Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tracktion 6 gratis!

  1. #1

    Veteran

    Tracktion 6 gratis!

    Tracktion 6 är nu gratis.
    https://www.tracktion.com/products/t6-daw
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	t6.JPG 
Visningar:	371 
Storlek:	282,3 KB 
Id:	77324
    Inga begränsningar i mjukvara. Det följer dock inte med så många pluggar till T6 men det finns mycket gratis som man kan använda. Ett tips är att Reapers VST pluggar finns att ladda ned.

    Arbetsflödet är annorlunda mot andra DAWs, finns inget mixerbord. Flödet går från vänster till höger (input till output).
    Saker jag gillar med Tracktion:
    * Arbetssättet, enkelt och överskådligt ett fönster där allt händer
    * Man kan lägga effekter på enskilda klipp på ett spår, kanon för ljudläggning av video.
    *Vill man ha en sänd före regel, dra sänden för regeln. Eller ha sänd före eller efter inserts eller mitt ibland inserts så att vissa inserts är före sänd och andra efter!
    *Rack, här skapar du avancerade uppkopplingar med olika VSTer där du fritt kan routa audio och midi. Tex vill du ha ett färdigt rack med en DX7 och en Roland synt med chorus och reverb färdig patchat så är det bara att åka och köra David Fosters 80 tals instant nästa gång du startar din DAW, man sparar racken som presets.
    https://soundcloud.com/dabene/obxa-edit-1-export-1
    Ovan gjort med VST pluggarna Dexed(2 stycken Dexed) och Synth1 i T6.
    * Freeze points, du kan frysa var du vill i en kedja, du kan välja att frysa alla inserts fram till EQ och sändar eller hela spåret. Man bara drar och släpper fryspluggen vart den skall vara och allt till vänster om fryspunkten fryser...

    Med mera med mera.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	t6.JPG 
Visningar:	71 
Storlek:	249,0 KB 
Id:	77322  

  2. #2
    Rillo
    Rillo är inte uppkopplad
    Rillos avatar
    Senior
    Jag använder bara Tracktion nu.
    Tar lite tid att komma in i flowet men när man väl gjort det är det mycket snabbjobbat.

    Är det nån som har en licens för T7 liggande?
    Ska tydligen följa med vissa Behringer-grejer men jag känner att jag inte behöver något från Behringer.
    Vet inte vilka grejer det följer med heller annars kunde jag köpt en billig pedal eller nåt bara för T7.
    Nån som vet?

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rillo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag använder bara Tracktion nu.
    Tar lite tid att komma in i flowet men när man väl gjort det är det mycket snabbjobbat.

    Är det nån som har en licens för T7 liggande?
    Ska tydligen följa med vissa Behringer-grejer men jag känner att jag inte behöver något från Behringer.
    Vet inte vilka grejer det följer med heller annars kunde jag köpt en billig pedal eller nåt bara för T7.
    Nån som vet?
    Ljudkort, mixerbord, osv. Pedaler tror jag inte. Så strax under tusenlappen tror jag är det billigaste du kan hitta.

  4. #4
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag har gjort en del musik med Tracktion innan Mackie köpte det. Nu är Jules ju tillbaka i eget företag igen och det gör det ju mer intressant. Det jag saknade är framför allt möjligheten att extrahera grooves/beats ur ett audio/midi-spår och sedan applicera det på andra spår.... som man ju kan göra i exempelvis Ableton Live, Studio One och Logic.

  5. #5
    Rillo
    Rillo är inte uppkopplad
    Rillos avatar
    Senior
    Löste sig.

    De har släppt T7 fritt nu.
    Äntligen!

Liknande ämnen

  1. Tracktion 5
    Av drloop i forum Nyheter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-03-27, 20:25
  2. tracktion
    Av imported_hammer i forum Övriga DAW
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 15:58
  3. Gratis Tracktion på guitarplayer.com
    Av lappalainen i forum Övriga DAW
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 16:02
  4. Gratis Tracktion
    Av lasselu i forum Övriga DAW
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 07:17
  5. Tracktion??
    Av imported_Otto i forum Övriga DAW
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-30, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •