Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Juno 2 - ifrån kosmetiskt i drifterskick men inte riktigt kry till 100% Drifter

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    Juno 2 - ifrån kosmetiskt i drifterskick men inte riktigt kry till 100% Drifter

    hihi, jo, jag köpte ju en juno2 av TNDR_1 här tidigare. Superfint yttre men med en icke-fungerande E-tangent, dassig backlight (separat tråd om det här: http://www.99musik.se/showthread.php...ie)-polaritet) och vad jag förmodade var ett batteri på upphällningen med syra-attack och elände som följd inom en snar framtid.

    Fick idag hem kontaktgummit ifrån "Busted Gear" och öppnade härligheten igen. Ville dokumentera för mig själv men även lägga ut här ifall det kan hjälpa någon annan på traven. Om klavet ska tas ur så vill jag poängtera att man INTE bör rycka ur det hela eftersom logikkortet sitter "Inslajdat" inuti klaviaturen. Lyft försiktigt i bakkant och dra försiktigt lite bakåt/uppåt med ett öga på kortet så blir det finemang :-)

    Bildserierna:

    Sunkigt gammalt batteri. Skall snart bytas. Knipsa av ledarna som går ner i kortet är säkrast. De små tåtarna som blir kvar får man bort med lödfläta och en pincett.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15 - 1.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	99,6 KB 
Id:	58690

    Jag färgmarkerade alla kontakter men det visade sig inte behövas egentligen eftersom jag kunde "vika upp" kortet när jag lödde bort det gamla batteriet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15 - 2.jpg 
Visningar:	36 
Storlek:	97,3 KB 
Id:	58691
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15 - 3.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	98,8 KB 
Id:	58692

    Nya batterihållaren som ska in istället :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15 - 4.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	93,6 KB 
Id:	58693

    Klart!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15 - 5.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	90,1 KB 
Id:	58694


    Dags att byta gammalt kontaktgummi mot nytt

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15 - 6.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	96,7 KB 
Id:	58695


    Hä blev fint!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15 - 7.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	89,5 KB 
Id:	58696


    Alles Güt. Allting lirar som det ska. Fräscht batteri, fungerande tangenter och nytt backlight i en fin-fin förpackning. Dags att börja använda den (lite mer) :-)

  2. #2
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    slänger in en bra länk till virtuell pg300, etc som finns här: http://www.llamamusic.com/mks50/mks-50_utils.html

Liknande ämnen

  1. TR-808 som inte mår riktigt bra
    Av Mr_Polysix i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 18:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •