outshape har två st, bara en sån sak!

    De hör väl till shoegaze/warp/daft punk-eran en hel del och tilltalar väl främst de som gillar de musikkategorierna. Sen ska DP/4 låta mer gritty än DP/4+ säger förståsigpåarna.

    Helt klart är dock att den är rätt bökig att använda och har en lite högre instegströskel där belöning väntar när du tagit dig över den. Jag kan dock inte intyga detta för jag har ännu inte haft tid att sätta mig in i min :P

  8. #8
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är ingen som sagt att de är bra. Det som var lite unikt på den tiden de kom var ju att du kunde köra 4 separata effekter samtidigt ! Wow ! Men idag, nej...

    Du som verkar gilla Effekter mest av alla här på 99musik , har du testat TC Reverb4000, finns några snygga reverb algorithmer där och nu har Thomann ständigt lågt pris på dem. UNdrar om de inte kostade närmare 30 papp när de kom 2003, nu är det 9.200:- ink moms.
    http://www.thomann.de/se/tc_reverb_4...ine_stereo.htm
    Jag håller inte med. Jag vet inte om du är sådan, men många på 99musik och på andra håll verkar samla analogsyntar och annat. Och helt missa charmen med gamla (och även nya) effekter. Folk sitter med Prophet-5, Minimoog, Xpander, TB303 men ingen mixer, inga effekter.
    DP/4 har format (dans)musiken på nittiotalet och kommer få mer och mer "cred" eller vad det heter.
    H-3000 / H-3500 + DP/4 = effekterna på alla de där Juno-106 och TR808-prylarna vi älskade 1993 (Men även midiverb). Ungefär!

  9. #9
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp , det stämmer , jag samlar på analoga apparater, digitalt kör jag i datorn , även effekter så nej , jag är inte inne i retro digital effekt svängen så jag erkänner att jag har noll koll men det finns en massa plugins som emulerar de gamla gryniga 80 tals reverben kanon idag. Kolla på dessa och spar lite pengar
    Eller inte...UAD har LX224 , EMT250 och AMS RMX16 bland annat, låter KANON retro och BRA.
    Så visst , kul med digital effekter men sitter man och proddar med datorns hjälp har jag extremt svårt att se varför man skall jiddra med digital outboards, analoga helt okej , det fattar jag.
    Kolla även på Revibe till Protools som har grymma Vintage algorithmer.

    Iofs kan vi nu fastna i en diskussion FM syntes i plugin eller hårdvara...ja, okej finlir det kanske finns en liiiten poäng med digital hårdvara för att få det helt autentiskt.
    Senast redigerat av Firechild den 2015-07-18 klockan 00:03.

  10. #10
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    jupp dp4:an är mer s.k gritty än plust-varianten. jag har en sådan gritty tingest själv sedan många år tillbaka. den har många bl.a routingmöjligheter, har som nu tjatats ett skitigt ljud som tilltalar mig, ok modulationsmöjligheter osv. sedan klart jmf med det värsta idag så står den väl sig platt men det gör väl det mesta från 90-talet? så tycker med tanke på dess ålder osv att det är en relativt kompetent burk. iofs partisk men wtf

  11. #11
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag håller inte med. Jag vet inte om du är sådan, men många på 99musik och på andra håll verkar samla analogsyntar och annat. Och helt missa charmen med gamla (och även nya) effekter. Folk sitter med Prophet-5, Minimoog, Xpander, TB303 men ingen mixer, inga effekter.
    DP/4 har format (dans)musiken på nittiotalet och kommer få mer och mer "cred" eller vad det heter.
    H-3000 / H-3500 + DP/4 = effekterna på alla de där Juno-106 och TR808-prylarna vi älskade 1993 (Men även midiverb). Ungefär!
    så det finns en viss chans att min dp4 kan bli värd en hujedans massa flis framöver? *hoppas, hoppas*

  12. #12
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp , det stämmer , jag samlar på analoga apparater, digitalt kör jag i datorn , även effekter så nej , jag är inte inne i retro digital effekt svängen så jag erkänner att jag har noll koll men det finns en massa plugins som emulerar de gamla gryniga 80 tals reverben kanon idag. Kolla på dessa och spar lite pengar
    Eller inte...UAD har LX224 , EMT250 och AMS RMX16 bland annat, låter KANON retro och BRA.
    Så visst , kul med digital effekter men sitter man och proddar med datorns hjälp har jag extremt svårt att se varför man skall jiddra med digital outboards, analoga helt okej , det fattar jag.
    Kolla även på Revibe till Protools som har grymma Vintage algorithmer.

    Iofs kan vi nu fastna i en diskussion FM syntes i plugin eller hårdvara...ja, okej finlir det kanske finns en liiiten poäng med digital hårdvara för att få det helt autentiskt.
    Även om jag nog av andra ibland ses som analogtaliban (med över 20 analogsyntar i verkstaden), så händer det att jag har gjort ALLT i datorn, men kör ut det på sexton kanaler analogt med H-3500, Fatso, Distressors, Tube-Tech, DP/4, Orban 111b, Lexicon Model 200, RE501 etc etc och går liksom åt andra hållet. Ljudkällan är datorn men blir färgad av preamps, sjuttio- och åttiotalseffekter osv.
    Återigen så vill jag säga att inget är rätt eller fel, men personligen finner jag väldig tjusning och tillfredställelse i gamla effekter, på samma sätt som jag älskar 12bitsampling med analogfilter eller en monosynt från 1978.

    Producera musik - Det rooooooligaste som finns!

  13. #13
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har ett ratio på kanske 1:4 när det gäller antal synthar vs effekter Jag håller med Outshape i hans tankar, gillar ljudet och arbetssättet med outboards oavsett digitalt eller analogt. Har provat mängder med plugins (när det gäller effekter så är jag outboardtaliban) men aldrig riktigt gillat dem.

    Firechild - Du är välkommen och besöka min studio och lyssna/leka med lite outboards om du är i GBG i framtiden.

    En sak som slår mig är att alla hänvisar DP/4 till "gritty". Jag tycker fortfarande att den är ren i ljudet? Eller är det så stor skillnad på plus versionen (trodde det var exakt samma maskin med andra algoritmer)?

  14. #14
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    Du som verkar gilla Effekter mest av alla här på 99musik , har du testat TC Reverb4000, finns några snygga reverb algorithmer där och nu har Thomann ständigt lågt pris på dem. UNdrar om de inte kostade närmare 30 papp när de kom 2003, nu är det 9.200:- ink moms.
    http://www.thomann.de/se/tc_reverb_4...ine_stereo.htm
    He, he så kanske det är
    Har provat deras 6000 först, fantastisk apparat men jag gick inte igång på den. Lät alldeles för snyggt, nästan tråkigt. 4000 är i princip en halv 6000. Dock ett mycket bra pris. Man kan hitta dem begagnade billigt idag också.
    TC's sista bra effekt burk som låter mumma i mina öron är fortfarande M5000.

  15. #15
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    He, he så kanske det är
    Har provat deras 6000 först, fantastisk apparat men jag gick inte igång på den. Lät alldeles för snyggt, nästan tråkigt. 4000 är i princip en halv 6000. Dock ett mycket bra pris. Man kan hitta dem begagnade billigt idag också.
    TC's sista bra effekt burk som låter mumma i mina öron är fortfarande M5000.
    Japp, det stämmer lite cleant och eventuellt tråkigt. Jag har några av M3000/Reverb 4000 algorithmerna som TDM plugins, DVR2,NonLin2 och VSS3. Det är väl VSS4 från M6000 som jag saknar dock, hade Reverb 4000 förut.UNdrar om inte jag har Core 1 och Core 2 algorithmerna från M5000 också förresten till ett Powercore ( MegaReverb), måste kanske skrämma liv i det...

  16. #16
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Hur är det med DP/2, är den mest lik 4 eller plus?

    Köpte en förra året men har inte kopplat in den än...Så jobbigt när racket är fullt och man måste bygga om eller ngt

  17. #17
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Jag var intresserad av en eftersom Ensoniq EPS16 lät så sjukt bra. Effekterna i den baseras väl på DP2 eller DP4?

  18. #18
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En sak som slår mig är att alla hänvisar DP/4 till "gritty". Jag tycker fortfarande att den är ren i ljudet??
    Haha, min tanke också. Det lilla jag har testat DP/4 gav mig mer en känsla av "rent och runt" ljud.
    Väldans massa år sen iofs, kanske skulle jag se den som gritty idag

  19. #19
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Jag köpte en Ensoniq DP/4 eftersom jag älskar Oliver Liebs L.S.G. skivor.
    Det står i en intervju med Oliver Lieb (från 2002) att han har (eller hade) den.
    I intervjun finns hans gear list från 2002. Här är listan med effekter:

    Effect Units:

    Ensoniq DP-4

    Digitech TSR-24 ; DSP 256 XL

    Lexicon 960 L,480 L

    Yamaha SPX-90 II

    Alesis Multiverb

    Eventide HS3000 D/SE ; DSP 4000

    Tubetech CL-1B Tubecompressor

  20. #20

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ett ratio på kanske 1:4 när det gäller antal synthar vs effekter Jag håller med Outshape i hans tankar, gillar ljudet och arbetssättet med outboards oavsett digitalt eller analogt. Har provat mängder med plugins (när det gäller effekter så är jag outboardtaliban) men aldrig riktigt gillat dem.

    Firechild - Du är välkommen och besöka min studio och lyssna/leka med lite outboards om du är i GBG i framtiden.

    En sak som slår mig är att alla hänvisar DP/4 till "gritty". Jag tycker fortfarande att den är ren i ljudet? Eller är det så stor skillnad på plus versionen (trodde det var exakt samma maskin med andra algoritmer)?
    Jag tycker den låter bra och rent. Kan säkert låta gritty men för det mesta när jag använt så har den tjänstgjort som snyggeffekt.

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fysiskt snygg effekt t om, älskar dess design.

  22. #22
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    +1

  23. #23
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteffeE Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var intresserad av en eftersom Ensoniq EPS16 lät så sjukt bra. Effekterna i den baseras väl på DP2 eller DP4?
    Tvärtom tror jag, EPS 16+ kom 90 och DP4 92. DP2 och DP4+ kom 95. Men effekterna i EPS 16+ låter verkligen sjukt bra!

  24. #24
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tvärtom tror jag, EPS 16+ kom 90 och DP4 92. DP2 och DP4+ kom 95. Men effekterna i EPS 16+ låter verkligen sjukt bra!
    Aha, där ser man!

    Visst låter den fantastiskt. Jag funderade förut på att ha en EPS16 som effektenhet. Lite otympligt kanske

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Racket är nice men både 16+ & ASR lider av kvalitetsproblem rent funktionsmässigt (personligen drabbad typ 5 ggr minst). DP4 (osv) verkar bättre där.

  26. #26
    sodersten
    sodersten är inte uppkopplad
    soderstens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skillybob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det med DP/2, är den mest lik 4 eller plus?
    undrar samma, hade en lånad DP/2 ett tag men blev inte särskilt impad

  27. #27
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Älskar vår dö4+ och dp2. Vet inte hur de låter förutom bra då��.

  28. #28
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteffeE Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha, där ser man!

    Visst låter den fantastiskt. Jag funderade förut på att ha en EPS16 som effektenhet. Lite otympligt kanske
    Går att göra detta om du har audio-in-disketten från waveboy!

  29. #29
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Eller bara aktivera sampling / standby genom fx & medhörning väl.

  30. #30
    Eighties
    Eighties är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    så det finns en viss chans att min dp4 kan bli värd en hujedans massa flis framöver? *hoppas, hoppas*
    De som sålts på ebay i europa har inbringat i runda slängar 3500:-
    http://m.ebay.co.uk/sch/i.html?isRef...te=1&LH_Sold=1
    Jag har klurat på att sälja min då jag inte har så mycket tid för musiken. Den är i fantastiskt skick.
    Men vad fasiken begär man här i Sverige utan att vara allt för oförskämd?

  31. #31
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    de ligger väl där nånstans.. mellan 3-4 har jag för mig man ser här..

  32. #32
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    de ligger väl där nånstans.. mellan 3-4 har jag för mig man ser här..
    gäller det även för vanliga dp4-versionen? dvs EJ plus-varianten. det är väl inte så himla stor skillnad mellan dem om jag fattat det rätt men kanske så de som har plus-varianten kan begära lite mer. för isf så är ju säg 3500kr inte så illa. jag ju iofs det dubbla när jag köpte den av musikbörsen i gbg för typ 100 år sedan

  33. #33
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    gäller det även för vanliga dp4-versionen? dvs EJ plus-varianten. det är väl inte så himla stor skillnad mellan dem om jag fattat det rätt men kanske så de som har plus-varianten kan begära lite mer. för isf så är ju säg 3500kr inte så illa. jag ju iofs det dubbla när jag köpte den av musikbörsen i gbg för typ 100 år sedan
    Folk säger att den utan + låter bättre pga annan omvandling. Vet ej alls om det stämmer då jag bara har/haft DP/4, DP/4, DP/2.
    Aldrig + eller pro alltså.

  34. #34
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Folk säger att den utan + låter bättre pga annan omvandling. Vet ej alls om det stämmer då jag bara har/haft DP/4, DP/4, DP/2.
    Aldrig + eller pro alltså.
    nu avsåg jag ju ovan när jag nämnde skillnader, skillnader beträffande funktioner osv. men om vi snackar hur det låter så låter plus-varianten efter vad jag fått beskrivet för mig renare pga den kom senare och skulle vara en bättre "plus"-variant där det då glassades på med bl.a bättre omvandlare. tror de även addera en vokoder eller dist eller ja något sådant också. så mao och kort den låtare renare och klarare. ingen personlig erfarenhet men efter vad jag läst om andras omdömen etc. icke-plus varianten som jag har och även du då, de låter ju som du vet mörkare, ruffigare osv. och det är jag nöjd med för passar mig bättre. har andra fx-börkar som låter skinande klart å krispigt som kontrast.

    pro-varianten är utan för mina domäner för där har jag varken personlig erfarenhet eller hört ngt. andra får fylla i där ...men den kanske kan koka kaffe också då?

  35. #35

  36. #36
    pistolpete
    pistolpete är inte uppkopplad
    pistolpetes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går att göra detta om du har audio-in-disketten från waveboy!
    Du råkar inte ha en liggandes?

  37. #37
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Nej, det är en skiteffekt. Helt kass. Särskilt vocodern. Och den kommer bara att droppa i värde. Sälj din DP/4+ till mig för en tusenlapp innan det är för sent!

  38. #38
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Vill också haaa.. Har försökt köpa en i vad som känns som 3 år.

  39. #39
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill också haaa.. Har försökt köpa en i vad som känns som 3 år.
    Jag var först! Bort med dig!

  40. #40
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    * viftar med min virtuella kölapp *

  41. #41
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Finns det nån editor till windows förrutom midiquest? Hatar UIt och det är dyrt.

    Har kollat in iDP4 till ipad och det verkar grymt men har inget midiinterface till ipaden :/ Plus att det vore gött att ha allt på en skärm.

  42. #42
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Hade en sån i haydays av techno, och aldrig haft en mer limmande burk, men hade väldigt svårt för GUIt. Den var urtrist att scrolla på.
    Har ett demo på vocodern. När man väl komprimerat fram nivåerna låter den grymt bra.
    (Tog dubbelt så lång tid att få Wavestation A/D att ens bli begriplig, och bra vettefan...)

  43. #43
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Använde min för allt jag gjorde till Acid December 2022, bra sätt att bli mer kompis med den! Skulle dock gärna behövt tydligare beskrivningar av vad vissa parametrar göra när jag rattar t.ex. reverb.

    UI:t är... ett barn av sin tid. Om vi säger så. Ändå förvånansvärt snabbjobbat, men det kräver fysisk tillgång till frontpanelen (och gärna manualen med) så det är oftast inte den bekvämaste ställningen jag har när jag skruvar fx.

    Ljudmässigt sett är jag klart nöjd!

  44. #44
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Om jag minns rätt fick jag djupdyka i manualen för att göra två single effekter och en double samtidigt. Men efter en helkväll av rattande fick jag fram ett göttigt clapverb, ett chorus för arpeggion och predelay reverb för vokalsamples.
    Sen stod den så väldigt länge

  45. #45
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Menade att jag hatar UIt i midiquest tycker UIt i burken är helt okej. Men vill optimera lite.

    Tips för er som inte vet är att hålla in piltangent samtidigt som man skrollar med hjulet. Då kan man bläddra snabbt!

  46. #46
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hypercykel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det nån editor till windows förrutom midiquest? Hatar UIt och det är dyrt.

    Har kollat in iDP4 till ipad och det verkar grymt men har inget midiinterface till ipaden :/ Plus att det vore gött att ha allt på en skärm.
    Updatering:
    Skaffade iDP4 till ipaden istället. Kör midi över wifi. Appen känns väldigt överblickbar och smidig. Ska bli kul att grotta ner sig i burken på riktigt nu.

  47. #47
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    iom att man kan köra iPad appar på m1 macar så funkar iDP4 där med, mycket bra dessutom

  48. #48
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    iom att man kan köra iPad appar på m1 macar så funkar iDP4 där med, mycket bra dessutom
    Grymt!

  49. #49
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Pepp! Men 5-hunka kändes verkligen precis i närheten av bortre smärtgräns.

  50. #50
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior

  51. #51
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pepp! Men 5-hunka kändes verkligen precis i närheten av bortre smärtgräns.
    Typ 420 tror jag det landade på. Håller med om att det känns aningen dyrt för en app.

  52. #52
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hypercykel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typ 420 tror jag det landade på. Håller med om att det känns aningen dyrt för en app.
    Mmm...420!

    Jag är betatestare för DS's kommande patcher till DP/4 och satt igår med ett stort leende. Kändes lite H3000 lite kanske. Mmm!
    Senast redigerat av outshape den 2023-03-15 klockan 09:48.

  53. #53
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är betatestare för Don Solaris kommande patcher till DP/4 och satt igår med ett stort leende. Kändes lite H3000 lite kanske. Mmm!
    Spännande!
    Hittade inga patcher alls till DP/4, gamla eller nya, på donsolaris.com... Men hojta när de släppts publikt.
    Tack och bock!

  54. #54
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm...420!

    Jag är betatestare för DS's kommande patcher till DP/4 och satt igår med ett stort leende. Kändes lite H3000 lite kanske. Mmm!

    Ute nu!


    https://youtu.be/rR9FDAwIRJA

  55. #55
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Don Solaris säger att DP4+ är opålitlig:

    "Works on regular DP4 as well. These are more reliable, no horrid SMD caps from the cap plague era inside. Beware: DP4+ is very risky investment. Leaked electrolyte causes trace corrosion, traces only 100 micrometer wide, very hard to repair."

    Här handlar man patcherna för 35 EUR
    http://www.donsolaris.com/?page_id=1918

  56. #56
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    låter riktigt bra. skriver dessa över fabrik-preseten eller?

  57. #57
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Don Solaris säger att DP4+ är opålitlig:

    "Works on regular DP4 as well. These are more reliable, no horrid SMD caps from the cap plague era inside. Beware: DP4+ is very risky investment. Leaked electrolyte causes trace corrosion, traces only 100 micrometer wide, very hard to repair."

    Här handlar man patcherna för 35 EUR
    http://www.donsolaris.com/?page_id=1918
    var väl det jag visste att mitt gamla dp4-härke är mkt bättre än den där nymodigheten till plus-variant HA! HA!

  58. #58
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Don Solaris säger att DP4+ är opålitlig:

    "Works on regular DP4 as well. These are more reliable, no horrid SMD caps from the cap plague era inside. Beware: DP4+ is very risky investment. Leaked electrolyte causes trace corrosion, traces only 100 micrometer wide, very hard to repair."
    Tror att @tonefloat sa det samma när vi snackade på nån av träffarna i Solna.

  59. #59
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Finns en Don Solaris-video där SMD caps på powerkortet byts, inte så svårt direkt. Finns det mer sådant otyg i den?

  60. #60
    TB-303
    TB-303 är inte uppkopplad
    TB-303s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tycker den mest är krånglig. Blir nog till att sälja.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •