Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: [Logic X] Konstigt snap to grid när man flyttar regioner?

  1. #1
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran

    [Logic X] Konstigt snap to grid när man flyttar regioner?

    Är det någon mer än jag som upplever att Logic X beter sig märkligt när man flytar regioner när man inte klipper exakt vid ny takt? Säg att man klipper en region med en upptakt och vill flytta den till nästa refräng, så snappar den till ettan istället för att lägga sig på samma ställe som den låg på innan man flyttade? Tidigare Logicversioner har varit smartare och verkar ha tänkt "har du gjort ett klipp mitt i ett slag så är det säkert av en anledning så när du flyttar den så kommer jag lägga den så att den ligger på samma ställe" medan X verkar tänka "Har du gjort ett klipp så vill du nog att den ska flyttas till närmaste fjärdedel".

    Någon som har upplevt samma sak och kanske till och med har hittat en lösning?

  2. #2
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har upplevt samma jobbiga grej på 9:an och aldrig lyckats lösa det helt. Har provat alla snap-varitanter men ingen funkar klockrent.

  3. #3
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag märker samma sak som trådskaparen här. Det smarta snap valet har förändrats på nåt vis men det finns nån inställning vet jag som gör att den beter sig som förut.. nästan. Ska finnas att ställa relative to grid/relative to original position eller nåt sånt.
    Man vill också gärna ställa att man kan lägga saker på varandra så att den inte klipper bort midi om man råkar lägga dom överlappande.

  4. #4
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Thulo: Det där med saker som försvinner tror jag du ändrar i arrangefönstret. Finns en knapp där det står "Drag: Overlap" eller no overlap eller xfade. Tror det är det du menar och det störde mig otroligt mycket innan jag fattade det.

    Och där såg jag att det fanns samma sorts knapp för snap. Kanske ska testa den nu då.

  5. #5
    @ndreas
    @ndreas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Intressant, har också märkt att Logic X beter sig konstigt utan anledning ibland. Fäste inte mot närmaste Bar utan gärna offbeat

Liknande ämnen

  1. Konstigt latency problem Roland Studio Capture och Logic Pro X
    Av lindman i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-11-08, 08:53
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 12:54
  3. automap 3 beter sig konstigt i logic
    Av Ruskprick i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 23:06
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 23:16
  5. Gruppera regioner i Logic?
    Av axeman i forum Logic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 21:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •