Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: msolv?

  1. #1
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran

    msolv?

    När det gäller hw verkar det finnas många här som håller på - både kit-byggen, egen konstruktion och så klart reparation. Men när det gäller mjukvara så tycker jag det känns mera skralt. Känns som det är några få som knåpar ihop något som blivit klart/användbart, eller har ni projekt ni inte berättar om? I så fall vad är det, och vilken status är dom i?

  2. #2
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Jag meckade ju klart en editor för Janosts dspG1 för en tid sedan. Det får kanske räknas till ett sånt projekt?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dsp_build.png 
Visningar:	33 
Storlek:	67,0 KB 
Id:	58648

  3. #3
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Har gjort en editor för Blofeld. Avsedd att köras i Linux så målgruppen är kanske inte enorm...

    https://github.com/polluxsynth/xtor/

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	xtor.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	58661

    Även ett mindre Python-baserat projekt som skapar konfigurations-sysexfiler till Wave Idea:s Bitstream 3x utgående från en textfil.

    https://github.com/polluxsynth/ccubit

    Har också haft fingrarna i Gligli's P600-uppgradering, bl a sequencern:

    https://github.com/polluxsynth/p600fw
    Senast redigerat av ricard den 2015-05-05 klockan 06:44. Anledning: Lade till ccubit, P600.

  4. #4
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Ok mina projekt:
    -OpenModular (SW modular synth som jag kört under Linux (på tex RPi).
    ..
    -Patchconverter JX8p>JX10 (försökte också göra en generell patchconverter för liknande subtraktiva, men det funkar inge bra.)
    -MIDI-CC to sysex parameter change för Korg707, JX10/JX8p, DW6000.
    -Patch blender, blandar ihop nya ljud av gamla till VZ8m/VZ10 (ren slump på dito blir för skruvade ljud)
    -Wavetable skapare till Ensoniq Mirage (första version för Atari ST typ 1989 eller 1990, och senare en version för Linux), SoniqDreams
    -Editor for Korg 707 för Atari ST typ 1989, gjorde backwards engineering av dess sysex, då denna är odokumenterad (1989 hade man inte Internet, så det var bökigt minns jag.
    -Och så några mer eller mindre oanvändbara VST effekter, det var typ 15 år sen. Det minst oanvändbara var ett svajigt delay minns jag.
    Senast redigerat av dannes den 2019-03-02 klockan 13:06.

  5. #5
    EnkelMagnus
    EnkelMagnus är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag gjorde wav2zebra2 för att ladda singlecycle vågformer in Zebra2:s oscillatorer. Gjorde nån liknande grej till Camel Audio Alchemy (RIP).

    Meklade lite med en autolooper ett tag och misslyckades ganska rejält.

    Har bytt till Linux och sitter och kollar på en open source sampler om man inte kan göra nått kul med den.

    Gjorde en controller till Reaper men föll på målsnöret (story of my life). Den var ganska slick med 8 rotary encoders och en 2x40 display. Arduino baserad.

    Satt och kollade på Pure Data och göra en VST wrapper till den men PD är inte så ämnat för sånt så jag la ner det.

    Kollat på en Linux port av Reaper men vet inte riktigt var jag ska börja.

    Kollade på Axolotti om man inte skulle kunna göra ett nytt SynthEdit av det för 64 bitar och Linux och det kan man! Men jag kan nog inte. Än.
    Senast redigerat av EnkelMagnus den 2015-05-04 klockan 21:24.

  6. #6
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Jag håller på att bygga en trummaskin (hård- & mjukvara). Delvis gör jag det för att lära mig programmera, så det går ibland lite långsamt. Just nu är jag inne i en period där det är dags att skriva om en hel del efter nya lärdomar - alltså ligger det lite på hyllan. Men jag har bara jobbat på det sen i februari nånting, och räknar med att det är färdigt i sommar.

    Återkommer när det är längre gånget. Jag tror att jag kommer att bli nöjd med slutresultatet iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •