Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 151 av 151

Ämne: Avalon Analog bassline (TB-303)

  1. #121
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Körde ett tag min socka genom ett polivoksfilter med cv-follow --->mkt trevligt!!!

  2. #122
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran

  3. #123
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Testade Avalon på Schneiders för nån dag sen, gasen avtog pga buggarna tyvärr...
    Senast redigerat av Nihad den 2017-06-05 klockan 22:56.

  4. #124
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ha-Ha-Ha-Ha.....
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2021-07-31 klockan 09:48.

  5. #125
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran

  6. #126
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Efter offset-buggen känns det mesta ganska lugnt, men det kanske är saker jag inte stött på än? De lär ju köra senaste OS:et på schneiders?

  7. #127
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    borde, men inte säkert att de gör. de har rätt många defekta demo-ex där, bla acidlabs prylar. lite synd, blir bra mycket svårare att sälja kan jag tänka mig

  8. #128
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Min Avalon verkar kajkat ganska rejält, upptäckte nu efter att den stått oanvänd och urpluggad ett par veckor. VCA:n fucked? Är det här något problem ngn annan med en avalon har haft, eller ngt fel som kanske känns igen från skadade TB-303:or?
    Kopierar in min felbeskrivning på engelska... Gah, ångest ((

    Anyone had any problems with a seemingly fucked VCA section issue on their Avalons? This is what happened to mine while unplugged for a few weeks...

    I had good help from Avalon HQ a year back or so, when it turned out I had received a unit with a misaligned backside jumper PCB. I got an RMA, could send it to you, an got it back fixed promptly, and it has been working well (aside from OS 1.6 bugs) since then. Took like 3 months for initial response, but much appreciated the help when I got it.

    However, as mentioned earlier, it now seems that there is a major problem with the unit. When turning it on last week, I only get the VCA on/off clicks from the headphone and main outs.

    When plugging audio cables into the VCO outs, it seems to be working fine. The VCA direct out exhibits the same on/off clicking behaviour.

    Switching between the internal filter and a two different filter cartridges doesn't make any difference to the situation.

    Turn the VCA mod env depth and the vca decay knobs change the character of the on/off clicks, but still no VCO or filter sounds.

    Turning up resonance to max and twiddling cutoff an other controls doesn't make any difference either.

    Urgently requesting directions for what other tests I can help you with to provide diagnostics to the problem. It seems that there is something broken between VCO and VCF or from the VCF to the VCA?

    I don't seem to make much headway on my own about this, so have tried the (I guess possibly futile) e-mail route us europeans have to use to try to get help with service... But want to know if this is a known issue

  9. #129
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Jobbigt! Företaget har ju gått under jorden och svarar inte på kunders frågor längre

  10. #130
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om det klickar så antar jag att VCA:n faktiskt fungerar, det verkar som att den får enveloper och agerar på det. Då är frågan var signalen försvinner på vägen dit?

  11. #131
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Brian visade lite liv för en månad sedan på Gearslutz men sen verkar han ha försvunnit igen.

  12. #132
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag fick faktiskt ganska snabbt kontakt med Brian, och konstaterade att det förmodligen är epoxyinlimmade custom-VCAn som kukat ur. jag hade en senare PCB-version tack vare att jag redan fått min reparerad, så det skulle bara vara att tjonga in. Han postade två chip via USPS i slutet av mars. Började bli lite misstänksam nu när de inte kommit fram än, och mycket riktigt verkar USPS eller postnord tappat bort dem eller missat att reassigna till nytt trackingnummer någonstans i stockholm i början av april.

    Trist när det ändå var så snabbt respons från avalon för en gångs skull. Får se om det blir att han skickar ett par till eller USPS lyckas reda ut med posten... de verkade inte ligga i tullen i alla fall enligt kundtjänst.

  13. #133
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Avalon OS v1.07 is coming! It may take a week to complete testing but all outstanding issues have been fully realized and fixed.

    New Features:

    Extended note range to C5 (Note #95). Oversight reported by users - high C could not be programmed.

    Changed MIDI Accent In threshold to Velocity 100+ instead of 65+. Better velocity response for typical MIDI controller when playing or recording realtime.

    Modulation Envelope triggers now allowed on all steps (no longer only steps with note events).

    Added ability to filter accent/slide MIDI In data in Config Mode.

    Added ability to enable/disable MIDI program change.

    Bug Fixes:

    Pattern chaining in Banks 5-7 did not always work properly.

    USB MIDI now supports Filter CC control (was missing in v1.06).

    Pattern bank transition can cause sequencer to stop (was very rare occurrence).

  14. #134
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Avalon OS v1.07a

    (Sept 8 2019)

    v1.07a Updates
    New Features
    - Extended Note Range to C5 (Note #95)
    - Modulation Envelope can be triggered on all note events
    - Can now filter (enable/disable) Accent & Slide MIDI Input
    - MIDI Accent Input threshold change to Velocity 100+ instead of 65+
    - MIDI Program change is now only received on the Avalon's MIDI channel

    Bug Fixes
    - Pattern Chaining in Banks 5-7 fixed
    - USB-MIDI Filter control now working, was not working in v1.06c

    http://www.abstraktinstruments.com/downloads/avalon_os/

  15. #135
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Wasp, SSM och ARP-filter på g också:
    There are three 'new' filters that have already been designed and even have packaging and manuals in house. Wasp, SSM 2044, 7 Arp 4075. However they won't be available until after the introduction of the OB-R synth

  16. #136
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Hur gick det med din vca? Och vad tycker du om den nu?

  17. #137
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Lever det här företaget fortfarande i praktiken? Blev av någon märklig anledning nyfiken på den här.

  18. #138
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lever det här företaget fortfarande i praktiken? Blev av någon märklig anledning nyfiken på den här.
    Jag mailade lite förra veckan med Brian som har företaget. Det kommer nya batcher i juli.
    Men jag har läst många gånger att de har en väldigt dålig kundsupport så vettefan...

  19. #139
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Hm.. knepigt. Det är något som är så enormt attraktivt med den dock.
    Senast redigerat av Ullrich den 2021-07-31 klockan 11:28.

  20. #140
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Absolut sista batchen till försäljning ute nu. 94 stycken kvar.

    Dock känns det litet konstigt att ligga ute med 12 000 spänn och få vänta i minst åtta månader. Speciellt då företaget verkar väldigt opålitligt vad det gäller support och kundkontakt.

  21. #141
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut sista batchen till försäljning ute nu. 94 stycken kvar.

    Dock känns det litet konstigt att ligga ute med 12 000 spänn och få vänta i minst åtta månader. Speciellt då företaget verkar väldigt opålitligt vad det gäller support och kundkontakt.
    Oj, tillverkas de fortfarande? Alltså, den verkar ju cool och så. Men ville jag lägga typ de pengarna på en 303-klon skulle jag nog beställa en RE 303 av någon av de som bygger på beställning.

  22. #142
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Slutsålda! Och kommer alltså inte tillverkas igen, någonsin.

    DanielW - Brian på Abstrakt Instruments har gjort ett antal i omgångar.

  23. #143
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Är alla buggar fixade nu då, hårdvaru- som mjukvaru-mässiga?

  24. #144
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Finns att boka igen. Leveranser i mars 22...

    https://abstraktinstruments.com/prod...n-synthesizer/

    Undrar också om buggar...

  25. #145
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns att boka igen. Leveranser i mars 22...

    https://abstraktinstruments.com/prod...n-synthesizer/

    Undrar också om buggar...
    Kollade och oavsett vilken version jag försöker lägga till står det "Sorry, no longer available for this run"?

  26. #146
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollade och oavsett vilken version jag försöker lägga till står det "Sorry, no longer available for this run"?
    Nog jag som är korkad och snedtänkte. Säkert samma batch som du skrev om i somras.

  27. #147
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran

  28. #148
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns att boka igen. Leveranser i mars 22...

    https://abstraktinstruments.com/prod...n-synthesizer/

    Undrar också om buggar...
    Mars 2023 more like it. Men nu kommer de sista.


    "Avalon Final Run Update

    All parts & assemblies have arrived and we are currently staging production for the Avalon run. The first units will be shipping the week of January 23. The rollout will be slower than usual as we are also fulfilling VS-1 pledges concurrently. We will be shipping about 15 units per week compared to 25-30 for previous runs (the time required for final assembly, calibration, and burn-in testing is considerable). Fortunately, there are only about 250 units.

    The orders will be shipped by order number (chronological). There is a small chance that silver Avalon's will be delayed a few weeks as we start shipping. We found an issue w/ one of the parts - we will know before the holidays and will update you accordingly. Once the orders start shipping we may update with the current order range so you have an idea of when your order will ship.

    Thank you for patience! The electronics parts shortages and delays in our VS-1 project really put us back on our heels."

  29. #149
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mars 2023 more like it. Men nu kommer de sista.
    April 2024 more like it. De har sagt (igen) att nu är det på riktigt. Alla som beställt ska få senast i april.

    Ser fram emot min, men det börjar kännas som ett skämt nu två år efter att jag betalat för instrumentet...

  30. #150
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    April 2024 more like it. De har sagt (igen) att nu är det på riktigt. Alla som beställt ska få senast i april.

    Ser fram emot min, men det börjar kännas som ett skämt nu två år efter att jag betalat för instrumentet...
    Senaste jag hörde från dem var ett massutskick att de levererat 210 av 300 beställningar och att vi alla skulle få dem senast april 2024.
    Inget än. Om ett par månader är det tre år sedan jag betalade ca 15 000 SEK. /

  31. #151
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Senaste jag hörde från dem var ett massutskick att de levererat 210 av 300 beställningar och att vi alla skulle få dem senast april 2024.
    Inget än. Om ett par månader är det tre år sedan jag betalade ca 15 000 SEK. /
    Tråkigt att höra,känns ju inte riktigt ok. Som företag får man ju isf skita i att ta upp beställningar tänker jag?

Liknande ämnen

  1. Midi clock-problem (Ableton Live vs Avalon Bassline)
    Av virion i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-02-07, 01:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •