Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 346

Ämne: Roland SYSTEM-500

  1. #241
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Också sugen... men hoppas man håller på originallinjen och inte låter Malekko få frispela med digitala skitmoduler.... en 550 är ju nödvändig för en full cabbe.

  2. #242
    brand1bil
    brand1bil är inte uppkopplad
    brand1bils avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  3. #243
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det känns som man refererar mer uteslutande till 100m numera och inte till System 700. Vad är skillnaderna ? 700 serien känns ju mer deluxe och mytomspunnet men är det ungefär samma sound på dessa system 100 vs 700 ?

  4. #244
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av brand1bil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skön svengelska där.

  5. #245
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nu måste det vara nära, svenska hemsidan uppdaterad, 4Sound har beställning inne, men inget pris än!!!

    Inte ens Music Store har listat dem, eller någon i USA.......

  6. #246
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  7. #247
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Skulle inte dessa släppas i December? Vad ska jag köpa i julklapp till mej själv istället?

  8. #248
    swede99
    swede99 är inte uppkopplad
    swede99s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle inte dessa släppas i December? Vad ska jag köpa i julklapp till mej själv istället?
    japp nu får dom allt släppa dem, iaf priser, det måste dom ju vetat redan i planeringsfasen vad de skulle kosta

  9. #249
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nu med priser! 3770:- styck

    18 861:- komplett utan case

    22 769:- med case

    http://www.gear4music.se/sv/Roland/System-500

  10. #250
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3.5k per modul...jag tar alla 5 direkt i så fall...låter för billigt tycker jag men Roland kanske kan trolla till det i sina fabriker jämfört med andra enmans euro byggare.
    Beställt?

  11. #251
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställt?
    Hehe, nä...QUADRAN var rätt dyr...men , jag är på till våren , lätt
    Vad kostar beggade 100m moduler...7000:-? Detta är ju ett fynd !
    Re-issues ä alltid fynd !

    Detta är ju dessutom inklusive moms för oss som har musik relaterade företag.

    Gear4music är riktigt fula fiskar , de sätter osannolika "kan levereras" datum så man skall lägga en pre-order och tro att man får grejjerna först och sedan inte orka avbeställa när Thomann eller t.o.m din lokala musikaffär får före , så var det med Korg ARP Odysseyn och även Prophet 6.
    Jag har hört ryktas Januari leverans på 500m prylarna.

    Men Gear4music skall ha en eloge för sina översättningar, dubbla kuvert generator.
    Senast redigerat av Firechild den 2015-12-14 klockan 23:10.

  12. #252
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Gear4Music nää jag väntar nog till 4Sound får dem, eller om Thomann gör något paket med case.

  13. #253
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    var just in på 4sound/malmö.
    de ringde och kollade, och det är oklart när det kommer dyka upp.
    chans finns att de inte kommer förns i februari.
    priset verkar hamna på 3500-4000kr/modul.

  14. #254
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad kostar beggade 100m moduler...7000:-? Detta är ju ett fynd !
    Re-issues ä alltid fynd !
    Nja, 3.500-4.500 för de vanliga D-setmodulerna skulle jag säga. Senaste 121 VCF jag hittade fick jag för 3.800 (Vemia) Phasern och sequencern dyrare.

    Sedan finns ju alltid väldigt dyra ex listade på e-bay, men men..

  15. #255
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo det känns som hårda försök på eBay mm för att pressa upp priserna... men det är väl egentligen bara vissa moduler som varit dyra som 172, 182..osv... men inte de vanliga VCO,VCF,VCA...osv..

    Tycker det är synd att de inte tagit mer till vara på designen av 100m ...gillar ju raset.. men kunde varit smartare.

  16. #256
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Ja, lite underligt att de prissätter 500m i princip i linje med vintage 100m (förutom 572 då). Men det är ju Malekko inblandat också så många som ska dela på kakan. Vintage är alltid fynd även här alltså?!

    3.770;- ink moms
    blir 3.016;- ex moms
    ger: 2.000;- inköpspris butik? (30% marginal, har de så lite?)
    500;- distribution, frakt, tull
    1,500;- ut från fabriken ?
    Så, dessa 1,500 ska M och R dela på på något sätt. Komponent och tilverkningskostnaden hos Malekko är nog inge vidare med tanke på små serier.

  17. #257
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast tillverkningen sköts i asien... Malekko utvecklade bara modulerna under insyn från storebror. Helt ärligt så förstår jag faktiskt inte varför dom blandade in Malekko överhuvudtaget.... dom hade lugnt kunna fixa det själv och förmodligen bättre. För konstigt nog så verkar det ju som Roland i detta fallet varit mer konservativa än Malekko som ville spejas i väg och göra massa digitaltjafs.

  18. #258
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Jag undrar mest varför de inte bara kontaktade Frequency Central som redan klonat allt. Hade ju räckt att byta paneler och infoga de där microslajdarna så va de klappat o klart liksom.

  19. #259
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Framförallt FreqCentrals VCO är ganska olik orginalet. Det är en kompromissdesign utan temperaturkompensation gjord med andra komponenter än orginalet. Iallafall på den modellen som jag har ett PCB till.

  20. #260
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Så sant, tänkte inte på det. (jag har en version han gjorde utan kompromisser)
    Men resten är väl ändå i sann linje? Iaf de jag har.
    Har Rolekko kompromissat något vad vi vet?

  21. #261
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    http://www.moogaudio.com/roland-syst...ml?language=en

    Ungefär 16 000:- SEK i Kanadensiska dollar för alla modulerna

  22. #262
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.moogaudio.com/roland-syst...ml?language=en

    Ungefär 16 000:- SEK i Kanadensiska dollar för alla modulerna
    Plus 15% sales tax?

  23. #263
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    http://www.newgroove.it/settore.php?search=categoria&marca_cat[]=140&rep=3&sec=25&cat=83

    Spännande! 2940:- med moms från Italien! iva inclusa, det kanske kan bli närmare 3000:- då i Sverige...hoppas...

  24. #264
    brand1bil
    brand1bil är inte uppkopplad
    brand1bils avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  25. #265
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Nya 500-filmer från Roland.

    Watch Josh Holley, President of Malekko, along with Sven Miracolo and Enrico Cosimi assess the impact of the original SYSTEM-700 and SYSTEM-100M synths from Roland, and discover how the new all-analog SYSTEM-500 was born after a chance encounter at the Tokyo Festival of Modular.

    https://youtu.be/YkN_IMnsBZ4

    Plus ett gäng filmer som visar de olika modulerna:
    https://www.youtube.com/watch?v=0BVkJpD15FM
    https://www.youtube.com/watch?v=A0xSeLOdI0o
    https://www.youtube.com/watch?v=QtyAmnu6TLI
    https://www.youtube.com/watch?v=WqrZm36Fm0k
    https://www.youtube.com/watch?v=D7UucCRizeQ

  26. #266
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Så djävla kul hur blindplåten i lådan hela tiden flyttas om för att inte riktigt synas. en djävla miss om du frågar mig… antingen så skulle de skeppa lådorna med en patchbay där extra spaden är eller göra lådorna mindre… helst kapat lådorna och satt en list nedan med patchbay som på 100m……. för mig blir det lite av en dealbreaker… snobbig när det kommer till Roland gear.

  27. #267
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Lite underligt är det allt. Särskilt eftersom de har ett Complete System med röda kablar och allt men själva casen är bredare än modulernas totala bredd. Inte så snyggt gjort. Om det nu inte är en ny modul på gång som är tänkt klämmas in där.

  28. #268
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    umm... fast 84HP är ju en standard (pretty much), så det är knappast konstigt att den blev just 84HP, de kan ju inte göra någon modul större bara för att fylla ut. Det blir ju även väldigt fult om man väljer att gå ifrån standarden, ser ju inte snyggt ut om du ska ha den ovanpå ett annat eurocase.

    Sen finns det ju säkert många som gärna vill ha case:t men kanske vill lägga till en extra modul. Så en "miss" är det ju inte.

  29. #269
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    4 hp över? in med en svart doepfer ringmod i mitten vetja.

    (eller en RYO penta, eller en disting, eller en circuit abbey mult etc. etc. etc...)

  30. #270
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Även om 84hp är standard så är det ett fristående case med lock. De hade kunnat göra det snyggare.

  31. #271
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Absolut hade de kunnat göra det snyggare.. eller varför inte gjort 500m modulerna aningen bredare (mindre plottrigt) så det hade gått i precis 5st …nu kommer de förmodligen tillverka en lite patchbay till sidan…efterkonstruktion….. sen är det ju så djävla konstigt att de släpper Phaser/delay modulen i stället för Noise/s&h/LFO så man får en hel D-set till att börja med… konstigt val… personligen tror jag det var olyckligt att blanda in Malekko..Roland hade förmodligen gjort det bättre själva om de verkligen velat…..

  32. #272
    deleted user
    Skulle vara otroligt intressant om Roland hade gjort en Korg med det här, dvs korrekt system 100m fast i 86%. Hur hade det påverkat siffrorna.

  33. #273
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Hm. System 500 plus Waldorf Kb 37?

  34. #274
    K_POP
    K_POP är inte uppkopplad
    K_POPs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt ärligt så förstår jag faktiskt inte varför dom blandade in Malekko överhuvudtaget.... dom hade lugnt kunna fixa det själv och förmodligen bättre.
    För att det inte finns i Rolands plan att återgå till oldskool analog prylar. Hur mkt jag än önskar att det var en 1:1 klon på 100m så är jag glad att Malekko (vad man än tycker om dem) tände gnistan. Nästan helt säker på att detta äventyr är en one off..

  35. #275
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av K_POP Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att det inte finns i Rolands plan att återgå till oldskool analog prylar. Hur mkt jag än önskar att det var en 1:1 klon på 100m så är jag glad att Malekko (vad man än tycker om dem) tände gnistan. Nästan helt säker på att detta äventyr är en one off..
    Jodå, det är därför dom testar analogkretsarna i JD-xi/XA…. Roland kommer komma med nästa fläsk analogpoly..vänta och se

  36. #276
    K_POP
    K_POP är inte uppkopplad
    K_POPs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Haha OK du tror det.. Analogdelen av JD-XI/XA ser jag bara som lite kött till synthundarna, men deras stora satsning verkar ju klart ligga på VA/ACB. Däremot förväntar jag mig en next-level-shit poly/hybrid från Korg

  37. #277
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av K_POP Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha OK du tror det.. Analogdelen av JD-XI/XA ser jag bara som lite kött till synthundarna, men deras stora satsning verkar ju klart ligga på VA/ACB. Däremot förväntar jag mig en next-level-shit poly/hybrid från Korg
    Dom gör som Korg..testar lite försiktigt med JD… Korg med Minilogue och ironiburkarna… Roland är bara lite smartare på marknadsföring

  38. #278
    K_POP
    K_POP är inte uppkopplad
    K_POPs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Från digitala dragspel till analoga-polys. Vändningen vore brutal. He who lives..

  39. #279
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo det vara många som trodde de skulle göra JD-XA… eller låta Malekko peta i hop system 500…..not! …var Boutique tippad? Så vi kommer nog få se en hel del lattja från Roland i framtiden… dörrarna har öppnats

  40. #280
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    undrar när första 191j-klonen dyker upp. 80hp, två rader, patchpanel nederst och träsidor.

  41. #281
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    undrar när första 191j-klonen dyker upp. 80hp, två rader, patchpanel nederst och träsidor.
    Jo jag tycker verkligen systemet tappar lite..även om nya casearna är sjysst utformade så vore ju 80 bäst och det vore ju så lätt att implementera en list under med patchpanel… Men kanske kommer det en SYR-E84j ..vem vet?

  42. #282
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Jag besökte 4sound på Folkungagatan i Stockholm igår och de har nu Sveriges första Roland System 500m system för demo! Det var ett antal moduler i 500m serien och även en Waldorf nw1 monterade i samma rack.

  43. #283
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag besökte 4sound på Folkungagatan i Stockholm igår och de har nu Sveriges första Roland System 500m system för demo! Det var ett antal moduler i 500m serien och även en Waldorf nw1 monterade i samma rack.
    Oj! Tack för tipset! även om GASen mojnat en smula med allt annat nytt som kommit. Inte minst nya OS till Analog 4 måste testas ett tag.

  44. #284
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag besökte 4sound på Folkungagatan i Stockholm igår och de har nu Sveriges första Roland System 500m system för demo! Det var ett antal moduler i 500m serien och även en Waldorf nw1 monterade i samma rack.
    Och hur tyckte du dom lät?

  45. #285
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och hur tyckte du dom lät?
    Jag hade tyvärr bråttom och skulle iväg så jag hann inte testa dem och de var inte inkopplade heller då, men de var färdig monterade i ett rack. En som jobbar där sa att de är för demo och första exemplaret i Sverige, och att de kom in för bara några dagar sedan.

    Jag ska dit igen snart i veckan så jag tänkte testa System 500m och nw1 då!

  46. #286
    Jimpan
    Jimpan är inte uppkopplad

    Senior
    Tja. Jag jobbar på 4sound Söder och det stämmer att vi har ett System-500 uppställt för demo. Har kopplat in mot Analog Keys så det går fint att både sequensa och spela. Låter fint som f-n. Kommer att ställa upp Mother32 bredvid så blir det mys. Kom in och testa

  47. #287
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Fint

  48. #288
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Provade den i dag.. men tack och lov så är jag inte impad... litet och rackligt... låter ok... Det som jag är mest impad av är lådorna.. dom är oerhört väldesignade och genomtänkta..förutom att dom är 84 och inte 80p...eller att dom stoppat in en patchbay eller nåt...nu står ju hålet och gapat tomt. Men det blir jävligt plottrigt med alla små switchar, rattar och rackliga sladders med sladdar...mkt som ska samsas om liten yta... på ...572 var trevlig...men varför dom inte körde 550 som D-set...konstigt... känner att jag vill se vad som mer kommer och hur de löser problemet med 4hp gapande lucka.

  49. #289
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Testade du Waldorf nw1? Gillar du soundet i den?

  50. #290
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nej jag orkade inte ge mig på den... reagerade dock på att dess rattar var riktigt wobbliga... Körde bara med System 500...orkade inte testa dom andra Aira modulerna heller....

    men 20k för en nästan D-set med 4hp hål (för syns skull och så dammet ska komma in ordentligt i lådan)... nä inte för mig....mer sugen på Reface DX som stod bredvid ...

  51. #291
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Går det inte att köpa täck paneler till System 500m då? Det borde de ha tänkt på tycker man.

  52. #292
    Ludvig
    Ludvig är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Köper man System-500CS (Complete Set) så ingår en blankplåt (!). Annars finns det ju en massa användbara prylar som går att klämma in på 4HP. En mult t.ex. Det är ju liksom lite såhär det börjar, med en ledig plats i racket, resan in i Euroträsket.

  53. #293
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Sabbar ju formfaktorn... man vill ju ha ett Roland system... annars kan det vara.

  54. #294
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ludvig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köper man System-500CS (Complete Set) så ingår en blankplåt (!). Annars finns det ju en massa användbara prylar som går att klämma in på 4HP. En mult t.ex. Det är ju liksom lite såhär det börjar, med en ledig plats i racket, resan in i Euroträsket.
    Japp, Roland borde göra en Roland multiple som då ingår ,problem solved

  55. #295
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Oj, nu beställde jag visst envelopemodulen (540) som min första euromodul någonsin. Säkert ett jätteknäppt val, men jag var primärt ute efter något skojsigt att modulera min Dominion1 med. Jag satsar min vänstra fot på att jag har hela systemet före första advent. Vi ses på kliniken!

  56. #296
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag väntar med dessa tills jag ser vad för fler moduler dom släpper.. matchar dom resten av 100m modulerna så kan det vara intressant men som det ser ut nu är det klent....och sen formfaktorn....Brrrrhhhmm!!!

  57. #297
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Lite pilliga paneler, tycker jag. Annars skulle jag köpa.

  58. #298
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Fadersena är väldigt sladdriga :/

  59. #299
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fadersena är väldigt sladdriga :/
    Mmm, jag har läst annat. Vi får väl se om jag har tur.

  60. #300
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hemstudiopsykologen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, nu beställde jag visst envelopemodulen (540) som min första euromodul någonsin. Säkert ett jätteknäppt val, men jag var primärt ute efter något skojsigt att modulera min Dominion1 med. Jag satsar min vänstra fot på att jag har hela systemet före första advent. Vi ses på kliniken!
    Med envelopemodulen kommer du kunna göra snyggare PWM, än vad LFO oneshot klarar av . jag antar att du köpt nån eurorack till modulen?

Liknande ämnen

  1. Roland System-1m
    Av Fogelberg i forum Nyheter
    Svar: 167
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:28
  2. Roland System 100 AC
    Av supro i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 13:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •