Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DAW + bra musikappar till chromebook!?

  1. #1
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior

    DAW + bra musikappar till chromebook!?

    Skulle aldrig ge mig in i detta om inte mitt arbete tvingar mig

    Utan att gå in på detaljer så behöver jag hitta en fungerande och hyggligt enkel DAW till Chromes OS. Undrar också om någon överhuvudtaget använder Chrome för musikprodd än. Vilka appar finns?

    Tips, trix och idéer?

  2. #2
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran

  3. #3
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

  4. #4
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Hittade audiotool och satt och lekte en bra stund med det igår kväll. Inte helt bra men för att vara helt webb baserat så var det mer än ok. Soundtrap får bli kvällens äventyr.

    Fler tips anyone?

  5. #5
    pellen
    pellen är inte uppkopplad

    Senior
    Senast jag kollade upp det (i höstas) verkade det rätt så enkelt att installera någon sorts Linux (Ubuntu?) på en Chromebook och köra dual-boot så den går att använda som riktig dator också. Men jag vet inte vilka applikationer det går att köra på den då, om till exempel Renoise skulle ha stöd för det. Beror väl på vilken CPU de kör och så. Någon opensource-DAW går säkert att köra på Chromebook i Linux annars (eller finnas portat till ChromeOS).

  6. #6
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Ja, jo. Det går väl kanske. Egentligen handlar detta om en hel drös med chromebooks + användare och det blir nog för rörigt med dubbla system för dem. Känns ärligt talat lite uppgivet detta, speciellt då inhandlingen sker som besparingsåtgärd och ersätter macbooks

  7. #7
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Hur gick det med Soundtrap? Jag har testat det på iPad och det gick väl sådär. Har ingen CB så intressant att veta hur det funkar. Vad för CB har du?

  8. #8
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Det borde finnas en lag mot chromebook....

  9. #9
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det borde finnas en lag mot chromebook....
    Eller hur!!! Påfund är vad det är. Klart Google ska vara med och knapra loss på operativsystemskakan. Suck...

  10. #10
    klonqs avatar
    Veteran
    Jag köpte en chromebook(Chromebook Lenova 13) för några dagar sedan för att ha som sofflaptop. Alltså ha något att surfa med samtidigt som jag gluttar TV.
    Som webbläsare är den fantastiskt bra men jag skulle vilja ha en SSH app som inte körs i ett fönster i webbläsaren. Tänkte utvärdera den i några veckor och gillar jag det inte då så tvingar jag in en linux dist på den.

Liknande ämnen

  1. tips till er som behöver vita eller oranga topp pluppar till 808!
    Av farbror synt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 23:41
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 15:22
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 13:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •