Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Wacom+PT?

  1. #1
    pangbrand
    pangbrand är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Wacom+PT?

    Hallå,

    Någon som testad att använda Wacom ritplatta till PT (eller annan DAW för den delen)? Bra/Dåligt?

    Tack!

  2. #2
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Det funkar bra. men jag tycker nog musen är bekvämare. Vet inte hur insatt du är i wacoms HID concept, för det tar ju ett tag innan en vänjer sig vid den metoden. Nu kör jag Ardour 3 som DAW, kanske knapparna är mindre än i PT? En Mackiecontrol kapabel apparat är nog att föredra, om du inte behöver wacom för något mer så att säga

  3. #3
    pangbrand
    pangbrand är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har testat alla möjliga varianter men får musarm av typ allt.
    Nu är det bara trackball (eller vad det nu heter) och Wacom kvar, sen har jag nog varit på det mesta.
    Jag är inte alls insatt i Wacoms upplägg alls, men absolut villig att ge det ett försök.
    En kontroller kommer jag nog inte använda så mycket då jag gör mycket postprod och inte överdrivet mycket mix.

  4. #4
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    om musarm är grejjen så är nog en pentablet precis vad du behöver, givet att du inte får ont i handen av att skriva med en penna <3

    jag jobbade på wacom tech-support ett tag och insåg att många av wacom's kunder som inte sysslar med grafik verkar ha ditt problem... Så jag antar men framför allt hoppas det är rätt val för just dig <3

  5. #5

    Veteran
    Jag har en ritbräda som jag har kört med min DAW. Verkade lovande i början men en grej som blev avgörande var att det var svårt att hitta en viloställning för handen. Min tablett är även touchkänslig för fingrar så jag var tvungen att lyfta handen mycket. Blir snabbt tröttsamt. Kanske annorlunda om man bara har en ritbräda för penna.

  6. #6
    pangbrand
    pangbrand är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Drloop, jag tror man kan stänga av touchfunktionen på en Wacom, men du kanske har ett annat märke?

  7. #7
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en ritbräda som jag har kört med min DAW. Verkade lovande i början men en grej som blev avgörande var att det var svårt att hitta en viloställning för handen. Min tablett är även touchkänslig för fingrar så jag var tvungen att lyfta handen mycket. Blir snabbt tröttsamt. Kanske annorlunda om man bara har en ritbräda för penna.
    Dude. Den översta knappen till vänster. push it

    Kör du en intous pro 5 touch så är en dessutom trådlös. Då kan man sitta med plattan i famnen i bekvämt bakåtlutad pose och styra allt med fingertopparna istället för med pennan.
    Senast redigerat av Ashaz den 2015-02-20 klockan 09:01.

  8. #8

    Veteran
    Haha, jo så var det med det...

  9. #9
    pangbrand
    pangbrand är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hallå igen,

    Nu har jag faktiskt gått och köpt mig en Wacom-plattan - sjuuukt bra köp!
    Dock! I Pro Tools går scroll/pan helt bananas. Någon som har en lösning på detta?
    All scrollning funkar klockrent i alla andra program, men inte i PT - lite typiskt...

  10. #10
    pangbrand
    pangbrand är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Någon?

  11. #11
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    definiera går banan i dethär fallet.

  12. #12
    pangbrand
    pangbrand är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det är enorm latency på scrollen, kan ta upp till 2-3 sek innan scrollen reagerar.
    Måste vara något i PT, för scrollen funkar problemfritt i andra program.
    Tänkte om någon upplevt samma sak...

Liknande ämnen

  1. Eventide eller Wacom. Beslutsångerst.
    Av Ashaz i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2019-06-05, 08:37
  2. Wacom NextBeat
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 18:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •