Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DIY-projekt med SAD-1024?

  1. #1
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran

    DIY-projekt med SAD-1024?

    Jag har två NOS SAD-1024 liggandes. Hade tänkt sälja dem till reservdelsbehövande, men om det finns vettiga DIY-projekt som använder ett eller två, så kan ju det vara roligare. Har googlat en del, men inte hittat nåt. Helst ett delay, i andra hand phaser. Gärna nåt med CV-in och gärna nåt man kan klämma in i euro-format. Nån som känner till nåt?

  2. #2
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    http://www.cgs.synth.net/modules/cgs208_wad.html

    Men kortet är stort, så svårt att få in i euro kanske.

  3. #3
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, det blir nog svårt att klämma in. Projektet känns lite väl avancerat för mig också, jag är n00b och inte bekväm med att etsa själv, det borde jag nämnt. Jag är nog egentligen mest intresserad av projekt där man kan köpa kretskortet, men det är väl mycket att hoppas på med SAD-1024 antar jag.

  4. #4
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    Fast han hade kretskort förut! Jag hade köpt men sålde vidare. De WAD kort jag gjort själv är tyvärr alla populerade.

  5. #5
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    OK, det hade ju varit intressant om pcb hade funnits! Men han verkar inte ha dem nu tyvärr. Formatet är iofs fortfarande lite stort, men man kan ju inte få allt här i världen. Så hade det funnits att köpa och det inte är något annat i BOM:en som är ohittbart, så hade det ju varit nåt. Nåja, tack för tipset! Jag får jaga vidare.

  6. #6
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kolla om inte joks har ett kort över.

  7. #7
    joks
    joks är inte uppkopplad
    jokss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla om inte joks har ett kort över.
    tyvärr..

  8. #8
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran


    Fast samtidigt så vore det nog jättedumt om jag byggde en Serge-modul (som jag antar att detta är?).

    Finns det månne nån möjlighet för mig att byta mina SAD-1024 mot andra BBD-kretsar, som det finns euro-projekt att bygga? Är ganska sugen på Pittsburgh Analog Replicator men det vore ju kul om man kunde bygga nåt liknande själv istället. Annars får jag väl sälja kretsarna helt enkelt. Men det är inte lika kul.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •