Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Waldorf Microwave XT ägare hjälp!

  1. #1
    JollyJack
    JollyJack är inte uppkopplad

    Obekräftat konto

    Waldorf Microwave XT ägare hjälp!

    Köpte precis en Microwave XT här på forumet. Fick hem den idag, men när jag startar upp den står följande meddelande "MW2-XT 1.1 1st encoder shown is 053". Vad jag än trycker/vrider på så försvinner inte texten, eller jo den ändrar till "encoder shown is 012", "028" ect. beroende på vilken ratt jag vrider på, men den ger inte ifrån sig något ljud och power-knappen funkar inte. Den startade upp direkt när jag kopplade i strömsladden (utan att jag tryckte på power-knappen), vilket den inte borde göra. Hoppas någon kan hjälpa!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	_DSC2496.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	108,5 KB 
Id:	57737  

  2. #2
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior
    Googlade en snabbis och såg att folk hade fått samma problem när de försökt uppdatera mjukvaran, typ för att de laddat in den för snabbt eller råkat avbryta mitt i. Det hade löst sig genom att de uppdaterat igen.

  3. #3
    JollyJack
    JollyJack är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Ja, jag såg det också. Har försökt uppdatera, men ser inga tecken på att den tar emot några midi-signaler.

  4. #4
    JollyJack
    JollyJack är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Problemet löst!

  5. #5
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JollyJack Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet löst!
    Hur?

  6. #6
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Powerknappen uppför sig exakt som den skall göra. En Waldorf Microwave XT är lite som Chuck Norris. Den sover aldrig. Den vilar bara lite. Den går ned i standby efter att man hållit inne knappen i cirka två sekunder. Drar man ur strömmingen och sätter i den igen så startar den och är redo. Likaså om det vart strömavbrott, då står den där och lyser inbjudande.

  7. #7
    JollyJack
    JollyJack är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur?
    Hörde att något satt löst inne i den, så jag öppnade upp den och såg att en sladd hade lossnat från kretskortet. Tror det var problemet, för efter att jag satte fast sladden så fungerar allt som det ska.

  8. #8
    JollyJack
    JollyJack är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Powerknappen uppför sig exakt som den skall göra. En Waldorf Microwave XT är lite som Chuck Norris. Den sover aldrig. Den vilar bara lite. Den går ned i standby efter att man hållit inne knappen i cirka två sekunder. Drar man ur strömmingen och sätter i den igen så startar den och är redo. Likaså om det vart strömavbrott, då står den där och lyser inbjudande.
    Jo tack, nu vilar Chuck Norris när jag håller in powerknappen. Tror nog jag fixar en strömbrytare så han får sova lite också.

  9. #9
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    just nu har jag detta problemet med waldorfen. är det någon som har mer info? hittar mycket lite info om detta. och det är ingen sladd som sitter löst i min.

  10. #10
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Den har ju några år på nacken så den kan vara oxid i en kontakt. Testa att dra i och ur sladden i alla kontakter du hittar ett par ggr och testa igen. Funkar inte det så prova att göra en full reset och ladda alla ljud igen. Jag har återupplivat flera maskiner på detta vis!

  11. #11
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Tyvärr ingen hjälp här men jag har en Microwave II och det är den buggigaste synthen jag äger trots senaste OS. Verkar vara en del av upplevelsen med dessa synthar. Den har hängt sig så jävligt ibland för att nån dag senare bara hoppa igång, så ge inte upp. Encoderna på min är katastrof också. Jag gillar dock ljudet väldigt mycket. Värt smärtan

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-02-05, 20:18
  2. Waldorf q+ ägare i Sverige?
    Av Firechild i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-02-22, 11:19
  3. Waldorf Microwave
    Av Nattvard i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 19:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •