Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Rörtrummaskin - Metasonix D-2000

  1. #1

  2. #2
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Alltså... jag måste bara säga att jag tycker Metasonix suger.... starka ord (fucking, fucker, assfucker..osv)....men lite sanning... bättre att köra annat genom en gammal pissig röramp.. ....eller sa jag det... Metasonix suger

  3. #3
    hairofthedog
    hairofthedog är uppkopplad nu
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Hm, har ingen koll på Metasonix, men demon på sajten lät mest circuitbending. Synd.

  4. #4

  5. #5
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Det är lite coolt att ha rör som nish men den där d2000 lät fan inge kul alltså.
    En del av modulerna i R serien har sina poänger, särskilt filtret och waveshapern.
    Reverbet skulle jag gärna lyssna på också.
    Sen håller jag med AemjuL8r om Metasonix bizarra böjelse för snusk.
    Om man kollar vad han postar vilken sorts sjuka bilder han postar i offtopic på muffs så är det lätt att dra slutsatsen att det är ett par kallödningar och en medelst annan lös skruv där.

    Jag skulle ha svårt att motivera att han nån jävla Anusfucking asshole exploader till musikpryl

  6. #6
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Haha, jag kollade inte så noga först utan trodde att den här låg i säljes så jag tänkte, stackars 313 vad hans lilla trummis blir sågad... riktigt så mycket brukar inte prylar i säljes bli dissade...

  7. #7
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Limestream Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är lite coolt att ha rör som nish men den där d2000 lät fan inge kul alltså.
    En del av modulerna i R serien har sina poänger, särskilt filtret och waveshapern.
    Reverbet skulle jag gärna lyssna på också.
    Sen håller jag med AemjuL8r om Metasonix bizarra böjelse för snusk.
    Om man kollar vad han postar vilken sorts sjuka bilder han postar i offtopic på muffs så är det lätt att dra slutsatsen att det är ett par kallödningar och en medelst annan lös skruv där.

    Jag skulle ha svårt att motivera att han nån jävla Anusfucking asshole exploader till musikpryl
    Alltså.. jag är väl ganska immun mot snusk och starka ord... men det borde ju återspegla vad maskinerna gör.. då ska det ju låta fucking djävlar anamma och vräng av bara helvete.... men av det som jag testat och hört så är det ju bara trams... en nisch.. han lyckas sälja en massa skit han gjort med rör.. som låter dåligt på ett dåligt sett... en av modulerna.. glömt om det var waveshapern el filtret.. gick att göra ok stuff med...men hallå..för de pengarna... men viss assfucker i alla ära... det låter skit så det är bara att spola....

    Och jag gillar oljud skrän skrik och muffen... men dessa gör det inte på något intressant eller användbart sett... heter något assfucker el nåt sånt så väntar man ju sig att åtminstone höja på ögonbrynen när man får höra grollet som maskinen krämar ur sig.... men icke

  8. #8
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    En grej med metasonix är att alla demos tenderar ha allt på max, och det är verkligen inte sweetspot på de burkar jag testat. ScrotumSmasher (är det väl? En av pedalerna) kan låta helt suveränt trasigt, på ett bra sätt, men med allt på max låter den utan undantag (jag har inte hört något i alla fall) uselt på ett uselt sätt...

  9. #9
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ...grejjen är att jag verkligen vill gilla Metasonix.. men nej..det håller inte... visst man kan ligga och finpilla... men i ärlighetens namn så har man inte så mkt för det heller.... kör nån annan pedal och ha en lätt röramp på så har du genast trevligare resultat.....

    ..he-he... men jag väntar på halshuggningen

  10. #10
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså.. jag är väl ganska immun mot snusk och starka ord... men det borde ju återspegla vad maskinerna gör.. då ska det ju låta fucking djävlar anamma och vräng av bara helvete.... men av det som jag testat och hört så är det ju bara trams... en nisch.. han lyckas sälja en massa skit han gjort med rör.. som låter dåligt på ett dåligt sett... en av modulerna.. glömt om det var waveshapern el filtret.. gick att göra ok stuff med...men hallå..för de pengarna... men viss assfucker i alla ära... det låter skit så det är bara att spola....

    Och jag gillar oljud skrän skrik och muffen... men dessa gör det inte på något intressant eller användbart sett... heter något assfucker el nåt sånt så väntar man ju sig att åtminstone höja på ögonbrynen när man får höra grollet som maskinen krämar ur sig.... men icke
    yes det råder konsensus
    Det hade dock varit fint med lite mer subtil gain och inte bara maxgainade orangeglödande rör på allt Metasonix visar upp.
    Helt meningslöst att ha så många maxade rör i signalkedjan även om jag också är väldigt förtjust oväsen och för dom pengarna så
    tar jag en Elektrontrummis och en billig Art rörkompressor vilken dag i veckan som helst hellre än en d 2000
    Det grafiska antyder att många av Metasonix moduler/pedaler och trummisar/syntar spränger bort både skinkor och ögonbryn fast det egentligen blir som så många gånger förr; hästlasange...fast med inslag av gröt

  11. #11
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En grej med metasonix är att alla demos tenderar ha allt på max, och det är verkligen inte sweetspot på de burkar jag testat. ScrotumSmasher (är det väl? En av pedalerna) kan låta helt suveränt trasigt, på ett bra sätt, men med allt på max låter den utan undantag (jag har inte hört något i alla fall) uselt på ett uselt sätt...
    +1 Scrotum är grym. Hör man inte det får man byta öron.


  12. #12
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag är fortfarande hemligt kär i Wretch Machine, men jag erkänner att design och det faktum att den inte heter "Rapist", "Sadistic ass-screwer" eller "phallos-chopper" talar för den. Dock är den ur produktion och även de få gånger den syns på begagnatmarknaden kostar den som en ny...

  13. #13
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Äsch, gillar man inte D-1000 är det för man lyssnat mer på Vangelis/Jarre än Sähkö/Panasonic

    Inget ont i det på något sätt, bara en smaksak.

  14. #14
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Hehe, skönt det inte bara är jag.. Kejsarens gula kläder.

    Ang jarre tycker jag det är snicksnack, lyssnat på allt som finns på jordklotet, tycker bara detta låter wack på samma sätt en dålig behringermixer låter wack. Tomt.

  15. #15
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och jag gillar oljud skrän skrik och muffen... men dessa gör det inte på något intressant eller användbart sett... heter något assfucker el nåt sånt så väntar man ju sig att åtminstone höja på ögonbrynen när man får höra grollet som maskinen krämar ur sig.... men icke
    Vad jag vet så har han helt lagt av med snusknamnen på prylar numera. http://www.metasonix.com/

  16. #16
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad jag vet så har han helt lagt av med snusknamnen på prylar numera. http://www.metasonix.com/
    Men tanken på homoerotik gör sig ändå gällande i formgivningen i linje med vad han postar i NSFW tråden på Muffs så han har kanske inte lagt det helt därhän.

    NSFW
    http://www.99musik.se/attachment.php...757174&thumb=1
    Senast redigerat av Limestream den 2015-05-04 klockan 18:38. Anledning: trasig URL

  17. #17
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage


    Finns begagnad på JAM nu. 30 000 SEK.

    https://escapefromnoise.com/tillverk...asonix-d-2000/

  18. #18
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    30 lax. Jag tar nån lax för hantering så ser jag till att den hamnar där den hör hemma. Skroten.

  19. #19
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag skulle gärna ha en, men för 30 papp så får jag hitta något annat sätt att blow my ass off.

  20. #20
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Jag minns tydligt att jag gillade D-1000 när jag provade den strax efter den kom. Hade jag haft råd så kanske jag hade letat efter en nu när jag blev påmind.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •