Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Skivsläpp 2015

  1. #1
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Skivsläpp 2015

    Rekommendera folk om nysläppta/kommande album/EP's.

    Bara att sätta igång.

  2. #2
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Thåström - Den morronen (11 februari)

    John Carpenter - Lost Themes (Expected February 3, 2015)

    The Prodigy - THE DAY IS MY ENEMY (2015-03-30)

    Manson släppte ju även en ny plattta i january, the white emperor har jag för mig de hette, björk släppte ju ett album nyligen osm hette ngt i stil med vulcano. så det rullar på folks

  3. #3
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    The Pale Emperor heter Mansonskivan .

  4. #4
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    gör den säkert med den blev inte bättre för det

  5. #5
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag gillade den mer än de två tidigare skivorna i alla fall, men har inte gett den en hängiven lyssning.

    Ser fram emot Death Grips kommande, och sista, album. Releasedatum är i februari någon gång, de har inte hintat något mer än just månaden.

  6. #6
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    här har jag en go tung-synth-skiva som samtidigt får agera efterlysning. den skulle släppas i höstas men har inte kunnat hitta något om att den skulle vara släppt. tror skivan är klar och så men kanske är strul med releasen på något sätt. OM någon vet något närmare vore det skitfint om ni kunde tipsa om ifall den är släppt (vilket jag är ganska säker på att den inte är) eller om inte, när den beräknas släppas. Nå skivan och artisten är hur som helst följande:


    Gin Devo -Garden Of Evil


    Gin Devo är vanligtvis huvudkaraktären och den drivande kraften i den eminenta ebm-orkestern vomito negro, fint så

  7. #7
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Gör lite skamlös reklam. 27 mars släpper jag mitt nya album under artistnamnet PRO424. Albumet heter Immune.

    Deportees ska släppa nytt, det ser jag fram emot.

  8. #8
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Rekommenderar att techno-fansen kollar in Momentary Archive-EP'n av Reflec. Seriösa grejer.

    https://www.youtube.com/watch?v=5J-QoOEl7kw

    En riktig jävla acid-bältare!

  9. #9
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag släpper en vinyl i november/december på Mystic and Quantum records. https://www.facebook.com/mysticandquantum
    Ingen Blade Runner denna gången.

  10. #10
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag släpper en vinyl i november/december på Mystic and Quantum records. https://www.facebook.com/mysticandquantum
    Ingen Blade Runner denna gången.
    låter mycket intressant. kan du kanske avslöja iaf lite vad det blir för sorts inriktning/musik? får samtidigt här passa på att berömma för just bladerunner-klon-skivan eller vad man skall kalla den. var enormt bra och fångade stämningen från original-albumet spot on!! både den och originalet åker fram ibland när man vill sväva bort i framtida sci-fi världar. gött mos å härligt jobbbat som vi säger här i mina trakter

  11. #11
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    låter mycket intressant. kan du kanske avslöja iaf lite vad det blir för sorts inriktning/musik? får samtidigt här passa på att berömma för just bladerunner-klon-skivan eller vad man skall kalla den. var enormt bra och fångade stämningen från original-albumet spot on!! både den och originalet åker fram ibland när man vill sväva bort i framtida sci-fi världar. gött mos å härligt jobbbat som vi säger här i mina trakter
    Tack för berömmet Det blir elektroniskt, analogt, troligtvis åt det ambienta hållet med några gram jazz och nordiskt vemod. Kanske Jan Johansson i binär form kört genom några lowpassfilter. Hehe. Bolaget tände på denna:
    https://soundcloud.com/analogsweden/leaving-until-charcoal-sky

  12. #12
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Fan så skönt stycke!
    Helt i min smak. <3

  13. #13
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    dB/Mz - The light to come. April 2015.

    https://www.youtube.com/watch?v=2HPeQPQjKUc

    Två av mina kompisar har slagit sina kloka huvuden ihop och gjort sjukt bra noise/industri/dark ambient. Jag har hört lite mer än teasern, och det bådar verkligen gott.

  14. #14
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    lite mer info nu om gin devos kommande solo-skivsläpp som jag nämnde ovan (är ju annars verksam i vomito negro). exakt datum är ännu inte fastslaget men skall komma till sommaren fråga honom om anledningen till fördröjningen och fick ett enda ord till svar: "perfection". vi får hoppas det stämmer

  15. #15
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    kan ju fortsätta tipsa när jag ändå är i farten, här är två till intressanta släpp:

    Agent Side Grinder - Alkimia (Out by mid-April)

    Martin Gore - MG (April 28th via Mute)

    även Metroland skall släppa en trippel-CD om jag fattat det rätt vid namn Triadic Ballet, tyvärr inget datum satt än.

    sedan har jag åter igen en efterlysning på två album som någon initierad människa kanske vet när de släpps eller OM de kommer släppas öht. i synnerhet haujobb vore intressant att få veta för den här skivan har släpat efter i flera år nu:

    Haujobb - Blendwerk (2015?)

    Kiethevez ??? (2015?)

    var väl allt för nu...hare gött


    edit: metrolands nya 3cd skiva Triadic Ballet släpps den 16 April.
    Senast redigerat av cyberpunx den 2015-03-11 klockan 09:41.

  16. #16
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Finns få skivbolag som släpper lika skyhög kvalite lika frekvent just nu som Lobster Theremin. Deras vision på hur djup house och techno musik ska låta resulterar alltid i hänförande skapelser i deras katalog. Route 8's senaste EP är verkligen strålande och bland det bästa Lobster släppt hittils.

    http://lobstertheremin.com/album/this-raw-feeling

    Köp eller ångra.

    Två andra helmysiga släpp är Perseus Traxx och Palms Trax senaste EP's. Två herrar som vet hur man smeker sina analoga synthar på rätt sätt.

  17. #17
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Håller med om lobster theremin, diggar det mesta därifrån. Bra skit!

  18. #18
    303 Guilty Spark
    303 Guilty Spark är inte uppkopplad
    303 Guilty Sparks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    EOD's kommande album "The Derelict" som han släpper under sitt CN-alias låter ju på förhand alldeles förträffligt! Kan inte få nog av låten "The Submerged Oracle" som går att förhandslyssna på via den här länken:

    http://eodtracks.bandcamp.com/album/the-derelict

    Så förbannat beroendeframkallande och ljuvlig låt att man svimmar, hans varma melodier tar kål på en.

    Sedan ska vi inte ens snacka om omslaget, så äckligt läckert!

Liknande ämnen

  1. skivsläpp under sommar och höst!
    Av uppMatte2 i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 20:16
  2. Ersättning för skivsläpp?
    Av Anna_T i forum Allmänt om musik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 17:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •