Resultat 1 till 43 av 43

Ämne: Eventide TimeFactor vs Strymon TimeLine

  1. #1
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran

    Eventide TimeFactor vs Strymon TimeLine

    Vilken av dessa två Eventide TimeFactor och Strymon TimeLine tycker ni låter bäst och har de funktioner ni behöver? Vilket delay föredrar ni? Motivera erat svar!

  2. #2
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    För mig är det enkelt. På 90 talet var Eventide den heliga graal när det gällde effekter så jag kör både Space och Timefactor som är fantastiska medan min kollega kör Big Sky och Timeline just for the fuck of it. Antar att du frågar för du tänker skaffa en av dom, och då tror faktiskt inte du kommer att ångra dig vilken du än väljer vad gäller välljud. Möööjligen... Möjligtvis så känns Eventideburkarna lite tyngre och stadigare men bägge är ju stompboxar så dom tål att trampas på. Ljud och handhavande är mer av preferens och smak snarare än bra och mindre bra vilket märke man en väljer. Lycka till
    (köp Timefactor den är svinbra:-) )

  3. #3
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Jag tänkte skaffa en av dem och ska använda den till synthar och inte stampa med foten på den.

    Vilken låter bäst med Roland TB-303 som först går igenom en Overdrive/Dist pedal? Det är inte alla delay som låter bra så det är därför jag undrar? Nån som testat Eventide TimeFactor eller Strymon TimeLine med Roland TB-303?

    Strymon TimeLine har en cool effekt som heter "Ice" som jag inte tror Eventide TimeFactor har? Sjukt coolt låter helt underbart!

    Vad mer skiljer dem åt? Vad har Eventide TimeFactor som inte Strymon TimeLine har när det gäller själva signal processings algorithmerna?

    Eventide är legendariska, men har de fortsatt att vara lika legendariska i sin innovation idag som för många år sedan? Eller är det mest bara gamla hederliga välbeprövade algorithmer i nya förpackningar?

    Kanske ett företag som Strymon ändå lyckats göra bättre/mer väljudande grejer än Eventide? Det är det jag tycker det låter som, iallafall när det gäller reverben Eventide Space vs. Strymon Big Sky, och kanske även dessa delay - som jag dock är mera osäker på. Men den där Ice effekten i Strymon TimeLine är hypnotiskt vacker och jag tror inte Eventide TimeFactor kan göra den?

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Andreas T: Det känns uppenbart att du behöver testa dem själv. Gå till någon välsorterad musikaffär eller se om du kan låna ett par pedaler av någon.

    Och om du inte har sådana möjligheter så låter det ändå som att du lutar åt Strymon.. så varför inte köpa en på en gång? Jag har väldigt svårt att tänka mig att du kommer göra bort dig totalt om du köper någon av dem. I värsta fall så är det väl bara till att sälja och köpa den andra.

  5. #5
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Jag har en Strymon TimeLine som står bredvid min Space. Den låter ypperligt, men det är något som gör att jag har lättare för gränssnittet i Eventide-pedalen. Den inbjuder mer till att gräva sig ner i parametrar. Kanske att Eventide har sina rattar prydligt uppradade högst upp. Och fler rattar. Detsamma gäller ju på TimeFactor.

  6. #6
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Strymons pedaler är ju å andra sidan mer estetiskt tilltalande än Eventides sådana

  7. #7
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    För övrigt så lät min gamla Tb 303 som bäst genom ett överladdat alesis midiverb och en lexicon vortex. Men så tycker jag. :-)

  8. #8
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Det är ju ganska uppenbart att Strymon tittat på Eventides produkter. Min enkla logik är att då Strymon är 4-5 år yngre och måste konkurrera med ett etablerat varumärke - och dessutom lite dyrare - så har dom ansträngt sig för att vara "bättre" än Eventide på det mesta. Enda synbara skillnaden är att Eventide har fler rattar - så dom verkar ju bjuda in lite mer att redigera ljuden (se Xyltburks kommentar). Frågan är om det är viktigt för dig? Men Strymon har fortfarande 8 rattar så man är ju inte helt låst.

    Vad gäller tape eko och anna analog emuleraing så menar jag att det har skett en hel del utveckling generellt på marknaden. Dom är generellt bättre idag än för 5 år sedan.

  9. #9
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior
    37 år yngre enligt wikipedia...

  10. #10
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av R46.1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    37 år yngre enligt wikipedia...
    Jag tänkte på TimeFactor resp. TimeLine...

  11. #11
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en Strymon TimeLine som står bredvid min Space. Den låter ypperligt, men det är något som gör att jag har lättare för gränssnittet i Eventide-pedalen. Den inbjuder mer till att gräva sig ner i parametrar. Kanske att Eventide har sina rattar prydligt uppradade högst upp. Och fler rattar. Detsamma gäller ju på TimeFactor.
    Varför valde du Strymon TimeLine istället för Eventide TimeFactor, och varför valde du Eventide Space istället för Strymon Big Sky (fanns båda då du köpte den)?

  12. #12
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Limestream Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För övrigt så lät min gamla Tb 303 som bäst genom ett överladdat alesis midiverb och en lexicon vortex. Men så tycker jag. :-)
    Det kan mycket väl vara så att TB-303 låter bäst genom något gammalt reverb som i teorin är flera klasser under Eventide Space och Strymon Big Sky. Exempelvis de du nämner här, eller ett Zoom 1202, eller Alesis QuadraVerb.

    Det är omöjligt att veta och man måste testa vad man själv gillar bäst.

    Men jag tänkte ändå höra om någon här har testat Roland TB-303 med Eventide TimeFactor och/eller Space, samt med Strymon TimeLine och/eller BigSky, och hur det låter genom dem?

  13. #13
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hm, fortfarande ont om bra space-demos med syntar på tuben?

    Det här är inte heller jättebra.. men jag vet att jag använde mitt Space här, och en FB383.. åtminstone springreverbet (som hörs tydligt på virvel och så ibland) men jag är rätt säker på att jag körde ett pass med nåt annat också så antagligen är allt reverb Space men det är väl mest trummor och ett chord som kommer lite 3 min in. Aja.. nånting iaf. http://devsound.se/files/Acid-Decemb...Pin-Tweaks.mp3

    Edit: Och nu fattar jag att jag postade i fel tråd, sorry.
    Senast redigerat av kotten den 2015-05-02 klockan 12:28.

  14. #14
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Det är omöjligt att veta och man måste testa vad man själv gillar bäst.

    Men jag tänkte ändå höra om någon här har testat Roland TB-303 med Eventide TimeFactor och/eller Space, samt med Strymon TimeLine och/eller BigSky, och hur det låter genom dem?
    Både Space och Timefactor låter fantastiskt bra på knarriga pulsvågor och sågtänder men också till digital FMsynthes och analogt modulsystem. Asnöjd med båda. En vän var inne på Eventide H9 som allt i ett lösning men såg just att han lagt ut en bild på en sproilans Big Sky på sin fejja. Ska fråga hur han tänkte.

  15. #15
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan mycket väl vara så att TB-303 låter bäst genom något gammalt reverb som i teorin är flera klasser under Eventide Space och Strymon Big Sky. Exempelvis de du nämner här, eller ett Zoom 1202, eller Alesis QuadraVerb.

    Det är omöjligt att veta och man måste testa vad man själv gillar bäst.

    Men jag tänkte ändå höra om någon här har testat Roland TB-303 med Eventide TimeFactor och/eller Space, samt med Strymon TimeLine och/eller BigSky, och hur det låter genom dem?
    303 genom Space låter typ inte så värst kul tycker jag.. av den enkla anledningen att jag inte gillar att köra 303 genom reverb. Jag vill ha dem torra och knapriga eller körda genom delay! Smaksak.

  16. #16
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    303 genom Space låter typ inte så värst kul tycker jag.. av den enkla anledningen att jag inte gillar att köra 303 genom reverb. Jag vill ha dem torra och knapriga eller körda genom delay! Smaksak.
    Det beror väl också på hur själva bass linen är programmerad, för om det bara är några få noter, som i den här låten:

    https://youtu.be/sI0w_wsJG48
    så passar delay perfekt, men om noterna sitter väldigt tätt så får delay effekten mindre betydelse så att säga, för det kanske inte ens hörs och då kanske enbart reverb låter bättre.

  17. #17
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Limestream Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Både Space och Timefactor låter fantastiskt bra på knarriga pulsvågor och sågtänder men också till digital FMsynthes och analogt modulsystem. Asnöjd med båda. En vän var inne på Eventide H9 som allt i ett lösning men såg just att han lagt ut en bild på en sproilans Big Sky på sin fejja. Ska fråga hur han tänkte.
    Det kan vara intressant att veta! Tack!

  18. #18
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan vara intressant att veta! Tack!
    Han tyckte helt enkelt den var snyggare bredvid TTSH

  19. #19
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Limestream Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han tyckte helt enkelt den var snyggare bredvid TTSH
    Den är snyggare bredvid vad som helst men det är inte det jag värderar den efter.

  20. #20
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är snyggare bredvid vad som helst men det är inte det jag värderar den efter.
    Det ska bli så intressant sen när du väl bestämt dig att få läsa din slutsats om alla pedaler. Ser jättemycket fram emot att få läsa dina samlade bedömningar och slutsatser. Lycka till igen :-)

  21. #21
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Undrar varför 4sound inte har Eventide Space i sortimentet (men de säljer Eventide TimeFactor, ModFactor och PitchFactor)? De säljer Strymond Big Sky och alla andra Strymond pedaler.

    Var kan man gå, om inte till 4sound, för att testa Eventide Space?

  22. #22
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Här är en intressant jämförelse:

    Electro Harmonix Deluxe Memory Man vs Strymon Timeline

    https://youtu.be/9N0BNTNBT1I

    Vilken tycker ni låter bäst av dessa två vad gäller de delay typer som jämförs här? (Strymon TimeLine kan ju så mycket mer än vad Electro Harmonix Deluxe Memory Man kan göra)

    Låter Eventide TimeFactor bättre än Electro Harmonix Deluxe Memory Man när det gäller den här typen av delay som jämförs i videon här?

  23. #23
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar varför 4sound inte har Eventide Space i sortimentet (men de säljer Eventide TimeFactor, ModFactor och PitchFactor)? De säljer Strymond Big Sky och alla andra Strymond pedaler.

    Var kan man gå, om inte till 4sound, för att testa Eventide Space?
    thesegoto11 kanske?

  24. #24
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    thesegoto11 kanske?
    Farlig jäkla butik det. Skulle vara så otroligt lätt att "bara titta lite" å sen komma ut med en kasse blandade pedaler...

  25. #25
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Deluxe brukar ha eventide oxå. Men, thesegoto11 är väl värt ett besök bara för att!

  26. #26
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    thesegoto11 kanske?
    Tack för tipset kände inte till den affären men jag går nog dit! De har Eventide Space och Strymon Big Sky.

  27. #27
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag köpte just ett Eventide Timefactor B-stock på Thomann för 3000kr inkl moms. Bra pris om man kan dra av momsen och dessutom garanti och 30 dagars öppet köp så man kan testa igenom det ordentligt.

  28. #28
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    En "B-stock" pedal = "May have slight traces of use".

    Kanske betyder att andra har testat den en period och skickat den tillbaka? Om det inte finns märken på den så säljs den väl inte som en "B-stock"?

    Säg hur du tycker den låter sen! Kan du testa den med en "het" signal? Lyssna om det låter illa?

    Jag läste nånstans att en del tycker att Strymon TimeLine inte kan hantera en "het" signal, att det distar digitalt och låter för jävligt.

    Det är en varnings klocka för jag behöver kunna köra så här:

    Roland TB-303 --> OverDrive pedal --> TimeFactor eller TimeLine --> mixer

    . . .med förhoppning om att det kommer att låta riktigt bra.

  29. #29
    rhizomatik
    rhizomatik är inte uppkopplad
    rhizomatiks avatar
    Senior
    Ett alternativ är också att köpa en Eventide H9 med de algoritmer från tex time factor och space du behöver.
    Låter precis lika bra som de stora pedalerna.
    H9 har dessutom möjlighet att ställa input gain +/- 15dB

  30. #30
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Tack för tipset om Eventide H9. Jag vill gärna kunna köra flera effekter samtidigt (reverb, delay, och kanske modulation/pitch) och då är Eventide H9 inte rätt för mig, eftersom man endast kan köra en effekt åt gången.

    Så jag försöker nu välja två eller tre olika typer av effekter att koppla ihop i en kedja så att man kan använda alla samtidigt:
    Reverb: Eventide Space eller Strymon Big Sky
    Delay: Eventide TimeFactor eller Strymon TimeLine
    Kanske modulation: Eventide ModFactor och/eller Eventide PitchFactor, eller Strymon Mobius

    När jag skapade tråden här så var jag mera säker på att jag kommer att skaffa mig Strymon pedalerna istället för Eventide pedalerna, men jag är inte lika säker längre även om det ändå lutar åt att det blir Strymon.

    En orsak är att jag tyckte att jag inte kunde hitta någon demo på YouTube av Eventides BlackHole effekten där jag hörde ett sound jag gillar (allt lät mest dåligt), men så hittade jag en väldigt övertygande demo!

    En annan sak är att jag läste att Strymond TimeLine kan ha problem med en "het" input och digital distortion uppstår så det låter för jävligt, medan Eventide TimeFactor tydligen inte har problem med en "het" input. Jag måste testa om Strymond TimeLine klarar av en "het" input signal från
    Roland TB-303 --> OverDrive pedal --> TimeLine --> mixer

    Jag måste till en musikaffär och testa igenom alla de nämnda pedalerna och se vad som passar bäst för mina behov och öron.

  31. #31
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tipset om Eventide H9. Jag vill gärna kunna köra flera effekter samtidigt (reverb, delay, och kanske modulation/pitch) och då är Eventide H9 inte rätt för mig, eftersom man endast kan köra en effekt åt gången.
    Det här har tagits upp tidigare, men det känns som att det ändå har missats: Varken Space, BigSky, TimeFactor, TimeLine eller någon av de andra kan heller köra flera effekter samtidigt. H9 kan däremot ersätta någon av dem och då ge ännu mera variation.

    Och om signalen är för het.. sänk den.

  32. #32
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tipset om Eventide H9. Jag vill gärna kunna köra flera effekter samtidigt (reverb, delay, och kanske modulation/pitch) och då är Eventide H9 inte rätt för mig, eftersom man endast kan köra en effekt åt gången.
    Men, fortfarande. Space, TimeFactor, ModFactor, strymon m fl kan också bara köra en effekt per pedal. Så, blir ingen skillnad om du byter ut någon av effekterna mot en H9 (eller köper två eller tre H9). Däremot vinner du lite i flexibilitet, men förlorar lite i rattar...

  33. #33
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Men, som sagt. Ta 303:an under armen å knalla iväg till thesegoto11, och testa igenom pedalerna i den kedja du tänkt dig. Ett test säger mer än 1000 foruminlägg. =)

    (Och, samtliga diskuterade pedaler är väldigt flexibla och låter väldigt väldigt bra enligt mig, så, risken att du blir besviken känns rätt låg oavsett vad du väljer...)

  34. #34
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Och inte lär väl overdrive-pedalen heller generera en het signal? En distad och klippt signal ja, men det är trots allt en effektpedal, ämnad att kopplas samman med andra effektpedaler så utsignalen bör väl inte vara het?

  35. #35
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    När vi ändå snackar timeline. Någon som vet om någon av algoritmerna kan byta delaytid utan att ändra pitch?

  36. #36
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När vi ändå snackar timeline. Någon som vet om någon av algoritmerna kan byta delaytid utan att ändra pitch?
    Gjorde just ett snabbtest. Verkar inte som det. Inga parametrar som antydde det heller.

  37. #37
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men, fortfarande. Space, TimeFactor, ModFactor, strymon m fl kan också bara köra en effekt per pedal. Så, blir ingen skillnad om du byter ut någon av effekterna mot en H9 (eller köper två eller tre H9). Däremot vinner du lite i flexibilitet, men förlorar lite i rattar...
    Jag är helt med! Jag vet att Eventide Space bara kan köra en reverb algorithm åt gången (och Strymond Big Sky lika så), och att en Eventide H9 skulle kunna vara ett alternativ för en pedal som gör samma reverb algorithm.

    Men jag tänker så här att jag behöver en pedal som gör reverb, en till pedal som gör delay och eventuellt en tredje pedal för modulering/pitch, och koppla dem i serie. Då tycker jag att det är fördelaktigt med Eventide Space istället för H9 eftersom det är lättare att ställa in parametrarna med flera rattar.

    Eventide Space, TimeFactor, ModFactor och PitchFactor är alla enklare att ställa in parametrarna på än H9. Jag vill heller inte blanda in externa programmerare så som en iPad utan jag föredrar en fysisk ratt per funktion på pedalen, typ.

  38. #38
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här har tagits upp tidigare, men det känns som att det ändå har missats: Varken Space, BigSky, TimeFactor, TimeLine eller någon av de andra kan heller köra flera effekter samtidigt. H9 kan däremot ersätta någon av dem och då ge ännu mera variation.

    Och om signalen är för het.. sänk den.
    Jag har nog missförstått vad en het signal är! En signal är het om den överskrider spännings intervallet som definierats för signal typen och det har ingenting att göra med om signalen är distad i en distortion/overdrive pedal eller inte. Korrekt?

    Så om jag kopplar TB-303 --> Overdrive/Dist pedal --> så kan inte signalen vara het här och vidare till --> delay pedal blir inga problem, för både Eventide TimeFactor och Strymon TimeLine kan hantera både line och gitarr signal input.

    Bör man ha en pedal emellan TB-303 (eller annan synth) som konverterar från line signal till gitarr signal före den matas in i overdrive/distortions pedalen som är gjord för gitarr signal tror jag (jag har en Boss OS-2 Overdrive/Distortion pedal som jag kör TB-303 igenom, och det låter bra men kanske det kan låta ännu bättre med en signal konverterare emellan?)
    Senast redigerat av Andreas T den 2015-05-06 klockan 21:06.

  39. #39
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Tror du gör absolut bäst i att testa. Spekulationer och input från andra är naturligtvis nyttigt, men ingenting slår den egna upplevelsen!

  40. #40
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Så vilken bidde det till slut?

  41. #41
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Kan bara bekräfta att Timeline:n låter fantastiskt!! Rekommenderas!

  42. #42
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Jag sålde min timeline, funkade aldrig för mig och tror jag bara använt den i en enda låt ..
    Å andra sidan gillade jag inte riktigt TimeFactor heller när jag testade den. Har inte varit nöjd med någon stereo-delay pedal alls, letar fortfarande..

    En uppstickare på delaysidan är Source Audio Nemesis, klart coolare tape än Timeline och TimeFactor, och obscent många modes med många roliga artefakter, plus bra pris. Enda negativa är att den summerar L+R innan delaytappningen, otroligt korkat designval imo vilken blev en dealbrealer för mig.

    På reverbsidan skulle nya Empress Reverb kunna vara ngt. Låter fantastiskt bra av det jag hört, och empress byggkvalite och formfaktorn är guld! mod samt lofi-lägena verkar hur coola som helst. Kompaktare än konkurrenterna. Big Sky är också coolt, men tycker det är så mycket hype på strymons sound att jag blir avtänd. NonLin och läget med tapedelay-reverb verkar dock vara top notch.

    Själv kör jag Space, köpt när det kom och använder modechoverb och blackhole live. Eventides ibland lite udda filosofi och märkliga parameteruppsättning gör att man får jobba lite för att hitta sweetspots men när man fått in de är belöningen stor. Hade lätt köpt H9 om den haft rattar, tvekar nu, även om priset på en H9 max är riktigt bra på TGT11 just nu

  43. #43
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Kolla in pigtronix echolution 2 i någon av de olika versioner som finns (verkar vara samma funktionalitet i alla men olika interface). Analogt filter, digitalt delay och många möjligheter.

    Köpte filter pro-versionen, men inte testat än. Inte lika mkt kontroller på fronten som ultra pro-versionen, men allt finns ju under the hood via editor.

Liknande ämnen

  1. Strymon Timeline
    Av hank i forum Effekter
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 12:18
  2. Strymon TimeLine
    Av Jeppe K i forum Effekter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 00:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •