Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 72 av 72

Ämne: Bas?

  1. #61
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Så, nu blir det nog äntligen ett köp av Sabren. Säljaren förstod min poäng angående pris och tidigare överenskommelse. Men. Säljaren bor inte i Sverige längre, han var här för några veckor sedan så jag kunde testa basen men om jag vill köpa den s får jag åka o hämta den hos en vän till honom. Grejen är bara att jag skulle vilja ta den till en gitarrtekniker så de får kolla så allt är ok med den. Känner inte att jag har tillräckliga kunskaper för att avgöra skick på hals, band och annat. Den var skön att spela på och lät bra, men det kan ju finnas sånt som jag inte ser. Han vill inte gärna släppa ifrån sig den osåld för att jag ska ta den till en gitarrtekniker, och det kan jag förstå. Ska jag begära att han vän möter upp på gitarraffär i stan för att göra bedömning på plats eller är jag onödigt nojjig? Det är ju ändå nästan 20000 jag betalar för den.

  2. #62
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Kolla efter begynnande sprickor på belastade ställen, kolla om halsen är vriden på nåt skumt sätt (en lätt kurvatur är sällan nåt problem om den känns skön, och går dessutom att justera. Är den vriden kan du ta bort två nollor på priset.) Mer ska inte behövas. Lämna dessutom inte in den om den redan är skön. Risken är att den inte är det när du får tillbaks den från optimeringscentralen

  3. #63
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok, så kolla vriden men något kurvad gör inget. Var är "belastade ställen", mellan kropp o hals?

  4. #64
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja, och halsen/huvudet. Sånt som, med star trek-språk, "compromises structural integrity"

  5. #65
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Ganska enkelt! Överlägset bäst är helsolida med plonkig mid, floppigt sound, plonkig gummibandskänsla, svampig ton och Bobbski-knorr på ljudet som låter fläsk o skramlar bäst när man slappar på den eller kör fingerspelad subbas dub alternativt ettrig plektrum-postpunk!
    Det är själva basen.

  6. #66
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Det blev en Sabre till slut! Underbart skön hals, helt rätt färger och lönnhals var nästan ett krav. Och jag är ju en sucker för gamla gitarrer. Känns jäkligt gött. Nu ska jag bara göra rent den efter kladdpellen som haft den tidogare och sätta på nya strängar. Ska bli spännande att testa i stärkare sen. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	97,9 KB 
Id:	68252

  7. #67
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Nice! (fast jag hade valt Rickenbackern alla dar i veckan )

  8. #68
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Såklart. Men du har ju fortfarande lite rock'n'roll i dig, till skillnad från gubben här. Fast det är heeeelt ok med mig. Det är bara att erkänna och omfamna kursbytet.

  9. #69
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Bytt strängar och rengjort. Jäklar vilket tryck det är i den här! Andra basar låter liksom bas. Men den här låter BAS. Och med det menar jag inte bara en massa låga frekvenser utan det är en sjuhelvetes punch i den.

  10. #70
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Gött.

    Gjort första inspelningen med min nya p-bas. Alldeles för mycket botten för poplåten jag håller på med, får skära som satan. Men bra att resurser finns.

  11. #71
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    För mycket bas? Syntax error.

    (kan inte någon ge mig en bas?)

  12. #72
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mycket bas? Syntax error.
    Pop ju! Blir ingen stuns om det är för mycket bas.

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (kan inte någon ge mig en bas?)
    Du kan få långlåna basen som inledde den här tråden om du vill. Har visserligen baktalat den grovt, men så dålig är den inte

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •