Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Laibach - 14 mars - Debaser Medborgarplatsen

  1. #1
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran

    Laibach - 14 mars - Debaser Medborgarplatsen

    http://debaser.se/kalender/15249/
    Den som inte ser ska heller inte lyssna.


    https://youtu.be/c6Mx2mxpaCY

    Finns det några andra 99or som kommer infinna sig? Har inte fått med mig några från umgängeskretsen så man kanske får stå där helt allena.

  2. #2
    TPM
    TPM är inte uppkopplad
    TPMs avatar
    Veteran
    Jag lär gå...

  3. #3
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Mkt möjligt faktiskt

  4. #4
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Nä men i Malmö, men hur som, är Mina Špiler alltid med nu för tiden eller? Hade missat helt men kollade lite livevideor nu, sjukt ball!

    Edit: Jodå hon är såklart med i år också.
    Senast redigerat av kotten den 2015-02-25 klockan 12:57.

  5. #5
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Jag ska gå Senast jag såg Laibach var på Mutefest i London 2011
    och det var grymt bra !

    https://youtu.be/mqPUl3wUWBI

  6. #6
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran


    Snart är det dags.
    Om ni vill snacka synthar lär jag stå och hänga i baren en stund innan.. Lär väl vara rätt svår att känna igen, svartklädd, kängor, sidbena.. Har inte tysk arméuniform iaf..

  7. #7
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Tung konsert!

    Men vad är det med alla som skall stå och filma med sina kameror hela tiden? Varför inte hoppa upp på scenen med selfiepinnen också? Är det så svårt att leva i nuet och stå och digga? Priset tas ändå av de som stod och *kollade internet* under pågående konsert. Vad är det för fel på folk?

  8. #8
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tung konsert!

    Men vad är det med alla som skall stå och filma med sina kameror hela tiden? Varför inte hoppa upp på scenen med selfiepinnen också? Är det så svårt att leva i nuet och stå och digga? Priset tas ändå av de som stod och *kollade internet* under pågående konsert. Vad är det för fel på folk?
    hmmm jadu, internet-sjukan är grav och lär väl till alla isp:er odyl nasares glädje bli än värre vad det lider. men kan man inte som du säger stå och digga och verkligen insupa och leva in en konsert då kan man ju lika gärna stanna hemma, eller hur? men att först köpa biljett och är det sug efter dem får man skynda sig som fasen och hänga på låset osv, sedan vänta kanske månader innan bandet kommer osv. och sedan var gör kötthövvena, JO de kollar på internet...ja tjenare, folk

  9. #9
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Såg dem här i Malmö i fredags. Riktigt trevlig upplevelse trots en fläckvis något överförfriskad publik. Snygga arrangemang och pampigt framförande – men det var också vad jag väntade mig.

    Närvaron kändes mer eller mindre obligatorisk eftersom jag lyckats missa de senaste (massa) spelningarna häromkring och dessutom är den nya plattan riktigt trevlig. Kul att se dem, helt enkelt!

  10. #10
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Hello Athens.
    Dålig humor? Någon skuldreferens?

    Vad var grejen med den inspelade rösten, bra spelning men halvdann publikkontakt.
    Kul klientel som vanligt dock.

  11. #11
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hmmm jadu, internet-sjukan är grav och lär väl till alla isp:er odyl nasares glädje bli än värre vad det lider. men kan man inte som du säger stå och digga och verkligen insupa och leva in en konsert då kan man ju lika gärna stanna hemma, eller hur? men att först köpa biljett och är det sug efter dem får man skynda sig som fasen och hänga på låset osv, sedan vänta kanske månader innan bandet kommer osv. och sedan var gör kötthövvena, JO de kollar på internet...ja tjenare, folk
    Ny regel: Stå alltid så långt fram som möjligt i mitten. Även om du aldrig har hört talats om bandet. Dels slipper du alla med mobiler i luften. Dels har folk det roligare där.

  12. #12
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ny regel: Stå alltid så långt fram som möjligt i mitten. Även om du aldrig har hört talats om bandet. Dels slipper du alla med mobiler i luften. Dels har folk det roligare där.
    ja kanske det, om de inte knör för jävligt så man blir mosad, för det hatar jag. men iaf som företeelse så är internetsjukan mer än patetisk. att kolla mess odyl varje sekund å ständigt vara online, inte ens kunna gå ut en liten stund utan avbryta beteendet är ju inget annat än purt missbruk. tragisk utveckling. och jag låter som en 200-årig gnällspik men det kan jag gärna bjuda på för det här är verkligen inte nyttigt någonstans!!

Liknande ämnen

  1. Laibach - Whistleblowers
    Av skogge i forum Skivor & artister
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2014-03-23, 20:48
  2. Laibach @ Tyrol 5:e mars
    Av Helix i forum Evenemang
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 13:45
  3. IAMX på Debaser medis 13 mars
    Av 655321 i forum Evenemang
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 14:48
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 14:40
  5. Laibach - Volk
    Av Bo-Kaj i forum Skivor & artister
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •