Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 206 av 206

Ämne: Varför är jag med i stim?

  1. #181
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Qebrus skulle haft rejäla problem att stimma sina låtar...

  2. #182
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Idag kom det STIM-pengar igen!

  3. #183
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idag kom det STIM-pengar igen!
    Fick 300 spänn för en låt jag släppte för 20 år sedan som hade spelats i kanadensisk tv. Grymt ju!

  4. #184
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick 300 spänn för en låt jag släppte för 20 år sedan som hade spelats i kanadensisk tv. Grymt ju!
    Nu blev man nyfiken - vilken?

  5. #185
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu blev man nyfiken - vilken?
    Minimal-dub!


    https://youtu.be/jNwDIoGrOhE


    fick också några hundralappar för låten jag "gjorde" med The Young Gods!

  6. #186
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minimal-dub!
    Ha! Plattan jag köpte i Lund förr-förra helgen ju.

  7. #187
    1stScience
    1stScience är inte uppkopplad
    1stSciences avatar
    Senior
    Jag fick 2 kr. Tack tack!

  8. #188
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Resultatet av mitt supportärende var typ:

    Stim: byt namn på dina låtar, tönt
    Jag: men de heter ju redan så och har (mig veterligen) registrerats så i norge
    Stim: de förbjudna tecknen är förbjudna ÖVERALLT och det går inte att registrera med dem!!!
    Jag: ok så vad händer med mina spelningar i norge
    Stim: skiter väl jag i, kanske blir det rätt, vem vet. bryr mig inte


    Alltså de är verkligen alltid dryga att ha att göra med. Hoppas han har slut på toapapper.

  9. #189
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag har alltid upplever supporten bra. Om deras system inte stödjer specialtecken så är det inte så mycket att göra kanske? Ge dem en alternativ titel.

    Men om de är registrerade i Norge hos TONO behöver du inte registrera dem hos STIM. Eller vad menar du att de är registrerade så i Norge?

  10. #190
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har alltid upplever supporten bra. Om deras system inte stödjer specialtecken så är det inte så mycket att göra kanske? Ge dem en alternativ titel.

    Men om de är registrerade i Norge hos TONO behöver du inte registrera dem hos STIM. Eller vad menar du att de är registrerade så i Norge?
    Jag har ju redan gett dem en alternativ titel! Men på bandcamp heter de ju det de heter.

    jag menar att jag undrar hur det kommer mappas från TONO till STIM, de kunde inte ge ett bra svar på det mer än typ "skyll dig själv". Jag kunde ge låtarna verknummer men det är ju för sent.

    Menar att oberdada efter några datorkrascher lyckades få in verktitlarna i datorn (som jag har förstått det). Men det kanske var innan de hamnar hos TONO?

  11. #191
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det är inte så svårt faktiskt. Eftersom låten kommer rapporteras in till TONO om de spelas på norsk radio och då med ditt artistnamn kommer det hamna rätt till slut ändå. Det kommer listas som ett oregistrerat verk hos dig, om de ger en annan titel. Jag har fått det på någon låt. Så kan du gå in och göra en verkregistrering för det som den norska radiostationen rapporterat och sedan få pengarna.

    Dina låtar har ett verknummer för ICE. Om du vill kan du alltid be radion skicka in med det numret. Om du vet specifikt att de haft problem att rapportera.

    Om du är osäker på hur det rapporterats kan du alltid kontakta TONO eller t ex radion och få en spec på vad de skickat in.

    Men ja, med kryptiska titlar kommer det rapporteras fel många gånger. För databassystemen radiostationer osv sitter på kanske inte alltid hanterar det heller. Så räkna med felrapporteringar.

  12. #192
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Sen kan man alltid skicka in reklamation till STIM med spec på var det spelats, vad det heter i deras databas och hur det benämndes när det spelades osv. Så hämtar de in ersättningen.

  13. #193
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte så svårt faktiskt. Eftersom låten kommer rapporteras in till TONO om de spelas på norsk radio och då med ditt artistnamn kommer det hamna rätt till slut ändå. Det kommer listas som ett oregistrerat verk hos dig, om de ger en annan titel. Jag har fått det på någon låt. Så kan du gå in och göra en verkregistrering för det som den norska radiostationen rapporterat och sedan få pengarna.

    Dina låtar har ett verknummer för ICE. Om du vill kan du alltid be radion skicka in med det numret. Om du vet specifikt att de haft problem att rapportera.

    Om du är osäker på hur det rapporterats kan du alltid kontakta TONO eller t ex radion och få en spec på vad de skickat in.

    Men ja, med kryptiska titlar kommer det rapporteras fel många gånger. För databassystemen radiostationer osv sitter på kanske inte alltid hanterar det heller. Så räkna med felrapporteringar.
    Tänk om de som jobbar på stim hade så bra koll... Vi får se om det löser sig.

  14. #194
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Om du vet att det spelats och inte dyker upp så kan du alltid göra en reklamation. Kolla upp först bara när det är tänkt att utbetalas. Ibland tar det ju lite tid innan utlandsspelningar rapporteras. Jag fick pengar från Norge för musik som spelades för ett år sen i förra utbetalning. Så det kan verkligen dröja. Men oftast är rapporteringen från andra skandinaviska länder ganska snabb.

    Sen är det ju inte garanterat att det dyker upp. Men rimligen borde det göra det om de skrivit artistnamnet rätt.

  15. #195
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du vet att det spelats och inte dyker upp så kan du alltid göra en reklamation. Kolla upp först bara när det är tänkt att utbetalas. Ibland tar det ju lite tid innan utlandsspelningar rapporteras. Jag fick pengar från Norge för musik som spelades för ett år sen i förra utbetalning. Så det kan verkligen dröja. Men oftast är rapporteringen från andra skandinaviska länder ganska snabb.

    Sen är det ju inte garanterat att det dyker upp. Men rimligen borde det göra det om de skrivit artistnamnet rätt.
    Ja, det trista är ju att utlandsspelningar dröjer så mycket, ska jag sitta och hålla reda på det... Segt.

    Artistnamnet (mitt namn) ska ju vara rätt, tror inte någon annan har det inom musikvärlden.

  16. #196
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Menar att oberdada efter några datorkrascher lyckades få in verktitlarna i datorn (som jag har förstått det). Men det kanske var innan de hamnar hos TONO?
    Nja, de korrekta titlarna fick vi inte in, däremot skrev teknikern in någon ställföreträdande titel i studentradions system. Hur de rapporterar vidare till tono vet jag inte riktigt. Reklamera utebliven avräkning kan vara en utväg, men det är förstås en del att följa upp.

  17. #197
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, de korrekta titlarna fick vi inte in, däremot skrev teknikern in någon ställföreträdande titel i studentradions system. Hur de rapporterar vidare till tono vet jag inte riktigt. Reklamera utebliven avräkning kan vara en utväg, men det är förstås en del att följa upp.
    Ok. Vi får väl se om de dyker upp. Kom på att jag kan sätta larm i almanackan, får kolla hur lång tid det kan dröja (om ingen kan på rak arm här?)

  18. #198
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Då var det dags att söka och få avslag på STIM-stipendiet igen. Haha.

  19. #199
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    yikes.. fick 7 lax härromsistens, vafan hände? cancel topic!!

  20. #200
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Plötsligt händer det!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stim.jpeg 
Visningar:	9 
Storlek:	30,2 KB 
Id:	101644

  21. #201
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Plötsligt händer det!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stim.jpeg 
Visningar:	9 
Storlek:	30,2 KB 
Id:	101644
    Nu blir det fest!

    (jag fick en tjuga till - så jag ska "unna mig" )

  22. #202
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Fick också pengar i veckan. Någon som kan förklara för mig varför jag både får pengar av Distrokid och Stim för mina streamade låtar? Jag klagar inte, bara nyfiken.

  23. #203
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Bra påminnelse om att man borde regga titlar, var har inte brytt mig på många år, kanske blir det en pizza extra.

  24. #204
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Igår kom lite Stim och oväntat nog stod denna för 95% av payouten


    https://youtu.be/UKYfjS-NPBE

  25. #205
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick också pengar i veckan. Någon som kan förklara för mig varför jag både får pengar av Distrokid och Stim för mina streamade låtar? Jag klagar inte, bara nyfiken.
    Ja något är fel,, du borde klaga så du bara får från ett ställe! ;-D

  26. #206
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick också pengar i veckan. Någon som kan förklara för mig varför jag både får pengar av Distrokid och Stim för mina streamade låtar? Jag klagar inte, bara nyfiken.
    Själv får jag pengar från Distrokid men aldrig Stim... har hellre ditt "problem"

Liknande ämnen

  1. STIM och webbradio
    Av Technosphere i forum Allmänt om musik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-02-18, 21:13
  2. MFB Kraftzwerg - varför/varför inte?
    Av theVOID i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 12:07
  3. STIM? (tv fråga)
    Av tublenco i forum Allmänt om musik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 02:04
  4. Stim och webradio
    Av Lindeberg i forum Allmänt om musik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-29, 19:11
  5. Stim och blanketter?
    Av Real Parakeet i forum Allmänt om musik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 11:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •