Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fisiga DR-110-trummor

  1. #1
    henrik_death
    henrik_death är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Fisiga DR-110-trummor

    Jag har en Boss DR-110 som jag nyligen monterade in ett sync24-kit från Circuitbenders.co.uk i. Har märkt att ibland blir ljudet från snares och handklapp (ej de andra ljuden såvitt jag kan avgöra) extremt lamt och burkigt, det bara ploppar lite som att jag hade vridit ner decayen till kortast möjliga eller nåt (finns inga såna reglage på DR-110 men det ska gå att modda dit tydligen), tycker volymen verkar vara lägre också. När jag startar om och/eller låter den stå avstängd ett tag verkar det bli normalt igen. Har iof kört den på batterier så det kan ju vara det men de andra ljuden låter som sagt som de ska.

    Om nån har tid och lust (och smartz) att slänga ett öga på kopplingsschemat (ska finnas här, jag får brandvägg när jag försöker kolla det fr jobbet men annars finns det fler på google) och ge tips på vad som kan behöva åtgärdas så vore jag mkt tacksam! När jag installerade sync-kitet följde jag Circuitbenders guide steg för steg och var då inne och pillade på komponenterna som är märkta IC1, IC4 och en kabel vid märkning C6 - jag kan mycket väl ha fuckat upp nåt eftersom jag inte är lödproffs, om det kan ge några ledtrådar.

  2. #2
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Varken C6, IC1 eller IC4 har något att göra med snare eller handclap. Jag tror du kommit åt något annat.

  3. #3
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Exakt det där händer ibland när jag programmerar min (ännu omoddade) dr110 i step write mode.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 02:26
  2. Bas i trummor
    Av Mårten Johansson i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 22:47
  3. Trummor?
    Av 18db i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 01:24
  4. Trummor
    Av thedelta i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 23:59
  5. Hur gör ni era trummor?
    Av badcarma i forum Inspelning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 21:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •